Silverbeast 2.0

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Silverbeast 2.0

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 12:31 am

Proloog:


Silverbeast:

Pilt
Pilt
Pilt
Mõte sellest, et Hõbekoll (edaspidi koll) tuleks ringi ehitada on meil keerelnud peas juba aastakese. Eriti valusalt on see teema meid püganud siis, kui juhtume kohta, kus on vaja kahte peamist offoradi komponenti - vähest kaalu ja suurt võimsust. Oleme omandanud, peale mõningaid tõeliselt suure show elementidega õppetunde, oskuse soos sõita, mitte vintsida. Oksakene on olnud see võtmesõna. Samuti oskame oma auto teha hoobilt 240 kilo kergemaks sõitjate eemaldamise teel - koll on võimeline omal jalal esimesel käigul liikuma ülekandesuhtel 1:14 käigukastis ja sinna otsa veel parrastest tulev lisa aeglustus. Inimeste keeles, auto tühikäigul liigub, kuid sa jalutad tast mööda.

Koll on algusest peale ehitatud tõekspidamistel, et autot remonditakse garaazis, ning tanke pestakse. Vastupidavus on olnud primaarseim lähtepunkt. Nelja võistlushooaja jooksul oleme vaid korra katkestanud tehnilise probleemi tõttu, ning sedagi tapval Ladogal. On olnud A.S. Mälestusvõistlus, kus meil oli probleeme õli lõdvikutega, kuid see oli nn lastehaigus, ning selle me suutsime me jooksvalt remontida.

Kokkuvõtvalt oleme ehitanud hea ja tugeva auto, millega võis võistelda julmalt.

Tehniliste probleemide poolelt aga see, mis toimub garaazis pole pooltki nii roosiline, kui arvata võib. Mogi sildadel on palju tüüpvigu, mida oleme aastate jooksul õppinud tundma, osasid parendama ja osasadega leppima. Võin vist suht rahuliku südamega öelda, et unimogi 404 veermikus ei ole detaili, mida me Eriku ja Lauriga EI oleks vahetanud, parendanud, hooldanud. Mogi üheks oluliseks veermiku osaks on ka käigukast, sest tehase seades kinnituvad sillad läbi torque tube -de kasti külge ning rohkem toetavaid kinnitusi peale vedru, amordi ja diagonaalvara ei ole.

Koll sai ehitatud käigukasti ümber e algne tõekspidamine oli, et see kast on pommikindel ning selle remontimisega me ei tegele. Taas tegelikkus üllatas suht põneval hetkel - kast on nüüdseks käinud maas 2 korda ning kolmandal korral läks ta lausa vahetusse.

Kõige selle eelneva juures on unimog siiski pommikindel. Ta hoiatab pikalt ette, kui ta katki läheb. Sõimab, koliseb, ragiseb ropendab - aga toob finishisse. Garaazis hiljem siis avastad, et mida kuradit küll me taas tegime.

2008 aastal alustasime balti karikat entusiastlikult - auto oli koos 2 nädalat enne võistlust, kontrollitud, hooldatud valmis. Tehke järgi.
Leedu võistlus oli selline nagu ta oli - saime TR3 klassis kolmanda koha. Hilisem analüüs aga viis meid sinna, kus me hetkel oleme.

Sõites autos tagasi arutasime, et miks me kolmandaks tulime, miks me ei võitnud ? Selge oli see, et leedukatel on puust, tammepuust, munad. Nad sõidavad nagu hullud, et vaata ja lõhuvad - kuid see viib nad tulemusele. Teine, aga palju kaalukam, põhjus oli aga selge. Oleme liiga jõuetud ja liiga rasked. Q Kulgur sõitis soo katsel, Pridol hambad naerust läikimas, meie aga ei saanud järvele isegi peale mitte. Meid ei kannnud, me olime liiga rasked.

Raskus on suhteline mõiste, krossis, kraavide ületamisel on see suht abiks ja oluline komponent ühel spetsklassi masinal, ning oleme ausad, ega eriti keegi meie kraavi leivanumbrit järgi teha ei ürita. Samas, 2850 kilogrammi võistluskaalu on umbes 800 kg liiga palju.

Otsustele aitasid liikuda ka see häving, mida me olime suutnud oma korras, hooldatud autole teha. Hävitasime oma kalli MasterPulli nööri

Pilt

Tapsime ära auto tagasilla ülekande

Pilt

Kahjuks pole mul pilti sellest, mis on toimunud satekate tsentreerimis seibidega. Nedest metallist poolkuudest võis vastu valgust läbi vaadata, midagi polnud eriti järel ca 2mm rauatükist. Ja me olime oma auto sildades kasutanud mitte TAD 17i -d. Seda küll peale nende veekindlaks muutmist... Siiski, mõistlik on moogiomanikel igaks petteks need sõlmed üle vaadata, et ei tuleks sama tulemust, mis siin sai ette näidatud.
Viimati muutis K.Kotkas, T Juun 10, 2008 7:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Esimesed sammud

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 12:36 am

Seoses pealevõistluste remonditöödega olime auto juba pooleldi lahti võtnud. Koristanud, saanud ainult vintsmani poolel kätte umbes sellise koguse muda:

Pilt

Ning eemaldanud autolt alt silla

Pilt

Kärul on see sellepärast, et suundusime Erikuga kaalu poole, meid painas meeletult, kus ja mis asjad meie auto juures ikka need rasked jurakad on.

Sild käis kaalul, koos ratastega hinnati ta 460 kilo peale. Varasemast teame, et 1 traktori rehviga ratas kaalub meil 87 kilo.

Samuti kaalusime erinevaid detaile, ning kohati tundub lausa uskumatu, kui kurjamuse raske mingi väike kolakas võib olla... võis kui ebameeldivalt kerge on mõni suur kolakas.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Lammutustööd

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 12:46 am

Asjad on rasked, väga rasked. Kõik kaalub, ning see, mis kaalub palju ei sobi meile. Alustasime auto lammutamisega, ning võtsime seda väga tõsiselt. Tükid küljest ja kui keskile on see väärtuslik, kuid mitte meile vajalik, siis müüme maha.

Niis said müüdud pidurid, pansserid ja palju muud mudru. Sh mootor ja ka käigukast.

Mootori ja käigukasti kergemaks eemaldamiseks oli vaja avada auto tervenisti. asi, mida me tavaliselt ei tee. Aga, et kindel oli teema, et kere tuleb KAA kergemaks saada, siis loobume kõigest sellest, mis on raske ja ei mängi rolli tugevuses. sh originaalne unimogi raam, mis meil senini selgrooks on olnud.

Pilt

Siin vaade autosse seest, kui seal on eemaldatud istmed.

Pilt

Siin juba läinud ka põhjaplaadid jms mudru

Selleks, et me saaks mõnusasti oma kerekorjust liigutada, otsustasime panna ta nn raami peale. peale külastust Optitransi saime rattad, mis kannatavad 450 kg, ning võtsime auto tõstukilt tagasi ratastele

Pilt

Peale seda protseduuri on juba mootori eemaldamine mänglev tegevus.

Pilt
Pilt

Käigukasti eemaldamisest mul pilte pole, luuserdasin sellel päeval ning Lauril ja Erikul olid käed tööd täis, et mõni klõps teha
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Mootor

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 12:56 am

Ma olen veendunud, et siiani lugedes on teil juba küsimus, et mis värk on. Mis kuramuse värki nad seal ehitavad ja mis värk selle mootoriga on.

Valides mootoreid jah VALIDES, sest valikuvõimalusi oli mitu, sai määravaks see, kes annab enim pauku vähima kilo kohta. Teine tähtis asi oli vääne, ning seda pidi palju olema. Kolmas ja mitte üldse vähem tähtis oli teami ühine soov kuulata kaheksa silindri karjuvat harmooniat.

Et meil oli olemas kogemus chrysleri toodanguga pöörasime oma pilgud sissejuhatuseks üle suure lombi, et mis head pakutakse, kuid peale meditatsiooni ei olnud ükski valik hea. Roveri mootor, ma kuulen tagareast ? EI. Ma personaalselt vihkan roveri v8-t. Tegu on rõve vana mootoriga ning ta lits on kogu aeg pilbasteks. Mäletate, garaazis remonditakse.

Erik aga juba pikemat aega mõmiseb, et saksa tahab saksa värki saada, ning mehed, on olemas tootja, Baierlane, kes on pea iga aasta saanud endale "Engine of the year" tiitli.

Meie valikuks osutus siis sellise speciga mootor:

M62B44 Valmistaja BMW.
4.4 L (4398 cc/268 in³)
210 kW (282 hp) @ 5700
420 N·m (310 ft·lbf) @ 3900

Redline 6100 RPM.

Oluline on märkida, et antud mootor produtseerib juba tühikäigul pea 80% oma koguväändest. Vääne, see on see asi, mis teid istmesse surub, olete vo kohanud, kui just diisel 3.0 patroliga ei sõida..

Selle mootori kasuks räägib ka 1 väga oluline fakt:

Pilt

Vs

Pilt

Okei, ta pole küll maailma kergeim, kuid BANG 4 KG on ikka midagi muud
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Käigukast

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 1:00 am

Käigukasti osaga on lood aga sellised, mis meile eriti näole rõõmsa ilme toovad. Kaalumisüritusel saime teada, et õliga unimogi kast kaalub 175 kg, sellele asemele aga läheb see:

Pilt

Kaal 47 Kg, võtad kaenlasse nagu jahukoti. Tõstes isegi tundub kergem. Vahekasti osas otsustasime minna GAZ 66 teed, vahekast sunnik kaalub teine samapalju. Kasti otsingud kestavad veel

Täpsustusekseks kasti kohta:

Tootja: Getrag
Mudel: 420g
Ülekanded:
1 2 3 4 5 6 R
4.32 2.54 1.62 1.23 1.00 0.83 3.75

Ehk uus "koll" on suuteline aeglustiga, kuues käik sees, mootor piirajas saavutama 100 + kmh.
Aeglustatud esimene käik on jälle nõksa aeglasem, kui oli moogi teine, moogi esimest kasutasin ainult vintsimisel ja väga pehmes soos roomamisel.
Ilma aeglustita, kuuenda käiguga saab tõenäoliselt julgus enne otsa, kui ülekanne ja jõud.

EDIT: Eriku täpsustavad lisad ülekannete ja mudeli kohta
Viimati muutis K.Kotkas, E Juun 09, 2008 8:41 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Mootori Defekteerimine

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 1:03 am

Suutsime hankida mootori, koos kõige sinna juurde kuuluvada, ning üheks esimeseks hirmutööks on vaadata, mis on juhtunud, kui BMW sõidab ca 300 000 kilomeetrit ja nendest tundmatu arv kilomeetreid keskkonnas, kus on vaid pedaalil kaks asendit.

Avasime ühe kepsusaaledest (muide kepsud on sepistatud ja murtud). Pilt on muljet avaldav:
Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4268
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Mootor

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » N Juun 05, 2008 11:46 am

K.Kotkas kirjutas:Oluline on märkida, et antud mootor produtseerib juba tühikäigul pea 80% oma koguväändest. Vääne, see on see asi, mis teid istmesse surub, olete vo kohanud, kui just diisel 3.0 patroliga ei sõida..


Viskasid kondi jh :twisted: võtan vastu küll

Ma ei tea kas sa ka tegelikult mõtlesid 3.0 Patroli diislit, ehk siis ZD30DD mootorit või mingit selle seeria analoogi - tikun siiski arvama, et see käis sul SD33 kohta ehk siis 3.2-3.3 kohta
Toetudes andmetele mida inimesed laias maailmas on dynopingis mõõtnud ei ole SD33T mootorist 350 - 375 Nm saada mitte mingisugune küsimus :wink:
Magus koht on umbkaudu 2000 Rpm
See, et SD seeria mootorid ei hüppa kuigi hästi pöördesse tuleneb mootori ehitusest - nad lihtsalt on algselt ehitatud Industrial mootoriteks ajama ringi generaatoreid ja veepumpasid - tööasendeid 2: Min ja Max - aga st. Max peal võib ta ka kaua-kaua töötada
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

PostitusPostitas rommi » N Juun 05, 2008 3:03 pm

Bemmi V8-te nõrgaks kohaks pidi olema hülssideta plokk, kuid samas õigeaegse õlivahetusega kestvat küll. Mingi aeg muudeti ka ploki sulami segu... himustan ise ka sellist mootorit oma unelmate projekti peale ja veidi uurisin foorumite kaudu. Kerge sõiduauto 300K-ga selle mootori ressurssi küll ära ei suuda kasutada, kui vähegi õli viitsitud vahetada.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

PostitusPostitas K.Kotkas » N Juun 05, 2008 3:59 pm

rommi kirjutas:Bemmi V8-te nõrgaks kohaks pidi olema hülssideta plokk, kuid samas õigeaegse õlivahetusega kestvat küll. Mingi aeg muudeti ka ploki sulami segu...


Asi, millele sa vihjad on nn BMW "nikasil problem". Sellest on juttu maa ja ilm kui natukenegi asja tahad süveneda.
Lühidalt, mootoritel, mis on valminud enne 1995 aastat (bmw lahkelt jaganud ka nende numbriseeriad) kasutati nikasiliga kaetud silindriseinu, aga et kütused olid väga väävlirikkad, siis tekkis sellest ootamatult kiire kulumine. Selle probleemi lahendasid BMW insenerid sellega, et võtsid nikasili asemel kasutusele alusili, mis on märkimisväärselt tugevama vastupanuga väävlirikkale kütusele ning seega ei oma seda nn nõrga asja probleemi.

Kokkuvõte - sõbra sõpra tsiteeri ajaviite ja nalja teemas, siia palun nii sinul kui ka teistel lisada kindlat ja faktidele põhinevat teavet
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » N Juun 05, 2008 7:03 pm

Kardaanid:

Me plaanime kasutada kergemaks tehtud Gaz 66`e kardaane. 66`e kardaanid on tugevad ja ulmeliselt jämeda nuudiga, mida saab edukalt seest tühjaks võtta et asi kergeks teha. Risti läbimõõt on ka selline, mis peaks suureneva väändega hakkama saama.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » R Juun 06, 2008 11:51 am

Kui keegi mõtleb, et miks bensukas, siis sellega on nii, et kellele ema, kellele tütar. Kui kellegile meeldib priskem, rahulikum, lollikindlam ja vähem kulutav, siis palun pange seda. Aga meile meeldib, tuline, kerge, kiire, palju kulutav aga samas palju andev ja see väike kapriisus on talutav. :lol: Rääkimata silma ja kõrvailust.
8)
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Reedesed Rindeteated

PostitusPostitas K.Kotkas » R Juun 06, 2008 11:11 pm

Neljapäeva õhtul tundis erik end eriti motiveerituna ja eemaldas esimese tüki raami, mis on tuleseinast mootori poole. Eemaldatud tüki kaal oli rõve 83 kilogrammi rauda.

Pilt

Tänase päeva edusammudesse kirjutame gaz 66 vahekasti kaalu. Kast kaalub 55 Kg. PTR kast, koos PTO -ga kaalus 59 kg.

Edit: Pilt
Viimati muutis K.Kotkas, E Juun 09, 2008 8:56 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » P Juun 08, 2008 8:07 pm

Nii, kogu unimoogi raam eemaldatud, kaalus nagu me umbes arvasimegi 195 kg.

Pilt

Pilt
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

PostitusPostitas K.Kotkas » E Juun 09, 2008 9:07 am

Esmaspäevane update:

Pühapäeval sai lõpetatud raami puhtaks rookimine. Rohkem asju ära lõigata ei saa :evil:

Erik aga käib näljase pilguga ringi ning otsib toru. CrMo toru kui täpne olla. Kelleskil on head kontakti, kus seda _väga_ mõistliku hinnaga osta võiks, öelge talle seda palun kas erik ar silverbeast dot org või siis otse telefonile 50 68 700.
Kasutaja avatar
YellowTractor
passionate rescue for estonians
Postitusi: 81
Liitunud: N Veebr 28, 2008 2:53 pm
Asukoht: Sometimes England, it depends
Kontakt:

PostitusPostitas YellowTractor » T Juun 10, 2008 4:37 pm

this looks interesting 8)
Frog Hunting tow truck

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist