Mainor Team safariauto

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

fagott
Rock Crawler
Postitusi: 993
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas fagott » E Aug 02, 2010 1:05 pm

Mulle isiklikult tundub, et meie offroadi viimaste aastate lõikes on see 1KZ-TE võitnud rohkem võistlusi, kui teised mootorid kokku. Miks mitte tahta parimat? Proovige aga sõita ja kaob igasugune kahtlus :lol: .
Kasutaja avatar
tont
Fitting 38"
Postitusi: 251
Liitunud: L Okt 28, 2006 8:44 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tont » E Aug 02, 2010 1:13 pm

On olemas 2.0L V6 Mitsu mootirit. Neid koguni 2tk aga juhtajud puudu. Mõlemad on pärit jaapanist, LS 89 000 teine LS 110 000
2.0 V6 170bhp (GR)
2.0 V6 180bhp (GX)
2.0 V6 197bhp (GP Version R, GPX)
Üks neist mootoritest. Kui rohkem huvi uurin järgi täpse tähise.

Kui solgin teemat siis võib Mode selle ära kustutata?.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2600
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » E Aug 02, 2010 1:28 pm

Jünger kirjutas:
erik kirjutas:Üritate siin inimesele mingit õlipressi pähe määrida :lol:

Oled sa üldse kunagi sellise õlipressiga sõitnud?
Kui ei, siis Klapperil näeme.


Kaspar


Heh, kõlab nii, et oled sa kunagi mu ema pannud? Kui oleksid, siis teaksid kui hea ta on. :lol:

Mis tas siis ikka nii erilist on, õlipress on õlipress. Palju jõudu madalatel pööretel ja väga kitsas vahemikus. Mõnel rohkem, kui teistel. Olgu või 500 hp cummins.

Aga flame on lahe:)
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » E Aug 02, 2010 3:08 pm

Heh@flame :)

Ma arvan, et ma umbes aiman missugune see 1KZ-T on, sest olen 5a 4.2TD-ga sõitnud ja nad peaks suhteliselt sarnaste omadustega olema. Sesmõttes olen nõus, et väga mõnus kulgemise mootor (madalatel pööretel) ja diislitest kindlasti üks paremaid, mis saada on...

Kuid ükski mootor üksi ei sõida ega võida võistlusi :twisted:

Kuna meil seni kordagi midagi mootori taha ei ole jäänud (et jõudu vähe vms), siis tõenäoliselt saab ikkagi praegune V6 bensukas korralikult ära remonditud ja uuesti kasutusse võetud. Loodetavasti kestavad ka uued tihendid kauem, kui need vanad praegu minu käes kestsid. Aga enne muidugi ei saa midagi otsustada, kui kaante survestamise tulemus on käes.

Mitsu või ükskõik mis muud mootorit peale Toyota oleks vägagi mõttetu hakata sinna vahele uuesti aretama. Ei näe nagu ühtegi eelist, puuduseid aga küll (suur töö - sidur,koda,vaheplaat, juhtmestiku vahetus, auto juhtmestikuga kokku aretamine jnejne).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4254
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » R Aug 20, 2010 2:08 pm

Jünger kirjutas:
erik kirjutas:Üritate siin inimesele mingit õlipressi pähe määrida :lol:

Oled sa üldse kunagi sellise õlipressiga sõitnud?
Kui ei, siis Klapperil näeme.


Kaspar


IRW - mäletan päris hästi Jüngri bena promomist alles paari aasta eest - tore, et inimesed täiskasvanuks saavad :twisted:
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 775
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

PostitusPostitas Jünger » L Aug 21, 2010 4:09 pm

MahviaDeTyrk kirjutas:
Jünger kirjutas:
erik kirjutas:Üritate siin inimesele mingit õlipressi pähe määrida :lol:

Oled sa üldse kunagi sellise õlipressiga sõitnud?
Kui ei, siis Klapperil näeme.


Kaspar


IRW - mäletan päris hästi Jüngri bena promomist alles paari aasta eest - tore, et inimesed täiskasvanuks saavad :twisted:

Bensiinimootor siis, kui on 8 silindrit ja enam. Välja arvatud Volvo bensakad. T6 - urrr.


Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Myrgel » L Aug 21, 2010 7:43 pm

Kaalusin üksvahe sellist mootorit nagu 3VZ-FE. Pärit on see vanemate Camryte pealt. Jõuallika kasuks rääksiid juht hea vääne madalatel pööretel, vastupidavus (on originaalis mõeldud suurtele SUV'dele), kuumataluvus, võimsus ja loomulikult hind.

Pilt

Väljavõte wikipediast:
3VZ-FE

The basic design is a revised 3VZ-E iron-block motor, mated with aluminum DOHC 24-valve heads. It has a forged steel crankshaft and cast connecting rods. The upper intake plenum is of the split-chamber design with Toyota's ACIS variable-intake system feeding three sets of runners for both heads.
Because the VZ originated for truck and SUV use, the 3VZ-FE happens to be a physically tall motor. To make the engine fit in FWD engine bays, Toyota tilted the motor towards the firewall. This "tilt" is so severe (~15 degrees) that reaching the rear bank of cylinders is nearly impossible without first removing the intake plenum.
Parts-wise, the 3VZ-FE shares very little with the rest of the VZ engine family. The main bearings are shared with the 3VZ-E, but little else. Cams can also be interchanged between the 5VZ-FE and 3VZ-FE heads.
The 3VZ-FE was used on the Camry platform between 1992 and 1997.5 depending on the market: North America saw the engine only in 1992 and 1993 while Australia and New Zealand had it from 1992 through 1996. The engine was available in some parts of Asia in the Toyota Windom through 1997.5.
The 1992–1993 engine is rated at 185 hp (138 kW) at 5800 rpm and 189 ftˇlbf (256 Nˇm) at 4600 rpm. 1994+ motors were rated at 200 hp (149 kW) at 5800 rpm and 204 ftˇlbf (277 Nˇm) at 4600 rpm. There is no mechanical difference in the engine. Compression ratio is 9.6:1 for both versions. The power spread of the 3VZ-FE is wide, having 100% torque between 2500–4600 rpm, with power trailing off by 6000 rpm. Stock redline is 6600 rpm, and the ECU's fuel/ignition cut is 7200 rpm.
Though harder to find in good used condition in North America (unless imported), the 3VZ-FE is fairly common in most parts of the world, having a long lifespan in popular models.
Applications:
1992–1993 Toyota Camry
1991–1996 Toyota Windom/Lexus ES300


Eestis on paar isendit ka müügil ja seda suhteliselt soodsa hinnaga. Väga haruldased on manuaalkastid. Ühte sellist käisin ka vaatamas. Kuna starter ja muu mudru on käigukasti poole ja mootor risti kapiti all ning seetõttu on osad vidinad seal peal "nihkes" siis pelgasin töö liialt suureks.

Eksemplari mida kaesin saab näha SIIT. Tunnen omaniku ja võin öelda, et tegemist on usaldusväärse tegelasega.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas enx » P Aug 22, 2010 12:20 am

Myrgel kirjutas:Eksemplari mida kaesin saab näha SIIT. Tunnen omaniku ja võin öelda, et tegemist on usaldusväärse tegelasega.

Urmas


Läbisõit autol küll väga usaldusväärne pole, või on spidokas teisel ringil juba? :D
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Myrgel » P Aug 22, 2010 3:08 pm

enx kirjutas:
Myrgel kirjutas:Eksemplari mida kaesin saab näha SIIT. Tunnen omaniku ja võin öelda, et tegemist on usaldusväärse tegelasega.

Urmas


Läbisõit autol küll väga usaldusväärne pole, või on spidokas teisel ringil juba? :D

Eesmärk ei ole mootorit müüa vaid pakkuda valikuvariante. Kui midagi tarka lisada ei ole siis võiks oma arvamuse endale hoida.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2

www.myrgel.com
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 858
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas rmann » P Aug 22, 2010 3:14 pm

Myrgel kirjutas:
enx kirjutas:
Myrgel kirjutas:Eksemplari mida kaesin saab näha SIIT. Tunnen omaniku ja võin öelda, et tegemist on usaldusväärse tegelasega.

Urmas


Läbisõit autol küll väga usaldusväärne pole, või on spidokas teisel ringil juba? :D

Eesmärk ei ole mootorit müüa vaid pakkuda valikuvariante. Kui midagi tarka lisada ei ole siis võiks oma arvamuse endale hoida.

Urmas


Arvamus on arvamus.
Kuid see pole selle teema jutt.
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » K Sept 08, 2010 10:24 am

Vahepeal sai mootor uuesti kokku pandud. Kuna mingit olulist kiirust taga polnud, oli viitsimist ja aega ka pilte teha, allpool on väike pildiseeria.

Aga kohe pärast esimest käivitust selgus, et klapikambrikaante vahelt tuleb endiselt õli. Sai uurima hakatud ja selgus, et mõlemal kaanel olid osad poldiaugu ümbrused veidralt sulanud, mistõttu ei läinud tihend korralikult vastu plokikaant. Paraku kohe alguses seda ei märganud ja niimoodi said need sulanud kaaned peale tagasi. Võtsime uuesti ülemise osa lahti.
Sulanud osa oleks saanud eemaldada ja kaaned tagasi panna, aga kuna mul olid vanast mootorist veel korralikud kaaned üle, panime need.
Küll aga jäi kripeldama, et mis sellist sulamist võis põhjustada?
Illustreeriv pilt:
Pilt


Pildiseeria mootori lahtivõtmisest ja kokkupanekust:

Mootori laiali. Eemaldatud on generaator, roolipump, sisselaskekollektor, väljalaskekollektorid ja plokikaaned. Auto külge jäi mootori plokk koos väntvõlli, kepsude ja kolbidega.
Pilt

Eemaldatud mootoriosad laiali laotatuna euroalusel.
Pilt

Uued plokikaanetihendid paigas, plokikaaned lihvitud ja üks kahest plokikaanest ka omale kohale asetatud
Pilt

Mõlemad kaaned peal
Pilt

Nukkvõllid küljes
Pilt

Sisselaskekollektori alumine pool küljes
Pilt

Hammasrihm küljes
Pilt

Katted peal
Pilt

Sisselaskekollektor lõplikult peal ja kõik voolikud/juhtmed ühendatud
Pilt
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » P Okt 10, 2010 9:24 pm

Sai käidud väheke mootorit ja üleüldse masinat testimas ja valitud seekord kohti, mis ei oleks garaažist liiga kaugel (et ei peaks jälle 200 km treilaga tagasi kärutama sel põhjusel, et mingi voolik vms otsad andis).

Mõned klõpsud:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/oktoobrisafari2010

Rehvirõhu muutmine sõidu pealt on ikka jube hea asi. Suutsime lõpuks ka oma auto "rabarõhu" välja peilida.
Samas pidi tõdema, et turba sees 0,3-0,4 bar rõhuga on ikkagi ülekanne veel tsipa-tsipa liiga kiire. Samas igal pool mujal tuli see üldiselt ainult kasuks, sest bensumootori saab kenasti pöördesse ajada ja wheelspinni on meeldivalt palju.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2600
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » P Okt 31, 2010 10:04 am

Kurtsid, et originaalne generaator ei jaksanud akusid laadida, kui kõik öised tarbijad taga olid. Mitu amprit ta peaks siis paberite järgi välja andma?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » P Okt 31, 2010 2:16 pm

Originaalne V6 4Runneri genekas, mis seal peal on, peaks olema 60A.

Ja akusid on meil ainult üks (Optima kollane), teist pole panna kuskile enam. Ja antud juhul ilmselt poleks mõtetki, sest kui juba ühte akut ei suuda täis hoida, siis kahte ammugi mitte. Lihtsalt kestaks sõit ehk kauem, kui alguses 2 täis akut kasutada on.

Teine generaator ei mahu ilmselt ka, kui tahame siiski taastada AC pumba õhukompressorina töötamise.
Ilmselt mõttekam otsida vähemalt 2x võimsam generaator, kui panna 2 originaali.

Oskab keegi öelda, kas suuremapoolsete Toyota mootorite generaatoreid on originaalis võimsamaid? Esmalt vaataks nende poole, sest ilmselt vähem ümberehitamist, kui päris teise margi omaga.
Alternatiiviks oleks mikimaalt tellida võimsam aftermarket gene.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2600
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » P Okt 31, 2010 2:37 pm

Margipõhist pole vaja kiivalt otsida, rihmaratta annab pea alati teine panna, või siis uus treida. Kinnitused ringi teha on ka väga lihtne. 60A on ikka selline vool, millega pole midagi peale hakata:) Kui tarbijaid liitma hakata, siis on pilt iga väga nukker. Elektrivent 20A, kütusepump 7A, mootor ise 3 -5, valgustus 20 - 40A jne. Laadimiseks ei jää midagi. Meil on 2, 80 A genet, ainult ühega nendest öist sõitu ära ei sõida, vaja on pidevalt kahte.

Minuarust on uue gene valimisel oluline eelkõige võimsus, teisena selle hind ja siis, lollikindlus. Alati võiks üks veel kuskil tagavarkas ka olla.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline