UAZ-469 (1uzfe) ET-2
Moderaator: Moderators
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
UAZ-469 (1uzfe) ET-2
Mõtlesin, et teeks oma masinast ka teema. Ehitamise foorumi alla ei julgenud panna, kuna ei tea veel kas hakkan midagi enamat sellest looma või mitte. Ise foorumit lugenud vahelduva eduga mõned aastad.
UAZ 469 andmed
Mootor: 2,446cc diisel, 57kw(76hp) Mootor päris Toyota Hiace, aastat ei oska õelda, aga seal 1990 ringis.
Transmissioon: 4 käiguline manuaal, aeglustiga, 4x4
Tühikaal: Kaalutud kaal: 1740kg Esitelje koormus: 1025kg
Mõõtmed: 4,025mm x 1,785mm x 2,050mm.
Kliirents: 300mm. reduktorsillad
Rehv: 215xR15 originaal maastiku rehv
Aasta: 1984
Tänavalegaalne, kõik dok. olemas ja TÜV kehtib(nüüdseks küll kindlustus peatatud eelmise omaniku poolt)
Ja nii see algas...
Mõni aasta tagasi sattusin kogemata 4x4 foorumi lehele ning sealt mõnedele videodele. Alguses oli täitsa huvitav vaadata neid ja lugeda mis inimesed kokku ehitanud on, aga siis sattusin Uaz 469, edasipidi rahvanimetusega Villise videode peale ning lihtsalt hakkas meeldima. Muidugi vägevates videodes oli aparaati korralikult järgi aidatud ja sõidavad ikka sellistes kohtades, kuhu ma ise jala ka ei oleks viitsinud minna. Vaatasin neid ja järjest rohkem tahtmine tekkis ka üks soetada, meeldib kõige enam esiots, ei oskagi kirjeldada miks, aga lihtsalt on selline sümpatiseeriv. Aga jah, tol hetkel ikkagi huvi kadus, osaliselt raha pärast, sest suhteliselt kallid asjad ja siis veel tahtmine ei olnud nii suur. Läks umbes aasta mööda kui sama asi kordus, tekkis tahtmine, aga mitte piisav, et osta ja muidugi ka raha probleemid. Ning nüüd tuli veelkord vaimustus peale, dets. algusest tegelikult juba, kui mitte varem. Aga see kord oli asi kuidagi teistmoodi, ning ei kadunud ära see tahtmine, ning asjaolude kokkusattumisel tekkis ka selline raha, et soetadagi see lõpuks. Selleks ajaks suutsin kaasata kaks oma head sõpra, keda hakkas ka see masin huvitama.
Toomine 11 veebruar 2011
Hommikul tuiskas ja oli suht külm. Läksime siis saaremaale hommikuse praamiga 8.15. Jõudsime saaremaale 1h ajalise hilinemisega, rasked jääolud olid praamile. Omanik oli väga tore inimene, oli nõus sadamasse vastu tulema, elas kuskil 8km kaugusel. Autos tegime uazist juttu ka, uuris mis mul plaanis sellega ja niisama uaziku juttu. Jõudsime kohale ja pilt mis nägin oli meeli ülendav, vastu vaatas üks suhteliselt heas seisus uaz. Peaks ka seda mainima, et tegelikult ise polnud uazi isegi lähedalt näinud ennem, rääkimatta sõitmisest. Omanik ka imestas, et miks siis selline tahtmine, osta parem mingi läänekas. Küsisin siis vigade kohta, omanik rääkis kõik ilusti ära, mõned asjad millegi pärast vuhisesid mööda kõrvust. Väike proovi ring oli ka, lund oli oma jagu, ja liikus ikka täitsa hästi seal. All olid originaal maastiku rehvid, mis on veel ju eriti libedad. Summa sai juba ennem kokku lepitud, lõime käed ja saigi siis minu omaks. Kodusõit oli täitsa libe, 4-s sees ja gaasi andes käisid rattad all ringi.Omanikul oli soetanud ka ühe 69 mille peal ka diisel oli, ütles, et väga kahju ikka seda mootorit ära anda, kuna see oli mingil ajal kapremoti saanud ja tunda oli ka, et ikka kohvi ei ole. Käib suht pehmelt ning väga hästi. See oli ka üks põhjus miks maha müüs, et 69 meeldis talle rohkem.
Koju sõites üle 70 ei ajanud, aega oli ja pole mõtet libedaga lollitada. Koju jõudsime pool 7 õhtul.
Ise olen väga rahul masinaga.
Hetke hinnanguline seis.
Raam: Raamil on ühes kohas päris suur kahjustus, ülejäänud raam peaks korras olema. Arvatavasti ilmneb ka mingeid üllatusi. Vedrud on väsinud, esimesed on sirged, tagumised nii enam vähem.
Kere: Ustel esineb läbivat roostet, tagumised porikoobastel on palju läbivat roostet, põhi tundub hetkel veel suhteliselt korras, eest väljast on korras. Üle kere esineb lahtist pahtlit. Tent on suhteliselt korras. Üldiselt, ise ei näe midagi hullu, aga lappimist on ja keevitamist jagub. Ustel on ka läbivat roostet, aga kaasa antud paremad seisus ja saab kombineerida.
Mootor: Diisel käivitub hästi ka -14-ga(muidugi ei ole mingi näitaja, aga käivitub tõesti kergelt). Mootor on heas korras. Tuleb kontrollida hammasrihma. Generaatori laagritel on vilin sees. Väljast üsna "mahlane".
Veermik: Esisillas omaniku poolt vahetud õli. Esisild oli saanud kapremondi aasta kaks tagasi. Tagumisel sillal on kontrollitud õli, eelmise omaniku poolt. Ise tuleb käija kõik üle veel. Muidu heas korras "sõjaväe" sillad.
Ülekanne: On originaal. Sidur natuke libiseb, raskel maastikul ilma aeglustita võtab kärssama ja ka aeglustiga natukene. Tagurpidi käik lööb välja ning vahest ka aeglusti.
Plaanitavad muudatused ja tööd
Plaanis siis roostest lahti saada, kere korda ja ka üle värvida. Väike plaan värvida laiguliseks, kindel pole.
Plaanis veel teha tõste, esimesed vedrud olid päris sirged, arvatavasti tahavad vahetust uute vastu. Sellega peaks päris palju tõstet(tagasi) saama juba, raami tõstet siis. Veel tahaks tõsta raami ja vedrupaki vahelt 10cm, raami ja silla vahelist tõstet tuleb sellest umbes pool. Hetke plaanivatavad rehvid on 33.6x11.5(Insa turbo special track 35" aga kõrgus neil 33.6" tegelikult) mis tõstab hinnanguliselt kliirensit 5cm. Käigukastiga on nii, et kast korda või siis mingi Toyota käigukast ja 69 vahekast. Viimane variant kindlasti kindlam., seda enam kui tulevad suuremad rehvid, mis tõstab koormusi ülekandes märgatavalt. Väike tõste tuleb ka vb. kere ja raami vahele, kindel pole, kuna hetkel jääb veel tänava peale, ning see muudab auto rohkem ebastabiilseks.
Kütusepaagi tahaks vist sisse tuua, kuna need põhja all kõige madalamad asjad.
Vintsi tahaks ka, aga kas saab, ei tea. Hilift tuleks kõigepealt muretseda, sest hetkel väga ei olegi asja millega ratast õhku saada.
Roolivõim tuleb ka panna, siis jaksab ilusti rattaid keerata. Küljerauad ka, siis plekid jäävad kergemini sirgeks.
Tehtud
Eelmine omaniku poolt on paigaldatud terve esiklaas, originaalis kahes osas, salongi teine soojendi ning originaal soojendi asendatud lada omaga. Paigaldatud diisel, nagu selgunud on. Olemas on vargalukk, istmed on mugavamate vastu vahetatud, peal kummeeritud tent. rohkem ei oskagi hetkel lisada.
Lisavarustuses kolm pikka kummimatti, üks kuskile rändama läinud ja pisike nõõrijupp on ka.
Esmamuljed on siis sellised, et olen väga rahul, et leidsin sellise isendi ning, et üldse 4x4 maailma avastasin. Pisik on küljes ja arvatavasti kasvab järjest suuremaks, eriti mudaaukudest läbi sõites, hetkel pole veel sinna jõudnud. Kindlasti hakkan küsima küsimusi asjade kohta jne.
Mõni klõps ka, aga ei ole väga head pildid.
Ära toomise päev
Täpsemad pildid varsti. Eks siis ootan kommentaare ja ka kriitikat.
Terv. Villu
UAZ 469 andmed
Mootor: 2,446cc diisel, 57kw(76hp) Mootor päris Toyota Hiace, aastat ei oska õelda, aga seal 1990 ringis.
Transmissioon: 4 käiguline manuaal, aeglustiga, 4x4
Tühikaal: Kaalutud kaal: 1740kg Esitelje koormus: 1025kg
Mõõtmed: 4,025mm x 1,785mm x 2,050mm.
Kliirents: 300mm. reduktorsillad
Rehv: 215xR15 originaal maastiku rehv
Aasta: 1984
Tänavalegaalne, kõik dok. olemas ja TÜV kehtib(nüüdseks küll kindlustus peatatud eelmise omaniku poolt)
Ja nii see algas...
Mõni aasta tagasi sattusin kogemata 4x4 foorumi lehele ning sealt mõnedele videodele. Alguses oli täitsa huvitav vaadata neid ja lugeda mis inimesed kokku ehitanud on, aga siis sattusin Uaz 469, edasipidi rahvanimetusega Villise videode peale ning lihtsalt hakkas meeldima. Muidugi vägevates videodes oli aparaati korralikult järgi aidatud ja sõidavad ikka sellistes kohtades, kuhu ma ise jala ka ei oleks viitsinud minna. Vaatasin neid ja järjest rohkem tahtmine tekkis ka üks soetada, meeldib kõige enam esiots, ei oskagi kirjeldada miks, aga lihtsalt on selline sümpatiseeriv. Aga jah, tol hetkel ikkagi huvi kadus, osaliselt raha pärast, sest suhteliselt kallid asjad ja siis veel tahtmine ei olnud nii suur. Läks umbes aasta mööda kui sama asi kordus, tekkis tahtmine, aga mitte piisav, et osta ja muidugi ka raha probleemid. Ning nüüd tuli veelkord vaimustus peale, dets. algusest tegelikult juba, kui mitte varem. Aga see kord oli asi kuidagi teistmoodi, ning ei kadunud ära see tahtmine, ning asjaolude kokkusattumisel tekkis ka selline raha, et soetadagi see lõpuks. Selleks ajaks suutsin kaasata kaks oma head sõpra, keda hakkas ka see masin huvitama.
Toomine 11 veebruar 2011
Hommikul tuiskas ja oli suht külm. Läksime siis saaremaale hommikuse praamiga 8.15. Jõudsime saaremaale 1h ajalise hilinemisega, rasked jääolud olid praamile. Omanik oli väga tore inimene, oli nõus sadamasse vastu tulema, elas kuskil 8km kaugusel. Autos tegime uazist juttu ka, uuris mis mul plaanis sellega ja niisama uaziku juttu. Jõudsime kohale ja pilt mis nägin oli meeli ülendav, vastu vaatas üks suhteliselt heas seisus uaz. Peaks ka seda mainima, et tegelikult ise polnud uazi isegi lähedalt näinud ennem, rääkimatta sõitmisest. Omanik ka imestas, et miks siis selline tahtmine, osta parem mingi läänekas. Küsisin siis vigade kohta, omanik rääkis kõik ilusti ära, mõned asjad millegi pärast vuhisesid mööda kõrvust. Väike proovi ring oli ka, lund oli oma jagu, ja liikus ikka täitsa hästi seal. All olid originaal maastiku rehvid, mis on veel ju eriti libedad. Summa sai juba ennem kokku lepitud, lõime käed ja saigi siis minu omaks. Kodusõit oli täitsa libe, 4-s sees ja gaasi andes käisid rattad all ringi.Omanikul oli soetanud ka ühe 69 mille peal ka diisel oli, ütles, et väga kahju ikka seda mootorit ära anda, kuna see oli mingil ajal kapremoti saanud ja tunda oli ka, et ikka kohvi ei ole. Käib suht pehmelt ning väga hästi. See oli ka üks põhjus miks maha müüs, et 69 meeldis talle rohkem.
Koju sõites üle 70 ei ajanud, aega oli ja pole mõtet libedaga lollitada. Koju jõudsime pool 7 õhtul.
Ise olen väga rahul masinaga.
Hetke hinnanguline seis.
Raam: Raamil on ühes kohas päris suur kahjustus, ülejäänud raam peaks korras olema. Arvatavasti ilmneb ka mingeid üllatusi. Vedrud on väsinud, esimesed on sirged, tagumised nii enam vähem.
Kere: Ustel esineb läbivat roostet, tagumised porikoobastel on palju läbivat roostet, põhi tundub hetkel veel suhteliselt korras, eest väljast on korras. Üle kere esineb lahtist pahtlit. Tent on suhteliselt korras. Üldiselt, ise ei näe midagi hullu, aga lappimist on ja keevitamist jagub. Ustel on ka läbivat roostet, aga kaasa antud paremad seisus ja saab kombineerida.
Mootor: Diisel käivitub hästi ka -14-ga(muidugi ei ole mingi näitaja, aga käivitub tõesti kergelt). Mootor on heas korras. Tuleb kontrollida hammasrihma. Generaatori laagritel on vilin sees. Väljast üsna "mahlane".
Veermik: Esisillas omaniku poolt vahetud õli. Esisild oli saanud kapremondi aasta kaks tagasi. Tagumisel sillal on kontrollitud õli, eelmise omaniku poolt. Ise tuleb käija kõik üle veel. Muidu heas korras "sõjaväe" sillad.
Ülekanne: On originaal. Sidur natuke libiseb, raskel maastikul ilma aeglustita võtab kärssama ja ka aeglustiga natukene. Tagurpidi käik lööb välja ning vahest ka aeglusti.
Plaanitavad muudatused ja tööd
Plaanis siis roostest lahti saada, kere korda ja ka üle värvida. Väike plaan värvida laiguliseks, kindel pole.
Plaanis veel teha tõste, esimesed vedrud olid päris sirged, arvatavasti tahavad vahetust uute vastu. Sellega peaks päris palju tõstet(tagasi) saama juba, raami tõstet siis. Veel tahaks tõsta raami ja vedrupaki vahelt 10cm, raami ja silla vahelist tõstet tuleb sellest umbes pool. Hetke plaanivatavad rehvid on 33.6x11.5(Insa turbo special track 35" aga kõrgus neil 33.6" tegelikult) mis tõstab hinnanguliselt kliirensit 5cm. Käigukastiga on nii, et kast korda või siis mingi Toyota käigukast ja 69 vahekast. Viimane variant kindlasti kindlam., seda enam kui tulevad suuremad rehvid, mis tõstab koormusi ülekandes märgatavalt. Väike tõste tuleb ka vb. kere ja raami vahele, kindel pole, kuna hetkel jääb veel tänava peale, ning see muudab auto rohkem ebastabiilseks.
Kütusepaagi tahaks vist sisse tuua, kuna need põhja all kõige madalamad asjad.
Vintsi tahaks ka, aga kas saab, ei tea. Hilift tuleks kõigepealt muretseda, sest hetkel väga ei olegi asja millega ratast õhku saada.
Roolivõim tuleb ka panna, siis jaksab ilusti rattaid keerata. Küljerauad ka, siis plekid jäävad kergemini sirgeks.
Tehtud
Eelmine omaniku poolt on paigaldatud terve esiklaas, originaalis kahes osas, salongi teine soojendi ning originaal soojendi asendatud lada omaga. Paigaldatud diisel, nagu selgunud on. Olemas on vargalukk, istmed on mugavamate vastu vahetatud, peal kummeeritud tent. rohkem ei oskagi hetkel lisada.
Lisavarustuses kolm pikka kummimatti, üks kuskile rändama läinud ja pisike nõõrijupp on ka.
Esmamuljed on siis sellised, et olen väga rahul, et leidsin sellise isendi ning, et üldse 4x4 maailma avastasin. Pisik on küljes ja arvatavasti kasvab järjest suuremaks, eriti mudaaukudest läbi sõites, hetkel pole veel sinna jõudnud. Kindlasti hakkan küsima küsimusi asjade kohta jne.
Mõni klõps ka, aga ei ole väga head pildid.
Ära toomise päev
Täpsemad pildid varsti. Eks siis ootan kommentaare ja ka kriitikat.
Terv. Villu
Viimati muutis MetsaVikat, P Veebr 05, 2017 7:18 pm, muudetud 5 korda kokku.
- carpets
- Rock Crawler
- Postitusi: 831
- Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
- Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe
Jõudu ja tugevat pealehakkamist. Esivedrud väsinud arvatavasti sellest,et toyota mootor suht raske kui asendad siis tee kas spiraalidele,pane spiraalid lisaks lehtedele või lisa lehti pakki juurde.
http://www.facebook.com/pages/Kuusalu-4 ... 61?fref=ts
Pets 53916966
Pets 53916966
Kui lisalehti pakki juurde paned,siis läheb ikka megajäigaks ning taob hambad suus lahti kui augud ja jõnksud teepeal esinevad .Metsateest ei julge rääkidagi,eriti kui vajadus veel tsipa kiiremini ka seal sõita .Enda omal on lisalehtedega pakid all ja mõlgub plaan spiraalvedrudele ringi teha.carpets kirjutas:Jõudu ja tugevat pealehakkamist. Esivedrud väsinud arvatavasti sellest,et toyota mootor suht raske kui asendad siis tee kas spiraalidele,pane spiraalid lisaks lehtedele või lisa lehti pakki juurde.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Passis on ilusti kõik kirjas. Esitelje kaalu ei oska õelda, kuna värske omanik aga andsid hea mõtte see järgi uurida.
Küsiks vastu, mis originaal uazi esi telje kaal on, kas eksin kui ütlen 1020kg? Või see 1020kg ongi uus kaal juba? Nii passis kirjas vähemalt.
Terv. Villu
Edit: Uaziku raamat annab siiskit kaaluks 1020kg.
Küsiks vastu, mis originaal uazi esi telje kaal on, kas eksin kui ütlen 1020kg? Või see 1020kg ongi uus kaal juba? Nii passis kirjas vähemalt.
Terv. Villu
Edit: Uaziku raamat annab siiskit kaaluks 1020kg.
- taxopets
- True Off Roader!
- Postitusi: 1062
- Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
- Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa
Julgen vastu vaielda. Mul on kõik 4 vedrupakki 1,5 kordsed ja täiesti normaalne. Ja palju pehmemgi kui enne vanadega. Tuleb kasutada ainult samasuguseid lehti ja seda nii margi kui väsimuse kohepealt.hunter112 kirjutas:Kui lisalehti pakki juurde paned,siis läheb ikka megajäigaks ning taob hambad suus lahti kui augud ja jõnksud teepeal esinevad .Metsateest ei julge rääkidagi,eriti kui vajadus veel tsipa kiiremini ka seal sõita .Enda omal on lisalehtedega pakid all ja mõlgub plaan spiraalvedrudele ringi teha.carpets kirjutas:Jõudu ja tugevat pealehakkamist. Esivedrud väsinud arvatavasti sellest,et toyota mootor suht raske kui asendad siis tee kas spiraalidele,pane spiraalid lisaks lehtedele või lisa lehti pakki juurde.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Keerdvedrude peale oleks lahe küll, aga mis arvab sellest TÜV punkt? Ametlikult ark-iga võidelda ei viitsi eriti.
Muidu olen uurinud küll keerdvedrude peale panekust ja isegi vahepeal oli tõsine mõte, aga siin targemate juttu lugedes on suht kaks võimalust. Kas kõik tuleb ilusti välja või keeran niigi viletsa vedrustuse täitsa metsa.
Esialgu vist mõtekam lehtvedrudega jännata(kui mõtlemist ja tahtmist on saab ka lehtedega ilusti silla liikuma) ja siis kui asi tõsisemaks läheb, siis midagi tegema hakata.
Kunagine plaan on ka mõnele võistlusele minna, lihtsalt funi pärast. Aga see teine teema ja tuleviku värk.
Terv. Villu
Muidu olen uurinud küll keerdvedrude peale panekust ja isegi vahepeal oli tõsine mõte, aga siin targemate juttu lugedes on suht kaks võimalust. Kas kõik tuleb ilusti välja või keeran niigi viletsa vedrustuse täitsa metsa.
Esialgu vist mõtekam lehtvedrudega jännata(kui mõtlemist ja tahtmist on saab ka lehtedega ilusti silla liikuma) ja siis kui asi tõsisemaks läheb, siis midagi tegema hakata.
Kunagine plaan on ka mõnele võistlusele minna, lihtsalt funi pärast. Aga see teine teema ja tuleviku värk.
Terv. Villu
Kasuta UAZ originaal detaile, tee korralik töö nagu oleks tehses tehtud (ei tohiks raske olla arvestades tehase kvaliteeti).MetsaVikat kirjutas:
Muidu olen uurinud küll keerdvedrude peale panekust ja isegi vahepeal oli tõsine mõte, aga siin targemate juttu lugedes on suht kaks võimalust. Kas kõik tuleb ilusti välja või keeran niigi viletsa vedrustuse täitsa metsa.
Terv. Villu
Varem sai sellist UAZ-i näha Karteris ja sealt saad tellida ka vajalikud jupid.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Rääkisin ühe ülevaatajaga villise ümberehituse teemadel ja sain positiivse hinnagu.Et ei tohiks probleeme tekkida kui ümberehitus on viisakalt tehtud.Minu uaz sai patroli sillad alla ja ülevaatajaonu ei öelnud ühtegi halba sõna.samas uurisin ka et tahan oma 2,3d välja vahetada vähe tummisema vastu,ilma ARKis ringi tegemata, et kas ka siis veel võiks ÜV tehtud saada ja infoks sain niipalju et lootust nagu on.
- carpets
- Rock Crawler
- Postitusi: 831
- Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
- Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe
Samas hunteril ju on ees lääbad ja spiraalid.
http://www.facebook.com/pages/Kuusalu-4 ... 61?fref=ts
Pets 53916966
Pets 53916966
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Tänan arutlemise eest, väga huvitav on lugeda.
Aeg näitab, mis saab. Ise arvan, et kunagi lõpetan ka keervedrude kasutamisega. Aga enne ikka põhi asjad korda, kere jne. Siis hakkan edasi vaatama.
Lisan veel mõne pildi:
Küsimus ka, kas see on suht levinud viis vedrusi kergitada? Mõtlen siis kiilu taolist asja vedrulehtede vahel, kõikidele pakkidele on pantud need
Eks proovin lähi ajal mingeid rohkem tehnilisi pilte ka panna.
Üks küsimus ka veel, kas Uaz-il on suunatule kang automaatne, st. kui tagasi keerata siis läheb ise kinni, või on kõik manuaalne?
Terv. Villu
Aeg näitab, mis saab. Ise arvan, et kunagi lõpetan ka keervedrude kasutamisega. Aga enne ikka põhi asjad korda, kere jne. Siis hakkan edasi vaatama.
Lisan veel mõne pildi:
Küsimus ka, kas see on suht levinud viis vedrusi kergitada? Mõtlen siis kiilu taolist asja vedrulehtede vahel, kõikidele pakkidele on pantud need
Eks proovin lähi ajal mingeid rohkem tehnilisi pilte ka panna.
Üks küsimus ka veel, kas Uaz-il on suunatule kang automaatne, st. kui tagasi keerata siis läheb ise kinni, või on kõik manuaalne?
Terv. Villu
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Tänud. Omal mingi aretus seal, tundsin huvi lihtsalt.Muska71 kirjutas:Suunatule kang automaatne.
Üks asi mis ülevalt veel puudu on see, et keegi tark teinud paakidega nii, et saaks sõita sinisega. Arvatavasti levinud süsteem, eriti vanal ajal(minu jaoks nii 10 aastat tagasi). St. ühe paagi luuk kinni pantud(vasaku) ja seest poolt mingi auk tehtud kust saaks sisse valada sinist ja kalts lihtsalt sinna augu peale. Pumba tagasivool läheb ka vasakusse paaki. Et kui hr. tolliametnik tuleb, siis keerata lihtsalt teise paagi peale ja siis tuksub ilusti valge ka küttesüsteemi.
Ise ei kavatse seda kasutama hakata. Eks targem ametnik peiliks selle välja nagunii kohe.
Terv. Villu