Diislid käivituvad erinevalt ?
Moderaator: Moderators
Diislid käivituvad erinevalt ?
Mitte, et see hullult häiriks aga tahaks targaks saada ikkagi
Nimelt mis võiks põhjustada sellist nähtust, et külmalt nö paugupill aga sooja modraga tahab rohkem ketramist veits ?
Mul see 3.1 grand külmalt kargab hetkega elusse, pool vända tiiru , soojalt tahab ikka rohkem tiirusid.
XC 70 D5 2.4 d 2005 a külmalt u poolteist sekundit, töötab ja soojalt lasen automaatselt sama palju (käe sees kuidagi) ei karga käima, tuleb teine katse teha.
Grandil pump taastatud Oisul, volvost tea miskit jaanuaris soetatud, sellel vähemalt klapid ei kolise (pidi tüüpviga olema kui kulunud).
Mõlematel muidugi läbisõit miinimum poole milli kanti ilmselt aga astuvad edasi küll, kaebusi pole
Härrad minust targemad mootorite asjatundjad kas oleks ideid või ei tasu pead murda ?
Nimelt mis võiks põhjustada sellist nähtust, et külmalt nö paugupill aga sooja modraga tahab rohkem ketramist veits ?
Mul see 3.1 grand külmalt kargab hetkega elusse, pool vända tiiru , soojalt tahab ikka rohkem tiirusid.
XC 70 D5 2.4 d 2005 a külmalt u poolteist sekundit, töötab ja soojalt lasen automaatselt sama palju (käe sees kuidagi) ei karga käima, tuleb teine katse teha.
Grandil pump taastatud Oisul, volvost tea miskit jaanuaris soetatud, sellel vähemalt klapid ei kolise (pidi tüüpviga olema kui kulunud).
Mõlematel muidugi läbisõit miinimum poole milli kanti ilmselt aga astuvad edasi küll, kaebusi pole
Härrad minust targemad mootorite asjatundjad kas oleks ideid või ei tasu pead murda ?
XC 70
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Mitte, et ma igapäev diisleid remondiks või üldse diislitega tegeleks. (ei sõida isegi enam disladega)
Aga kõrgsurvepump väsinud (kui on), pihustid väsinud (ka pd pihustid), küünlad väsinud, soojalt surveaste madalam (plokk paisub oma jagu). Osadel on vaja teatud pöörded saavutada starteri ja mootori poolt enne kui soojalt kütust peale antakse. Ja rihmad võivad ka olla juba väsinud.
Sellised lihtsad tõed mida ma olen siiani läbi elanud hulka väiksemate läbisõitude juures.
Aga kõrgsurvepump väsinud (kui on), pihustid väsinud (ka pd pihustid), küünlad väsinud, soojalt surveaste madalam (plokk paisub oma jagu). Osadel on vaja teatud pöörded saavutada starteri ja mootori poolt enne kui soojalt kütust peale antakse. Ja rihmad võivad ka olla juba väsinud.
Sellised lihtsad tõed mida ma olen siiani läbi elanud hulka väiksemate läbisõitude juures.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Kõige muuga võib nõustuda aga seda rihmade väsimise asja tahaks täpsemalt teada, mida sellega silmas peetakse?
numerus stultorum, infinitus est
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Need ka väsivad ära mingi aja peale näiteks välba lõpus.
Mul oli kerge numbrite segadus, et sõitsin 75000 asemel 90000 ühe hammasrihmaga.
See võis ka olla mu PD mootoriga kokkusattumus, et vahetati rihmad ära, aga mootori töö läks hullemaks.
Diagnost näitas pihustite alused seibe mis olid ära kulunud. Seibid pluss tihendite vahetus ja oli jälle poole pöörde pill.
Kusjuures ostes läks igal ajal kehvasti käima ja peale esimest õli vahetust oli ka poole pöörde pill.
Aga soojalt ei läinud kordagi poolest pöördest käima.
Aga see võibolla vaid minu arvamus. Seda ei pea tõepähe võtma.
Mul oli kerge numbrite segadus, et sõitsin 75000 asemel 90000 ühe hammasrihmaga.
See võis ka olla mu PD mootoriga kokkusattumus, et vahetati rihmad ära, aga mootori töö läks hullemaks.
Diagnost näitas pihustite alused seibe mis olid ära kulunud. Seibid pluss tihendite vahetus ja oli jälle poole pöörde pill.
Kusjuures ostes läks igal ajal kehvasti käima ja peale esimest õli vahetust oli ka poole pöörde pill.
Aga soojalt ei läinud kordagi poolest pöördest käima.
Aga see võibolla vaid minu arvamus. Seda ei pea tõepähe võtma.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Kui pumppihustid jamavad on üks asi ja uue õliga võiski ajutiselt asi paraneda. Aga hammasrihm ise ei veni mingi valemiga enne läheb katki või viskab mõne hamba maha. Ja kui peale rihmavahetust tekivad probleemid on viga ebakompetentses protseduuris. Selleks, et PD pihustitega tegeleda lasti rihm lahti ja pärast pandi korrektselt tagasi MOTT.
numerus stultorum, infinitus est
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
No kena aga kuidas väsinud küünlad saavad sooja diisli käivitust mõjutada ?MustVälk kirjutas: ↑R Okt 29, 2021 7:36 pmMitte, et ma igapäev diisleid remondiks või üldse diislitega tegeleks. (ei sõida isegi enam disladega)
,
Aga kõrgsurvepump väsinud (kui on), pihustid väsinud (ka pd pihustid), küünlad väsinud, soojalt surveaste madalam (plokk paisub oma jagu). Osadel on vaja teatud pöörded saavutada starteri ja mootori poolt enne kui soojalt kütust peale antakse. Ja rihmad võivad ka olla juba väsinud.
Sellised lihtsad tõed mida ma olen siiani läbi elanud hulka väiksemate läbisõitude juures.
Need ikka külma mootori puhul olulised ju
Pööretaga mul küll probleeme pole, kabedad akud kui vaja laen eraldi nii et vähe pole
Pihustid väsinud ? jeebu omasid lasin kunagi Oisus testida, polnd häda miskit aga sümptomid ikka samad.
Rihmad saab ka välistada 3.1 jeebul näit on rihm muuks otstarbeks üldse.
Pumpadega on nagu on, ei tea ju täpselt.
XC 70
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Kuidas mootori õli mõjutab pihusteid, sealt pritsib ju lagedat kütustvreps kirjutas: ↑P Okt 31, 2021 11:40 amKui pumppihustid jamavad on üks asi ja uue õliga võiski ajutiselt asi paraneda. Aga hammasrihm ise ei veni mingi valemiga enne läheb katki või viskab mõne hamba maha. Ja kui peale rihmavahetust tekivad probleemid on viga ebakompetentses protseduuris. Selleks, et PD pihustitega tegeleda lasti rihm lahti ja pärast pandi korrektselt tagasi MOTT.
PS mina vahetan õli 6-7 tuhat km.
XC 70
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
See et spidos ei sütti küünalde tuli ei tähenda, et neid ei rakendata.
Teisaks soojalt kui rakendatakse, siis vähem ja sellevõrra kehvem on käivitus.
Muus osas ma ei hakka targutama. Selleks pean hakkama mõtlema täpselt milline mootori ehitus on jeebul või volvol.
Kui palju seal agregaate on mida käivituse ajal ringi peab vedama rääkimata starteri ehitusest.
Starteri vanus ja vajalikud pöörded võivad olla just selles mõttes olulised. Vahet pole mis akud teevad, aga kui mootori tarkvara ei luba soojalt enne teatud pöörete arvu käivitada siis nii ongi.
See konkreetne kogemus passati 1,9 diisel PD mootoriga. Seda tarkvara osa andis sellel isendil üle kirjutada ja sama starteriga muutus soojalt käivitus paremaks.
Õli vahetus selle masinapuhul ei tohiks pihusteid mõjutada, aga ma ei saanud ka asjale pihta, et kuidas mootor oli peale õli vahetust palju kiirema käivitusega.
Teisaks soojalt kui rakendatakse, siis vähem ja sellevõrra kehvem on käivitus.
Muus osas ma ei hakka targutama. Selleks pean hakkama mõtlema täpselt milline mootori ehitus on jeebul või volvol.
Kui palju seal agregaate on mida käivituse ajal ringi peab vedama rääkimata starteri ehitusest.
Starteri vanus ja vajalikud pöörded võivad olla just selles mõttes olulised. Vahet pole mis akud teevad, aga kui mootori tarkvara ei luba soojalt enne teatud pöörete arvu käivitada siis nii ongi.
See konkreetne kogemus passati 1,9 diisel PD mootoriga. Seda tarkvara osa andis sellel isendil üle kirjutada ja sama starteriga muutus soojalt käivitus paremaks.
Õli vahetus selle masinapuhul ei tohiks pihusteid mõjutada, aga ma ei saanud ka asjale pihta, et kuidas mootor oli peale õli vahetust palju kiirema käivitusega.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Tänud suured asja valgustamast.
Jõudsin järeldusele, et pole vaja üle mõelda
Jõudsin järeldusele, et pole vaja üle mõelda
XC 70
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Ma arvan täpselt sama kui hakkan meenutama enda viimast kolme diislit.
Külmalt läksid kõik kiiresti ja soojalt vajasid kõik rohkem kerimist.
Nii kõrgsurve pump, PD ja ka CRD.
Nendest kolmest oli CRD kõige kiirema ja äkkilisema käivitusega.
Soojalt metall paisub niipalju ja kompressioon juba väheneb plokis.
Kõrgsurve pumba kohta olen kuulnud eesti meestelt legende, et kui suvel jääkotiga jahutada, siis on käivitus parem.
Mingi loogika on seal olemas kui kõrgusurve pumbal saab jahutades kompressiooni juurde.
Külmalt läksid kõik kiiresti ja soojalt vajasid kõik rohkem kerimist.
Nii kõrgsurve pump, PD ja ka CRD.
Nendest kolmest oli CRD kõige kiirema ja äkkilisema käivitusega.
Soojalt metall paisub niipalju ja kompressioon juba väheneb plokis.
Kõrgsurve pumba kohta olen kuulnud eesti meestelt legende, et kui suvel jääkotiga jahutada, siis on käivitus parem.
Mingi loogika on seal olemas kui kõrgusurve pumbal saab jahutades kompressiooni juurde.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Pumppihustitega on see, et pihusti saab nukkvõllilt oma surve, seal ka hüdrotõukurid. Loogika selles, et külmalt on õli paksem ja tõukur täis, seega pihusti surve on normile lähemal. Kui tõukur väsinud ja soojalt õli vedelam, siis pihusti ei saan nukalt õiget käiku ja surve alla normi.
7v küünlaid ei hoita väga pikalt järel. Esmasel käivitusel u 3-4 seki.
7v küünlaid ei hoita väga pikalt järel. Esmasel käivitusel u 3-4 seki.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Peaaegu kõik minu autod on olnud diislid. Minu jaoks tekkis ka mingi hetk harjumatu nähtus, et soe mootor ei käivitu, kui küünlad ei toimeta mistahes põhjusel. Juba 90.-ndate alguse mootorid hakkasid soojalt käivitumiseks küünlaid vajama, hilisemad juba veelgi rohkem. Väga levinud VAG 1.9tdi käivitamine soojalt on tõsine probleem, kui kaks küünalt on surnud. Mu oma ford ei soovi ka koostööd teha soojalt, kui ei viitsi seda 3-5 sekundit oodata peale võtme keeramist. Maha võib surra ka küünalde relee. Kui küünlad korras, siis viska kontrolllamp peale ja kontrolli, kas relee tuleb järgi soojalt. Üldiselt diiselmootoritel, kui käivitus hakkab viivitama, siis tasub esimesena kontrollida akut (alles vahetatud aku pole mingi näitaja, tööl näinud seda mitmeid kordi..), teisena küünlaid ja kolmandana starterit (see hästi vedamine võib olla petlik..). Pump ise on tavaliselt ikka suht viimane, mis maha sureb, enna lähevad andurid, pihustid. Erandeid leidub alati.
F-250XLT 7,3D
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
No akudega on nii, et kui ma panen peale enda jaoks usaldusväärse tutika aku mille olen eelnevalt punni laadinud ei oska küll miskit kahtlustada.
Starter .... kerib kui loom koos tutika ja eelnevalt veel laetud akuga, mis nüansid seal veel olla saavad
Starter .... kerib kui loom koos tutika ja eelnevalt veel laetud akuga, mis nüansid seal veel olla saavad
XC 70
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
Väga levinud VAG 1.9tdi käivitamine soojalt on tõsine probleem, kui kaks küünalt on surnud. Mu oma ford ei soovi ka koostööd teha soojalt, kui ei viitsi seda 3-5 sekundit oodata peale võtme keeramist. Maha võib surra ka küünalde relee. Kui küünlad korras, siis viska kontrolllamp peale ja kontrolli, kas relee tuleb järgi soojalt. Üldiselt diiselmootoritel, kui käivitus hakkab viivitama, siis tasub esimesena kontrollida akut (alles vahetatud aku pole mingi näitaja, tööl näinud seda mitmeid kordi..), teisena küünlaid ja kolmandana starterit (see hästi vedamine võib olla petlik..). Pump ise on tavaliselt ikka suht viimane, mis maha sureb, enna lähevad andurid, pihustid. Erandeid leidub alati.
[/quote]
Korras VAG vanakooli diislid nii 1,9 kui 2,5 TDI lähevad külmalt ilma küünaldeta isegi kergete miinuskraadidega väga hästi käima, kui probleemid on sooja mootoriga siis on kõrgsurve pump hõre. Siis valataksegi külma vett pumbale, et jahutada. Tean neid mootoreid praktiliselt peast ja vaielda ei viitsi.
Iseasi kus neid korralikke vanakooli VAG-e enam alles on, aeg on oma töö teinud.
[/quote]
Korras VAG vanakooli diislid nii 1,9 kui 2,5 TDI lähevad külmalt ilma küünaldeta isegi kergete miinuskraadidega väga hästi käima, kui probleemid on sooja mootoriga siis on kõrgsurve pump hõre. Siis valataksegi külma vett pumbale, et jahutada. Tean neid mootoreid praktiliselt peast ja vaielda ei viitsi.
Iseasi kus neid korralikke vanakooli VAG-e enam alles on, aeg on oma töö teinud.
numerus stultorum, infinitus est
Re: Diislid käivituvad erinevalt ?
On aga vähe. Enamus neist fanaatikute käes meil klubis. Sõber ostis mu venna 2.5 millel mingi 300000 ees.
Seisab garaazis sest mõtetute pisiasjade nimekiri mida korda teha on jube pikk, aga samas mootor läheb teisest pöördest käima ka peale kolme kuud seismist.
Ja teise sõbra 2.5 sõidab vist juba 400000 pluss. Ei suitse, ei võta õli. Pole nukkasid vahetatud ega midagi suuremat tehtud peale korralise hoolduse.
Tuleb hea sissesõit teha ja hästi hooldada.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!