Eile kaalusime ja saime tulemuseks 1320.FlammablE kirjutas:Ütleks siis lõpuks, palju seda kaalu ka tuli...
Milliseid probleeme nende huvitavate materjalide töötlemisel esines? Kuidas seda CrMo toru painutada ja keevitada oli ning palju arvestuslikult tänu materjalile torude pealt kaalusäästu tuli?
Lihtsalt teoreetiline küsimus: milline on kaalujaotus ette/taha? Milline võiks kogemuste põhjal olla see, mille poole püüelda?
Rehvid olid lõikamata aga puudu oli ka arvuti ja tööriistad(kui neid muidugi vaja on) .Ehk rehvide pealt võidab ainult selle,et kaal kolib vedru alt vedru peale mis on iseenesest väga hea.
Olles varem erinevate materjalidega palju kokku puutunud siis midagi väga erilist see erinevate teraste vahel laveerimine polnud.
CrMo toruga saime ka hakkama .Selleks sai soetatud spetsiaalne torupainutuspink .Tavalise "veetorupingiga" pole mõtet isegi proovida.Väiksem seinapaksus mida saab painutada üle 20 kraadi on 2,0 mm.
Kaalusääst tuleb põhiliselt selle pealt,et saad (pigem julged) kasutada õhema seinaga toru ja õhemat lehte. Materjali tihedus on ikka sama mis tavaterasel .Seega saab võita ainult ruumala arvelt.
Tugevus on aga hoopis teine.
Alustorud,peakaar ja külgtorud on 2,5 seinaga .Ülejäänud on 2,0 või 1,5 mm seinaga.
Vanasti tehti autodele küljeraudu 60x4 torust
Täna tehakse neid 18x1 mm torust ja kestavad.
Kui ma ehitasin eelmist "sinist" siis selle kere kaalus 265 kg värvituna. Tänane kere kaalus vaid veidi üle 130 kg. Märkimisväärne vahe minumeelest.
See aga ei tule vaid seinapaksuse arvelt vaid toru meetrite pealt ja lehtterase pindala ja paksuse arvelt põhiliselt.Torude kaal oli ca 75 kg kokku.Ülejäänu moodustasid igasugused kõrvad,plekid,kinnitused ja värv.
Ei saa päris huupi panna materjali külge nö" igaks juhuks" et oleks "tugev" .
Kogu kere plekkmaterjal sai ka spetsiaalselt välja otsitud ja tellitud Hollandist. 1 mm leht on 1000 n/mm2 kohta.
Väga jäik ja üllatavalt hea keevitada ning anna kuuma palju tahad aga kõveraks ei tõmba. Hästi kokku keevitatav crmo toruga spetsiaalse traadiga.
Ülejäänud materjalid mida oli vaja toruga kokku keevitada on samast kohast pärit.
Kaalujaotus offroadis on minumeelest ülemõeldud teema. Paiguta neid asju nii kuidas tahad aga hiljem kaaludes selgub,et vaata kui hästi jälle õnnestus :peaaegu 50/50 mõlemat pidi.
Järelikult on raskuskese ikkagi liiga kõrgel tänu millele jaotub mass pea ühtlaselt kõigi rataste vahel.
Püüelda tuleb hoopis kestva kvaliteedi ja väikese kaalu poole.
Enamvähem igalpool ümbruskonnas on miinimumkaal 1200 kg.Varsti on see käes ja kergemaks enam ei saa. Paremaks saab aga alati.