Projekt Mudakoll

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

isakene kirjutas:
MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Minu viga, ei mõelnud asja korralikult läbi. Tagumise reduktori ülekanne on 4.44 ja ette on plaan panna 4.4 siis peaks hea keerata olema kui esisild hästi natukene kiirem on. Samas jah jääb ikka jube aeglane aga ega ta mul väga kiire masin ei peagi tulema. Eks veel mõtlen selle üle, kas tuleb tagaveolise k.kast koos vahekastiga või ei tule.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas LR90 »

MARK53 kirjutas: Samas jah jääb ikka jube aeglane aga ega ta mul väga kiire masin ei peagi tulema.
Mida aeglasemalt liigub seda sügavamale kaevub :mrgreen:
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Landy »

isakene kirjutas:
MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Tegeleikult on meil ju üks punane võistlusuto praegugi sama tehnilise lahenduse baasil tehtud, Majandavad nemadki Läänemaal.
Jutt nendest meestest ja tustal olevast masinast (sorry, team-i nimi ei meenu):
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... G_9247.JPG
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Praks1 »

Mida aeglasemalt liigub seda sügavamale kaevub :mrgreen:

Täiesti vale arusaam asjadest sul :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas uhti »

isakene kirjutas:
MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Mul see Passat oli ka nii ehitatud ja diiselmootoriga lippas 43 km/h välja.Tegelt oli see kiirus suht piisav metsas,põldudel ja ka väiksematel külateedel.Sul tuleb ju peaülekanne veel kiirem kui mu kärul oli.
Väga pull auto sul.EDU ehitamisel :thumb:
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

uhti kirjutas:
isakene kirjutas:
MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Mul see Passat oli ka nii ehitatud ja diiselmootoriga lippas 43 km/h välja.Tegelt oli see kiirus suht piisav metsas,põldudel ja ka väiksematel külateedel.Sul tuleb ju peaülekanne veel kiirem kui mu kärul oli.
Väga pull auto sul.EDU ehitamisel :thumb:
Nüüdseks olen otsustanud, et panen esiveolise mootori koos käigukastiga ja kui tulebki liiga aeglane siis saan panna kiiremad reduktorid või vajadusel suuremad rattad.

jaan mmc kirjutas:Mootori ja ülekande paigutused võiks läbimõelda ja teha raami ehitusega samaaegselt. Komponentide hindu arvestades võiks ülekanded ehk Nivalt laenata.

Püüangi mõelda asju läbi raami ehitusega samaaegselt. Alguses oligi mul plaan panna niva esisild aga polnud kuskilt lähiümbrusest seda saada ja ei viitsinud seda kuskilt teisest eesti otsast tooma minna.
Kasutaja avatar
marxkoll
Rock Crawler
Postitusi: 980
Liitunud: K Mai 30, 2007 10:28 pm
Asukoht: Lääs

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas marxkoll »

Kasuta uazi sildu neid saad küll ja taebla rauapunktist mine küsi sealt leiad healjuhul terrano omad kui veab ja küsi Kurkat ja küsi talt sildu!
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Kasutaja avatar
kollane
Fitting 38"
Postitusi: 295
Liitunud: E Okt 23, 2006 11:40 am
Asukoht: lehetu

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas kollane »

esiveduse mootoriga liigub see projekt mingi 50-70 kmh sõltuvalt rataste suurusest
mootoriruumi on sul vähevõitu
meil hetkel peal 2,0 honda ja see võtab ka omajagu ruumi mida sinu projektil pole näha
aga jõudu ja kannatlikku meelt
Kasutaja avatar
Lomp
Rock Crawler
Postitusi: 884
Liitunud: K Nov 30, 2011 7:07 pm
Asukoht: loksa/valgejõe/harjumaa
Kontakt:

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Lomp »

kasutaja 999 bagi on tehtud ka esiveolise mootoriga ja liigub ka u 60 km/h ;)
A.Lomp
5116876
Kuusalu 4x4
Errare humanum est
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

Praeguse plaani järgi tuleb mootoriks mitsubishi coldi 1.3 liitrine bensukas. Täna passitasin kuidas see mootor raamile sobib arvan, et peaks asja saama. Istumine jääb kitsavõitu aga normaalmõõdus inimene peaks ilusti ära mahtuma. Tegin mõne pildi ka mootori passitamisest.
Pilt

Mootor läheb veel madalamele kui pildil näha. Sõiduauto istmed tunduvad kuidagi paremini sobivat kui korvistmed.

Pilt
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

Kahjuks peab kolli ehitus mõneks ajaks seisma jääma, kuna tuli vahele üks teine projekt ja kahjuks ei jõua kahte masinat korraga ehitada.
Mudakolli ehitus pooleli kindlasti ei jää, kui saan teise masina valmis ehitan edasi. Vahepeal olen teinud kollile mootorikinnitused ja roolivardad.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 763
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Taivo »

Mis aparaati veel ehitad? Muidu tubli töö, läheks endal ka auto ehitamine nii jõudsalt!
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

Taivo kirjutas:Mis aparaati veel ehitad?
Sai toodud omale üks Suzuki vitara, millel kere on väga mäda. Plaan oli see korda teha ja tulevikus sellega teedel liiklema hakkata, aga kui ei õnnestu korda teha siis läheb veermik mudakollile, praegu tundub, et saab asja sellest vitarast. Hiljem kui viitsin teen vitarast ka teema.
Apelsin
Fitting 38"
Postitusi: 292
Liitunud: N Veebr 16, 2012 8:56 pm

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Apelsin »

jaan mmc kirjutas:Torude jaoks on pingid ja treimiseks täisautomaatsed pingid aga ma pole veel kuulnud pingist mis tahvlist nt. algupärase Willise suvalise kere elemendi suudaks töödelda. Mitte, et toruraami projekteerimine ja ehitus oskus mööda külgi maha jookseks aga põhimõtteliselt on need tehtavad ka automatiseeritud seadmetega. Mingi kolmekümnendate, paarisaja eksemplarilise Bugati koobast ei tee ega paigalda ükski robot. Ja kui sa teed seda paremini Poola nn. restauraatorite "dressipükste ja liimi keevitusest" ei pea sa kolima kuskile Soome ehitajaks, vaid töö tuuakse sulle koju, olenemata asukohast. Töö hinna määrad sina, mitte klient, mingi turul nähtud odavaima käru hinna järgi.
Ükski perspektiiv ei realiseeru üleöö või iseenesest ja suhtumisega: tooge mulle kohe Bugati teha, makske raha ette siis ma Boki pudeli kõrval vaatan kuidas välja kukub, ei jõuta kuhugi.
Alustad Vitarast siis Pobeeda jne. Kogu esimeste aastate teenistuse matad seadmetesse (samas ei investeeri ka üle) ja koolitustesse. Veelparem, lähed kommiraha eest profi juurde paariks aastaks õpipoisiks. Aga 5 a. pärast on sul konkurentsi vähem ja raha rohkem, kui enamusel erialadel. Asja juurde käib alati ka ettevõtluslik ja raaamatupidamis oskuste pool, kehva kliendi tausta uuringu või odavate tööde teostamisega kaasnevad probleemid. Tasuta lõunaid ei ole ja odavalt võib teha vaid väiksmaid proovitöid, potensiaalsetele kuldklientidele.
Ma nüüd ei mõista täpselt, et milleks see jutt siia?
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas puhvel »

Apelsin kirjutas:
jaan mmc kirjutas:Torude jaoks on pingid ja treimiseks täisautomaatsed pingid aga ma pole veel kuulnud pingist mis tahvlist nt. algupärase Willise suvalise kere elemendi suudaks töödelda. Mitte, et toruraami projekteerimine ja ehitus oskus mööda külgi maha jookseks aga põhimõtteliselt on need tehtavad ka automatiseeritud seadmetega. Mingi kolmekümnendate, paarisaja eksemplarilise Bugati koobast ei tee ega paigalda ükski robot. Ja kui sa teed seda paremini Poola nn. restauraatorite "dressipükste ja liimi keevitusest" ei pea sa kolima kuskile Soome ehitajaks, vaid töö tuuakse sulle koju, olenemata asukohast. Töö hinna määrad sina, mitte klient, mingi turul nähtud odavaima käru hinna järgi.
Ükski perspektiiv ei realiseeru üleöö või iseenesest ja suhtumisega: tooge mulle kohe Bugati teha, makske raha ette siis ma Boki pudeli kõrval vaatan kuidas välja kukub, ei jõuta kuhugi.
Alustad Vitarast siis Pobeeda jne. Kogu esimeste aastate teenistuse matad seadmetesse (samas ei investeeri ka üle) ja koolitustesse. Veelparem, lähed kommiraha eest profi juurde paariks aastaks õpipoisiks. Aga 5 a. pärast on sul konkurentsi vähem ja raha rohkem, kui enamusel erialadel. Asja juurde käib alati ka ettevõtluslik ja raaamatupidamis oskuste pool, kehva kliendi tausta uuringu või odavate tööde teostamisega kaasnevad probleemid. Tasuta lõunaid ei ole ja odavalt võib teha vaid väiksmaid proovitöid, potensiaalsetele kuldklientidele.
Ma nüüd ei mõista täpselt, et milleks see jutt siia?
Väga lihtne mõista....tulevane talent kasvab, kui lühidalt.
XC 70
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”