Projekt Mudakoll

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

Olen siin foorumis uus ja mõtlesin teile näidata oma projekti "Mudakoll". Mõte omale 4x4 masina ehitamisest oli mul peas olnud juba ammu. Kui mul hakkas kooli vaheaeg sattusin ma vaatama youtubest Klaperjahi videot ja see pani mind vaatama teiste offroadi masinaid ning sealt sain ma inspiratsiooni ehitamaks omale offroadi autot, millega saaks sõita mestas ja vanades karjäärides. Peale sada vaatasin kodus natukene ringi, et mis juppe mul on. Projekti alguses oli selge, et kulutan raha nii vähe kui võimalik ja teen kõik asjad olemasolevatest juppidest ning ostan ainult seda, mida on tõsiselt vaja.
Natukene tehnilisest poolest.
Mootori valik on veel lahtine, kas tuleb Mitsubishi Coldi 1.3 omal olemas olev või ostan kuskilt mingisuguse sõiduauto diisel mootori. Ise tahaks rohkem diislit, sest siis tuleks see koll vähe ökonoomsem. Taga on Lada 2102 tagasild ja ette tuleb sõltumatu vedrustusega mitsu käänd- ja pooldelgetest ning lada difrist esisild. Veljed on Mitsubishi evo rallika omad ja rehvid on praegu mingid suvalised ehituse ajaks, kui paremaid rehve ei leia siis panen taha sama suured rehvid nagu ees ja lõikan pärast ise sellise mustri peale nagu tahan. Raud millest ehitan on nagu on, ei raatsi uut toru ka raami tegemiseks osta. Rohkem tehnilisest poolest räägin siis kui maisn järkjärgult valmib.
Kui keegi vaatab, et midagi on sitasti tehtud siis võtku teadmiseks, et ma olen 15 aastane ja kõik asjad 100% keevitan, trein, painutan toru ja lõikan ma ise. Kui aga tõesti keegi näeb, et midagi on halvasti tehtud siis on alati teretulnud head soovitused kuidas paremini teha. Ise ma teeks võibolla ümber tagumiste vedrude kinnitused.

Mõned pildid jutu kõrvale
Pilt
Vabandan, et pilt udune.
Pilt

Praegu on asi nii kaugel.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas tuningman »

:roll:

:eek
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas isakene »

Apsaluutselt cool projekt. 8)

Siin ei saagi otseselt öelda, et midagi väga valesti oleks, lihtsalt keegi nii ei ehita... aga just sellisena ta ongi sihuke lahe omamoodi putukas :bg Esimeseks projektiks igati broo, tahaks seda liikumas ka näha. Jõudu ja kannatust ehitamisel! :D
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Bytewize »

Kuskilt peab ju alustama :D

Jõudu!
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas tyyp07 »

:thumb:

Kas ette ei leia talasilda?
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas tphnd »

loodetavasti on vedrukinnitused ajutised ja sa seod nad raamiga
#redneckengineeringestonia
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

Tänud isakesele ja Bytewize heade sõnade eest.

tyyp07 kirjutas::thumb:

Kas ette ei leia talasilda?
Omal kodus kahjuks pole ja ei tea kust saaks ka odavalt. Ei taha mingi suure raha eest ostma ka hakkata, sest raha tahan hoida tulevaste projektide jaoks. Arvan, et saab sellest sõltumatu vedrustusega sillast ka asja.
tphnd kirjutas:loodetavasti on vedrukinnitused ajutised ja sa seod nad raamiga
Muidugi tulevad raami külge kinni. Esimesed vedrud on praegu lihtsalt ajutiselt latti juppidega kinni. Täna panen esimesed vedrud sinna kõvera toru külge kinni, mis jookseb vedrude pealt läbi ja selle toru siis raami külge.

Aga praegu lähen garaazi ehitama ja kui õhtuks midagi teinud olen siis panen ehk mõned pildid ka.
Mees-metsast
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: P Juul 22, 2012 4:15 pm

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Mees-metsast »

15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus! :)
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas tuningman »

Mees-metsast kirjutas:15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus! :)
Selle peale mul karp lahti jäigi, et 15 ja isegi treida oskab, nagu väitis :lol:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Landy »

Tubli! Lähtutakse foorumi lipukirjast -

4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...

P.S. Millise auto käigu-ja vahekasti kavatsed kasutada?
Kui need veel teada pole pole mõtet ka vedrusid/amorte liiga kapitaalselt paika ajada, sest äkki pead silda veel keerama, et kardaani nurgad õigeks saada.

Auto tuleb ühekohaline?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
rivo
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: T Mai 25, 2010 8:14 pm

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas rivo »

Anna oma asukoht ka teada, siis saavad ehk kaasvõitlejad sulle oma kasutult seisvaid tükke poolmuidu pakkuda või lausa kinkida, kui sul midagi puudu veel on. Lähedamad ehk ka nõu ja jõuga abiks.
Igal juhul jõudu tegemistel ja müts maha sinu ees. Selle asemel, et kuskil ringi jõlkuda ja sigadusi korraldada, tegeleb mees millegi asjalikuga.
P.S. ole ettevaatlik, see haigus on süvenev ja ka kahjuks ravimatu...
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 763
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas Taivo »

Väga eht! :bg Endal samas vanuses polnud veel rellakatki...aga Jawa oli! :)
Millega torusid painutad?
MARK53
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: L Juun 22, 2013 3:59 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas MARK53 »

tuningman kirjutas:
Mees-metsast kirjutas:15.aastane ja njuke tegija? Selliste kuttide ees võiks lausa mütsi maha võtta! Tubli, jätka samas vaimus! :)
Selle peale mul karp lahti jäigi, et 15 ja isegi treida oskab, nagu väitis :lol:

Mis seal treimise juures siis nii rasket on et ma ei peaks treida oskama? Kui mul midagi vaja kuskile treida siis olen alati ise hakkama saanud ilma kellegi abita. Esimest korda keevitasin ma seitsme aastaselt ja treisin kümne aastaselt.

Landy kirjutas:Tubli! Lähtutakse foorumi lipukirjast -

4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...

P.S. Millise auto käigu-ja vahekasti kavatsed kasutada?
Kui need veel teada pole pole mõtet ka vedrusid/amorte liiga kapitaalselt paika ajada, sest äkki pead silda veel keerama, et kardaani nurgad õigeks saada.

Auto tuleb ühekohaline?
Juba mõtlesingi, et keegi ei küsigi, mis käigu- ja vahekasti panen. Alguses oli plaan panna niva vahekast ja lada k.kast, aga kuna see oleks nii pikaks veninud ning siis oleks mootor esiratastest kaugemale läinud. Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel. Loodan et saite aru, ei ole kõige osavam seletaja. Koll tuleb kahekohaline.

rivo kirjutas:Anna oma asukoht ka teada, siis saavad ehk kaasvõitlejad sulle oma kasutult seisvaid tükke poolmuidu pakkuda või lausa kinkida, kui sul midagi puudu veel on. Lähedamad ehk ka nõu ja jõuga abiks.
Igal juhul jõudu tegemistel ja müts maha sinu ees. Selle asemel, et kuskil ringi jõlkuda ja sigadusi korraldada, tegeleb mees millegi asjalikuga.
P.S. ole ettevaatlik, see haigus on süvenev ja ka kahjuks ravimatu...
Asun Läänemaal Haapsalu lähedal. Kui kellegil on ülearu siis võib pakkuda mulle sõltumatu vedrustusega silda või esimest talasilda, pakkuda võib ka diiselmootorit. Kui kellegil on midagi hea hinnaga pakkuda siis PS. Ma kardan et mul on see süvenenud haigus juba küljes :)

Taivo kirjutas:Väga eht! :bg Endal samas vanuses polnud veel rellakatki...aga Jawa oli! :)

Millega torusid painutad?
Ma olin vist 8 aastane kui onu mulle relaka sünnipäevaks kinkis, nüüd on mul suur ja väike relakas. :) Tegin täna just torupainutusest pilte lisan need pildid postituse lõpus.


Täna sai masina kallal tegutsetud oma 12 tundi. Alguses puhastasin relaka otsas oleva lihvimis kettaga tsingitud torud ja raami torud ära, et pärast keevitades vähem puhastada oleks. Seejärel keerasin kolli külili (uskumatult raske oli üksinda tõsta seda), et alt torusid puhastada ja üle keevitada (keevitan hetkel elektroodiga, varsti toon traadikeevituse teisest garaazist oma töökotta). Torude puhastamisel ja alt keevitamisele kulus ise juba tubli 4-5 tundi. Kui torud olid puhastatud ja koll oli oma rattastel tagasi hakkasin painutama tagumist põhikaart, kaare raami külge kinni panemisele kulus jube palju aega, paari tunni jamamisega sain ta enamvähem täpselt paika.

Pilte tänastest tegemisest.
Torude puhastus ja raami alt keevitamine.
Pilt
Pilt
Pilt


Toru painutan sellise asjandusega.
Pilt
Pilt


Istmed tulevad vana rallika korvid. Üsna kitsas jääb see istumine mul.
Pilt


Tagumise kaare paika ajamine.
Pilt


Koll homset päeva ootamas.
Pilt
dexter
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Jaan 29, 2010 8:36 pm
Asukoht: Tartu

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas dexter »

tõesti müts maha! Minupoolt samuti suur kiitus. Jõudu ja jaksu ka edaspidi tundub täitsa vägeva masina moodustis tulevat ;)
566kuus üheksa995
tauris.vijar@gmail.com
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Projekt Mudakoll

Postitus Postitas isakene »

MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”