Uaz 5.7

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Uaz 5.7

Postitus Postitas karburaator »

Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis selle uaz-i ehituse lugu sai alguse suzukide safari korraldamisest. Olime juba mõne safari korraldanud, aga ühtegi korda ise sõitnud ei olnud. Uaz aga oli olemas ja siis saigi see sõidukorda putitatud. Alguses ei omanud erilist ettekujutust milline üks offroadi auto olema peaks ja panime autole lehtvedrudele taha lisaks bmw tagavedrud (ainult taha kuna eelmine õhtu enne starti ei jõudnud enam esimesi paigaldada). Auto jäi igavene kits :lol: . Sõit sai muidugi kaasa tehtud, aga autoga läks õnnetult kuna ei ehitanud õhuvõtturit. Sai kraavi ületusel liiga sügavasse vette sõidetud ja mootor tõmbas vett sisse.
Seal see juhtus:
Pilt

Muidugi sõitis uaz selle sõidu lõpuni, kuigi mootor tegi paha häält ja suitses päris palju. Auto vedas ka veel koju välja. Järgmine päev autot käima tõmmates ei läinud enam nii õnnelikult.
Ja tulemuseks oli see:
Pilt
Pärast kepsu välja lendamist oli mootor omadega õhtul ja hakkasime seda välja vahetama teise uaz-i mootori vastu. Muidugi tahtsime näha, et mis karul kõhus on. Mootori maha võtmise käigus vaatasin, et ega sellest kerest ka enne asja ei saa ja järgmise sahvari ajal sai mehed kokku kutsutud, et kere maha tõsta (selleks et ära keevitada):
Pilt
Tänan kõiki abi eest.
Selleks aastaks lõppes aga uaz-i ehitamine (jäi selle taha, et ei omanud veel kempi keevitust, suve vaheaeg sai läbi ja polnud aega kooli ajal edasi ehitada).Sai ka kokku pandud nalja video: http://www.youtube.com/watch?v=VWgbqyojJQE
Viimati muutis karburaator, E Jaan 26, 2015 7:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Postitus Postitas karburaator »

Talvel ostsin Ford scorpio 2.9 v6 107kw plaaniga selle mootor koos automaatkastiga vahele aretada. Pilt
Hiljem vaatasin, et elektri süsteemile hammas peale ei hakka ja müüsin auto uuesti maha. Talvega oli uaz-i kere olukord veelgi halvenenud. Õnneks juhtusin nägema sõjaväe oksjonit www.haamer.net -is. Pakkusin ühele korraliku kerega uaz-ile alghinda.Läbi vedamise saingi auto endale väga odava hinnaga(500kr).
Pilt
Sellest aga tekkisid uued plaanid:
Panna terve auto spiraalvedrustusele.
Mootoriks mb 3.0 r5D.
Radiaator taha luugi asemele.
Peale läheb ka patroli roolivõimendi. (tänan kasutajat praks1 selle eest)
Õnneks ostis isa ka kempi nii et see aasta sai keevitamist harjutama hakata. Nüüdseks on tehtud ülemised ja alumised vedru kannud.
Pilt
Praegu seisab asi lääba torude taga. Põhimõtteliselt on kõik ülejäänud jupid auto sõitma panemiseks olemas. Vedrudeks lähevad ette: esiveolise moskvitsi esivedrud ja taha: universaal sigulli tagavedrud.
Ülejäänud pildid projektist on siin: http://pilt.delfi.ee/album/184787/?page=4
Keevituse kvaliteedile pole mõtet tähelepanu juhtida, sest keevitan esimest korda elus. Sildade vales järjekorras installeerimine tuleneb sellest, et ehitan vastavalt juppide kätte saadavusele ( pole hetkel raha lääba torude jaoks ).
Vabandan ette kuna projekt võib venida (selle pärast pole enne teemat teinud).
Kõik ettepanekud ja soovitsed loomulikult oodatud.
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

Postitus Postitas Muska71 »

Kas need vedrud lahjaks ei jää?
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas RaidoKol »

Need ziguli vedrud võivad jääda lahjaks küll, sest enda villisel need samad vedrud lehtvedrudele lisaks pandud. ja isegi selline kombo lööb päris lihtsalt põhja.

Ja enne kui keevitad, käia keevitatav pind roostest puhtaks. Siis keevitus kvaliteet hulga parem. Piltidelt tundub, et oled keevitanud roostet.

Aga edu ehitamisel! :thumb:
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Postitus Postitas karburaator »

Ma eriti ei usu, et need lahjaks jäävad kuna need taga. Kui see paks juhtuma siis on võimalus mingid muud vedrud lisaks panna. Endal kodus päris palju erinevaid olemas. Kasutasin neid sest need olid päris hea pikkusega.
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Postitus Postitas karburaator »

RaidoKol kirjutas:Need ziguli vedrud võivad jääda lahjaks küll, sest enda villisel need samad vedrud lehtvedrudele lisaks pandud. ja isegi selline kombo lööb päris lihtsalt põhja.:thumb:
Unustasin. Sellel uaz-il olid enne uaz-i vedrud + bmw taga vedrud. Nendega oli auto jäik nagu oleks raam sildade külge kinni keevitatud.
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Keevituse kvaliteedile pole mõtet tähelepanu juhtida, sest keevitan esimest korda elus. Sildade vales järjekorras installeerimine tuleneb sellest,
et ehitan vastavalt juppide kätte saadavusele ( pole hetkel raha lääba torude jaoks ).
Vähemalt esisilla puhul soovitan teha ajutised lääbad,mingit toru ikka leiab ja puksideks kasvõi vana voolik.
Piirasendite (auto max flexis ja rattad välja pööratud )teoreetiline arvutamine on väga keeruline.Proovivarrastega
saad piirasendeid testida koos õigete vedrudega,hiljem on vaja ainult valmistada sama pikad korralikud vardad.
Selleks ajaks on ka keevituskogemus suurem,lääba puhul on väga oluline keevituse kvaliteet.Edu ehitamisel!
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

Lada vedrud jäävad kindlasti nõrgaks.
EDU!
Ahti
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

karburaator kirjutas:Ma eriti ei usu, et need lahjaks jäävad kuna need taga. Kui see paks juhtuma siis on võimalus mingid muud vedrud lisaks panna. Endal kodus päris palju erinevaid olemas. Kasutasin neid sest need olid päris hea pikkusega.
Usu ikka, me kasutasime ka UAZ-il neid, ainult, et lisaks originaalidele.
Vedrudel ju mingi kaal mida nad kannatavad. Kui võrrelda autode kaalusid, millelt sa need võtad ja millele paned siis masside vahe päris suur ju.
jannuhellu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 48
Liitunud: E Jaan 11, 2010 8:58 pm
Asukoht: viljandi;tartu kallaste

Postitus Postitas jannuhellu »

mina kasutasin nissan 200sx sportvedrusid (tulemus väga hea)
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

jannuhellu kirjutas:mina kasutasin nissan 200sx sportvedrusid (tulemus väga hea)
Hea, mille jaoks?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
jannuhellu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 48
Liitunud: E Jaan 11, 2010 8:58 pm
Asukoht: viljandi;tartu kallaste

Postitus Postitas jannuhellu »

need vedrud ei jäänud nõrgaks!
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

jannuhellu kirjutas:need vedrud ei jäänud nõrgaks!
Väga informatiivne, aga vedrudel on ka muid omadusi peale nende kandevõime. Ma väga kahtlen, et sõiduauto sportvedrud tagavad maasturile piisava elastsuse ja vedrustuse käigu. Kuidagi toimivaks lahenduseks ehk küll.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Postitus Postitas karburaator »

Kui need vedrud peaksid lahajaks jääma lisan nende sisse teised. Olemas on näiteks bmw taga vedrud.
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Re: Uaz-i ehitus

Postitus Postitas karburaator »

Peale viit aastat olen autoga edasi tegelema hakanud. Vahepeal olen autode konstrueerimise alal teadmisi suurendanud. Samale projektile töötasin välja vedrustuse geomeetria enda TTK lõputöö käigus. Hetkel on seis selline: http://pilt.delfi.ee/album/299999/?page=1
Pilt
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”