Chevy

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril
Kontakt:

Re: Chevy

PostitusPostitas TTUUL » R Apr 12, 2019 1:12 pm

Hakkame arvama.

Pakuks ustetugevdused (külgkaitse). :roll:
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Mudder
Postitusi: 63
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

PostitusPostitas KarlReimann » R Apr 12, 2019 1:40 pm

Veoauto klassil ei ole uste ette nõutud. Nõutud on küll peaohutuskaare sees kaks diagonaallüli. Tundub et ei süvenenud piisavalt.
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril
Kontakt:

Re: Chevy

PostitusPostitas TTUUL » R Apr 12, 2019 3:30 pm

KarlReimann kirjutas:Veoauto klassil ei ole uste ette nõutud. Nõutud on küll peaohutuskaare sees kaks diagonaallüli. Tundub et ei süvenenud piisavalt.


8.3.2.1.1 Diagonaallüli

Ohutuspuuril peab olema vähemalt 2 diagonaallüli peakaare küljes vastavalt joonisele 253-7.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali alumine ots peab kinnituma peakaare
või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm
tema ühinemiskohast kinnitusalusega


Saab ehk lisada veel. :wink:
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » R Apr 12, 2019 6:54 pm

TUUTUL kirjutas
8.3.2.1.1 Diagonaallüli

Ohutuspuuril peab olema vähemalt 2 diagonaallüli peakaare küljes vastavalt joonisele 253-7.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali alumine ots peab kinnituma peakaare
või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm
tema ühinemiskohast kinnitusalusega


Saab ehk lisada veel. :wink:[/quote]
-------------------------------------------------
Miks sa ei ei pannus siis seda punkti Fia seadustest lõpuni :?:
Seal on ju veel joonis 253-6, kusjuures
diagonaali orjentatsioon võib olla ümber pööratud.

Ja üldiselt võiks asipulgad selged reeglid üles riputada.

Praegu on vaid see :shock:

Veoauto turvakarkassi täpsustatud tekst
1. Turvakarkassi materjal:
1.1. Väline turvakarkass.
1.1.1. Minimaalne materjal on õmbluseta terasest ümartoru 5x60mm.
1.1.2. Kinnitusplaatide minimaalne mõõt 150x150x5 (või 100x100x6), igas neli auku 16 mm poltidele. Poltide tugevus 10,8.
1.2. Kabiini sisene turvakarkass.
1.2.1. Minimaalne materjal on terasest ümartoru mõõtutega 38x2,5mm või 40x2,0mm.
1.2.2. Kinnitusplaatide minimaalne mõõt 150cm², paksusega 4mm. Poldi minimaalne läbimõõt 12 mm. Poltide tugevus 10,8.
2. Turvakarkassi nurgad peavad olema painutatud ja võimalikult väikeste keeviste arvuga kokku pandud. Peakaar peab olema valmistatud ühest tükist.
3. Peaohutuskaare sees peab olema vähemalt kaks diagonaallüli. Need peavad algama kõige kaugematest punktidest.
4. Peaohutuskaar peab paiknema auto külgprojektsioonis kabiinist mitte kaugemal kui 150mm (soovituslikult kuni 100mm).
5. Ülemine peaohutuskaar peab olema vähemalt 100mm kõrgem, kui kabiini katus.
6. Peaohutuskaar peab olema minimaalselt kinnitatud ühe kinnitusplaadiga samba kohta.
7. Tuvakarkass võib kinnituda nii raamile kui kabiinile. Soovituslikult raamile.
8. Kabiinile kinnitudes maksimaalne kabiini ja karkassi vaheline kaugus 50 mm.
9. Sisemised ja välimised plaadid peavad olema sama mõõduga.
10. Raamile kinnitudes võib olla turvakarkass seotud raamiga kinnitusplaatide abil või nelja 12 mm läbimõõduga kammitsa abil.
11. Välise turvakarkassi toed raamile võivad kinnituda läbi plaatide või korralike keevisliitete.
12. Kaldtugede kinnituskoht peaohutuskaarel peab asuma kaare ülemisel kolmandikul ja kinnituma vähemalt 1200mm kaugusele turvakarkassist raamile.

Muidu Karl jääbki saagima ja keevitama :D
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 859
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Chevy

PostitusPostitas RistoRR » L Apr 13, 2019 11:11 pm

Fia leht on ju olemas kust jooniseid vaadata. Sealt "õiget" versiooni kombineerida vast pole enam keerukas...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » P Apr 14, 2019 9:38 am

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Raporteeri postitusest
Tsiteeri

PostitusPostitas Ural 6x6 » E Jaan 08, 2018 12:16 am
Nagu lugeda võib, siis tegu pole enam projektiga.
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/

Ma ei saa seda projekti lahti
Kas keegi saaks aidata.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Mudder
Postitusi: 63
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

PostitusPostitas KarlReimann » P Apr 14, 2019 10:36 am

Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » P Apr 14, 2019 2:48 pm

erik kirjutas:Mis siis selle puuriga nüüd juhtus? Peakaarel on oluline asi puudu!


Kaks päeva juba läind, ole hea ja anna oma vihjele vastus. :idea:

Olen selle asjaga seotud (väänamise osas) ja tahaks süvitsi teemas olla ja asju korralikult ehitada. :oops:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2676
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Chevy

PostitusPostitas erik » E Apr 15, 2019 8:49 am

Ega ma ka Foorumis ela :)
Aga ehitusfüüsiliselt on selline peakaare diagonaalide asetus ebaturvalisem, kuna kaitseb sõitjaid vähem, kui muud FIA poolt lubatavad asetused.

Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg
Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg (462 KiB) Vaadatud 707 korda


Sellelt jooniselt ei leia ka kuidagi, mingit muud tõlgendust.

Ma ei oskagi rohkem midagi kommenteerida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » E Apr 15, 2019 9:44 pm

erik kirjutas:Ega ma ka Foorumis ela :)
Aga ehitusfüüsiliselt on selline peakaare diagonaalide asetus ebaturvalisem, kuna kaitseb sõitjaid vähem, kui muud FIA poolt lubatavad asetused.

Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg


Sellelt jooniselt ei leia ka kuidagi, mingit muud tõlgendust.

Ma ei oskagi rohkem midagi kommenteerida.

Panen siis nüüd puusuva osa FIA nõuetest.


8.3.2.1 Kohustuslikud elemendid ja tugevdused:
8.3.2.1.1 DiagonaallüliAutod, mis on homologeeritud enne 01.01.2002
Vähemalt üks diagonaallüli on kohustuslik.
Tema asukoht peab olema koos kõlas joonistega 253-4, 253-5 ja 253-6.
Diagonaali orientatsioon võib olla ümberpööratud. :idea:
Joonise 253-6 puhul, ei tohi kaugus kahe kin-nituse vahel kere külge olla suurem kui 300mm.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali ülemine ots peab kinnituma peakaare külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühine-miskohast tagatoega, või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühenduskohast pea-kaarega (vaata joonist 253-52)
Diagonaali alumine ots peab kinnituma paekaare või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühinemiskohast kinnitusalusest (va. jooni-se 253-6 puhul)

Minuarust on peakaarega kõik korras :!:
Aga laega on veits nihu (V on valetpidi).
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2676
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Chevy

PostitusPostitas erik » E Apr 15, 2019 10:24 pm

Ma ei oska kommenteerida muud kui, selline kolmnurk ei ole ei tugi ega diagonaal. Ei asu ta ka nurgast 100mm kaugusel, keera seda kuidas tahad.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Mudder
Postitusi: 63
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

PostitusPostitas KarlReimann » E Apr 15, 2019 10:35 pm

Saan hakkama selle puuriga, teen nii nagu tehniline kontroll nõuab.

erkss kirjutas:Väga hea näeb masin välja.
Kas originaal kasti teed mootori katteks või mingi muu kate tuleb mootorile?


Võistlussõiduks tuleb mingi sopakaitse teha aga muidu toreduse pärast on plaanis päris kast küll.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » E Apr 15, 2019 10:57 pm

erik kirjutas:Ma ei oska kommenteerida muud kui, selline kolmnurk ei ole ei tugi ega diagonaal. Ei asu ta ka nurgast 100mm kaugusel, keera seda kuidas tahad.


Ja siis veel viimane lause samast punktist 8,3,2,1,1 FIA nõuetest

Diagonaali alumine ots peab kinnituma paekaare või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühinemiskohast kinnitusalusest (va. jooni-se 253-6 puhul).

Tekib küsimus ,et kas selline varjant nagu joonuis 253-6 on siis keelatud?
Kui on siis kus on see kirjas?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Chevy

PostitusPostitas LauriJ » E Apr 15, 2019 11:34 pm

Miks on vaja sellise asja puhul mingit uut lahendust leiutada? See rist sinna teha pole ju väga keeruline... Väldiks tulevikus igast lolle küsimusi tehnilises kontrollid jne.
TR3 "ZukMy" , Defender 110, W463 OM606, X5 40d, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Chevy

PostitusPostitas heeringas » T Apr 16, 2019 12:21 am

LauriJ kirjutas:Miks on vaja sellise asja puhul mingit uut lahendust leiutada? See rist sinna teha pole ju väga keeruline... Väldiks tulevikus igast lolle küsimusi tehnilises kontrollid jne.


Need tehnilise mehed peaksid ju kõige vähem lolle küsimusi küsima, kui kodutöö tehtud :wink:
Aga reeglid on vist kõigile võrdsed. :shock:

Asi tuled selgeks rääkida.
Nii et selgust on vaja, kas FIA reeglid kehtivad ?


P.S.
Kui rist taha ,siis ju katus ka valesti.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline