mootor: 4.0 (242CID)
rehvid: BFG 31x10.5 R15
esisild: Dana 30
tagasild: Chr 8.25
kastid: AW4 ja NP231
Kaua peas ringlenud plaan cherot pisut maastikusuutlikumaks muuta hakkas viimaks õnneks idanema! Lootus suur on parandada eelkõige juhitavust, sõidumugavust ja natuke sillakäiku juurde ei tee ka paha. Üle 4" siiski ei soovi minna tõstmisega, see mahutab rahulikult 31-32 ära. Üle 33" läheb chero nagunii imelikuks minumeelest... nagu mingi majasuuruste ratastega kandiline karp

Mõnda aega sõitsin 2" tõstega ringi ja juhitavus polnud suurem asi aga sai sõidetud. Umbes kuu aega tagasi peale velje ja rehvivahetust juhtus selline asi, et kiirteel umbes 50mph lõi meeletu võbina rooli (death wobble) ... ja seda 4 realisel kiirteel kus kõik liiguvad 110-120km/h, täiesti kohutav elamus. Nii ma siis veeresin seal ca 60ga kodu poole, paaniliselt tagapeeglit tsekates... endal jalg värisemas. Jube, ei soovita kellegile. Death wobble teatavasti korra tekib, siis tegelikult sellest täielikult vabanemiseks tuleb raudselt rohkem kui üks osa välja vahetada. Ja no lähemalt uurides selguski, et veermik on täiesti läbi, vahetamist vajasid kõik rooliotsad, käändmiku kuultoed, stabika puksid olid haihtunud, roolikarbi võll loksus, õli jooksis sirinal. Silla põikivarras loksus ja oli lisaks ka vale töönurga all... ühesõnaga mõtlesin, et aitab sellest porrist ja teen auto korda. Ja nagu teada on siis siin autoühiskonnas midagi ehitada on ju puhas rõõm

Minu juurest paar ristmikku edasi on nt O'reilly autopood, kust saab kuni 48h laenutada igast tõmmitsaid ja seda täiesti tasuta, ulme. Ma ei saanud alguses kohe aru milles keiss aga 48h jooksul tagasi ei vii, oled tööriista uus õnnelik omanik ja need pole üldse odav lõbu





Aasta jooksul tegin mõned hooldused, lisasin kerge tõste ja 31 rehvid. Veljed said samuti pisut laiemad ja väljapoole offsetiga, et kohe ära ei kraabiks.
Lisaks potsatas ukse taha siis kauaoodatud 4.5" chero long arm kit:

Eestis oleks vast ikkagi teinud lühikestele originaalvarrastele, sest mudas pole flex ka nüüd nii teab mis oluline, võrreldes kivist radadega.
lisaks tuli muretseda uus roolikarp:

PS! vana roolikarp lekkis kuid töökorras ja kasutasin igapäevaselt. Otsustasin kokkuhoidlik olla ja tellisin remondikomplekti... peale seda aga kui kuulid välja tulid ning minu näpud neid tagasi panna ei osanud siis läksin kergema vastupanu teed ja tõin O'Reillyst värskelt pestud, kustud ja kammitud roolikarbi, garantii ja puha.
vajalik nimekiri tööriistadest. 25/32" (22mm) puuri asendasin augusaega, sest nii väikese istuga polnud saada ja ma ei viitsinud uut ostma hakata.

üks paremaid asju selle komplekti juures, rough country x-flex puksilahendus, mida saab loksude korral vajadusel lihtsalt peale pingutada ja on lisaks ka niplist määritavad.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QY3lGGXNok

pikkusevahe vana ja uue sillavardaga (lääbad):


rõõmu tegid ka komplektis 2.2 perfomance series amordid, mis peaksid olema piisavalt pehmed ja samas ka piisavalt tugevad. http://www.roughcountry.com/performance_shock.html
Seni olen kuulnud palju head nende kohta, eks näis.

juba külge ehitatud läbilöögipuks ja võrdlus vana amordi kaela jämedusega:

puksid kokku monteeritud ja esisilla osad valmis autole külge minema:


ajutine töölaud


Kokkuvõttes võib Rough Country kvaliteediga rahule jääda... küll aga näiteks uue tala raami poldid oleks võinud mingid paremad olla. Uus tala kinnitub 6 poldiga ja nendest 2 polti failisid kohe alguses ja olin sunnitud kasutama vanu polte mis tundusid tugevamad. Ülejäänud ja ühed kollased lääba poldid tundusid jällegi väga ok.
siin pisut lõikamist relakaga, et vanad kinnitused eest ära ja veits ruumi saada



vana plekist kasti tala ja kõvasti "biifim" uus juba koos kinnitustega:

paigaldus täes hoos:


Kuna mul pole siin veel nii suurt garaazhi kui ma sooviks, siis tuli ehitus ette võtta oma kodu garaazhiukse ees, kaldtee peal. Õnneks eriti praegu vahet pole, toas ja õues on sama temperatuur.
Kui auto on juba täielikult koos, siis garaazis teen veel viimased pingutamised ja reguleerimised enne sillastendi, see on ainus sirge pind pind siin mäe peal, väljaspool garaazhi on kõik kalde all

Motivaatorina töötas hästi meie oma foorum ja lisaks ka mujalt saadud info:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=37049
http://www.4wheelingplus.com/forum/view ... 4&start=15
varsti siis veel pilte...