Arutelu Navicupi teemal

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2599
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas erik » N Juul 14, 2016 1:05 pm

Mul tekkis küsimus, kui palju ampreid selline kontaktivaba laadimisdok üle kannab? Pakun puusalt, et alla ühe ampri. Ehk aktiivset voolu tarbivat seadet ei laeta, vaid hoitakse töös?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2289
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas totu » N Juul 14, 2016 1:46 pm

erik kirjutas:Mul tekkis küsimus, kui palju ampreid selline kontaktivaba laadimisdok üle kannab? Pakun puusalt, et alla ühe ampri. Ehk aktiivset voolu tarbivat seadet ei laeta, vaid hoitakse töös?

See juba "delo tehniki", jutu mõte oli ennekõike see, et igasugused kontaktidega dokid tapavad kontaktid ära, kui neid kontakte pidevalt mutta viia. Ilma mudata ei saa me paraku kuidagi.
Aga induktiivselt saab üle kanda üsna suurt voolu, küsimus seadmete suuruses/võimsuses ja loomulikult kauguses. Iseasi jälle telefonis olevas vastuvõtjas, see peab konverteerima vahelduva alaliseks ja lisab kindlasti kaalu/mõõtmeid. Täna- homme võiks selline seadmestik maksta paar kilo, nii puusalt. Tegelikult ei oma vähematki ettekujutust, kes neid võiks müüa ja ega ei leia ka motiivi selle uurimiseks. Kui arvestus toimub Androidiga, sõitma ei läheks ja oma odavat, veekindlat soni mullase näpuga togima ei hakka, kui just naine ei helista. :D
Viitsib keegi teha arvestuse, palju maksaks SI jaamade set (autokiibi ostaks iga tiim ise) ja palju lisaks see hinda võistlejakaardile?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Jolinar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 116
Liitunud: P Juul 21, 2013 3:36 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas Jolinar » N Juul 14, 2016 2:09 pm

Kusjuures, viimane on esimene asjalik laadimismõte siin teemas. Induktsioonlaadija saad paigaldada kuhu iganes ja selle ette ehitada asja mis telefoni normaalselt kinni hoiab.
Laadija enda võid kasvõi üleni kilekotti tõmmata kui soovid, samuti ei sega väike vesi või pori telefoni ja laadija vahel laadimist ennast.

Minu LG G3 induktsoonlaadija nõuab vähemalt 1,8A laadijat, isegi kui telefoni aktiivselt kasutada tegeleb ta laadimise, mitte elus hoidmisega.
Kahjuks pole viimane suurt millegi kindel.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2599
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas erik » N Juul 14, 2016 2:11 pm

totu kirjutas:
erik kirjutas:Mul tekkis küsimus, kui palju ampreid selline kontaktivaba laadimisdok üle kannab? Pakun puusalt, et alla ühe ampri. Ehk aktiivset voolu tarbivat seadet ei laeta, vaid hoitakse töös?

See juba "delo tehniki", jutu mõte oli ennekõike see, et igasugused kontaktidega dokid tapavad kontaktid ära, kui neid kontakte pidevalt mutta viia. Ilma mudata ei saa me paraku kuidagi.
Aga induktiivselt saab üle kanda üsna suurt voolu, küsimus seadmete suuruses/võimsuses ja loomulikult kauguses. Iseasi jälle telefonis olevas vastuvõtjas, see peab konverteerima vahelduva alaliseks ja lisab kindlasti kaalu/mõõtmeid. Täna- homme võiks selline seadmestik maksta paar kilo, nii puusalt. Tegelikult ei oma vähematki ettekujutust, kes neid võiks müüa ja ega ei leia ka motiivi selle uurimiseks. Kui arvestus toimub Androidiga, sõitma ei läheks ja oma odavat, veekindlat soni mullase näpuga togima ei hakka, kui just naine ei helista. :D
Viitsib keegi teha arvestuse, palju maksaks SI jaamade set (autokiibi ostaks iga tiim ise) ja palju lisaks see hinda võistlejakaardile?


Absoluutselt nõus. Mu küsimus oli lihtsalt enese harimise mõttes ja puudutas juba ol.ol doklaadijaid. Ma olen ka selles parteis, kes ei tahaks tegelt üldse pilti teha. Piiks ja minek oleks teema, mida vähem piiksutamist ja rohkem sõitmist, seda parem.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas LauriJ » N Juul 14, 2016 2:27 pm

https://www.sportident.co.uk/equipment/catalogue/category.php?id=3
Üks jaam mingi 110€+km. Lisaks vist vaja mingeid master jaamu ja nullimise junne ka.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas pilgrems » N Juul 14, 2016 2:36 pm

Praegune numbri plagu kadumine maksab sente. Jaamaga oluliselt rohkem.
Ja kui praegu saab plagud viia metsa nädala enne võistlust siis kiipidega tuleb toimetada jooksvalt võistluse ajal. Korraldajatelt eeldab rohkem tööjõudu.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2289
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas totu » N Juul 14, 2016 3:50 pm

Aga odav pulk puu otsa ja igal tiimil oma jaam? Kui loll mõte, ärge lööge, jaamadest tean vaid seda, et kui torkad siis piiksub.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4140
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas Movistar » N Juul 14, 2016 3:55 pm

Mida rohkem inimesi siia kirjutab,seda keerulisemaks see teema läheb aga seda selgemaks hakkab pilt saama.
Ehk siis idee,et vaja on ainult telefoni on vähemalt minu silmis veega alla lastud.

Hetkel paistab,et Androidiga tulevikus võistlemiseks on vaja :

1) Kiip stardi ja finisi tegemiseks.
2) Piisavalt kallist telefoni,et see ikka toimiks.Odava saastaga pole see võimalik kuna see ei tee üldse mingit pilti.Hea kui on teine tagavaraks kaasas.
3) Mingit keerulist laadimisdokki (saab mingitest tundmatu nimega detailidest ka ise vist teha)
4) Kolmandat venda kellele välk külge pookida (äkki õnnestub ka kaardilugejale külge pookida)
5) Eraldi suure ekraaniga arvutit kuna Androidi peal lukuauguga võidu ei sõida.
6) Tagavara fotokat (igaks juhuks,kui Android peaks solvuma ja seda ta kindlasti ka teeb)

Täna võistlemiseks on vaja:

1) Arvuti või käsi GPS (ma ostsin omale vist 6 a tagasi juba väikese Garmini mereplotteri ja toimib siiani) väga veekindel junn.Korduvalt vee all olnud. Oli ka SMS-il. Suvesõidul sai peale arvuti ja telefoni uppumist sõidetud edasi just
käsigepsu ja paberkaardiga.Kui tulemusi vaadata,siis mitte just kõige aeglasemalt . Tegelikult pole ka neid vaja. Lamineeritud paberkaart punktidega ja kõik.
2) Kiip stardi ja finisi tegemiseks .
3) Veekindel fotokas.


Täna otsitakse vabandusi,et uusi tehnilisi abivahendeid on väga vaja,kuna need aitavad kiiremini orienteeruda.
Äkki peaks hoopis orienteerumise selgeks õppima enne ?
Käekõrval punkti viiv abivahend on küll tõsine samm tuleviku suunas.
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas CaveMan » N Juul 14, 2016 4:12 pm

asko4x4 kirjutas:Sa mõtled triipkoodi arendusena QR koodi ilmselt. On selle koodi peale üles ehitatud orienteerumise mänge ka tehtud. See kahjuks ei garanteeri masina märgi juures asumist. Isegi kui telefon kindla pikkusega nööriga masina külge siduda, siis on võimalik QR koodi lugeda erinevatelt kaugustelt. Sisuliselt on see ka pildi tegemine sellest QR koodi märgist ja punnitamise peale on võimalik QR kood ära lugeda mitme meetri kauguselt. Plussiks muidugi see, et ei ole mingit jamamist GPSiga, kohtunikel piltide vaatamisega, aga nett ilmselt annaks võimaluse punktid lihtsalt varem kokku saada, kuigi punktide lugemise saaks siis küll täisautomaatseks teha. Kõige suurem miinus ikkagi see QR koodi tuvastamise kaugus, see ei garanteeri kuidagi, et masin selle läheduseski asuks.
Navicupile tuleb nagunii tulevikus ka see QR koodi liides külge, hoopis muu arendusega seoses. Aga masina punktis asumist tõendab reeglipärane pilt kindlasti oluliselt paremini kui QR kood. Samas, kui ära ei testi, siis ei saa ka 100% kindlalt väita. Võib prooviks katsetada kui kaugelt digital zuumiga QR koodi fokusseerida õnnestub.


QR koodiga petmise juhend:
Jalutad QR märgi juurde, teed oma telefoniga märgist pildi, jalutad auto juurde tagasi ning teed ametliku, auto külge kinnitaud, seadmega telefoniekraanilt eelnevalt pildistatud QR koodist pildi. Punkt võetud :D
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4140
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas Movistar » N Juul 14, 2016 4:20 pm

totu kirjutas:Aga odav pulk puu otsa ja igal tiimil oma jaam? Kui loll mõte, ärge lööge, jaamadest tean vaid seda, et kui torkad siis piiksub.

Mõtlesin ka ise selle peale aga odaval pulgal on ka vähe mälukohti.
Aeglastele ei pruugi jaguda enam :D
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2289
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas totu » N Juul 14, 2016 4:34 pm

Ehk defineerid mõiste "vähe" ? Tegelikult on neid vaja rohkem kui võistlejaid klassis. 100 pesa võiks juba piisav olla kogu kamba piiksutamiseks ja kui piiks jääb jaama ka ei olegi ehk pulga täissaamine nii suur draama.
Naabritel 128 pesaga: http://www.ebay.com/itm/SportIdent-SI-C ... 1374160034 59 taala, ca. poole odavam kui jaam. Kui kaardi mälu täis saab, jätab jaama ikka märgi maha?
Viimati muutis totu, N Juul 14, 2016 4:56 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4140
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas Movistar » N Juul 14, 2016 4:47 pm

totu kirjutas:Ehk defineerid mõiste "vähe" ? Tegelikult on neid vaja rohkem kui võistlejaid klassis. 100 pesa võiks juba piisav olla kogu kamba piiksutamiseks ja kui piiks jääb jaama ka ei olegi ehk pulga täissaamine nii suur draama.

Kui pulk on "täis" siis ei juhtu enam midagi.100% kindel pole muidugi aga piiksu ei toimu .
100 võib olla piisav aga kui osad lasevad igaks juhuks 5 korda siis iga piiks on üks mälukoht.
Mul on juhtunud päris mitu korda,et pulk on täis ja pean tegema pilti nii kiibist kui jaamast. ASMV-del lausa 3 korda vist kokku. Eriti naljakas on muidugi finisist pilti teha.Eelmine ja ka üleeelmine ASMV nii just juhtuski.
Telefoniga pilti tehes ei jää peale sekundid.Kui mitu meest on juhuslikult sama minuti sees,siis.............
Eelmine aasta oli meil Tarvoga vahe kõigest 51 sekundit ja seda 7 + tunni peale .
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas CaveMan » N Juul 14, 2016 4:53 pm

Tehnilised lahendused peavad toetama eesmärki. Ma selles suhtes sõna ei võtaks kas Navicup sobib punktide fikseerimiseks või mitte.

Siiamaani on offroadi üks elemente olnud orienteerumine. Minu arusaamisel on orienteerumisel ka teine eesmärk peale autoga metsas sõitmise – etteantud punktide leidmine. Selleks, et seda edukalt teha, peab olema hea strateegia ja võimalikul hea tehnika, mis seda tegevust toetab.

Jõuan nüüd asja juurde. Eelpool mõned räägivad, et Navicupi abiga oli hea punkti leida. Sellest võib järeldada, et seda kasutati rohkemal või vähemal määral navigeerimiseks või muul moel pelgalt peale puntide fikseerimise. See on asi, mida mina ei toeta. Korraldaja ei peaks võistlejatele kätte andma navigeerimisvahendeid. Omale sobivate navigeerimisvahendite leidmine ja nende kasutama õppimine on minu hinnangul orienteerumise võistluslik element. Korraldaja ei anna võistlejatele ju kätte ka sõiduvahendit. Kes rohkem vaeva näeb oma sõiduvahendiga, see saab ka eelise. Sama peaks olema ka navigeerimisvahenditega.

Miks ma seda räägin on see, et mulle ei meeldi mööda nööri sõita. Meeldib metsas ka mõttetegevust harrastada. Mul oleks kahju, kui see võimalus ära võetakse.
Kokkuvõttes – kas Navicup sobib punktide fikseerimiseks või mitte, eks seda näitab aeg, aga millekski muuks teda minu hinnangul arendada ei tohiks. Ma loodan, et ma pole ainus kes nii arvab.

Oks radikasse!
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas enx » N Juul 14, 2016 7:21 pm

Arvan, et ei ole mõeldud siiski, et kogu navigeerimine peaks telefoniga käima.
Pigem, et kui sõidad autoga punkti lähedale juba ja kohe täpselt ei leia seda, siis on hea telefoni nagu käsigepsuna kasutada ja punkt täpsemalt üles otsida.
Vähemalt TR1-s, kus peab aegajalt vaatama ka kus kandist lähenema peab punktile.

Ja eespool on ka mainitud, et ainuke õige navigeerimisvahend on arvuti ja ozi, päris paika ei pea.
Tahvliga saab samamoodi edukalt sõita, Sony tahvlitel kahesüsteemsed gepsud juba sisse ehitatud ja toimivad täpselt.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

PostitusPostitas CaveMan » N Juul 14, 2016 7:27 pm

Justnimelt, kui tahad ka punktis täpsemalt navigeerida, siis igaüks peab leidma ka selleks omale ise vahendid.
Ehk siis punkt tuleks leida iseseisvalt, ilma korraldajate poolt antud abivahenditeta.
Ja tegelikult ei pea ka mingi äpp aitama arvestust pidada mis punkt on leitud või leidmata. Ise peab seda tegema ja kui teed halvasti, on oma viga.

Lihtsalt mõtlemiseks.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline