APS-Info arendustöö

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

APS-Info arendustöö

Postitus Postitas Landy »

Peale pikka hoovõttu ja tagant surkimsit asub APS-Info tootja firma Tarkvarstuudio suuremat sorti arendustööle.

Tootajale esitatud arendussoovid on seni olnud järgmised:
1)Teekonnapunktide parem haldamine:
*kopeerimine Garmin ja Magellan GPS-idesse ja tagasi programmi
*andmete eksport vabalat töödeldavasse faili (*.txt, *.xls, vsm.) ja import failist
*väljtüki lihtsustamine
*andmete import Ozi explorerist ja eksport Ozi explorerisse

2)Kohandamine tööks GPS-liidsega PDA'del


Siinkohal kutsungi seniseid kasutajaid üles postitama siia omapoolseid ideid programmi funktsionaalsuse prandamiseks ning funktsioonide lisamiseks.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Lisaks juba nimetatutele:

1. Näeks hea meelega, et teekonnapunktide administreerimine käiks eraldi menüüst, mitte kusagilt asukoha määramise alt.

2. kui tekib võimalus kommunikeeruda käsi gps-ga, siis oleks hea lisaks teekonnapunktidele ka võimalus liigutada radasid (track) edasi-tagasi

3. seda on küll ilmselt liigapalju tahetud aga mulle meeldiks võimalus ise kaardifaile siduda koordinaatidega nagu OZI-s
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Kas USB-sse käivate gepsude tugi on juba praeguses versioonis sees?

See versioon, millega ma kunagi metsas navigeerisin, ei toetanud...
COM-pordiga läpakat enam naljalt ei leia... Mingi 3rd party usb->com kokku valetava draiveriga jamada on ka tüütu (pluss võimalik lisatasu selle eest).

Lihtsalt mõte.
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

tanel kirjutas:Kas USB-sse käivate gepsude tugi on juba praeguses versioonis sees?

See versioon, millega ma kunagi metsas navigeerisin, ei toetanud...
COM-pordiga läpakat enam naljalt ei leia... Mingi 3rd party usb->com kokku valetava draiveriga jamada on ka tüütu (pluss võimalik lisatasu selle eest).

Lihtsalt mõte.
Kõikidel USB gepsudel on kaasas plaat, millega tekitatakse virtuaalne COM port, millest vähemasti minul olev kaart saab ilusti aru. Samas olen mina saanud aru, et USB>COM driver paistab olema suvalistel seadmetel sama, seega kui on probleemi, võin kuskile ühe driveri ülese riputada...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

boob kirjutas:Kõikidel USB gepsudel on kaasas plaat, millega tekitatakse virtuaalne COM port, millest vähemasti minul olev kaart saab ilusti aru. Samas olen mina saanud aru, et USB>COM driver paistab olema suvalistel seadmetel sama, seega kui on probleemi, võin kuskile ühe driveri ülese riputada...
A ok. Mul endal praktiline kogemus puudub nendega, kargas pähe lihtsalt. Proovin ka siis koopast välja tulla ja tänapäeva tsivilisatsiooniga end kurssi viia... :lol:
Probleemi ei ole, aga tnx anyway. :)

Tanel, nuiasõjaaegse eTrexiga :D
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

USB-tugi on olemas,kui oled laadinud viimase programmi uuenduse:
http://www.navigatsioonitehnika.ee/down ... update.exe
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

Tore, et vahel keegi oma toote kasutajatelt ka nõu küsib. Kunagi, kui Regio lõi kella, et hakkavad uut 3.6 versiooni üllitama, saatsin neile meili. Sisu oli umbes järgmine, et palun võtke ühendust inimestega off-roadi foorumist, kellest paljud teie atlast koos GPSiga tarbivad. Meil on palju abistavat infot teie toote kasutajasõbralikumaks muutmiseks. Vastus tuli umbes selline, et teie ettepanekud olid väga head ja need on kõik arvesse võetud. Kuigi küsimiseni kunagi ei jõutud ja asi käib ikka samamoodi. Õnneks 3.7 versioonis ei pea enam koordinaatide sisestamisel vahele koolonit otsima, mis näitab, et inimesed on siiski arenemisvõimelised.

Aga see selleks, minu ettepanekud oleksid järgmised:

- võimalikult palju nupukesi võiks klahvidega dubleerida, surmani tüütab kasvõi + või - kastikesele pseudohiirega sõidu pealt pihta saada;

- kui kursor jäi teekonnapunkti kasti, oli vaja kaardi liigutamiseks noolte abil enne klikata kuskil kaardi peal ja vastupidi, kaardil olles ei saanud F6-ga teekonnapunktide akent lahti, tuli enne kursor GPS kasti klikata;

- mingitel tingimustel ei tahtnud kompass kuidagi käia;

- äkki OZI pealt maha viksida see punane joon, mis pidevalt liikumise suunda näitab;

- uuemast versioonist on kaartide haldus ära kadunud, kui kõvakettal on kitsas, oli väga abiks;

- programmi install ja kaartide laadimine võiks lahus olla, vähemalt uuemas versioonis on nii, et kui vaja programmi üle installida, loeb ka kaks CD-täit kaarte kettale, kus nad niigi olemas on. Haakub eelmise ettapanekuga.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

margus61 kirjutas:- võimalikult palju nupukesi võiks klahvidega dubleerida, surmani tüütab kasvõi + või - kastikesele pseudohiirega sõidu pealt pihta saada;.
See funktsioon ammu olemas- klahvid "F3" ja F4"
-- mingitel tingimustel ei tahtnud kompass kuidagi käia;
.
See on tingitud kuidagi GPS-ist või seadistusest. Mul enda GPS-iga ei tööta, aga teise täpselt sama mudeliga töötab. Samas peaks mõlemas olema tehase seades. Äkki kinni gps flasi versioonist? Pole siiani selgust saanud.
- äkki OZI pealt maha viksida see punane joon, mis pidevalt liikumise suunda näitab;.
Mõtled teekonna jälgimist? See ju olemas.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

F3 ja F4 on hea uudis. Tuleb oma lolluse arvele kanda, et seni pole avastanud. Ei saa ju tootjat süüdistada, et ta pole seda juhendisse kirja pannud, nupukese peal avanevasse kastikesse "suurendus" ja "vähendus" kirjadele lisanud (nagu on F5...F8 puhul) ning et mu korduvate katsete ajal leida teiste F-klahvide funktsioone on kursor juhtunud GPS-aknas olema (siis F3 ja F4 ei toimi).

OZI punase joone all ma ei mõtle läbitud teekonna jälgimist. Mõtlen joont, mis näitab liikumise suunda (peaks olema "heading"). Nt. kui liigun täpselt itta, on punane joon minu asukohast horisontaalselt ekraani paremasse serva. Kui keeran 90 kraadi vasakule ja liigun täpselt põhja, teeb ka joon pöörde kaasa ja näitab nüüd otse üles.

Ma olen OZI-t ainult väga vilksamisi vaadanud, loodan et ei pannud puusse ülevalpool. Ehk keegi kasutajatest kommenteerib täpsemalt. Seal olid ekraanil veel paar heledamat punast ringi tsentriga minu asukohas, mille järgi oli hea visuaalselt kaugust hinnata. Olenevalt parajasti kasutusel oleva kaardi mõõtkavast nt. 1 kilomeetri ring ja 2 kilomeetri ring. Kui punktini nt ca 1,5 km näitab punkti umbes kahe ringi vahel.

Ehk on arendustöös kasu kergest tutvumisest OZIga?

Üks ettepanek lisaks: nagu üldlevinud tavaks on saanud võiks programmist väljumiseks <ALT-F4> toimida.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

margus61 kirjutas:Üks ettepanek lisaks: nagu üldlevinud tavaks on saanud võiks programmist väljumiseks <ALT-F4> toimida.
Kardan, et see nii lihtslat ei lahene, vähemasti mitte enne programmi üle viimist uuele platvormile. APS-Info töötab FoxPro baasil ja selle eripäradest tulenevalt ei saa nö. "akent" tavapärselt sulgeda, vaid tuleb "lahkuda" programmist.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
HKA
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Okt 07, 2006 8:57 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas HKA »

Isiklikult tunnen puudust võimalusest vaadata valitud teekonnapunkti kaugust enda asukohast. Nö. joonlauaga mõõtmise võimalus ju on, aga sõidu ajal hiirega õigesse kohta klikkuda ei ole eriti lihtne.
Hannes Kask, Shrek Offroad Team
http://4x4shrek.planet.ee
Rebaseonu
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: T Mai 15, 2007 3:14 pm

Postitus Postitas Rebaseonu »

Milleks selle APS-infoga üldse jalgratast leiutada, kui on juba olemas palju võimekamaid programme, needsamad OziExplorer, TTQV jms? Iga maa jaoks eri soft on nagu veits ebaefektiivne lahendus mu meelest. Keegi võiks mõnes populaarses failiformaadis Eesti digikaartidele keskenduda, mida siis saaks kasutada mitmetes juba olemasolevates programmides, vajamata mingit ise aretatud ebaefektiivset tarkvara. :)
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Tegelikult olen Rebaseonuga täiesti nõus. Seda enam, et Ozi on enam-vähem kõigi lähiümbruse offroaderite navigeerimise de facto standardiks kujunenud - hea lihtne kaarte vahetada jne. Kui APS-le poleks 1:20k värvilist baaskaarti, siis teeks hommepäev uninstalli, kuna APS-i kasutamine võrreldes Oziga on ... no ma ei hakka avalikus kohas ropendama.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Vidi oma mätta otsast APS-Info kaitseks
APS-Info eelistks on:
*Vähene ressursinõudlikus (töötab kliiresti suvalises "juust" arvutis)
*Ready-to-run lahendus. Installi ära ja saad kohe kasutama hakata koos kaartidega. Seega "tavakasutajale" suht sõbralik lahendus.
*Lihtne ja suht loogiline "interface" e. graafiline kasutuaja liides.

Kui arenduses välja pakutud lisad ka juurde saaks oleks ju tegu taas üsna normaalse tootega.

Pealgi pole APS-Info esilagslet mitte eraldi off-roadiks või laiatarbeks välja töötatud produkt vaid korportaiivklientidele(valla-ja maavalitsused) serveripõhiseks kasutuseks mõeldud toote mugandus .
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

Tõstaks ka vana teema korraks kõrgemale ja kommenteeriks, et tegelikult ma ostaks hea meelega selle toote, aga kuna ma maksan suurema osa rahast mitte programmi vaid kaardiandmete eest, siis ma tahan saada korralikku kaardiandmete formaadi kirjeldust. Paraku e-mailitsi seda tarkvarastuudiost saada ei õnnestunud.
Suletud formaadis kaardiandmed: tänan ei. Seetõttu ei osta ma ka Regio tooteid.
Alternatiiv on osta andmed avatud formaadis otse Maa-Ametilt 50k EEK eest.
Ma ei saa aru mis kuradi häda on mingit salajast samm kampunn formaati pidada. Piraatlust see ju ei vähenda: piraaditakse koos programmiga. Oleks ehk väike lootus, et keegi kirjutab konverteri, mis baaskaardi OZI-le selgeks teeb.
Võtke MapTechi merekaartidest eeskuju: BSB on vähemalt mingil määral dokumenteeritud ja leidub konvertereid pildiformaati ja tagasi, profid suurtes laevades kasutavad aga üldse S-57 ja S-63 ametlikult kinnitatud standardeid. NOAA (ameeriklased) jagab oma merekaarte üldse veebist tasuta (nii BSB kui S-57 formaadis).
Navteq hakkab ka varsti oma maanteekaarte SDAL formaadis levitama.
Tõsi, see formaat on kaetud patentidega, aga formaadi kirjeldus on netist saadaval. Ehk jätaks paranoilisuse maha ja tuleks 21-sse sajandisse?
Või peab tõesti ootama kuni maa-amet lõpuks oma OpenGISi teenused tööle paneb, ehk siis muutub ka nende idiootne (ilmselt just kaardiprogramme treivate firmade poolt "välja räägitud") kaardiandmete litsentsipoliitika.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Vasta

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”