Liikluskäitumise alane uuring

4x4.ee Crew annab teada. Igast 4x4.ee -ga seotud teated ja muu oluline info

Moderaator: Moderators

honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 995
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Liikluskäitumise alane uuring

PostitusPostitas honkomees » N Veebr 01, 2018 9:07 am

Kjen kirjutas:..
Mis puutub küsimuste esitamise sõnastust jms loogikat, siis selle taga on omakorda terve ports inimpsühholoogia alast teadust, mille mõte on selgelt eristada need vastused, mille andja pole viitsinud mõttega küsimustele vastata, vaid lihtsalt kõigile küsimustele mingi nr vastuseks kirjutanud. ...
jajaa, olen ka mina nendel psühholoogia loengutel-seminaridel imestanud, ikka on minu loogika olnud testide koostajate omast erinev. Selle küsimustiku eitavad küsimused a la "pole teinud" panid ikka pikalt mõtlema, ikka võid vastata: "jah", pole teinud = "ei", olen teinud või "ei", pole teinud = "jah", olen teinud, mõte hoopis erinev ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 520
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Liikluskäitumise alane uuring

PostitusPostitas Kjen » E Juul 02, 2018 10:44 am

Ma ise pole ausalt öeldes kunagi selliste foorumi-küsitlejate töö lõpptulemusi kunagi näinud, püüan siis viga parandada.
Eelmainit magitritöö täies mahus on alla laetav siit: https://digiriiul.sisekaitse.ee/handle/123456789/2085.
Aga läbilugemiseks peab vist mingit sorti fanaatik olema, jube igav lugemine ...
Väike stiilinäide:
Esimene faktor seletab ära 27% andmete üldhajuvusest ning koosneb neljast väitest, mis
käsitlevad foori või tõkkepuuga raudteeületuskoha ületamise nõuete rikkumist. Seega nimetati
esimene faktor "RK F1 AFS/tõke rikkumine". Tabelist on näha, et väide E21 on piiripealne
juhtum ning tuleks eemaldada. Põhjus on väite liiga väikeses kirjeldusvõimes - kommunaliteedi
järgi saab öelda, et see on kõigest 10% selles faktormudelis. Teine faktor seletab ära 26%
andmete üldhajuvusest ning koosneb kolmest väitest, mis käsitlevad liiklusseaduse mõttes
korrektset raudteeületuskoha ületamist. Teisele faktorile anti nimetuseks "RK F2 korrektne
käitumine". Kahefaktorilise mudeli kirjeldusvõime on 53%. Kahefaktorilises mudelis toodud
rutiinseid rikkumisi käsitlevate väidete korrelatsioonikordajate põhjal arvutatud Cronbachi α =
0,7.


Ma küll TTÜ veedetud 5 õppeaasta jooksul õppisin vähemalt 5 erinevat sorti kõrgemat matemaatikat, tänu millele ma jätkvalt tean, et ruutjuur miinus ühest on i ja kui suvalistest arvudest tabel teha, siis selle nimi on maatriks, aga kesse Cronbach veel oli, vat üldse ei tea ... .

Mine “4x4.ee Kisatoru”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline