Sookonn, vol. 2 ja vol. 3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

tarmo kirjutas:Päris äge set tegelt :) Ootame põnevusega katsetusi mudas :)

Aga kui sul pooltelgi/püsikaid varsti juurde läheb vaja, siis mul 2 komplekti riiulis ootamas :D
Kardan et pooltelgi läheb 27/24, L-530 :twisted:
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Kuna saladuseloor sai rebitud, viskan valimatult kõik ilmarahvale vaatamiseks. http://pilt.delfi.ee/album/204209/ üleval kogu fotodokumenteeritud ajalugu projektist. Täpselt nädal on jäänud stardini, kus ilmselt tahaks olla. KAHTLANE.
Tehtud, mõeldud.
siimk
Mudder
Postitusi: 77
Liitunud: N Veebr 01, 2007 10:13 pm
Asukoht: Maardu/Tln

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas siimk »

Ma küll mingi espetsialist ei ole, aga autoehitus tundub teil päris käpas olevat. Raam on küll vinge saanud.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas helar »

Äge! Eriti hästi on lahendatud alumine õõts.
Aga.. kuhu kohta juhi jalad lähevad ? Ega mitte ometi sinna "pilusse" ?
Või tuleb käsijuhtimine? :lol:
Kas saan õigesti aru, et mootorit hooldatakse nagu suurt- kabiin üles ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

helar kirjutas:Äge! Eriti hästi on lahendatud alumine õõts.
Aga.. kuhu kohta juhi jalad lähevad ? Ega mitte ometi sinna "pilusse" ?
Või tuleb käsijuhtimine? :lol:
Kas saan õigesti aru, et mootorit hooldatakse nagu suurt- kabiin üles ?
Minu jalgadega on veel OK, kõrval on veel hullem aga teoreetiliselt mahume ära. Juhi jalgealune põhi läheb homme tootmisse. Kabiin käib üles rohkem käigukasti jms. hooldamiseks, alt ju ligi ei pääse. Mootoriga on keerulisem, all kabiiniga saab õlid- rihmad vahetatud, kabiini alt ei ole juurdepääs kiita aga eks suurema jama korral tuleb kabiin maha tõsta. Aga tegelikult, lennukit õhus ei remondita :D
Tehtud, mõeldud.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas kala »

õõtsa lahendus meenutab atvd.
loodan et jõuate rajale
56157755
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 763
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas Taivo »

Loodan ka et jõuab rajale see aparaat! :bg
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Nonii, nädalane autoehitusmaraton lõppes negatiivaselt, e. ei jõudnud Kõuekõminaks. Eks nüüd tuleb veidi rahulikumalt võtta ja üritada asi valmis teha. Vaja lõpuni vormistada mootorikate, komplekteerida kabiin, ühendada elekter ja piduritorud, teha "veokast" ja mingit vähemtähtsat pudi- padi veel.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Üle pika aja siis asjade käigust. See teema võiks küll olla alajaotuses "Kujutame ette et oleme autoehitajad ja kuulutame kogu maailmale kui lollid, laisad ja saamatud oleme". Erinevad võistlused aina lähenevad ja mööduvad, meie istume oma urus ja üritame sellele üllitisele mingisuguseidki sõiduomadusi tekitada. Peale Kõuekõminat sai üle nädala nina nokitud (sõna otseses mõttes) ja tegelikult sai üsna kobe nina. Ühtlasi sai selgeks, miks lätlaste "agraartehnika" nii kole välja näeb- puhas praktiline mõtlemine. Ajutiste juhtmetega sai mootorile tuli alla tehtud ja ei käigi nii hästi, e. karpad tahavad tõsist sekkumist. Homme pidi tulema keegi "lapitark" vaatama, kas annab midagi ära teha. Rool töötas aga mitte kaua. Sülitas vooliku otsiku küljest lahti, juurdlus nätas et ise loll ja nõuandjad teavad asjast veel vähem, e. ÄRGE KASUTAGE TERMOPLAST VOOLIKUL KUMMIVOOLIKU HÜLSSE!!! See asi lahenemas aga hülsid tulevad maarjamaale nädalase viibega, mis ühtlasi välistab lätlaste külastamise nädalavahetusel. Positiivne on et sõiduka roolipump on täiesti piisava tootlikusega (kõrgendatud tühikäigul servast serva alla sekundi) ja rõhust ehk piisab ka (betooni peal pööravad neli pooltühja ratast täiesti pädevalt), vajadusel saab reduktsioonklapile vedrutuuningu teha. Peaks olema 12cm3 pöörde kohta, ca 100bar ja tootlikus piiratud ca. 9l/min, mis sai toore jõuga üle puuritud. Eeliseks enamlevinud hammasrataspumba ees on pöördetaluvus, ehituslik max. 7000 rpm ja peale. Nina nokkimise kaasnähtusena sai ka turvapuur valmis, peaks olema kõvem kui vana, loodan et ei pea katset kordama. Üks asi viib teiseni ja sellesama nina kujundamisega selgus et vana kapotialune juhtmestik on end ammendanud, mis omakorda toob kaasa hulga lisatöötunde (A2 sai täis joonistatud) aga lootus (jõuda Suvesõidule) sureb viimasena.
Tehtud, mõeldud.
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas PARUN »

