Roomik

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

Roomik

PostitusPostitas siig » T Mär 15, 2011 3:37 pm

Mõtlesin, et jagaks enda ehitatava masina kohta ka pisut infot. Pole küll ratastel masin, aga maastikusuutlikkus peaks tulema piisavalt hea :D .
Ehitan seda siis koos sõbraga kooli lõputöö jaoks.

Sisust ka pisut: pikkus tuleb 4m juurde, laiust 2m, lindi laius 60 cm. Mootoriks on bemmi 2.4 td 85 kW, bemmi aut.kast ja volvo manuaalkast. Sillaks tuleb volvo 240 talasild.
Masina keeramise lahendame difri ja piduritega, mis on kõige lihtsam ja odavam.

Lindid teen ise transportöörlindist ja sinna peale metalllatid, mille tagant tähik siis vedama hakkab.

Plaanitu kohaselt hakkab see masin ka ujuma :twisted:

Mõned pildid ka siis mõningatest siiamaani tehtud töödest.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Ten
Fitting 38"
Postitusi: 215
Liitunud: K Mai 13, 2009 11:37 pm
Asukoht: Valgejõe

PostitusPostitas Ten » T Mär 15, 2011 5:13 pm

Tore ettevõtmine,jõudu!
Äkki viitsid BMW mootori,automaatkasti pikkused üle mõõta ja siia kirja panna?
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 762
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

PostitusPostitas Taivo » T Mär 15, 2011 5:27 pm

Mis ülesanne nendel valgetel plastist ratastel on, tundub, et ei ole laagrite peal...?
55624799
taivo@post.io
Liivapritsitööd
Minult saab ka katuselaastu...
Kasutaja avatar
empudogy
Fitting 38"
Postitusi: 385
Liitunud: E Okt 11, 2010 11:42 am
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas empudogy » T Mär 15, 2011 5:43 pm

Vaadates, kuidas need paigutatud on, siis peaks olema tegu lindi tugiratastega, ehk siis nendega hakkab kogu masin toetuma lintidele, mis omakorda maapinnale.
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

PostitusPostitas siig » T Mär 15, 2011 6:32 pm

Täpselt õige jutt. Rattad on tõesti laagriteta(materjaliks polüuretaan),ning terve masin jääb nende peale.
Seepärast sai sellised välja valitud, kuna ei leidnud selliseid õigeid rattaid, mis oleks kinnise rummuga. Kui need rattad otsa saavad, siis teeb sinna lihtsalt laagrid sisse, nii nagu vaja.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

PostitusPostitas pilgrems » T Mär 15, 2011 7:14 pm

Kohe on lihtsam korralikult teha.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 762
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

PostitusPostitas Taivo » T Mär 15, 2011 9:06 pm

Ma panustaks ka ühe korra ja korralikult tegemisse, see plastmass saab liiva ja pori sees üsna ruttu otsa ma kardan. Talvel lumes vast veel kestaks natuke.. :roll:
55624799
taivo@post.io
Liivapritsitööd
Minult saab ka katuselaastu...
Kasutaja avatar
empudogy
Fitting 38"
Postitusi: 385
Liitunud: E Okt 11, 2010 11:42 am
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas empudogy » T Mär 15, 2011 9:16 pm

Ma minu meelest nägin isegi ehitusmarketis laagritel rattaid, ning samuti ka k-rautas... eks neid kohti on veel palju
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Kasutaja avatar
carpets
Rock Crawler
Postitusi: 760
Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe

PostitusPostitas carpets » T Mär 15, 2011 9:32 pm

Ise kasutaks neid täiskummist rattaid või paadikärudele mõeldud täiskummist rullikuid millele siis tuleks ise laagrid ja simmerid sisse panna. Need valged rattad võivad talvel külmaga rabedaks minna.
Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

PostitusPostitas siig » T Mär 15, 2011 10:44 pm

Külmataluvus on nendel ratastel kuni -70 C, kui mul õigesti meeles on. Enne nende ostu sai kõikvõimalikud kohad läbi käidud ja läbi vaadatud. Ainuke variant see õige saada ongi ise teha. Seetõttu saigi need välja valitud, kuna neid rattaid on võimalik modifitseerida.

Samuti määras ostu ka hind, kuna rattaid läheb tarvis 24 tk.
Materjal iseenesest on üpris hea, aga eks kõik tuleb oma perse peal läbi elada :)

Ps. Sai ka uuritud, et täiskummist rattad ei pidavat eriti kiirust kannatama.
saarik
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: E Okt 04, 2010 3:20 pm

PostitusPostitas saarik » K Mär 16, 2011 9:06 am

Tere!

Neist laagritel ratastest.

Mina tegin täpselt aasta tagasi päringu sellisesse firmasse nagu Artium, Tartus. Suhtumine oli väga hea. Küsisin 125mm läbimõõdus erineviad rattaid. Koguseks oli 40 tk, hinnaks tuli kolmel erineval rattal keskeltläbi ca 200.- EEK tk (+km). Mina soovisin kiiruseks saada u. 60km/h, nende rataste max 25 km/h. (Ratasteks olid SE 125/20K; POEV 125/20K; ALEV 127/20K, kel huvi , saab vaadata). Minu eeliseks oleks olnud kulumiskindla uretaankattega rattad. Soov oli küll teha maasturile igale rattale lindid, aga teatud ajalistel jne pöhjustel jäi see poolikuks.



Lugupidamisega, saarlane.
Kasutaja avatar
empudogy
Fitting 38"
Postitusi: 385
Liitunud: E Okt 11, 2010 11:42 am
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas empudogy » K Mär 16, 2011 4:48 pm

http://www.youtube.com/watch?v=RQItACC9 ... re=related Plaan siis midagisellist, kui vaatata tugirataste ehitust :D
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

PostitusPostitas siig » K Mär 16, 2011 6:47 pm

Väike vihje, kuidas alusvanker välja näeb :)

Pilt
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

PostitusPostitas Taunus2d » K Mär 16, 2011 7:24 pm

Kas lihtsam ei oleks 12"(võimalik et need isegi väiksemad) jaapani autode "varurattad" asetada sama süsteemiga igaüks pika amordi käiguga telje otsa, üksteise sõltumatud. Pm sama sama süteemiga teliku otsas nagu sul neli väikest, oleks üks suurem. Eeelis on, et toetab ka ülemist lindi osa, vastupidavus, hind ja saadavus ka ok.

http://www.youtube.com/watch?v=DotV3yMfIpA

Tugirataste vahetus oluliselt lihtsam kui hunnik väikeseid vahetada, ja silla otsa saad ehitada tähiku ka samasugusest veljest.
Need on enda ideed mida kunagi tulevikus plaan proovida.
Edu ja jõudu ehitamisel ja jään huviga ootama uusi poste.
Uaz 3303 diisel
Lc Hj60 4.0TD
LC Hj61 4.0D
Kasutaja avatar
empudogy
Fitting 38"
Postitusi: 385
Liitunud: E Okt 11, 2010 11:42 am
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas empudogy » K Mär 16, 2011 7:31 pm

http://www.forumsforums.com/3_9/forumdisplay.php?f=66 siit foorumist peaks leidma ka nii mõnegi vastuse...
http://forum.lunohodov.net/viewtopic.ph ... &start=210

Igal juhul, kogun ise asju,et ka roomikt ehtama hakata... Seega äkki on ka teil sellest veel abi.

Üks küsimus veel, mis materjalist kere teete ja mis on umbes arvutuslik kaal?
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist