1. leht 19-st

Mainor Team safariauto

Postitatud: N Sept 25, 2008 3:14 pm
Postitas tarmo
Edit 2014-okt: TR3 asendatud "safariauto"-ga.

Nagu mõned on kuulnud, pürgime meiegi vabameestest TR3-ks.
Käesolev aasta on seni kulunud puhtalt autoehituse tingimuste loomisele, mõtete kogumisele ja nüüd mõned viimased kuud ka ehitamisele.

Märksõnadeks on kergus ja madalus.

Lühidalt võib öelda, et tuleb Suzuki nägu ja Toyota tegu.
Kere ja raam SJ410, sillad, käigu- ja vahekast Land Cruiser 75, mootor 4Runner (3.0 bensiin).
Rehvid 38,5 boggerid, esimene vints elektriline, tagumine ilmselt mehhaaniline.

Hetkeseisuga siis veel üks väheseid sirge sillaga TR3-esid.
Viimast asjaolu on siit ja sealt üritatud maha teha ja öelda, et TR3-s pole sirge sillaga enam midagi teha. Esialgu me jonni ei jäta ja rõhuks justnimelt võimalikult väiksele massile. Saab näha.

Eile said põhikomponendid üle kaalutud (aitäh Erikule vihje eest ja hr. Kiviloole selle sama popi kaalu eest!).
Arvestuslikult peaks auto tühimassiks tulema max 1600-1700 kg, mis on ülihea. Võistlusmass siis vast mitte üle 1800-1900 kg.

Selle auto erinevaid tehnilisi lahendusi on "Modifikatsioonide" all juba varemgi heietatud. Nüüd siis koondaks suuremad ehituse vaheetapid ja tähtsamad küsimused siinse teema alla.

Praeguseks on asi nii kaugel, et sillad koos vedrude ja kõigi varrastega on küljes (esialgu punktitud), järge ootab mootor ja käigukast ja samal ajal ka roolikarp.
Plaan on veel sel aastal sõitma saada.

Konstruktiivne kriitika ja kõik soovitused teretulnud :)

Kuna põhiliselt ehitan üksi, siis pildimaterjali on vähe ja ka suht udused (telefonipildid).
Pole piisavalt mahti klõpsida, aga midagi ikka on kogunenud: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/tr3

Postitatud: N Sept 25, 2008 4:16 pm
Postitas boob
:yupikaye
Aga kas sildadesse tulevad ka Custom tugevamad pudinad ikka sisse, et nii julgelt 38,5" boggerid alla panete?

Postitatud: N Sept 25, 2008 4:50 pm
Postitas tarmo
boob kirjutas:Aga kas sildadesse tulevad ka Custom tugevamad pudinad ikka sisse, et nii julgelt 38,5" boggerid alla panete?
Siin sai juba väheke lahatud esisilla pooltelgede ja liigendite teemat.
Arvatavasti esialgu muretseb ühe paari neid sommide liigendeid või siis Longfield'i omi. Nii esimeste asside kui tagumiste osas veel ei tea - esialgne plaan on jätta samad.
Sildade ülekanded ilmselt vahetame natuke aeglasemate vastu. Praegu on 4.1:1, mis ei ole iseenesest ka väga kehv.

Postitatud: N Sept 25, 2008 9:21 pm
Postitas Tom 73
Erinevate ülekannete koosmõju saad hõlbsasti siin http://www.differentials.com/calc.html võrrelda, kas ikka kiireks ei jää? 100+ km/h. on ju offroadis harva vaja. Edu.

Postitatud: N Sept 25, 2008 11:20 pm
Postitas erik
Ma arvan, et talasillaga saab sõita küll aga pulikad peavad silla sees tugevad olema, et muretult lukud sees paugutada saaks.
Kas sul pole mõtet tekkinud, et veeretaks selle raami koos punktitud sildadega liiva või haavlipritsi. Mõnus oleks siis puhast raami keevitada ja hiljem värvida.

Postitatud: R Sept 26, 2008 1:07 am
Postitas Veiko
Ühtin Eriku soovitusega.Kui jubalähed võta kere ka kaasa ja lase puhtaks.Pärast natuke krunti ja Linexit ningmõnele kohale ka värvi ja kompu mis sugune.
Jõudu ehitamisel.
Veiko

Postitatud: R Sept 26, 2008 11:11 am
Postitas K.Kotkas
Haavlipritsi saad koplis teha, kontaktid leiad siitsamast foorumist. Neile läheb sinna mida iganes sisse ning töö on 5+

Postitatud: E Sept 29, 2008 6:37 pm
Postitas tarmo
Kas on mõtet alles jätta piduriketaste juures olevat plekikänkrat (kaitseb seest poolt ketast) või võib selle minema visata? Pole kõige värskemad enam ka need.

Raami pole enne mõtet pritsi viia, sest eriti palju enam keevitada pole seal. Mootori ja käigukasti kinnitused vaid. Pärast seda laseb küll puhtaks ja värv peale. Ootan kannatamatult juba värvimise workshopi.

Postitatud: E Sept 29, 2008 9:36 pm
Postitas Veiko
Plekke pole vaja.Need ainult hoiavad pori vale koha peal ja kaaluvad ka midagi.
Veiko

Postitatud: K Okt 01, 2008 12:45 am
Postitas tarmo
Sai difrid välja kistud ja avastatud, et tagumine taldrik on 9,5", esimene 8". 9,5-sele on natuke raskem ülekandeid leida kui 8-sele.
Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...

Teisest teemast - tagasillale lähevad trumlite asemele ketaspidurid. Pirates on seda teemat palju lahatud, aga kas keegi siinsetest on näiteks sama asja ära teinud ja omab supportite kinnitamiseks vajaliku pleki joonist? Siis ei peaks päris jalgratast leiutama...

Postitatud: K Okt 01, 2008 8:08 am
Postitas erik
Mis on sinu kasti 1. käigu ülekanne, aeglustus vahekastis ja mis on kõrgeima käigu ülekanne?

Postitatud: K Okt 01, 2008 8:58 am
Postitas MahviaDeTyrk
tarmo kirjutas:Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...
4.11 - 4.88 - No on küll suur vahe :roll: - pea 20% ju

Postitatud: K Okt 01, 2008 10:00 am
Postitas totu
Sai aretatud Toyota tagasillale ketaspidurid, kusjuures täiesti toimivad. Jooniseid ei teinud. Pajero ketaste ja Scorpio sadulatega tuli nihe pooltelje kinnituspoltide ja sadula kinnitusavade vahel ca. 11 mm. Sai tehtud 10 mm terasplaadist kronsteinid silla külge ja suportite külge, seejärel silla küljes kinni punktitud, maha võetuna korralikult kinni keevitatud ja korras. Asja lisaväärtuseks on toru- ja trossivaba sillatala ning reaalselt ketastele toimiv seisupidur (kummagi poole jaoks oma tross ja voolik).

Postitatud: K Okt 01, 2008 11:18 am
Postitas Olle
Tahaaan kaa ketaspidureid omale taha :P
Kui tegemiseks läheb, siis kutsu mind ka kampa.
Olen tüdinud juba tagumiste klotside vahetamisest, täielik nuhtlus on toyotsi trummelpidur maastikul :evil:

Ketaspidurid

Postitatud: K Okt 01, 2008 9:46 pm
Postitas Küllo
Mina ka mina ka...Toyotale ketaspidurihuviline