Unimog 404 - täiendused

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Re: Unimog 404 - täiendused

Postitus Postitas Meesmetsast »

Tubli töö on ära tehtud. Tammetonu äkki viitsib rohkem seletada, kuidas on tehtud see väljavõte käigukasti küljes. Kuna tundub olevat isevalmistatud, siis kas selle väljavõtte sisu on ka ise tehtud ja ülekanded välja arvutatud?
tammetonu
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: P Mai 01, 2011 9:20 pm
Kontakt:

Re: Unimog 404 - täiendused

Postitus Postitas tammetonu »

Sellise reduktori tegemine on päris aeganõudev üritus,sest alguses hammasrataste vajaliku kauguse ja samateljelisuse mõõtmiseks ei olegi muid riistapuid kui ehituses kasutatav vinkel ja joonlaud.Lisaks asub vajalik hammasratas sügaval käigukasti sees,nii et reduktoril peab üks hammasratas koos teljega asuma seespool käigukasti piire.Reduktori puhul on tülikas teha veel avasid.Tavaliselt tehakse neid sisetreipingil,kuid neid on üpris vähe.Mina treisin need oma keskmiselt vähe suuremal treipingil,mille spindlisse kinnitasin nurkraua.Teljed seadsin iga kord kontrollpinna järgi kellaga paika.Tehnoloogia saja aasta tagant,kuid tulemus sai ilmselt hea,sest reduktor töötab hääletult.Hammasrataste mooduli arvutasin välja ja üllatuslikult sobisid linttraktor DT75 vahekasti omad(muid mul polnud ka).
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Re: Unimog 404 - täiendused

Postitus Postitas Meesmetsast »

tammetonu kirjutas:Sellise reduktori tegemine on päris aeganõudev üritus,sest alguses hammasrataste vajaliku kauguse ja samateljelisuse mõõtmiseks ei olegi muid riistapuid kui ehituses kasutatav vinkel ja joonlaud.Lisaks asub vajalik hammasratas sügaval käigukasti sees,nii et reduktoril peab üks hammasratas koos teljega asuma seespool käigukasti piire.Reduktori puhul on tülikas teha veel avasid.Tavaliselt tehakse neid sisetreipingil,kuid neid on üpris vähe.Mina treisin need oma keskmiselt vähe suuremal treipingil,mille spindlisse kinnitasin nurkraua.Teljed seadsin iga kord kontrollpinna järgi kellaga paika.Tehnoloogia saja aasta tagant,kuid tulemus sai ilmselt hea,sest reduktor töötab hääletult.Hammasrataste mooduli arvutasin välja ja üllatuslikult sobisid linttraktor DT75 vahekasti omad(muid mul polnud ka).
Kas siis DT-75 hammasrattad sobisid nii suuruse, kui ka hambumise poolest käigukasti omadega kokku? Ja mis pöörded sa arvutuslikult kätte said?
tammetonu
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: P Mai 01, 2011 9:20 pm
Kontakt:

Re: Unimog 404 - täiendused

Postitus Postitas tammetonu »

Hammasratta üheks iseloomusavaks näitajaks on moodul.Moodul on standrdiseeritud suurus ja neid on palju.Kui hammasrataste moodulid on samad,siis nad sobivad ühte hambumisse.Mooduli saab lihtsa valemi abil,mis on olemas igas mehhaanika käsiraamatus ise välja arvutada.Paraku ma peast kindlalt seda arvu ei mäleta,kuid tõenäoliselt on sellise mooduliga hammasrattad kasutusel teistelgi levinud masinatel.Hammasrataste suuruse saab iga huviline valida oma soovide ja võimaluste järgi,peaasi et nad ära mahuksid.Reduktori korpus ehitatakse ju rataste järgi mitte vastupidi.Minul on ülekadesuhteks 1:2(rev.edasi)ja 1:3(rev.tagasi) mootori pööretest.
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Re: Unimog 404 - täiendused

Postitus Postitas Meesmetsast »

tammetonu kirjutas:Hammasratta üheks iseloomustavaks näitajaks on moodul...Minul on ülekadesuhteks 1:2(rev.edasi)ja 1:3(rev.tagasi) mootori pööretest.
Jah, tuleb tõdeda, et sõna moodul möödus su esialgses postituses märkamatult, kuid millegipärast mul jäi see hammasrataste asi segaseks ja selle küsimuse ikkagi esitasin. Tänud igal juhul parema selgituse eest.

Igatahes oled teinud huvitava asja ja isevalmistatud reduktorit pole ma ühegi Mogi küljes veel näinud. Olen kindel, et veel paljud peale minu sooviksid näha rohkem pilte nii reduktorist (ka sisemusest), kui ka muudest tehnilistest lahendustest selle auto küljes.
Mis sinna hüdrosüsteemi külge potensiaalselt siis veel minema peaks ja kas on ka mõni tehniline apsakas kasutamisel välja tulnud?
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”