VW Passat 4x4 : Uhti

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

VW Passat 4x4 : Uhti

Postitus Postitas uhti »

Kuna jäin töötuks ja autode ehitamine on suht veres siis mõtlesin enda vaba aega sisustada uue preparaadi ehitamisega.Tegu on Väikse säästuprojektiga,kus kasutan suht kättesaadavaid ja olemasolevaid materjaale
Nimelt eelmine talv polnud õieti jäärada millegagi teha.Äial on igasuguseid traktoreid küll aga nod risud ei taha külmaga hästi käima minna.Siis tekkisgi plaan teha mingi 4x4 masin millega saaks jäärada teha.Alusvankriks ostsin UAZ 469 raami koos sildadega.Kereks tahtsin küll saada mingit väikest diiselmootoriga autot aga kuna sain väga ässa pakkumise ühe vana 93a passati peale siis võtsin tolle.Mootoriks on tal 55kw 1,9l turbodiisel.
Mootor tuleb keskele kõhu alla.
Ratta valikut pole veel teinud aga tahaks ikka midagi suuremat.Olemas on korralikud GAZ 52 omad aga nood tiba kitsad.Veel on olemas T-150 rattad aga nood jälle liiga suured

Osa mu eelmisi autosid mida olen teinud-näppinud leiab siit

http://www.carrating.org/usercars.php?4553


Kunagi pea 10 a tagasi oli mul mingi 469 põllupeal rallimiseks.Kuna originaal jäi väikseks tehin talle 12 cm kere tõstet raamilt,3 cm vedrude ja sildade vahele ja Gaz 53 rattad.

See oli ka väikseks inspiratsiooniks.

Pilt
Pilt

Passat on hetkel selline

Pilt
Pilt

Uus raam peale koju vedamist

Pilt
Pilt

Siis mõtlesin,et tõstan ilma uusi pikkihoobasid tegematta aga kukkus välja täielik porr

Enne
Pilt

Pärast
Pilt

Mootor tuleb vahele u nii.

Pilt
Pilt
Pilt


Hetkel raam selline.

Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis uhti, P Dets 06, 2009 10:19 pm, muudetud 1 kord kokku.
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kaalujaotuse mõttes väga huvitav idee, aga äkki seletad lähemalt, kuidas oled mõelnud ülekanded mootorist/kastidest sildadesse, kui mootor keskel on?

Teine asi - kuidas panid paika, et vedrud just sellisel kõrgusel raami peavad hoidma?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

tarmo kirjutas:Kaalujaotuse mõttes väga huvitav idee, aga äkki seletad lähemalt, kuidas oled mõelnud ülekanded mootorist/kastidest sildadesse, kui mootor keskel on?

Teine asi - kuidas panid paika, et vedrud just sellisel kõrgusel raami peavad hoidma?
Käigukasti ja sillad ühendan ikka kardaaniga.Käigukasti poole jättan originaal passati poolteljeotsa ja silla poolt uaziku kardaan.Plaan siis ühendada omavahel passati pooltelg ja uaziku kardaan.Kuna pikkihoovad algavad samast kohast kust käigukasti väljavõtted siis ehk pole kardaanile nuute vajagi kuna sisemine poolteljeots annab peaaegu 30mm pikkisuunas liikuda.Aga seda vaja veel mõõta ja proovida.

Vedrud on paikka pandud suht silma järgi.Kasutan VAZi tagumisi vedrusid ja kuna mul üks vedeleb õue peal ka siis umbes mõõtsin palju ta kokku võib vajuda kui mootor ja kere peal.Tagumised vedrukandurid on suht lihtsalt hetkel raami külge punktitud ja nondele on siis võimalik vahele midagi keevitada ja nii kõrgemaks tõsta.Kui eest vaja tõsta siis teen sinna mingid vahetükid.

Nüüd ongi tekkind küsimus,et ka võtta kohe käigukast lahti ja see nn keskdiffer kinni panna või proovida algul vaba diffriga.Sest kui ma panen ühed KRAZ-i rattad siis võib äkki need sillad või midagi muud hea haakumise ja järsu pööramise korral äralõhkuda.

Mootori võtsin ka seibideks ja teen talle kerge värskenduse rõngaste,tihendite ja kaaneremondi näol.
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Käigukasti ja sillad ühendan ikka kardaaniga.Käigukasti poole jättan originaal passati poolteljeotsa ja silla poolt uaziku kardaan.Plaan siis ühendada omavahel passati pooltelg ja uaziku kardaan.Kuna pikkihoovad algavad samast kohast kust käigukasti väljavõtted siis ehk pole kardaanile nuute vajagi kuna sisemine poolteljeots annab peaaegu 30mm pikkisuunas liikuda.Aga seda vaja veel mõõta ja proovida.
Selliselt jääb su auto max kiiruseks u 40 km/h olen sarnase asja teinud :lol:
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
raimz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 122
Liitunud: P Juul 20, 2008 11:08 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas raimz »

40km/h peaks piisav olema ju. Head aeglased käigud, pole isegi aeglustit vaja.
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

Ega väga kiiremini sõita vaja pole tõesti kui 40 km/h aga ise arvan-loodan,et ta liigub ikka tiba kiiremini.
Passat sõidab vastu tuult mingi 140 km/h.
Uaziku sillad on vist 3, millegagi ülekannetega ja kuna rattad tulevad pea kaks korda suuremad kui passatil siis võiks kiirus isegi mingi 60-70 km/h tulla aga see pole selle masina puhul tegelt üldse oluline.

Mis uazi sildade kõige nõrgem koht on?
Vanal uazil lasin tagumise diffri laiali kui tahtsin teda savise põllupeale ainult tagaveoga kinni ajada aga enne kinni jäämist käis pauk ära.Siis olid tal ka juba need gaz 53 rattad koos kettidega all.
Kui panen näiteks need suured KRAZ-i rattad alla,kas siis võib sild ise ka pooleks kuskilt minna? Või on need sildade otsad suht kõvad?
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
klaPP
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: T Juul 08, 2008 1:33 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas klaPP »

KRAZ-i rattad on ju jube rasked, siis ei jaksa see sõiduk üldse liikuda/ainult väga aeglaselt. Ma arvan küll, et midagi annab saba selliste raskete papude peale. :roll:
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Uaziku silla kõige kiirem ülekanne oli 4,625 (peale 1990 a.)
Harilikult pandi sisse 5,125 ülekanded.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

Siis on tõesti päris jõhker ülekanne sillas.Samas on see hea kuna siis jõu puudust küll ei tule 8)
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Tore, tore, eks ootab kuidas võistlusrajal käitub.

Üldiselt on see rohkem läti komme, et sõiduauto kere maasturi raamile tõsta. :wink:

Püüa siis hoiduda tüüpiliseks tee-err-kolme-meheks langemisest, kes iga paari kuu tagant uuest paikakeeratud mutrist pildi internetti üles riputab aga võistlustele ei jõua ega jõua... :P
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Algne idee, ehk jääraja masina ehitamine, läks esimesel lugemisel minu jaoks kaotsi :oops:

Pereautost TR3 kolli ehitamise idee tundus sedavõrd erutav.

Sa seda ei karda, et see jurakas läbi jää vajub?
Lihtsam ja odavam ning kindlasti tõhusam Subaru Justyt soetada ei ole (seda 0.6 liitrise mootoriga või suur ta nüüd oligi)?
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Nagu mina esimesest postitusest välja loen siis ehitab ta vist masinat millega jäärada teha mitte sõita.Loodan, et sain mõttest õigesti aru.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

See Auto ei jõua kindlasti ühelegi võistlusele kuna pole selle suunitlusega ehitatud.Hakkan teda tõesti kasutama jääraja tegemiseks,mis tuleb põllule.Lisaks veel ehk niisama ka natuke ronimas käia enda metsade ja põldude vahel.
Lihtsam oleks mul olnud osta mingi vana maasturiront diisel mootoriga aga lõppkokkuvõttes läheks too kallimaks ja ei oleks mingit ehitus-ja aretamisrõõmu.

Jäärajal sõitmiseks on mul need:

Audi 80 Quattro
Pilt

Opel omega A
Pilt
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Selge pilt, edu ristamisel!
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
uhti
Fitting 38"
Postitusi: 329
Liitunud: K Okt 04, 2006 10:09 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas uhti »

Täna jõudsin lõpuks remonditud mootori ja kinni keevitatud diffriga kasti raami vahele ära tõsta.Nipet-näpet veel ja siis saab proovida kere peale tõsta.
Pilt


Ootab kere peale tõstmist
Pilt
Pilt
GENERAATORITE , STARTERITE remont,testimine ja müük!
Carsmart Baltic OÜ Tartus Tähe 127 f
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”