https://www.auto24.ee/soidukid/3609671
https://www.auto24.ee/soidukid/3624692
https://www.auto24.ee/soidukid/3632228
Aga palun.
Mugavusvarustus tuleb ise maha rookida, saab veel veits kaalu vähemaks.
Moderaator: Moderators
https://www.auto24.ee/soidukid/3609671
ükski neist ei liigu sama reipalt kui mul olnud 1980-ndate auto (max kiirus mil sirge tee otsa sai oli 225) ja bensiinikulu paberil 4,5 tähendab tegelikkuses ikka vähemalt 6 l minu kogemuse põhjal ... diisli puhul võiks see antud number isegi tegelikulähedane olla.
Ja neil kuldsetel masinatel oli läbimädanemise hetkel kellal kui palju?
Mille kuradi pärast neid GDI padasid siis garantii ajal välja vahetati, kui nii äge asi oli?
Vabandused. Ju ma siis lugesin mööda.honkomees kirjutas: ↑T Dets 28, 2021 4:56 pmnäen puhast demagoogiat, neid kahte pole ju võrreldud. Ikka bensukaid omavahel, mis kummalisel kombel enam vähem ühes kaalukategoorias ja üheväikeste mootoritega ei hakanud kuidagi vähem võtma, sama kahe diiselkastika puhul, kus uus on janusem, sama näidu kui vanal tavasõidus saab uuel kätte vaid trassil ja siis ka ökotades
Mis sa neid kw taga ajad, peaasi et auto liiguks normaalselt. See karpaga mazda 626 oli minu eluea parim auto, alati märkamatult ja enesele ootamatult oli spidol ca 180, siis hakkas kiirust tajuma, teel kergelt ujuma jms, rekordiks sain 225 aga siis sai parem tee ja julgus otsa. Tõsi, el. aknaid ei olnud ja puudust ei tundnud. Ükski tänane mitte superkw tavauto ei liigu nii reipalt, lisaks ei vea nad madalatel pööretel. Eriti praegu lumistel kitsastel teedel annab tunda, võetakse vastutuleva auto puhul teeserva ja lumevall kisub kraavi, vanasti andsid lapatsit ja ronis möirates ning musta välja visates teele tagasi aga need tänased ei reageeri kiiruse kaotanuna enam gaasipedaalile, peab mitu käiku alla vahetama ja siis on juba õige aeg kaotatud ning autol tee kraavi. Eile sai just ühte välja aidatud, oli pikalt lumevalli pidi veerenud ...
honkomees kirjutas: ↑K Dets 29, 2021 8:15 amMis sa neid kw taga ajad, peaasi et auto liiguks normaalselt. See karpaga mazda 626 oli minu eluea parim auto, alati märkamatult ja enesele ootamatult oli spidol ca 180, siis hakkas kiirust tajuma, teel kergelt ujuma jms, rekordiks sain 225 aga siis sai parem tee ja julgus otsa. Tõsi, el. aknaid ei olnud ja puudust ei tundnud. Ükski tänane mitte superkw tavauto ei liigu nii reipalt, lisaks ei vea nad madalatel pööretel. Eriti praegu lumistel kitsastel teedel annab tunda, võetakse vastutuleva auto puhul teeserva ja lumevall kisub kraavi, vanasti andsid lapatsit ja ronis möirates ning musta välja visates teele tagasi aga need tänased ei reageeri kiiruse kaotanuna enam gaasipedaalile, peab mitu käiku alla vahetama ja siis on juba õige aeg kaotatud ning autol tee kraavi. Eile sai just ühte välja aidatud, oli pikalt lumevalli pidi veerenud ...
Vaatasin üht tänapäeva autot, mis suurusel-litraažilt võiks olla enam vähem samasse klassi kui need minu "väga vanad"
i30 Wagon
Bensiinimootor 1.5 DPi 110 hj / 6000 p/min
Suurim pöördemoment 144 Nm / 4000 p
Kiirendus 0 → 100 km/h 12,3 sek (12,6)
Suurim kiirus 187 km/h
WLTP kombineeritud kütusekulu 6,1 (6,0) -- paneme parimate traditsioonide kohaselt 1-1,5 juurde ja saame 7-7,5
Tühimass 1281 kg
Mis me näeme - enam-vähem sarnase mahuga mootorite juures on kütusekulu enam-vähem sama, kiirendus ja lõppkiirus on vanadega võrreldes otse öeldes p*sk, aga samas omame DPi-sissepritse,DOHC, Dual-CVVT ja mingi kohustusliku mugavus/ohutusvarustuse.
Usun, et kui inseneridel oleks lastud arendada mootoreid normaalselt, ilma käskude-keeldudeta, siis oleks meil 2-3 l mootoritega autod, mis tegelikult võtaksid tunduvalt vähem kütet ja saastaksid samuti vähem ja kestaksid ka. Need nn rohelised, mootorit rikkuvad lisad ja väike kubatuur on head vaid mõõtmisteks, laske 3-4 l vabalthingaval mootoril sõita normaalpööretel (ehk natuke rohkem tühikäigust) ja ta ei kuluta ei kütet ega saasta, samas on jõudu loomamoodi ja hädavajadusel saab ka tallata.
Minu konkreetne mazda oli ikka "püss" ja 225 oli muidugi spidol, tegelik võis siis olla mingi 210? Ja üle 200 spidol sõitsin korduvalt tol ajal, 35-aastane noor mees vajutas korralikult pedaali. Ma oma 626 kw ei mäleta, mu arust oli 100hj juures, kah karpaga. Ja 7 tuli keskmiseks, järgmise mazdaga läksin alt, 7 aastat uuem, pritsega ja ei kiirust ega kütusekokkuhoidu, alla 8 ei saanud miski valemiga.ivo86 kirjutas: ↑K Dets 29, 2021 9:14 am"alati märkamatult ja enesele ootamatult oli spidol ca 180"
No ega ikka ei olnud küll. 80 kw autol eriti. Rohi oli äkki rohelisem? See auto ei olegi võimeline 225 km/h sõitma. Mitte sinna lähedalegi.
Tule nüüd reaalsusesse tagasi, muidu pole jumet arutleda.
Ja Mazda on tegelikult tore auto. Mul oli 1986 626 mitu aastat, siis kui load sain. Lollakas tooreklapiga käivitus ja kütet ta ka vähe ei võtnud. 55 kw ja karpa. Maanteel 7, keskmine 8 ja puhas linn üle 10. ... Sul on nii kallutatud tekst ...
Uuema ajastu auto on ikka kuni 5a vana auto. Sul on ju selline olemas. Võrdle mõne 1995 aasta kastikaga.
Aga osta siis, kes Sind keelab. Ahjaa, seda ei saa panga raha eest.
Naaberkülas on üks liikvel, Kiisa vahel näen pidevalt kahte, Keilas aerutab üks tumesinine. Nädalas paar korda näeb ka muid.jaan mmc kirjutas: ↑T Dets 28, 2021 10:39 pm...
Palju sa ise oma ökonoomseid diisel Passateid liikvel näed, tollastel volksudel ju ka kered kestsid, erinevalt mitsudest ?
Nagu öeldud oli GDI hooldus ja remont tollaste teadmiste kontekstis keeruline aga tegelikult ei olnud tegu kehva mootoriga vaid kõrgsurvepumpa, otsepritset, klapikambrikaanest sisenevat sisselaset jms. omava bensiinimootoriga ja sellega oli enamusel töökodadel diagnostika ja remondi puhul raske. Aga mootor ei olnud seetõttu veel läbikukkunud, lihtsalt uus tehnoloogia. Mh. täna on kuuldavasti paljudel pensukatel otsepritse, kuuldavasti seetõttu, et minujuurde neid ei satu ja seetõttu ka ei tea kui paljudel.
...
Kas uued bensukad ikkagi valdavalt otsepritsega ei ole? Ise sõidan isendiga, millel mõlemad süsteemid peal, eks erinevates reziimides on mõlemal oma eelised. Kusjuures 1,5 bensukas ja käitumisele ei ole mingeid etteheiteid, veab kohe, jõuliselt ja kogu pöörete vahemikus. Ainuke häda on suur kulu.
4B40jaan mmc kirjutas: ↑K Dets 29, 2021 4:18 pmKle. ei saa olla, et ühel mootoril on 2 süsteemi otse ja sisselaskese purse.totu kirjutas: ↑K Dets 29, 2021 11:27 amKas uued bensukad ikkagi valdavalt otsepritsega ei ole? Ise sõidan isendiga, millel mõlemad süsteemid peal, eks erinevates reziimides on mõlemal oma eelised. Kusjuures 1,5 bensukas ja käitumisele ei ole mingeid etteheiteid, veab kohe, jõuliselt ja kogu pöörete vahemikus. Ainuke häda on suur kulu.
Jommaiijoo. Jälle targem. Ma olin neist küll kuulnud, aga et sellised asjad reaalselt kasutajatele õnnetuseks on müüdud, oli ebameeldiv üllatus.