Sookonn, vol. 2 ja vol. 3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

alar83
Off Roader Wannabe
Postitusi: 33
Liitunud: K Veebr 17, 2010 1:20 pm
Asukoht: Viljandi mk.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas alar83 » N Nov 03, 2011 12:00 am

vanadel datsunitel olid sellised veidrad lodviku klambrid, need voiks sobida, kindlasti tugevamad kui need plekk kruviklambrid. jutt siis karpade kinnituseks
Teen turvapuure võistlus autodele!
Ten
Fitting 38"
Postitusi: 220
Liitunud: K Mai 13, 2009 11:37 pm
Asukoht: Valgejõe

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas Ten » N Nov 03, 2011 10:30 am

Würthi valikus on metallist juhtmesidemed,roostevaba teras,iselukustuv.Laius 4,6 pikkus 201 ja 360 mm.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » N Nov 03, 2011 3:35 pm

Seal on probleemiks karpade all oleva randi väike laius ja silikoonlõdviku libedus.Mingi aja jooksul ujub klamber lõdviku toestamata osa peale ja hakkab karpat lõdvikust välja pressima. Kardan et iselukustuvat klambrit ei pinguta piisavalt kinni. Need vanade japside, traadist keeratud, klambrid oleks head aga teine traat jääb liiga kaugele ja hakkab karpat välja suruma, ...vist. kõige nõmedam on et jama hakkab tekkima alles pärast mitmetunnist töötamist. Ilmselt töötavad seal käsikäes temperatuur ja vibratsioon, kusjuures esimene neist muutub palju (karpa lõõri jahutab miinusteni ja siis levib mootori soojus üles e. ca. 100 kraadine kõikumine). Iseenesest traadi mõte hakkab järjest parem tunduma.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas virgo » N Nov 03, 2011 9:22 pm

Traati olen ühesoonelist ka näinud-vanemate japside jahutuslõdvikutel. Ka osad püsikiirusliigendite pressitavate liitmikega klambrid on suht kitsad.Samas on ka osad nn. nipuka stiilis tummised näpitsatega pingutatavad plastklambrid a`la nagu jeepi õhufiltri kopsikule kinnituvad klambrid.
Lihtsalt mõtteid..
Päikest.
Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 635
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas TarviR » T Nov 08, 2011 8:50 am

Kas kuidagi nii ei saa, et väänaks terastraadist ja poldiga pingutatava aga poldi alla jätaks veel jäiga spiraalvedru. Võiks seda temperatuuriga mängimist kompenseerida.
D4D+R6NA
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » T Nov 08, 2011 9:44 am

Seekord vist loobume silikoonist ja läheb kummilõdvik. Huvitav et 2 esimest silindrit (need mis rohkem vett ja suuremat temperatuurimuutust saavad) on lõdvikud pehmed, libedad ja seest tükid väljas, kaks tagumist püsivad kinni. Kummist asi ei ole nii libe ja püsib ehk kinni. Sai ka klambreid veidi tuunitud, e. kruviklambrid kitsamaks lõigatud. Õnneks on lahtine lõdvik, mootori tööst kohe tunda ja võimalik ka, hea tahtmisega, uuesti kinnitada.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » P Veebr 12, 2012 10:46 am

Väga pikk vahe jäänud siia, ei ole nagu midagi eriti pajatada olnud. Ikka needsamad karpade kinnituse jamad ja kotiga oma lollust/laikust peale. ASMV oli täielik fiasko- proloogil tõmbas õhudüüsid kinni ja mootor keeldus üle 1200 rpm midagigi asjalikku tegemast, see tappis siduri (siiani vahetamata aga kui vähegi kuuma saab, hakkab libisema). Lisaks oli vinsi reduktoris hävinud paar sateliidi võlli, mis koormuse all vintsi kinni poosid. Paar punkti peale tankimisplatsi loobusime.
Eile sai käidud Aru karjääris, hr. Uputaja üritusel. Täitsa popp rada ja sai ka "peal hoitud". Kallakud, kivid, järsud pöörded jms. sobib sellele liikurile igatahes hästi. Meie jaoks oli lõpp küll veidi nukker, rajalt lahkusime "kolmerattalisega" (laenasin pildi hr. bloku666 galriist: http://www.upload.ee/image/2067980/20120211_038.jpg). Tegijal juhtub mõndagi ja juhtus, vales kohas üle tee minev, puu stange ja esiratta vahele (nii täpse koha valik oli üsna ebatõenäoline aga võimalik). Päris terav löök tuli roolikäppa (käänmiku küljes), väänas käpale täisnurkse painde, murdis roolimunaka ja alumise sharniiri munaka, väänas ülemise sharniiri munaka korpusest välja ja lammutas ka püsikiirusliigendi. Kokkuvõtteks eraldus käänmik, koos rattaga, auto küljest täielikult (piduritoru läks ka loomulikult katki). Üllatav, kui hästi see auto kolmerattalisena sõidab, rajalt laagrisse , auto peale ja auto pealt garaazi õnnestus kõrvalise abita (peaaegu) liikuda. Oli ka autokaamera aga selle salvestuse saan mõne päeva jooksul, siis on näha kiirus, trajektoor jms. Positiivne on, et purunesid vaid tehasetoodangu varuosad, kõik omavalmistatu jäi terveks, taastamiseks vaja jupid soetada ja külge poltida.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » L Nov 24, 2012 11:34 am

Et karpad? Karburaatorite ja õhukollektori lisatoestusega on see mure üsna väikeseks jäänud. Küll hiilivad teised hädad. Rooli käiku piiravad hüdrosilindrid ja roolihoovastiku väändumisel murrab püsika liiga välja ja tükid taga. Vahepeal on õnnestunud ka edimene peaülekanne siledaks saada, mootori kett pooleks lasta ja ohjeldamatult vinsiga nännida. Selle viimasega on ka veidike edasiminekuid. "Laboritingimustes" sai ära katsetatud hüdrovints. Ütleks et lootustandev. Süsteem ei erine ülejäänud autost selle poolest, et on täiesti ainulaadne. Töörõhk 300bar, pumba maht 16 ccpr, mootori töömaht 28ccpr (mõlemad aksiaalkolb), võimsus ca. 28kW, õlipaak koos filtriga ca. 1,5L, hüdrojagaja puudub, pumba ajamiks hammasrihm. Kokkuvõttes hüdrostaat. Mingi 200m vintsimise peale suutsime õli temperatuuri ca. 50-60 kraadini kerida (vintsi reduktor soojenes veidi rohkem), seega kuumenemine ei tundu probleem olevat. Veidi kahtlane on hammasrihm aga selle vahetamine sai tehtud veidi lihtsamaks kui tavalistel autodel ja maksumuseks peaks kujunema 0 (piltlikult autoteeninduse prügikastist). Uue rihma paigaldamine vana asemele kulutas 7 ajaühikut, seda küll ideaaltingimustes, vee alla sukeldumisega ilmselt kordistub aga minutiga peaks ka siis hakkama saama. Jõu ja kiiruse kohalt me ei jõudnudki üksmeelele. Kunagi Rommi ütles "kerib nii, et süda läheb pahaks" ei mäleta millise vintsi kohta. Meie katse tulemusena Marekil läks süda pahaks, minul mitte, no võta sa kinni. Igatahes elektrivintsist on see veidi toekam ja eriti meeldiv on kiiruse sujuv (ühe mehaanilise käigu ulatuses) muutmine, kusjuures kiirust vähendades väheneb ka koormus mootorile ja jõud trossil säilib. Ühe varasema katsega sai 9,2mm tross pooleks veetud mootori tühikäigul. Hetkel 10mm/50m.
PS. Vaidlesime, kas ASMVle minna või mitte. Tagantjärele oli õige otsus miite nahast välja pugeda. Oleksime läinud täiesti proovimata asjaga ja paar pisiasja ilmnes, mis oleksid meie elu välitingimustes üsna tülikaks teinud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » N Dets 13, 2012 3:47 pm

http://pilt.delfi.ee/album/273057/ siis paar udupilti "teistsugusest" hüdrovintsist, siin oleks küll tuhat sõna paremad kui üks pilt aga.... ei viitsi. Viimased ajad oleme molutanud ja ei ole viitsinud asja lõpuni vormistada, vaja veel veidi poleerida ja värv peale pahistada. Talvesprindil saame ehk uue vintsiga mõne ratta alt tõmmata kui enne metsa ei lähe.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 390
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas RaidoKol » L Dets 15, 2012 6:37 pm

totu kirjutas:http://pilt.delfi.ee/album/273057/ siis paar udupilti "teistsugusest" hüdrovintsist, siin oleks küll tuhat sõna paremad kui üks pilt aga.... ei viitsi. Viimased ajad oleme molutanud ja ei ole viitsinud asja lõpuni vormistada, vaja veel veidi poleerida ja värv peale pahistada. Talvesprindil saame ehk uue vintsiga mõne ratta alt tõmmata kui enne metsa ei lähe.


Aga kas tegemist on ka seeriaviisiliselt toodetud asjaga? :lol:
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4270
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas Movistar » L Dets 15, 2012 8:08 pm

Juba kardavad :-)
TR3
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » L Dets 15, 2012 9:02 pm

RaidoKol kirjutas:
totu kirjutas:http://pilt.delfi.ee/album/273057/ siis paar udupilti "teistsugusest" hüdrovintsist, siin oleks küll tuhat sõna paremad kui üks pilt aga.... ei viitsi. Viimased ajad oleme molutanud ja ei ole viitsinud asja lõpuni vormistada, vaja veel veidi poleerida ja värv peale pahistada. Talvesprindil saame ehk uue vintsiga mõne ratta alt tõmmata kui enne metsa ei lähe.


Aga kas tegemist on ka seeriaviisiliselt toodetud asjaga? :lol:

Näeb nii välja küll, isegi CE on peal. Ja mootoril kvaliteedimärk. See vintsindus on üks viimaseid, mis isevalmistatuks kvalifitseerub. Asjadel võõp peal ja homme läheme kokku laduma.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » R Sept 20, 2013 11:20 am

Tõstaks siis eputuse jälle ettepoole. Suur osa vabast ajast kulub taaskord millegi tegemisele, mida siinkandis ei ole veel proovitud. Kuna küsida ei ole kellegi käest, võtab detailide vormistamine ohtralt aega aga asjad liiguvad siiski. Hirmus tahtmine oleks ASMV le minna aga selle raudseks eeltingimuseks on Andsumäel auto ära katsetada, seega kiire juba. Asjast lähemalt peale ruudulipu nägemist, läbi tuuleklaasi.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2452
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas totu » E Okt 28, 2013 3:57 pm

Saigi siis Andsumäel auto ära katsetatud. Toyotsi küll kokku ei jõudnud aga katse sai kirja. Igast autost pidavat ükskord opel saama, ma ei viitsi niikaua oodata ja ostsin kohe Opeli. Ajasime 6 päevaga ta veidi kurjemaks ja rajale. Sai imeloom ristitud Sookonn 0,5 ks. Kindel plaan oli see asjandus peale sõitu vanametalli viia aga mingil põhjusel oli peale 3. ringi tegemist täiesti neliveolise autoga. Kusjuures põhi jäi kuivaks. Paar elektriviga ei ole justkui piisavalt hea põhjus Opeli utiliseerimiseks. Nüüd ongi dilemma- mida teha ja sellele mõtleme. Kui kellelgi puudub majapidamisest põhjakaitsmete- ja elektrivintsiga OF Sport ja on üle veidi vaba raha, võime arutada vahetust. Vastasel juhul võib juhtuda, et läheme ASMVle TR-1 te :bg
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15857
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

PostitusPostitas Landy » E Okt 28, 2013 5:38 pm

Pritsi uudihimulikele pilte ka sellest imekonnast!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline