Miks nii käitutakse?

4x4.ee Crew annab teada. Igast 4x4.ee -ga seotud teated ja muu oluline info

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2204
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas helar » T Aug 08, 2017 9:47 pm

Arvet, nimeta profifirma nimi ka siis ära.
Treg.
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1536
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas puhvel » T Aug 08, 2017 10:18 pm

viewtopic.php?f=19&t=68399

Siiagi ehk sobib see teema.
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
Kasutaja avatar
RAMBO
True Off Roader!
Postitusi: 1143
Liitunud: E Aug 13, 2007 8:50 am
Asukoht: Kodusadam on Rapla tel.56 740 725

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas RAMBO » K Aug 09, 2017 9:38 am

totu kirjutas:Elav näide inimlikust saamatusest ja kasuahnusest. Lasime võistlusauto generaatorile teha täisremondi profesionaalidel (ettevõttel on ainult 2 tegevusala- 1.generaatorite remont, 2. starterite remont). Ridala sõidul oli teise ringi lõpuks elekter otsas ja auto rajamärgiks. Lahkamisel selgus, 6 eurisel pingeregulaatoril oli vahetatud harjad ja kuna päris õigeid ei olnud käepärast, taoti sinna kummihaamriga (ilmselt) veidi suuremad sisse. Edasine ei vaja ilmselt selgitusi. Üks etapp, aastarvestusest, lõppes "X" ga, kusjuures "spetsialist" teadis, millisele autole seda tema toodetud porri monteerima hakatakse. Ei ole see ühekordsete tulemasinate täitmise aeg kuhugi kadunud, harjuge ära, härrased. Ja taolised jamad ei ole mingid erandid või üksikjuhtumid. Tundub, et kellel on ajud, on suutnud endale laevapileti osta ja panevad põhjapool küprokit ja siis nende ülejäänutega täidetakse siin vabasid töökohti. Nii et kui kellelgi on oma kodustatud autolukksepp, ärge vinguge ja käige seal, paljudes kohtades on veel hullem.
PS: See teema võiks hoolduse ja remondi all olla, minuarust, las kistoru jääb globaalsemate murede jaoks.



See on täitsa õige jutt, et afrikas on kõik puuoksad selliseid lukseppasid täis, nagu meil siin enamus alles on jäänud. See aga ei tähenda, et kõik sellised on. Imestama panebki see, et sa tead, et porri tehakse ja sa lähed ikkagi sinna järjekorda. Tahan öelda, et autod lagunevad rohkem, kui meil remondi teenust pakutakse ja eks vaadatakse seda ka kus odavamalt saab ja järjekord lühem on.
Huvitav, mis siis hakkab saama, kui päris ahvid endale tunked selga tõmbavad? Arvestades seda, et isegi pikendus juhtme rulli keeramisega ei saa hakkama aga elame, näeme!


Terv.
RAMBO
Puksiirabi/Veoteenus ja konna rent 56 740 725
ITst MITTE MIDAGI.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2129
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas totu » K Aug 09, 2017 11:09 am

helar kirjutas:Arvet, nimeta profifirma nimi ka siis ära.

Minuteada teevad teised lisaks ka muid asju, kondipumbad, roolivõimud jms. Päris nime ei paneks, heameelega (ega tegelikult ei teagi, uksel kirjas, et starterite ja generaatorite remont). Ise ei viinud ja ise ei käinud seal klaarimas. Ja nagu kirjutasin, oli konkreetne lugu lihtsalt "stiilinäiteks". Tegelikult on tihti probleemiks ka palju suuremate ja kallimate masinate margiesinduste pädevus. Oli kunagi lugu, kus peale kolmenädalast veaotsingut ja dialoogi tootjatehase inseneridega küsiti "kas teil ikka 3 faasi on olemas?" (tõlkes, "kas pistik on seinas?"). Selleks ajaks olime ennast harinud Üldjuhul on diagnostikasüsteemid pretsedendipõhised ja kui seda riket varem olnud ei ole, võib kogu süsteem nii segi minna, et keegi ei saa aru, miks asi ei tööta.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 201
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas usamosse » K Aug 09, 2017 11:41 am

See pikendusjuhtme asi meenutab mulle seda et suht varsti tahetakse ju kõik autod elektriküttele saada :). Mida need praegused puuoksalt kukkunud tegelased siis peale hakkavad...?

