Mainor Team safariauto

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5094
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Mainor Team safariauto

PostitusPostitas tarmo » N Sept 25, 2008 3:14 pm

Edit 2014-okt: TR3 asendatud "safariauto"-ga.

Nagu mõned on kuulnud, pürgime meiegi vabameestest TR3-ks.
Käesolev aasta on seni kulunud puhtalt autoehituse tingimuste loomisele, mõtete kogumisele ja nüüd mõned viimased kuud ka ehitamisele.

Märksõnadeks on kergus ja madalus.

Lühidalt võib öelda, et tuleb Suzuki nägu ja Toyota tegu.
Kere ja raam SJ410, sillad, käigu- ja vahekast Land Cruiser 75, mootor 4Runner (3.0 bensiin).
Rehvid 38,5 boggerid, esimene vints elektriline, tagumine ilmselt mehhaaniline.

Hetkeseisuga siis veel üks väheseid sirge sillaga TR3-esid.
Viimast asjaolu on siit ja sealt üritatud maha teha ja öelda, et TR3-s pole sirge sillaga enam midagi teha. Esialgu me jonni ei jäta ja rõhuks justnimelt võimalikult väiksele massile. Saab näha.

Eile said põhikomponendid üle kaalutud (aitäh Erikule vihje eest ja hr. Kiviloole selle sama popi kaalu eest!).
Arvestuslikult peaks auto tühimassiks tulema max 1600-1700 kg, mis on ülihea. Võistlusmass siis vast mitte üle 1800-1900 kg.

Selle auto erinevaid tehnilisi lahendusi on "Modifikatsioonide" all juba varemgi heietatud. Nüüd siis koondaks suuremad ehituse vaheetapid ja tähtsamad küsimused siinse teema alla.

Praeguseks on asi nii kaugel, et sillad koos vedrude ja kõigi varrastega on küljes (esialgu punktitud), järge ootab mootor ja käigukast ja samal ajal ka roolikarp.
Plaan on veel sel aastal sõitma saada.

Konstruktiivne kriitika ja kõik soovitused teretulnud :)

Kuna põhiliselt ehitan üksi, siis pildimaterjali on vähe ja ka suht udused (telefonipildid).
Pole piisavalt mahti klõpsida, aga midagi ikka on kogunenud: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/tr3
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

PostitusPostitas boob » N Sept 25, 2008 4:16 pm

:yupikaye
Aga kas sildadesse tulevad ka Custom tugevamad pudinad ikka sisse, et nii julgelt 38,5" boggerid alla panete?
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5094
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » N Sept 25, 2008 4:50 pm

boob kirjutas:Aga kas sildadesse tulevad ka Custom tugevamad pudinad ikka sisse, et nii julgelt 38,5" boggerid alla panete?

Siin sai juba väheke lahatud esisilla pooltelgede ja liigendite teemat.
Arvatavasti esialgu muretseb ühe paari neid sommide liigendeid või siis Longfield'i omi. Nii esimeste asside kui tagumiste osas veel ei tea - esialgne plaan on jätta samad.
Sildade ülekanded ilmselt vahetame natuke aeglasemate vastu. Praegu on 4.1:1, mis ei ole iseenesest ka väga kehv.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Tom 73
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 133
Liitunud: R Mär 16, 2007 11:10 am
Kontakt:

PostitusPostitas Tom 73 » N Sept 25, 2008 9:21 pm

Erinevate ülekannete koosmõju saad hõlbsasti siin http://www.differentials.com/calc.html võrrelda, kas ikka kiireks ei jää? 100+ km/h. on ju offroadis harva vaja. Edu.
Sees aastast 2003 piloot,vintsman,atv- suhtluskanaliks ka 5092741
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2545
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » N Sept 25, 2008 11:20 pm

Ma arvan, et talasillaga saab sõita küll aga pulikad peavad silla sees tugevad olema, et muretult lukud sees paugutada saaks.
Kas sul pole mõtet tekkinud, et veeretaks selle raami koos punktitud sildadega liiva või haavlipritsi. Mõnus oleks siis puhast raami keevitada ja hiljem värvida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1177
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

PostitusPostitas Veiko » R Sept 26, 2008 1:07 am

Ühtin Eriku soovitusega.Kui jubalähed võta kere ka kaasa ja lase puhtaks.Pärast natuke krunti ja Linexit ningmõnele kohale ka värvi ja kompu mis sugune.
Jõudu ehitamisel.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1615
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

PostitusPostitas K.Kotkas » R Sept 26, 2008 11:11 am

Haavlipritsi saad koplis teha, kontaktid leiad siitsamast foorumist. Neile läheb sinna mida iganes sisse ning töö on 5+
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5094
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » E Sept 29, 2008 6:37 pm

Kas on mõtet alles jätta piduriketaste juures olevat plekikänkrat (kaitseb seest poolt ketast) või võib selle minema visata? Pole kõige värskemad enam ka need.

Raami pole enne mõtet pritsi viia, sest eriti palju enam keevitada pole seal. Mootori ja käigukasti kinnitused vaid. Pärast seda laseb küll puhtaks ja värv peale. Ootan kannatamatult juba värvimise workshopi.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1177
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

PostitusPostitas Veiko » E Sept 29, 2008 9:36 pm

Plekke pole vaja.Need ainult hoiavad pori vale koha peal ja kaaluvad ka midagi.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5094
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » K Okt 01, 2008 12:45 am

Sai difrid välja kistud ja avastatud, et tagumine taldrik on 9,5", esimene 8". 9,5-sele on natuke raskem ülekandeid leida kui 8-sele.
Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...

Teisest teemast - tagasillale lähevad trumlite asemele ketaspidurid. Pirates on seda teemat palju lahatud, aga kas keegi siinsetest on näiteks sama asja ära teinud ja omab supportite kinnitamiseks vajaliku pleki joonist? Siis ei peaks päris jalgratast leiutama...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2545
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » K Okt 01, 2008 8:08 am

Mis on sinu kasti 1. käigu ülekanne, aeglustus vahekastis ja mis on kõrgeima käigu ülekanne?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4248
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » K Okt 01, 2008 8:58 am

tarmo kirjutas:Kui ainuke mõistlikult kättesaadav ülekanne on 4.88 (praegu on 4.11), siis kas on mõtet üldse vahetama hakata? Võit ei ole just väga suur...


4.11 - 4.88 - No on küll suur vahe :roll: - pea 20% ju
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2265
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » K Okt 01, 2008 10:00 am

Sai aretatud Toyota tagasillale ketaspidurid, kusjuures täiesti toimivad. Jooniseid ei teinud. Pajero ketaste ja Scorpio sadulatega tuli nihe pooltelje kinnituspoltide ja sadula kinnitusavade vahel ca. 11 mm. Sai tehtud 10 mm terasplaadist kronsteinid silla külge ja suportite külge, seejärel silla küljes kinni punktitud, maha võetuna korralikult kinni keevitatud ja korras. Asja lisaväärtuseks on toru- ja trossivaba sillatala ning reaalselt ketastele toimiv seisupidur (kummagi poole jaoks oma tross ja voolik).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Olle » K Okt 01, 2008 11:18 am

Tahaaan kaa ketaspidureid omale taha :P
Kui tegemiseks läheb, siis kutsu mind ka kampa.
Olen tüdinud juba tagumiste klotside vahetamisest, täielik nuhtlus on toyotsi trummelpidur maastikul :evil:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
GSM: 5266640
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 202
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm
Kontakt:

Ketaspidurid

PostitusPostitas Küllo » K Okt 01, 2008 9:46 pm

Mina ka mina ka...Toyotale ketaspidurihuviline

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Luik ja 3 külalist