Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
JAN007
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: K Juun 02, 2004 10:25 pm
Asukoht: Nuustaku

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas JAN007 »

Autoorienteerumises sai kiiruse kontrollialla https://nutilogi.eu/ äpi kasutuse võtmisega, samuti punktide "võtmine" äpis. Kaardijärgi, lubatud kiiruse piires organiseerid end punkti etteantud lähedusse, märgid telefonis punkti võetuks ja edasi. Väga lihtne lisada eri kiirusepiiranguid ja keelualasid. Aga võistlejate vähesus on ka orienteerumises viimastel aastatel väga suur teema, lahendust pole veel leidnud, korraldamine käib fanatismist.
Grand Vitara
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas boob »

MahviaDeTyrk kirjutas:
T Jaan 31, 2023 2:10 pm
See on mingi piirini.
GPS-idel on oma eksimusnihked - niigi trehvab seda, et mõni võtab punkti tee pealt ja teine ronib võssa.
Kui raadiused on väiksed, siis see võimendub.
Just, piire peabki kompama. Täna on suht kõik võistlused 30m raadiusega punktidega. Minu kogemus ütleb, et 15m raadiusega punkte võeti veel suht vabalt, 10m juures oli näha juba pusimist ja 5m juures hüppas gps signaal niipalju, et mõned ei saanudki punkti kätte.
Seega orienteerumisele rõhku pannes võib raadiust vähendada küll ja punkte panna rajalt kõrvale. Kui trass on mööda sirget metsasihti, siis punkt näiteks 30m ristuvale metsasihile. Mööda vabalt kasutatavat raiesmikku võib panna hunniku 10m raadiusega punkte probleemivabalt. Nüüd on lihtsalt küsimus, kes esimesena virisema hakkab, et peab gepsuga punktis vaeva nägema punkti kätte saamiseks ja kas korraldajad oleks nõus radade tegemisel rohkem vaeva nägema...
JAN007 kirjutas:
T Jaan 31, 2023 2:14 pm
Autoorienteerumises sai kiiruse kontrollialla https://nutilogi.eu/ äpi kasutuse võtmisega, samuti punktide "võtmine" äpis. Kaardijärgi, lubatud kiiruse piires organiseerid end punkti etteantud lähedusse, märgid telefonis punkti võetuks ja edasi. Väga lihtne lisada eri kiirusepiiranguid ja keelualasid. Aga võistlejate vähesus on ka orienteerumises viimastel aastatel väga suur teema, lahendust pole veel leidnud, korraldamine käib fanatismist.
Lihtsalt kiiruse piiramine pole eesmärk. Täna kihutatakse täpselt lubatu piirides, kiiruseületamise kontroll töötab väga hästi.
Küsimus on selles, et täna saab orienteerumisel punkte võtta lennult, kasvõi sajaga läbi sõites.
Pigem peaks juurte juurde pöörduma, aga püüdma seda teha kaasaegselt. Ma usun, et vähesed võistlejad on vaimustatud pildistamiserallist ja ka ajavõtumeeskond meenutab 5500 pildi läbi vaatamist öö jooksul pigem hullu mälestusena.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Landy »

JAN007 kirjutas:
T Jaan 31, 2023 2:14 pm
Autoorienteerumises sai kiiruse kontrollialla https://nutilogi.eu/ äpi kasutuse võtmisega, samuti punktide "võtmine" äpis. Kaardijärgi, lubatud kiiruse piires organiseerid end punkti etteantud lähedusse, märgid telefonis punkti võetuks ja edasi. Väga lihtne lisada eri kiirusepiiranguid ja keelualasid. Aga võistlejate vähesus on ka orienteerumises viimastel aastatel väga suur teema, lahendust pole veel leidnud, korraldamine käib fanatismist.
Klassikalisest orineteerumisest, mida veel 10 aastat tagasi sai harratsada võib vaid und näha ja teha seda harrastada paremal juhul ühe kiiruskatse piires konkreetsel maa.alal ( karjäär, lank, jne.).
Ülejäänud lahendused on paraku kõik kuidagi seotud mööda taracki sõitmisega, et erinevaid jamasid vältida.

Variantideks on:
*Kassikaline pildistamine .
Miinuskes töömahukus nii võistlejatele , aga eriti korraldajatele.
Plussiks kiiruse maha saamine ja hilsem võimalud midagi võistlusest meenuatada.

*Elektrooinlised lahendused nutietelefoniga
Niinused: Karmi offroadi puhul (eriti TR3) kontekstsi ei pruugi olla kuigi kasutakasõbrlikud või üldse sobivad. Navicupi-ga prooviatud. Safariteks ja turistimiseks kärab, võistlusautode puhul tõi kaasa tohutu kriitikatormi.
Plussid: Tõi eelpool kirjutaja juba välja

*Pragune trackeriga ja logi järgi punkti arvestus
Head ja vaed kõik juba hetkel teada ja välja toodud

Ega väga palju lahendusi siin enam pole.

Tegelikult peaks 4x4AK sisemiselt häirekella löömm ja mõtelema, mis on pildil valesti. Mika pole järelkasvu, miks pole olemasolevates klassides võistlejaid rajal.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Kas kiiruse veelgi piiramine tooks enda arust aeglased rajale tagasi?
Motosport ongi selline huvitav ala,et reeglite piires on võimalik meeletult erineva kvaliteediga tehnikat kokku ehitada ja 5 kilosed jäävad igal juhul sellele arengule alla ja kiirus ei võrdsustu ka seda 70 pealt 40 ne peale piirates ja juurde ei too see ka kedagi.
Vähemalt mitte TR3 klassi.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas helar »

Saan kaagutada Vaba klassi poolelt. Kiiruseid pole vaja maha tõmmata.Pigem tahaks kohati rohkem paugutada. Vedrustuse saab ka mõistliku hinnaga paika. Punkti raadiuseid samuti mitte. Tuleb kasutada lihtsalt natuke asisemat antenni ( ca 120 € ) See on kõik tilulilu. Nagu muuvi mainis siis 5k ämbriga sõidab mõni mees parema tulemuse kui 20k pilliga. Aga see kõik on jätkuvalt nohu.
Meil kadus iga sõiduga motti ära kui Vaba läks liiga vabaks ja pidime hakkama "kabiinidega" võidu sõitma. Oleme rääkinud aastaid sel teemal võistlustel EAL "Onudega" kui ka paljude meie klassi võistejatega. Meie ei tahtnud oma võistlusautost lõigata " kabiini". Ja nii ka paljud teised. Mina ütlesin selle korduvalt juba välja aga paljud taovad sauna taga laudist.
Kui meil oleksid Originaalautot meenutavad , väikeste modifikatsioonidega,vaba klassi autod rajal siis kaaluksime küll uuesti tulemist. Meil SP number, seega TR1 jääb välja. ( Ma muidugi ei saanud aru muuvi mõttest nende safaritega )
Toon lihtsa näite lõppu: 2 lc originaalilähedast 70 läbivad rõvedat kraavi ca 5 min. Ühte autosse on pandud ca 5k teise 10. Ja siis tuleb kabiin ja sõidab kraavi 10 sek läbi. Vintsimata. Võite nüüd rahulikult mind pasaga üle valada. Aga olukord jääb samaks.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 182
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas rann »

Ehk on asi selles, et ei tule peale uuemaid masinaid, millest saaks võistlusmasinaid vorpida mõistliku hinnaga ja seoses sellega ei teki erilist järelturgu? Mingid läbi roostetanud vanad roimad lähevad ainult kallimaks.
Sama raha eest saad aga juba tutika ATV.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas totu »

Nukker seis, sest lisaklasside tekitamine jätab ka read hõredaks ja jälle nutt majas. Hetkel tegelikult klassid üsna hästi paigas, lihtsalt ala populaarsus vaja üles viia.
Kui auto on ehitatud vastavaks kehtivate reeglitega, oleks eetiline mitte hakata reegleid karmistama. Kunagi (Vaba koosolekul, Nõmme kõrtsis) esinesin reeglite hoidmise eest, konservatiivsena. Siis oli valdav mass meeleolus, et las igaüks ehitab mida ja kuidas tahab, peaasi, et portaalsildasid ei tuleks. Saigi siis ise ka "kabiin" tehtud, sest reeglid lubasid. Kusjuures toruraamiga auto ei tulegi hirmkallis, komponendid maksavad, nende valikuga saab hinda päris palju mõjutada. Ja selle vana raami lõputu lappimine maksab ka midagi. See murrab ka vabanduse, et uuemaid doonoreid ei tule peale, võistlusoffroadi kõlbulikke komponente leiab ka päris värsketelt autodelt. Ei pea ka tingimata CrMo torust tegema, S355 on ka täiesti pädev materjal ja reeglid lubavad.
Rinkaga asjad enam vähem korras? Võib olla tasuks proovida orienteerumise sõitude ajakava kokku pressida? Mitu ööbimist, töölt vaba päev(ad), suured läbisõidud katsetel ja katselt katsele, teisisõnu suured otsekulud ja pikk muust elust eemaloldud aeg. Kõigil meil ju kogu aeg kiire ja kõik tuleb "millegi arvelt". Tänaste võimalustega saab mandaadi ja võistlejate koosoleku digitaalseks muuta (kes arvutiga ei suhtle, nendele saab mingi erisuse tekitada, kasvõi tigupostiga :D ). Kuni sinnamaani, et mandaadis saab iga võistkond stardi kellaja ja tehniline tehakse vahetult enne starti. Legend kätte ja tuld. Oluline ei ole millal mingid asjad toimuvad, vaid võimalikult võrdsed eeldused kõigile. Lisaks ei vajaks selline korraldus klassikalist võistluskeskust, piisab platsist või parklast. Kindlasti kannatab laagrielu sotsiaalne pool aga soovijatele saab selle koha ju tekitada, kus pidu püsti panna. Sellistele, kompaktsetele, sõitudele veaks ennast ka rohkem peale....vist.
Tehtud, mõeldud.
no fear
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 196
Liitunud: N Mär 20, 2008 9:41 am
Asukoht: Mulkland

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas no fear »

Nagu näha, et autod ei soovi kiirust maha saada, sest puur ju kaitseb..., meil aga puuri ümber ei ole ja millegipärast on meid ikka veel stardis, ATV-si ma mõtlen. Sel korral võtsime ühe võistkonna kaasa oma sõprade hulgast, kui nad aga peale kolmandat katset tehnilistel põhjustel katkestasid, siis ütlesid küll, et kui tõesti igal võistlusel selline kihutamine on, siis nemad küll enam tulla ei taha. Muidugi mõjutame neid, kui vaja siis ka füüsiliselt :D , aga Saaremaal oleme vast ikka platsis.
CanAm 1000XXC´21, Polaris Sportsman 1000 XP S`20,
Eestis-ATV võistkond KOHALIKUD, Soomes-ATV Team Estonia
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Ahto P »

boob kirjutas:
E Jaan 30, 2023 5:45 pm
Autosid ju tegelikult on, safaritel on masinaid nagu laulupeol. Küsimus on selles, miks võistlema ei tulda? Masinad ei sobi reeglitega? Kallis? Võistlusajad ja pikkused ei sobi? Lihtsalt ei viitsi?
Kui saab tagasisidet, siis kindlasti suudavad võistluste korraldajad ja ka EAL teha korrektuure.
Masinad ei sobi. Meil suht suur seltskond käib regulaarselt sõitmas. Enamik sellisel mõistlikul tasemel nagu algne Tr3 umbes oli oma alguse ajal. Aga meie safary masinad ei mahu kuskile ridadess võistluse mõttes. SMS tur+ oli ainus kus meid rajale lubati ja kus oli rada millel 40+" rattaga ka põnev oli. See sari vist nüüd keelati ka ära?

Minu hinnangul liiga keeruliseks läinud tingimused tava inimese jaoks. Saan aru miks see nii on aga...
Võibolla on klasse liiga palju?
Vaba klass võiks olla vaba näiteks. Pole ei punast numbrit ega rehvi piirangut. Kabiin peab tervik olema. Iga üks tuleb sellega millega saab ja tahab. TÜV ja kindlustus nõutud ning nende olemasolul saab rajale.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas marauder »

Ma teeks need kabiinid TR2 ja rehvimöödu 35 peale.
Ja igasugu auto kere baasil (valge ja punane nr) asjad VABAsse. Piiranguks sirge sild ja 40 ratas nt.

PS! Saaremaal TUR+ ka olemas.
Team saarlased
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas totu »

Ei taha Teie entusiasmi lämmatada aga:
1. Alates 32" rattaga hakkab määrama juppide valik. St. Mida parem eelis läbivuses (suurem rehv), seda väiksem võimalus lõpuni jõuda. E. raha määrab tulemuse.
2. Vaba klass ongi vaba. Kuhu tõmbaks piiri, millise kohani on kabiin tervik? Airbag eemaldatud, uksepolster eemaldatud, istme kinnitus moditud? Eks siit ongi see "kabiin" tulnud- kabiin on toruraamiga bagi, millel miinimumkogus algupäraseid detaile. Hetkel Vabas 33", kui see ülespoole tõsta, lähevad kulud hüppeliselt üles. E. raha määrab tulemuse
3. Asja TÜV ga sidumise point? Teeme 2 autot, ühega ülevaatusele ja teisega starti? JOKK? Ei taha urgitseda aga mitu tänast TR-1 läbiks TÜV täiesti ausalt? Palju on tõlgendamise küsimus aga kui viia nt. Saksamaale ja veeretada seal TÜV väravast sisse? Üks EL ju. E. raha määrab tulemuse.
4. Sõitjad jagunevad klasside vahel, mida rohkem klasse, seda vähem igaühes sõitjaid. E. raha ei puutu asjasse
Vaja oleks klassi,milles saaks sõita (ja võita) moderniseerimata maasturiga, el. vints (lubatud tootjate ja -mudelite loendiga)ninale ja tuld. Rehvimustri sügavuse piirang (nt. 12mm ja M/T keelatud) ja ainult originaalmõõt (tootja sildilt), originaalkaitserauad (mitte originaali kuju jälgivad vms:), igasugune tõste keelatud (ainult vedru pikkus) jne. Mõte selles, et saaks ala proovida, ilma autot (igapäevaliikuri mõistes) hävitamata. Isegi siin on raske suhtelist võrdsust saavutada ja alati on keegi kavalam, kui teised aga see annaks võimaluse proovida, ilma pöördumatu auto kaotuseta (igapäevaliikurina). Kui meeldib, edasi TR-1e ja kui ei meeldi, saab edasi "piima järel käia". Sellega on 2 muret- see eeldaks täiesti uut rada ja juba eksisteeriv Turisti "klass", milles sõidetakse 40+ rattga. St. praegune Turisti rada on liiga raske. Igasugune eraldi raja tegemine on päris suur (loe kallis) töö ja eeldab palju osalejaid.
E. ei midagi kaunist tulemas.
PS: Kui sõita ei oska, ei muuda raha ka midagi- isiklik kogemus.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Ahto P »

Minule jäi selle viimase postituse sisu ebaselgeks. Võtad äkki paari lausega kokku selle?

32 rattaga ei ole sisuliselt mingit kulu autole veel.

Ma küsin siis sedasi. Meil on komplektsed tehase kuudiga autod millel 40+ ratas. TR3 klassi jaoks on ilmselgelt rasked ja jõuetud jne.
Kuhu mujale klassi sellisega saab?
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas boob »

Mõningate võistlejate ja mittevõistlejatega rääkides on kumanud läbi sellised teemad.

TR1 peaks olema rohkem originaalilähedane ja rajad peaks olema kindlasti tänastest kergemad. Vintsimine peaks olema pigem sõiduvea paranduseks, mitte selleks, et paar tundi tuimalt vintsida.

TR2. Praeguse vaba muudaks TR2 klassiks, rehvimõõt nagu vanasti 37", sirge sild ja vähesed ümberehitused ning tugevdused lubatud.

TR3 jäägu nagu on või siis äärmisel juhul vähegi võrdsustamiseks tühikaalupiirang.

VABA, reeglid on okei, aga rattamõõt võiks olla vastavalt masina tühikaalule ja silla tüübile. Umbes nii, et 1500kg on 33", 2000kg on 35", 2500 on 37" ja üle 2500 on mõõt vaba, portaalsilla korral üks aste allapoole, ehk kuni 2500kg masin on 35". Seega saaks ka need 40" rattaga turistid oma kolmetonnise patroliga rajale.

ATV puhul võib ATV klassi sellisel kujul ära kaotada ja ATV VABA uuesti lihtsalt ATV klassiks nimetada.

Murekohtadeks paistab olema veel navigeerimisoskus, gpsi kasutamise oskus. Ma olen püüdnud jõudumööda kõiki aidata nende navigatsioonitehnika muredega, aga päris nullist on võistluste alguses keeruline kõike selgeks teha. Äkki väiksed õpitoad oleks abiks?
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas helar »

Marko,neid õpitubasid on olnud .Klass oli täis.Tehti nii oruxile kui ka ozile. Huvi oli kõvasti. Aga siiski oleks vaja tulevane reeglite tehniline lahendus paika saada.
Peaks siinkohal vaatama ka suurt pilti ja tegema uutes võimalikes suundades koostööd naabritega.Fin, EST,LV, LT
Aga kui kuulen küla pealt ,et meie väikeses tiigis juba konnahärrad kraaklevad,siis teeb see tuleviku suhtes ikka meele maru mõrudaks..
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Ahto P »

boob kirjutas:
R Veebr 03, 2023 4:01 pm

VABA, reeglid on okei, aga rattamõõt võiks olla vastavalt masina tühikaalule ja silla tüübile. Umbes nii, et 1500kg on 33", 2000kg on 35", 2500 on 37" ja üle 2500 on mõõt vaba, portaalsilla korral üks aste allapoole, ehk kuni 2500kg masin on 35". Seega saaks ka need 40" rattaga turistid oma kolmetonnise patroliga rajale.
Sisuliselt sobib. Ma küll ei tea kuidas ma kaalu kahekordseks saan aga kui vaja siis proovin 😀

Aga ideel on jumet!
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”