Kuidas muidu 4roolimise sünkroonsus on ära lahendatud, st, et esi ja tagasild ikka alati otse jooksevad
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

PARUN kirjutas:Kuidas muidu 4roolimise sünkroonsus on ära lahendatud, st, et esi ja tagasild ikka alati otse jooksevad
Elektriga lülitatav solenoid(tegelikult jagaja) lülitab tagasilla jadasse esisillaga. Kui toidet ei ole, juhib hüdro ainult esisilda ja tagumised liinid on suletud. Kui peaks vaja olema, saab jagaja asendamisega tekitada ka kolmanda reziimi, nn. koer, esialgu on koer saadaval ainult tagasilla nihkesse jätmisega.
Tehtud, mõeldud.
saarik
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: E Okt 04, 2010 3:20 pm

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas saarik »

Tere!


Mind kohe huvitab, mis põhjusel te üleüldse termoplasti kasutate seal hüdrosüsteemis ja kes soovitas teil kasutada hüdrovoolikute (kummi) korduvkasutavaid otsikuid ja hülsse termoplasti juures.
Mina isiklikult ei näe eriti üldse pöhjust korduvkasutatavaid otsikuid seal kasutada. Esiteks on need kallimad, kobakamad, jnejne, sama kehtib termoplasti hinna kohta.. Teiseks on ilmselt süsteem kehvalt tehtud kui iga suvaline oksake voolikut kipub löhkuma. Painderaadiused tavavoolikutel on tegelt suht samad.


Lugupidamisega, Janis.
Isuzu D-Max 2,5TD LS, MÜÜDUD
UAZ 469
GAZ 69
kunagine spetsiaalklassi "Põhjakivi" team-i liige
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

saarik kirjutas:Tere!


Mind kohe huvitab, mis põhjusel te üleüldse termoplasti kasutate seal hüdrosüsteemis ja kes soovitas teil kasutada hüdrovoolikute (kummi) korduvkasutavaid otsikuid ja hülsse termoplasti juures.
Mina isiklikult ei näe eriti üldse pöhjust korduvkasutatavaid otsikuid seal kasutada. Esiteks on need kallimad, kobakamad, jnejne, sama kehtib termoplasti hinna kohta.. Teiseks on ilmselt süsteem kehvalt tehtud kui iga suvaline oksake voolikut kipub löhkuma. Painderaadiused tavavoolikutel on tegelt suht samad.


Lugupidamisega, Janis.
On asju millest ei taha rääkida ja üks nendest on see hülsside valik aga miks termoplast ja korduvotsikud? Kerge (sellise süsteemi korral võit üle 10 kg) ja lihtsalt lõigatav, koos korduvkasutatavate otsikutega on mingi jama korral metsas süsteemi lihtne (kiire) taastada. Pakun et oksake ei tee sellele süsteemile küll midagi, ega kännuke või kivike, ikka lollus on see mis asju lõhub (see projekt ei ole veel meetritki sõitnud). Ainuke reaalne oht voolikutele peitub veovõllides, kui sisemise liigendi peaks pilbasteks lööma, saavad ilmselt voolikud ka pihta. Teine ohukoht on roolivardaga (üle poole meetri maast) kändu sõita, siis võib silindri varre ära väänata. Voolikud on veetud läbi raamitalade ja ainus võimalus neid vahetada on teha seda ilma otsikuta, analoogne on seis ka tulemüüri läbiviikudega. Kui need oleks lahendanud pressotsikutega, oleks asi veel kallim ja raskem tulnud.
Tehtud, mõeldud.
saarik
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: E Okt 04, 2010 3:20 pm

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas saarik »

Head põhjendused tegelikult. Kaal on küll kövasti termoplasti kasuks. Ja kui veel lisada raskendatud voolikute paigutamine, siis juba sellest piisab.
Miks ma küsisin on paljuski see, et pea alati on pöhjust taoliste ehituste puhul vöimalikult standardlahenduste juurde jääda.

Lugupidamisega, Janis.
Isuzu D-Max 2,5TD LS, MÜÜDUD
UAZ 469
GAZ 69
kunagine spetsiaalklassi "Põhjakivi" team-i liige
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Sai siis näptud karpasid (igasuguste asjade vormistamisest on kõrini ja tuli tahtmine vahepeal pauku teha). Lubatud "lapitark" jäi küll tulemata aga mingi tõde hakkab selguma. Sünkroonimine andis tulemesuseks juba päris kenad haugatused aga seda vaid mõõdukatel pööretel. Üles käib kenasti, kui õhuvõttu veidi ummistada- seega segu lahja. Esialgu plaanis nõelasid tõsta aga ilmselt peab peadüüse puurima hakkama. Asja teeb veidi keeruliseks kogu kooslus, nt. sünkroniseerimiseks on kohustuslik abivahend peegel ja 3./4. jäidki puutumata.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”