Mainor Team safariauto

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Postitus Postitas Praks1 »

Mina valiksin geneka boch toodangust,neid igas võimsuses ja töötavad laitmatult.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4640
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Meil Bochi 140A VW/Audi jne. genekas ja voolupuudust küll ei täheldanud. Kõik tuled põlesid ja el vintsiga tõmbamised.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

tarmo kirjutas:Originaalne V6 4Runneri genekas, mis seal peal on, peaks olema 60A.

Ja akusid on meil ainult üks (Optima kollane), teist pole panna kuskile enam. Ja antud juhul ilmselt poleks mõtetki, sest kui juba ühte akut ei suuda täis hoida, siis kahte ammugi mitte. Lihtsalt kestaks sõit ehk kauem, kui alguses 2 täis akut kasutada on.

Teine generaator ei mahu ilmselt ka, kui tahame siiski taastada AC pumba õhukompressorina töötamise.
Ilmselt mõttekam otsida vähemalt 2x võimsam generaator, kui panna 2 originaali.

Oskab keegi öelda, kas suuremapoolsete Toyota mootorite generaatoreid on originaalis võimsamaid? Esmalt vaataks nende poole, sest ilmselt vähem ümberehitamist, kui päris teise margi omaga.
Alternatiiviks oleks mikimaalt tellida võimsam aftermarket gene.
Elektrispetsid võiksid küll kommenteerida, aga kui kaalusin endal originaalis wranglerile mõeldud kollase mütsiga Optimat Cruiserile panna, siis üks elektrik uuris natukene numbreid optima peal ja väitis, et selle laadimiseks on vaja päris korraliku ameraaziga genekat. Vbl polegi asi tuledes vaid aku eripäras.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Rusikareegel akude laadimisel on, et normaalseks laadimiseks on vaja 10% mahtuvusest amprites. E. 110 Ah aku laadimiseks on vaja u. 11 A. Kodulaadijad, a la 5A ei suudagi suuri akusid täis laadida.

Aga Tarmol ei ole probleem aku eripäras, 60 A`ne gene. ei suudagi laadida, voolu jääb lihtsalt pimedas sõites puudu. Teine oluline asi on ka see, et generaator annab oma maksimaalse välja tavaliselt 2 - 3 tuhandel pöördel. Orienteerumisel tiksub masin aga enamuse ajast tühikäigul, või lihtsalt väga madalal pöördel.
Viimati muutis erik, E Nov 01, 2010 8:10 pm, muudetud 1 kord kokku.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Xim
Fitting 38"
Postitusi: 308
Liitunud: E Apr 10, 2006 4:28 pm
Asukoht: Lõuna-osariigid

Postitus Postitas Xim »

erik kirjutas:Aga Tarmol ei ole probleem aku eripäras, 60 A`ne gene. ei suudagi laadida, voolu jääb lihtsalt pimedas sõites puudu. Teine oluline asi on ka see, et generaator annab oma maksimaalse välja tavaliselt 2 - 3 tuhandel pöördel. Orienteerumisel tiksub masin aga enamuse ajast tühikäigul, või lihtsalt väga madalal pöördel.
Lihtsalt tekkis seda lõiku lugedes mõte, et kas seda pöörete probleemi ei annaks lahendada kui treida väiksem rihmaseib?
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Postitus Postitas Shrek4x4 »

Xim kirjutas:Lihtsalt tekkis seda lõiku lugedes mõte, et kas seda pöörete probleemi ei annaks lahendada kui treida väiksem rihmaseib?
Aga siis ei pea generaator vastu põhjagaasiga sõites.
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Xim kirjutas: Lihtsalt tekkis seda lõiku lugedes mõte, et kas seda pöörete probleemi ei annaks lahendada kui treida väiksem rihmaseib?
... lisaks väiksem rihma tööpind=vilistav rihm ja suurem koormus laagrile.
Põhiviga asja juures on see, et ka väikese koormuse (tuled, soojendus) juures, ei toimu tühikäigu pööretel suuremat laadimist, tühikäigu pöördeid 850-1000 tõstes viskab juba voltmeetri 12,8 pealt 14V-ni.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

3F autogenekal peaks max. efektiivsus olema saadaval al. 4000-4500 kuni lõpuni, st. 15000- 17000 rpm. Need siis suurusjärgud. Seibide läbimõõdu järgi saab suhte mootori pööretega. Meh. vintsiga peaks 100+ amprit ehk ikka olema (tuled, muundur, bensupump, süüde jne.). Mõõdukalt kestavad nad kõik, lihtsalt paljulevinud genekate "tabletid", laagrid, harjad kordi odavamad ja tavaliselt ka palju lihtsamalt vahetatavad. Kui see V6 hääles on, peaks mingi 8000rpm probleemideta kannatama, seega generaatori ajam vast 2,5:1 oleks maksimum.
PS. Miks see mootor nii jubedalt tühikäigul lonkab ( läbi oma mootorihääle mõtlesin et keegi on supaka installinud) ja niiiiimoodi haiseb (tundub et bensiini hulka satub häbematult vähe õhku)?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

kui uut nt tahad, siis võid nt perfomance genesid kaaluda:

http://www.4wheelparts.com/Electrical/X ... pn=POW8158
Newly Designed Voltage Regulator,Change Voltage Adjustment While Running,Power Saving Mode; 2 Operating Levels,Indicator Light Drive,Entire Circuit Sealed In Epoxy

või selline jõujaam:
http://www.4wheelparts.com/Electrical/A ... n=POW47806

Need mõlemad gened annavad tühikäigul rohkem voolu kui see toyota jalgrattadünamo. Offroadis kiidetakse siin Mean Green'i genekaid.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Tundub, et nüüd suure lumelükkamise käigus on otsad andnud selle auto esimene sidur :(
Igal juhul sidurit alla vajutades annab vilet ja kerge kärsakas ka üleval. Või võib spekuleerida hoopis seda, et nt survelaager on kinni jäänud ja kärsakas tuleb korvi pöörlemisest survelaagri vastu? Millest survelaager kinni võib jääda - liiv vahel?

Igal juhul väga kehval ajal see nüüd juhtus, lund on julmalt ja tuleb aina juurde...

Kasutasime Aisin'i ketast ja survelaagrit (sama pakub Toyota originaalis), korv jäi mäletamist mööda tol korral veel vana.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

väga hea, et sul sidur nüüd lõpetas. rajal oleks ennast siniseks fa__ind.
vahest isegi Sachs annab järele.
Vaheta nõrgim "ketilüli"ja pauguta edasi.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Seni arusaamatul põhjusel oli survelaagrist järgi selline moodustis:

Pilt

Ja selle tulemusel oli korv selline:

Pilt

Ketas ise oli ilus, kulunud max 1 mm. Sidurit me muidugi eriti palju ei kasuta ka.

Lisaks oli käigukasti siseneva võlli laager liiga suure loksuga (ca 2,5 mm võlli otsast) ja seoses sellega ka hooratta sees olev väike laager laiali jooksnud.

Pilt

Ei usu, et nende kahe vahel (siduri ja käigukasti laagri vahel) seos oli, aga mine tea.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Kas see 2.5 mm oli teljesuhtes või kogu liikumine. Selline kogu võlli liikumine ei vaja veel sekkumist. Seda lõtku tekitab tegelikult sidurivõlli sees olev nõellaager mille sisse toetub 3-as võll(väljundvõll). Pildil olev laager on radiaal kuullaager, mida vahetatakse kui tekib kulumine radiaal(võlliga risti) suunas. Oleneval laagri numbrist on lubatud radiaallõtk ....0.1mm ja aksiaallõtk ....0.25mm. Täpsed andmed laagri müüatel.
Selle laagri vahetus annab näilise korras oleku, sest uus laager on tihe aga nagu õppeasutused välja pakuvad et osade kulumine koosneb 3 etapist.
1.Sissetöötamine = suur kulumine(tekib normaalseks tööks vajalik lõtk)
2.Töö = normaalne kulmine
3.Resursi lõpp = eriti suur kulumine :bcry
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mainor Team TR3

Postitus Postitas tarmo »

Täna õnnestus täitsa juhuslikult ja ootamatult väga täpse kaaluga masin veelkord üle kaaluda. Õigemini viimane mõõtmine toimuski enne Volvo sildade alla kruvimist ja seegi oli nö "kolhoosi" kaalu peal. Tookord oli tulemuseks ca 1750 kg.

Ja tänane tulemus on siin:

Pilt

Ehk siis kokku 1761 kg (täis paagiga ja võistlusvarustuses), ilma inimesteta.
Seejuures kaalujaotus nii, et esiosa 873 kg ja tagaosa 889 kg.

Vasak külg 852 kg ning parem külg 910 kg. Mis on iseenesest hea, sest mina olengi vasakul raskem, kui Indrek kõrvalistmel :twisted:
Arvasime, et parem külg on tõenäoliselt seetõttu raskem, et paremasse ossa jäävad: sildade difrid, kardaanid, vahekasti väljaviigud.

Lihtsalt huvitavad (vähemalt meie enda jaoks) faktid :wink:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Ojala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: P Juun 29, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Mainor Team TR3

Postitus Postitas Ojala »

See ju vägev kaal, aga kas see aasta teid ka rajal näha saab? Eelmine aasta jäite kuidagi soikku!!!
TR 3
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”