Mainor Team safariauto
Moderaator: Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Mainor Team safariauto
Edit 2014-okt: TR3 asendatud "safariauto"-ga.
Nagu mõned on kuulnud, pürgime meiegi vabameestest TR3-ks.
Käesolev aasta on seni kulunud puhtalt autoehituse tingimuste loomisele, mõtete kogumisele ja nüüd mõned viimased kuud ka ehitamisele.
Märksõnadeks on kergus ja madalus.
Lühidalt võib öelda, et tuleb Suzuki nägu ja Toyota tegu.
Kere ja raam SJ410, sillad, käigu- ja vahekast Land Cruiser 75, mootor 4Runner (3.0 bensiin).
Rehvid 38,5 boggerid, esimene vints elektriline, tagumine ilmselt mehhaaniline.
Hetkeseisuga siis veel üks väheseid sirge sillaga TR3-esid.
Viimast asjaolu on siit ja sealt üritatud maha teha ja öelda, et TR3-s pole sirge sillaga enam midagi teha. Esialgu me jonni ei jäta ja rõhuks justnimelt võimalikult väiksele massile. Saab näha.
Eile said põhikomponendid üle kaalutud (aitäh Erikule vihje eest ja hr. Kiviloole selle sama popi kaalu eest!).
Arvestuslikult peaks auto tühimassiks tulema max 1600-1700 kg, mis on ülihea. Võistlusmass siis vast mitte üle 1800-1900 kg.
Selle auto erinevaid tehnilisi lahendusi on "Modifikatsioonide" all juba varemgi heietatud. Nüüd siis koondaks suuremad ehituse vaheetapid ja tähtsamad küsimused siinse teema alla.
Praeguseks on asi nii kaugel, et sillad koos vedrude ja kõigi varrastega on küljes (esialgu punktitud), järge ootab mootor ja käigukast ja samal ajal ka roolikarp.
Plaan on veel sel aastal sõitma saada.
Konstruktiivne kriitika ja kõik soovitused teretulnud
Kuna põhiliselt ehitan üksi, siis pildimaterjali on vähe ja ka suht udused (telefonipildid).
Pole piisavalt mahti klõpsida, aga midagi ikka on kogunenud: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/tr3
Nagu mõned on kuulnud, pürgime meiegi vabameestest TR3-ks.
Käesolev aasta on seni kulunud puhtalt autoehituse tingimuste loomisele, mõtete kogumisele ja nüüd mõned viimased kuud ka ehitamisele.
Märksõnadeks on kergus ja madalus.
Lühidalt võib öelda, et tuleb Suzuki nägu ja Toyota tegu.
Kere ja raam SJ410, sillad, käigu- ja vahekast Land Cruiser 75, mootor 4Runner (3.0 bensiin).
Rehvid 38,5 boggerid, esimene vints elektriline, tagumine ilmselt mehhaaniline.
Hetkeseisuga siis veel üks väheseid sirge sillaga TR3-esid.
Viimast asjaolu on siit ja sealt üritatud maha teha ja öelda, et TR3-s pole sirge sillaga enam midagi teha. Esialgu me jonni ei jäta ja rõhuks justnimelt võimalikult väiksele massile. Saab näha.
Eile said põhikomponendid üle kaalutud (aitäh Erikule vihje eest ja hr. Kiviloole selle sama popi kaalu eest!).
Arvestuslikult peaks auto tühimassiks tulema max 1600-1700 kg, mis on ülihea. Võistlusmass siis vast mitte üle 1800-1900 kg.
Selle auto erinevaid tehnilisi lahendusi on "Modifikatsioonide" all juba varemgi heietatud. Nüüd siis koondaks suuremad ehituse vaheetapid ja tähtsamad küsimused siinse teema alla.
Praeguseks on asi nii kaugel, et sillad koos vedrude ja kõigi varrastega on küljes (esialgu punktitud), järge ootab mootor ja käigukast ja samal ajal ka roolikarp.
Plaan on veel sel aastal sõitma saada.
Konstruktiivne kriitika ja kõik soovitused teretulnud
Kuna põhiliselt ehitan üksi, siis pildimaterjali on vähe ja ka suht udused (telefonipildid).
Pole piisavalt mahti klõpsida, aga midagi ikka on kogunenud: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/tr3
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Siin sai juba väheke lahatud esisilla pooltelgede ja liigendite teemat.boob kirjutas:Aga kas sildadesse tulevad ka Custom tugevamad pudinad ikka sisse, et nii julgelt 38,5" boggerid alla panete?
Arvatavasti esialgu muretseb ühe paari neid sommide liigendeid või siis Longfield'i omi. Nii esimeste asside kui tagumiste osas veel ei tea - esialgne plaan on jätta samad.
Sildade ülekanded ilmselt vahetame natuke aeglasemate vastu. Praegu on 4.1:1, mis ei ole iseenesest ka väga kehv.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Erinevate ülekannete koosmõju saad hõlbsasti siin http://www.differentials.com/calc.html võrrelda, kas ikka kiireks ei jää? 100+ km/h. on ju offroadis harva vaja. Edu.
Sees aastast 2003 piloot,vintsman,atv-
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Ma arvan, et talasillaga saab sõita küll aga pulikad peavad silla sees tugevad olema, et muretult lukud sees paugutada saaks.
Kas sul pole mõtet tekkinud, et veeretaks selle raami koos punktitud sildadega liiva või haavlipritsi. Mõnus oleks siis puhast raami keevitada ja hiljem värvida.
Kas sul pole mõtet tekkinud, et veeretaks selle raami koos punktitud sildadega liiva või haavlipritsi. Mõnus oleks siis puhast raami keevitada ja hiljem värvida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kas on mõtet alles jätta piduriketaste juures olevat plekikänkrat (kaitseb seest poolt ketast) või võib selle minema visata? Pole kõige värskemad enam ka need.
Raami pole enne mõtet pritsi viia, sest eriti palju enam keevitada pole seal. Mootori ja käigukasti kinnitused vaid. Pärast seda laseb küll puhtaks ja värv peale. Ootan kannatamatult juba värvimise workshopi.
Raami pole enne mõtet pritsi viia, sest eriti palju enam keevitada pole seal. Mootori ja käigukasti kinnitused vaid. Pärast seda laseb küll puhtaks ja värv peale. Ootan kannatamatult juba värvimise workshopi.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Sai difrid välja kistud ja avastatud, et tagumine taldrik on 9,5", esimene 8". 9,5-sele on natuke raskem ülekandeid leida kui 8-sele.
Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...
Teisest teemast - tagasillale lähevad trumlite asemele ketaspidurid. Pirates on seda teemat palju lahatud, aga kas keegi siinsetest on näiteks sama asja ära teinud ja omab supportite kinnitamiseks vajaliku pleki joonist? Siis ei peaks päris jalgratast leiutama...
Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...
Teisest teemast - tagasillale lähevad trumlite asemele ketaspidurid. Pirates on seda teemat palju lahatud, aga kas keegi siinsetest on näiteks sama asja ära teinud ja omab supportite kinnitamiseks vajaliku pleki joonist? Siis ei peaks päris jalgratast leiutama...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4474
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2863
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Sai aretatud Toyota tagasillale ketaspidurid, kusjuures täiesti toimivad. Jooniseid ei teinud. Pajero ketaste ja Scorpio sadulatega tuli nihe pooltelje kinnituspoltide ja sadula kinnitusavade vahel ca. 11 mm. Sai tehtud 10 mm terasplaadist kronsteinid silla külge ja suportite külge, seejärel silla küljes kinni punktitud, maha võetuna korralikult kinni keevitatud ja korras. Asja lisaväärtuseks on toru- ja trossivaba sillatala ning reaalselt ketastele toimiv seisupidur (kummagi poole jaoks oma tross ja voolik).
Tehtud, mõeldud.
Tahaaan kaa ketaspidureid omale taha
Kui tegemiseks läheb, siis kutsu mind ka kampa.
Olen tüdinud juba tagumiste klotside vahetamisest, täielik nuhtlus on toyotsi trummelpidur maastikul
Kui tegemiseks läheb, siis kutsu mind ka kampa.
Olen tüdinud juba tagumiste klotside vahetamisest, täielik nuhtlus on toyotsi trummelpidur maastikul
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ketaspidurid
Mina ka mina ka...Toyotale ketaspidurihuviline