Sookonn, vol. 2 ja vol. 3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Nonii, sekkutud. Sai siit-sealt küsitud ja keegi soovitas peadüüsid üldse välja jätta. Ideeliselt peaks ka see toimima (eelmine karpa oli sama ehitusega ja toimis suurepäraselt ilma peadüüsita). Nii rajuks esialgu ei läinud ja puurisime 130 (1.3mm) lt 240 le. Tegelikult haugub samamoodi aga mingit lõppu ei paista. Esimest korda oli tunda et tegemist on lühikese käigu- ja suurte klappidega mootoriga e. 8000 (tahhomeeter on veel ühendamata aga hääled kiskusid rohkem mootorsae omadeks ja rihmad üritasid valida ringikujulist trajektoori) tuleb väga kergelt ja sealt edasi on ainult julguse küsimus. 75mm (väikseim läbimõõt)sisselase oli ka ilmselt hea mõte. Kuna surveaste ja hooratas jäid torkimata, loodan et moment madalatel jäi ka alles. Igal juhul midagi positiivset. Jamad on jahutusega, tundub et lõõrid jahutavad termostaadi aluse kambri maha ja see ei avane õigel ajal, peab suurendama püsivat läbivoolu.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Ei ole pikalt midagi pajatanud, ei ole lihtsalt midagi põnevat toimunud, Kedagi ei huvita et jälle on paar juhet paigas või et järjekordselt sisselaskekollektor lekib. Viimase põhimõttelise otsusena sai valitud kertüübiks "kallur", tegemist ju ikkagi Hilux iga, miks siis kast ei võiks kallutada :twisted: . Eile oli siis, üle kuude, mingi pöördepunkt- sai üllitis õue viidud. Mõned pildid siit http://pilt.delfi.ee/picture/11523229/ edasi, aga mis siis toimus. Kindel plaan oli nõrgim koht leida ja ära murda, aga nagu viimasel ajal kõigi plaanidega, ei õnnestunud seegi. Tulemuseks siis teadmata "nõrgim lüli". Peale nüri paugutamist mööda kruusa- asfaldi platsi sai estakaadi servast (ca. 85 cm) alla sõidetud, ...ja siis üles- tundus uskumatu aga ka teisel ja kolmandalgi katsel õnnestus ja fotosesiooni ajal isegi ratas pooles seinas fikseerida. Tegelikult töötavad sõltumatu vedrustus koos sileda põhjaga, vähemalt betoonil, uskumatult. Vedrustus tundub ......ideaalne. Madal raskuskese on väga konkreetselt tuntav, tõsi vedrustusel on veel 10cm tõstmisruumi. Nelikroolimine ja kiire rooliülekanne teevad manööverdamise suurepäraseks aga isegi blokeeritud tagasillaga on lihtsalt kulgemine üsna närviline. Nagu Marek ütles, on juhitavus veel hullem kui Jeepil :D . Mul jääb vaid nõustuda (Jeepimehed, ärge pikka viha pidage).
Edasi tegeleme siis jälle igasuguste vormistamistega (elekter. tiivad, kast jms.). Enam mingeid ajaplaane teha ei julge aga mingi aeg tahaks ikka stardis olla küll, igatahes põnev on küll.
Tehtud, mõeldud.
andruss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 46
Liitunud: T Okt 28, 2008 9:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas andruss »

Lekitaks siia sel korral liikuvat pilti, kõvatamiseks ja miks mitte ka Suvesõidul panuste panemiseks:

http://toru.ee/view/b4e61a0b0502


Parafraseerides ühte autoritest: See raud on lahe, kahtlemata!
Mudane möödaläind sajandist saati
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas Movistar »

Videolt vaadates tundub päris äge :D
Kui kestma ka jääb siis pole vigagi.
HM Racing Team
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas Jünger »

Oleks veel portaal ka, siis oleks ikka super-lux.
:thumb:



Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas tarmo »

Ongi pooleldi portaal ju ;) Vähemalt üsna sellele sarnane...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas Movistar »

Kliirents on sama mis portaalil nii,et ei näe sellel mingit erilist mõtet.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas srock »

andruss kirjutas:Lekitaks siia sel korral liikuvat pilti, kõvatamiseks ja miks mitte ka Suvesõidul panuste panemiseks:

http://toru.ee/view/b4e61a0b0502


Parafraseerides ühte autoritest: See raud on lahe, kahtlemata!
Sa kuramus,krt ole veel pikalt kodust eemal ja mingidmehed konnaga minu liivakastis :D
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas srock »

srock kirjutas:
andruss kirjutas:Lekitaks siia sel korral liikuvat pilti, kõvatamiseks ja miks mitte ka Suvesõidul panuste panemiseks:

http://toru.ee/view/b4e61a0b0502


Parafraseerides ühte autoritest: See raud on lahe, kahtlemata!
Sa kuramus,krt ole veel pikalt kodust eemal ja mingidmehed konnaga minu liivakastis :D
Hommikul läen kaema kui ära sa need künkad lihvisid :D
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas pilgrems »

Krt miks mul on tunne et eesti võistlustel pole selle autoga eriti midagi teha. Kiiretele ja kitsastele radadele sobiv.

Eelmise aasta Väo sõidul oleks olnud tegija.

Kas siis Suvesõidul rajal.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas PARUN »

Isiklikult arvan, et selline lahendus on väga hea ja parem kui talasild omadustelt, iseasi, kas ka vastupidavam,
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

srock kirjutas:
andruss kirjutas:Lekitaks siia sel korral liikuvat pilti, kõvatamiseks ja miks mitte ka Suvesõidul panuste panemiseks:

http://toru.ee/view/b4e61a0b0502


Parafraseerides ühte autoritest: See raud on lahe, kahtlemata!
Sa kuramus,krt ole veel pikalt kodust eemal ja mingidmehed konnaga minu liivakastis :D
Ei tasu jah valdusi valveta jätta. Lahe liivakast igaljuhul ja ausõna, midagi ebaesteetilist me sinna ei poetanud.
Suvasõidule jõudmisega läks siis kehvasti, auto poolest oleks jõudnud aga ihu vedas alt. Sai küll erinevaid rattakesi neelatud aga õhtul, kuue paiku (selleks hetkeks oli auto kallal jäänud teha 1-1,5tundi) tegime otsuse et üle oma varju ei hüppa, viisime treileri tagasi ja hargnesime kodudesse.
Eks üritan pikemalt pajatada, kui tervis parem.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Et vahepeal jälle hulga aega kulunud ja veidi toimunud ka. Sai vormistatud "veokast", leitud koht tungrauale jms. Auto kaalumine veel tegemata aga tundub "mitteeritiraske". Raskuskeskme ligikaudne asukoht sai kindlaks tehtud ja asub kümmekond senti esimese vasaku ratta suunas, seega täispaagiga peaks olema vägagi keskel ja kogu kaasavõetav varustus (meie ise kaasarvatud) nihutab raskuskeset tagasilla poole.
Eile sai auto esmakordselt maastikule (http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=3&t=33661) viidud ja emotsioone kuhjaga. Ootused olid kõrgel ja õnneks ei pidanudki pettuma, isegi juhitavus maanteel on ootuspäraselt kohutav- esialgu üle 60 sõita ei julge. See-eest metsas on puhas rõõm, kiire rool ja suurepärane vedrustus teevad olemise hästi mõnusaks. "Hantliefektiga" võitluses jäime ka meie võitjaks, e. auto korpus muudab suunda (nii ette taha- kui vasakule paremale) kiiresti ja stabiliseerub ilma tuntava inertsita. Toore läbivuse kohalt on edasiminek vast kõige tagasihoidlikum aga kui vintsimiseks läheb, võtab suu muigele- koht, kus auto stange ette valli korjama hakkaks, peab ikka väga pehme olema. Veel fantaseerisime sageliesinevate raiesmike ja kändude üle ja nii ongi- stange peale ja gaasi. Kusjuures väljast vaadates pidi üsna efektne olema, kabiinis olles tundub poolemeetrisest kännust ülesõitmine nii tavaline. Nelikroolimine on omaette nähtus, pidavat olema nagu "solge sooles" ja röppas on ka abiks, kui saab mõlema sillaga roopaservast tuge. Mingist vastupidamisest veel vara rääkida aga Klapperile plaan praeguses teostuses proovima tulla.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Klaperil käidud ja "nõrgim lüli" leitud- saviturbajakuratteabmille augus purunes flants sisemise püsika ja diffri vahel. Üldiselt pidavat selle silla kõige kõvem tükk olema ja paraku ainuke, mida ei saa eriti tuunida. Muus osas tundub asi üsna pommikindel olevat, eriti tagasi ei hoidnud ja normaalse raja kestis, augus sattus ilmselt mahavintsitud puu, umbes meetri sügavusel, esirehvi ja stange vahele (selline puu sinna sattus ja tundsin konkreetse võllimurdumise raksu ära, see hetk oli olluse kiht kapotist kõrgemal ja vints plokiga tõmbes). Läbivusest eriti aru ei saa, klapperi rajal ikka kiire vints tegija, seda paraku pole. Mingid jahutuse hädad vaevasid ja peab ilmselt ikka ventika käsilülitile panema, andurite töö ei ole eriti adekvaatne. Nelikroolimine otsustas lõpetada tagasilla tsentreerimise ja sai kasutatud vaid paaril korral, lisaks on probleeme sünkroonsusega, ehk on veel nuputamist. Proloogil tagus vedrustust üle mõistuse läbi aga põhisõidul jälle töötas täiesti normaalselt, ju talle lihtsalt ei sobinud proloogi rada. Nii mõnigi fotokas paistis, autopõhised (404) pildid/videod siia teretulnud, tänud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Sookonn, vol.2

Postitus Postitas totu »

Jälle hulk vett merre jooksnud ja esimene pärisvõistlus ka ära tehtud, e. Kukepea. Sai valitud hea-, mitte parima tulemuse taktika, st. võetud kolm väikest katset et pika katsega oleks võimalik võetavate punktide arvu reguleerida. Jätsime ka paar tundi varuaega igasuguste üllatuste tarbeks. Sellega kaasnes küll edasi-tagasi uhamine ja päris suur ajakadu katsetele. Ja tulemus saigi hea, e. II. Meeldiv oli sõita kui ei pidanud igat vaba hetke mingile tehnika renoveerimisele kulutama. Ei saanud eriti tagasi hoida (va. Kehala) ja üldiselt kestis. Hävingus siis kaks püsikiirusliigendi kummilutti. Orbitroliga katsetused jatkuvad- 200cc oli ilmselt liiga suur (äkiline), vahetatud 80cc osutus väga kulunuks (pöörab läbi ja nt. sinna läks ka Mõedaka krossi hea tulemus, puude vahel oli üsna hirmus), nüüd siis sõiduka pagaasnikus 100 cc danfoss installi ootamas, see peaks ülekandearvu poolest päris hea olema. Vedrustusega on nii ja naa, vedrukäik väikesevõitu (ca. 20cm) ja krossirajal oli enamus ajast mingis piirajas aga tunni paugutamist pidas vastu (ka metsas paar kändusõitu ja -üsna vastikut serva peale vintsimist). 4,3 peaülekanded kiirevõitu, mootorit 1. sega jatkub, 2. tapab pikkadel tõusudel ära aga pööret on ja 1. sega saab edasi küll. Vintsimiseks võiks üks käik enne 1. veel olla. Mootor ei hiilga mingi erilise tegususega aga moment madalatel pööretel alles ja 6000-7000 kannatab peal hoida ka. See eest on võistluslegaalne kiirus saavutatav ja isegi hoitav aeglase käigureaga. Karpad ei taha mootori küljes kinni püsida (ehk on kellelgi mõtteid kitsaste klambrite saadavusest, st. klassikalisest kruviklambrist umbes poole kitsamate? Kasuta või traati), sellega peab veel tegelema. Põnev oleks vaadata mõnda videot Mõedakult, vedustuse töö analüüsimiseks.
Veel ei saa rääkida mingist erilisest õnnestumisest aga tundub et päris ämbrisse (eesti rahvusjalats ikkagi) ei astunud.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”