Projekt Mudakoll
Moderaator: Moderators
Projekt Mudakoll
Olen siin foorumis uus ja mõtlesin teile näidata oma projekti "Mudakoll". Mõte omale 4x4 masina ehitamisest oli mul peas olnud juba ammu. Kui mul hakkas kooli vaheaeg sattusin ma vaatama youtubest Klaperjahi videot ja see pani mind vaatama teiste offroadi masinaid ning sealt sain ma inspiratsiooni ehitamaks omale offroadi autot, millega saaks sõita mestas ja vanades karjäärides. Peale sada vaatasin kodus natukene ringi, et mis juppe mul on. Projekti alguses oli selge, et kulutan raha nii vähe kui võimalik ja teen kõik asjad olemasolevatest juppidest ning ostan ainult seda, mida on tõsiselt vaja.
Natukene tehnilisest poolest.
Mootori valik on veel lahtine, kas tuleb Mitsubishi Coldi 1.3 omal olemas olev või ostan kuskilt mingisuguse sõiduauto diisel mootori. Ise tahaks rohkem diislit, sest siis tuleks see koll vähe ökonoomsem. Taga on Lada 2102 tagasild ja ette tuleb sõltumatu vedrustusega mitsu käänd- ja pooldelgetest ning lada difrist esisild. Veljed on Mitsubishi evo rallika omad ja rehvid on praegu mingid suvalised ehituse ajaks, kui paremaid rehve ei leia siis panen taha sama suured rehvid nagu ees ja lõikan pärast ise sellise mustri peale nagu tahan. Raud millest ehitan on nagu on, ei raatsi uut toru ka raami tegemiseks osta. Rohkem tehnilisest poolest räägin siis kui maisn järkjärgult valmib.
Kui keegi vaatab, et midagi on sitasti tehtud siis võtku teadmiseks, et ma olen 15 aastane ja kõik asjad 100% keevitan, trein, painutan toru ja lõikan ma ise. Kui aga tõesti keegi näeb, et midagi on halvasti tehtud siis on alati teretulnud head soovitused kuidas paremini teha. Ise ma teeks võibolla ümber tagumiste vedrude kinnitused.
Mõned pildid jutu kõrvale
Vabandan, et pilt udune.
Praegu on asi nii kaugel.
Natukene tehnilisest poolest.
Mootori valik on veel lahtine, kas tuleb Mitsubishi Coldi 1.3 omal olemas olev või ostan kuskilt mingisuguse sõiduauto diisel mootori. Ise tahaks rohkem diislit, sest siis tuleks see koll vähe ökonoomsem. Taga on Lada 2102 tagasild ja ette tuleb sõltumatu vedrustusega mitsu käänd- ja pooldelgetest ning lada difrist esisild. Veljed on Mitsubishi evo rallika omad ja rehvid on praegu mingid suvalised ehituse ajaks, kui paremaid rehve ei leia siis panen taha sama suured rehvid nagu ees ja lõikan pärast ise sellise mustri peale nagu tahan. Raud millest ehitan on nagu on, ei raatsi uut toru ka raami tegemiseks osta. Rohkem tehnilisest poolest räägin siis kui maisn järkjärgult valmib.
Kui keegi vaatab, et midagi on sitasti tehtud siis võtku teadmiseks, et ma olen 15 aastane ja kõik asjad 100% keevitan, trein, painutan toru ja lõikan ma ise. Kui aga tõesti keegi näeb, et midagi on halvasti tehtud siis on alati teretulnud head soovitused kuidas paremini teha. Ise ma teeks võibolla ümber tagumiste vedrude kinnitused.
Mõned pildid jutu kõrvale
Vabandan, et pilt udune.
Praegu on asi nii kaugel.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: Projekt Mudakoll
Apsaluutselt cool projekt.
Siin ei saagi otseselt öelda, et midagi väga valesti oleks, lihtsalt keegi nii ei ehita... aga just sellisena ta ongi sihuke lahe omamoodi putukas Esimeseks projektiks igati broo, tahaks seda liikumas ka näha. Jõudu ja kannatust ehitamisel!
Siin ei saagi otseselt öelda, et midagi väga valesti oleks, lihtsalt keegi nii ei ehita... aga just sellisena ta ongi sihuke lahe omamoodi putukas Esimeseks projektiks igati broo, tahaks seda liikumas ka näha. Jõudu ja kannatust ehitamisel!
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
- Bytewize
- Rock Crawler
- Postitusi: 735
- Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
- Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4
Re: Projekt Mudakoll
Kuskilt peab ju alustama
Jõudu!
Jõudu!
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Re: Projekt Mudakoll
Kas ette ei leia talasilda?
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Re: Projekt Mudakoll
loodetavasti on vedrukinnitused ajutised ja sa seod nad raamiga
#redneckengineeringestonia
Re: Projekt Mudakoll
Tänud isakesele ja Bytewize heade sõnade eest.
Aga praegu lähen garaazi ehitama ja kui õhtuks midagi teinud olen siis panen ehk mõned pildid ka.
Omal kodus kahjuks pole ja ei tea kust saaks ka odavalt. Ei taha mingi suure raha eest ostma ka hakkata, sest raha tahan hoida tulevaste projektide jaoks. Arvan, et saab sellest sõltumatu vedrustusega sillast ka asja.tyyp07 kirjutas:
Kas ette ei leia talasilda?
Muidugi tulevad raami külge kinni. Esimesed vedrud on praegu lihtsalt ajutiselt latti juppidega kinni. Täna panen esimesed vedrud sinna kõvera toru külge kinni, mis jookseb vedrude pealt läbi ja selle toru siis raami külge.tphnd kirjutas:loodetavasti on vedrukinnitused ajutised ja sa seod nad raamiga
Aga praegu lähen garaazi ehitama ja kui õhtuks midagi teinud olen siis panen ehk mõned pildid ka.
-
- Mudder
- Postitusi: 54
- Liitunud: P Juul 22, 2012 4:15 pm
Re: Projekt Mudakoll
15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus!
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Projekt Mudakoll
Selle peale mul karp lahti jäigi, et 15 ja isegi treida oskab, nagu väitisMees-metsast kirjutas:15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus!
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Projekt Mudakoll
Tubli! Lähtutakse foorumi lipukirjast -
4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
P.S. Millise auto käigu-ja vahekasti kavatsed kasutada?
Kui need veel teada pole pole mõtet ka vedrusid/amorte liiga kapitaalselt paika ajada, sest äkki pead silda veel keerama, et kardaani nurgad õigeks saada.
Auto tuleb ühekohaline?
4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
P.S. Millise auto käigu-ja vahekasti kavatsed kasutada?
Kui need veel teada pole pole mõtet ka vedrusid/amorte liiga kapitaalselt paika ajada, sest äkki pead silda veel keerama, et kardaani nurgad õigeks saada.
Auto tuleb ühekohaline?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Projekt Mudakoll
Anna oma asukoht ka teada, siis saavad ehk kaasvõitlejad sulle oma kasutult seisvaid tükke poolmuidu pakkuda või lausa kinkida, kui sul midagi puudu veel on. Lähedamad ehk ka nõu ja jõuga abiks.
Igal juhul jõudu tegemistel ja müts maha sinu ees. Selle asemel, et kuskil ringi jõlkuda ja sigadusi korraldada, tegeleb mees millegi asjalikuga.
P.S. ole ettevaatlik, see haigus on süvenev ja ka kahjuks ravimatu...
Igal juhul jõudu tegemistel ja müts maha sinu ees. Selle asemel, et kuskil ringi jõlkuda ja sigadusi korraldada, tegeleb mees millegi asjalikuga.
P.S. ole ettevaatlik, see haigus on süvenev ja ka kahjuks ravimatu...
Re: Projekt Mudakoll
Väga eht! Endal samas vanuses polnud veel rellakatki...aga Jawa oli!
Millega torusid painutad?
Millega torusid painutad?
55624799
taivok277@gmail.com
taivok277@gmail.com
Re: Projekt Mudakoll
tuningman kirjutas:Selle peale mul karp lahti jäigi, et 15 ja isegi treida oskab, nagu väitisMees-metsast kirjutas:15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus!
Mis seal treimise juures siis nii rasket on et ma ei peaks treida oskama? Kui mul midagi vaja kuskile treida siis olen alati ise hakkama saanud ilma kellegi abita. Esimest korda keevitasin ma seitsme aastaselt ja treisin kümne aastaselt.
Juba mõtlesingi, et keegi ei küsigi, mis käigu- ja vahekasti panen. Alguses oli plaan panna niva vahekast ja lada k.kast, aga kuna see oleks nii pikaks veninud ning siis oleks mootor esiratastest kaugemale läinud. Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel. Loodan et saite aru, ei ole kõige osavam seletaja. Koll tuleb kahekohaline.Landy kirjutas:Tubli! Lähtutakse foorumi lipukirjast -
4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
P.S. Millise auto käigu-ja vahekasti kavatsed kasutada?
Kui need veel teada pole pole mõtet ka vedrusid/amorte liiga kapitaalselt paika ajada, sest äkki pead silda veel keerama, et kardaani nurgad õigeks saada.
Auto tuleb ühekohaline?
Asun Läänemaal Haapsalu lähedal. Kui kellegil on ülearu siis võib pakkuda mulle sõltumatu vedrustusega silda või esimest talasilda, pakkuda võib ka diiselmootorit. Kui kellegil on midagi hea hinnaga pakkuda siis PS. Ma kardan et mul on see süvenenud haigus juba küljesrivo kirjutas:Anna oma asukoht ka teada, siis saavad ehk kaasvõitlejad sulle oma kasutult seisvaid tükke poolmuidu pakkuda või lausa kinkida, kui sul midagi puudu veel on. Lähedamad ehk ka nõu ja jõuga abiks.
Igal juhul jõudu tegemistel ja müts maha sinu ees. Selle asemel, et kuskil ringi jõlkuda ja sigadusi korraldada, tegeleb mees millegi asjalikuga.
P.S. ole ettevaatlik, see haigus on süvenev ja ka kahjuks ravimatu...
Ma olin vist 8 aastane kui onu mulle relaka sünnipäevaks kinkis, nüüd on mul suur ja väike relakas. Tegin täna just torupainutusest pilte lisan need pildid postituse lõpus.Taivo kirjutas:Väga eht! Endal samas vanuses polnud veel rellakatki...aga Jawa oli!
Millega torusid painutad?
Täna sai masina kallal tegutsetud oma 12 tundi. Alguses puhastasin relaka otsas oleva lihvimis kettaga tsingitud torud ja raami torud ära, et pärast keevitades vähem puhastada oleks. Seejärel keerasin kolli külili (uskumatult raske oli üksinda tõsta seda), et alt torusid puhastada ja üle keevitada (keevitan hetkel elektroodiga, varsti toon traadikeevituse teisest garaazist oma töökotta). Torude puhastamisel ja alt keevitamisele kulus ise juba tubli 4-5 tundi. Kui torud olid puhastatud ja koll oli oma rattastel tagasi hakkasin painutama tagumist põhikaart, kaare raami külge kinni panemisele kulus jube palju aega, paari tunni jamamisega sain ta enamvähem täpselt paika.
Pilte tänastest tegemisest.
Torude puhastus ja raami alt keevitamine.
Toru painutan sellise asjandusega.
Istmed tulevad vana rallika korvid. Üsna kitsas jääb see istumine mul.
Tagumise kaare paika ajamine.
Koll homset päeva ootamas.
Re: Projekt Mudakoll
tõesti müts maha! Minupoolt samuti suur kiitus. Jõudu ja jaksu ka edaspidi tundub täitsa vägeva masina moodustis tulevat
566kuus üheksa995
tauris.vijar@gmail.com
tauris.vijar@gmail.com
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: Projekt Mudakoll
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com