Mul oli kord pikem klaarimine Silberautoga, kus kaks kuud tuli minul tõestada et kõnealune viga on garantiijuhtum ning ainus ravi on asjale kogu sõlme vahetus, sest nii on tehas ette näinud. Ja lõpuks jõudis kätte päev kus oligi meerikamaalt sõlm kohal, paluti auto kohale tuua, et võtta lahti üks pistik, kuus polti, mõned stutsid, teha jupi vahetus ja kõik kokku tagasi. Koos esimest korda nägemise ja õppimisega kuluks vast ülehinnatult paar tundi selleks. Mul oli auto aga teeninduses kuus päeva, seejuures kolmandal mulle tundus asi juba enam kui kahtlane ja läksin kohale (lubati alul kolme tunniga ära teha). Vaatepilt mis avanes oli põnev, tehnik nimelt lappas TPS sensorit, selle tihend ja throttle body vedeles põrandal pasas, küsimusele "kas sealt mõni viga paistab" vastati midagi tõlkimatut, järgmisel päeval uuesti tulles sain teada et tegu eestlasega. Vahetamisele kuulus elektrooniline ABS pump, mille assembly vahetatakse ainult tervikuna, see tegelane oskas minna piduritorusid keerama lehtvõtmega, keeras kolm toru ümmarguseks ja siis oli jama majas, mul olevat pidurtorud nii läbi et kulub veel kaks päeva et uued torud tehtaks! Noh, kena keik, kuna ma teadsin kes ja kuidas ja millest Silberile teenusena seda teeb, olin nõus. Torumeister toodi ise torusid paigaldama, asi läks õnneks. Garantiijuhtumile maksin juurde piduritorud sest sõita oli ju vaja. Autole järgi minnes panin tasku veneaegse piduritoru võtme, teate see mis poldiga ümbert kinni pannakse ja maksis krooniajal poes 8 eeku, näitasin neile et tehke endale see kulu :wink: .

3 kuud hiljem oli tuttuus sõlm kutu. Ja nüüd ei võtnud Silber enam autot sisse, ei olevat garantiikaitset. Tegelikult on sõlmel lifetime warranty... Mulle öeldi et "meil on näete salong uusi autosid täis, miks te tahate vana remontida, ostke uus!"

Ei ostnud uut, ostsin teise samasuguse aga teistmoodi pidurisüsteemiga. Ja defekteerisin tolle tuttuue ABS pumba mis esindus peale pani. Mootori harjad oli läbi kulunud... :eek
Et eesti on väike, selgus ka et see tehnik kes seda vahetas, kes juhtumisi oli autoelektriku kohale võetud, omas oma peres samasugust autot, mis oli hädas sama murega. Ja kuna olin loobunud ABS sõlme garantiist, olin ju ta ise lahti võtnud, siis kuskil lähikonna romulas pumpa otsides tuli välja et sealt oli Silberauto ostnud just niisuguse sõlme avariiliselt autolt umbes sellel ajal kui mulle jupp meerikast "tuli"...

Aeg tiksus, sõber tuli tagasi Eestisse elama ja läks Silberisse Mitsude peale müügimeheks. Rääkisin talle seda lugu. Ja pärast nädalat oli selgus majas - elektrik oli omale paremad jupid autolt ära vahetanud ja muuhulgas ka oma ABS sõlme pannud, see mis mikid (läbi romula :) ) saatsid, läks elektrikule ja tema oma mulle, pestuna. Ja miks Silber üldse romulasse läks? Lihtne - kuna mikide garantiisüsteem hoiab raha kinni 3-4 kuud enne kui see garantii teostajale välja makstakse, ja sõlme hinnaks oli pandud arvel 82000 eeki, siis nad lihtsalt ei tahtnud tegelikut seda raha kinni hoida. Ja kuna nad teadsid et jupp ei ole uus, et nüüd oleks ainus võimalus see tõesti mikidelt tellida, siis seepärast ei võetudki enam autot sisse - mis sest et isegi eesti enda miinumgarantii kehtinuks 6 kuud.

Mis edasi? Elektrik olevat juba varem remondimeistrile silma hakanud, lubati tal lahkuda omal soovil. Viimati kui meest nägin, sõtkus mingi valge kaubiku peal. Aga mulle vähemalt ei aja tehnohoolduse mehed enam juttu a'la "ise olete selle auto ehitanud we", vastatakse viisakalt ja helistatakse tagasi isegi siis kui on selge et mingit diili ei tee aga infot küsisin. Asi seegi...

Väike lõõgastus pika jutu peale - https://youtu.be/8cz1jxfsbaU
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas CaveMan » K Aug 09, 2017 4:16 pm

Siia sobib ka hästi üks minu juhtum Silberautoga. Kui Pajerole said suuremad rattad alla ja natuke torsoonist tõstetud, siis oli vaja kokkujooks ja ratta kalded paika panna. Kuna kaldeid saab reguleerida ülemise õõtsa ja raami vaheliste plaatidega, siis iga töökoda seda ei tee ja oli vaja Silberisse minna.

Sain auto kätte ja silmaga näha, et ratta kalle ikka paigast ära. Öeldi, et rohkem ei saanud reguleerida, peaks juba õõtsa keevitama hakkama. OK, olgu, väga hull ei ole ja ei hakka praegu keevitama midagi.
Garaažis viskasin pilgu huvipärast peale, et mis siis puudu jäi, et ei saanud rohkem reguleerida. Ma teadsin, et ennem oli sellel rattal üks plaat vahel ning selleks, et kallet õigesse suunda liigutada, on vaja plaate juurde panna. Aga seal polnud enam ühtegi plaati! Seega nad olid kallet valele poole reguleerinud.

Läksin Silberisse tagasi ja rääkisin ära mida arvan. Võeti auto uuesti ette, tunnistati, et läks jah valesti, vaja hoopis plaate juurde panna. Tehti kohe küll ära aga mingit erilist süütunet näha polnud, öeldi ainult, et nad selle töö eest raha ei võta, võtavad ainult plaatide eest. Ilmselt võeti ka selle plaadi eest, mille nad sealt eemaldanud olid.

Kuna oli suvi, küsisin, kas mõni praktikant tegi. Ei olnud, pikaajaliste kogemustega töötaja.

Et siis sama teema, et kui ise asja ei jagaks, siis sõidaks viltuste ratastega ja vahetaks muudkui rehve. Ja hea, et õõtsa keevitama ei hakatud :D
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
tuhajuhan
Off Roader Wannabe
Postitusi: 43
Liitunud: K Aug 20, 2014 9:58 pm

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas tuhajuhan » K Aug 09, 2017 6:50 pm

Silberist veel.
Vennal Wrangler, mingist august või künkast läbi sõites õlirada järel. Kuna vend suht tehnikakauge inimene, kutsus pukseri järgi ning padavai Silberisse.
Seal mehed hõõrusid käsi, oh nüüd jah käigukasti radikas jumala katki ning see kuulub kindlasti väljavahetamisele. Hind kuskil kahe tuhande euro kandis.
Õnneks tuli kohale minu venna ülemus, tööauto ikkagi, ning nõudis katkist kohta näha. Siis mindi ähmi täis, vabandati ette ja taha. Pandi mingile torule uus klamber ja valati tilk õli ka juurde. Arve paarkend eurot.
noname01
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: E Juul 10, 2017 9:35 am

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas noname01 » L Aug 19, 2017 2:01 pm

Ain Allas ja "Kaua Võib". Sai siis ühendust võetud ja saadet hakkas teema huvitama. Juba teine ECM autolt kadunud, viimane sai romulast toodud ja oli töökorras. Töökojast öeldi, et "keegi kuskil" tarkpea elektroonik tegeleb!. Juba 1,5 kuud tegeleb...tule taevas appi...üks firma tahab ikka reklaami /antireklaami saada. Konsulteerin juristiga, kaasaks antud asja vargusesse ( kuna keegi ei tea, kus mõlemad ECM-d on? ) ka õiguskaitseorganid. Näitasin sõiduki ette ühes sõltumatus töökojas mis tegeleb sõidukite ekspertiisidega ning vastus tuli kohe, et peale ECM mahavõtmise ei ole seal midagi tehtud. Tegelikult leppisime kokku elektroonika diagnostikas...Nüüdseks olen saanud piisavalt tagasisidet, et sellest töökojast ...hoiduda.
Kuidas saaks ECM valida, kui ei ole selle koodi?
Ette tänades.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 4860
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas TiitR » L Aug 19, 2017 2:13 pm

CaveMan kirjutas:Siia sobib ka hästi üks minu juhtum Silberautoga. Kui Pajerole said suuremad rattad alla ja natuke torsoonist tõstetud, siis oli vaja kokkujooks ja ratta kalded paika panna. Kuna kaldeid saab reguleerida ülemise õõtsa ja raami vaheliste plaatidega, siis iga töökoda seda ei tee ja oli vaja Silberisse minna.

Sain auto kätte ja silmaga näha, et ratta kalle ikka paigast ära. Öeldi, et rohkem ei saanud reguleerida, peaks juba õõtsa keevitama hakkama. OK, olgu, väga hull ei ole ja ei hakka praegu keevitama midagi.
Garaažis viskasin pilgu huvipärast peale, et mis siis puudu jäi, et ei saanud rohkem reguleerida. Ma teadsin, et ennem oli sellel rattal üks plaat vahel ning selleks, et kallet õigesse suunda liigutada, on vaja plaate juurde panna. Aga seal polnud enam ühtegi plaati! Seega nad olid kallet valele poole reguleerinud.

Läksin Silberisse tagasi ja rääkisin ära mida arvan. Võeti auto uuesti ette, tunnistati, et läks jah valesti, vaja hoopis plaate juurde panna. Tehti kohe küll ära aga mingit erilist süütunet näha polnud, öeldi ainult, et nad selle töö eest raha ei võta, võtavad ainult plaatide eest. Ilmselt võeti ka selle plaadi eest, mille nad sealt eemaldanud olid.

Kuna oli suvi, küsisin, kas mõni praktikant tegi. Ei olnud, pikaajaliste kogemustega töötaja.

Et siis sama teema, et kui ise asja ei jagaks, siis sõidaks viltuste ratastega ja vahetaks muudkui rehve. Ja hea, et õõtsa keevitama ei hakatud :D

Täitsa huvitav jutt. Kas L200-l on siis täpselt vastupidi, et rattaid otseks saada peab just vaheseibid eemaldama? Ma enda omaga käisin ka peale tõstet silda tegemas (mitte küll Silberis, vaid Äxi Racing´us Tartus) ja sealne mehhaanik ütles samuti, et enam regullida ei saa, kuna kõik seibid vahelt ära võetud ja just seibide eemaldamisega rattaid alt kokkupoole saabki neil? Ostsin uued õõtsad ja saime rattad sirgu.
Mitsubishi L200 2,5 TDI, GLS, 85 kw, 10/2002 - Metsas / Jahil
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Miks nii käitutakse?

PostitusPostitas CaveMan » L Aug 19, 2017 9:23 pm

TiitR kirjutas:Täitsa huvitav jutt. Kas L200-l on siis täpselt vastupidi, et rattaid otseks saada peab just vaheseibid eemaldama?


Ma teadlikult jätsin mainimata kummale poole rattad viltu olid, kuna ma kirjutamise hetkel ei mäletanud seda täpselt ja see ei olnud antud kontekstis oluline.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9

Mine “4x4.ee Kisatoru”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist