Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaatorid: jr, ennukas, Daniel, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, hulkur, kala, Moderators

Kasutaja avatar
parakas
Mudder
Postitusi: 62
Liitunud: N Juul 16, 2015 4:14 pm

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas parakas » L Mai 04, 2019 10:26 am

GC kirjutas:See teil siin juba korra läbi käinud teema...


E-reegel nr 54 kohaselt tähistatakse professionaalsed maastikurehvid POR tähisega. See oleks üks võimalus, kuidas neid ülejäänud rehvidest eristada. Kui Teil on huvi ja võimlaust, siis võite vaadata, kas Teie sõiduki rehvidel on POR tähis.



Täna vist ainult POR tähisest rehvi peal aga ei piisa, peab M+S olema... Osadel POR tähisstusega aga M+S'i jälle pole.
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 167
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas ed101 » L Mai 04, 2019 2:23 pm

Rahu, liikluskomisjon ’otsib alles lahendust’ ja 3PMSF on suhteliselt uus asi, küll varsti mõni rehvitootja selle ka kohendatud MT-sõõriku peale lajatab (ja saab veel rohkem raha küsida).
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2366
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas helar » L Mai 04, 2019 5:24 pm

Cooper sst peal nii por kui ka ms tähis.
Sinine Datsun -Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
kermo
Fitting 38"
Postitusi: 227
Liitunud: K Sept 03, 2008 5:31 pm
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas kermo » L Mai 04, 2019 10:47 pm

Natuke aega tagasi tekkis küsimus..... Mutta me ju ei lähe asfaldirehviga..... Miks... Sest see krt ei toimi seal! Miks me siis maastikurehviga jääl püüame sõita? (ise olen kh paar talveekuud at ga veerenud) ausalt kunagi enam ei taha!
Aitab raua metsa vedamisest!!nüüd sõidan võrriga!
Terracross 625-6ex
Kermo
5168772
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 359
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas eerik2 » P Mai 05, 2019 1:15 am

kermo kirjutas:Nagu ei tahaks pooldada, aga tegelikkuses on vist vaja! Siinse foorumi rahvast vast 97%sõidab muretult oma mudakaga aastaringselt, sest teavad kuidas(niikaua kui on kiiret reaktsiooni vaja) !! Aga reaalsuses see asi ei pea talvel kohe üldse... Ja mis krdi kasu on kui pereautol viimse malli naastud(mis ei ole kh just odavad) et perel turvaline sõita oleks, kui heal juhul tagant(mitte otse vastu) selga tuleb 3t rauda oma mudakaga mis lihtsalt ei saanud pidama....
Päris tõsiselt tahaks seda tegelast näha kes peale õnnetust mulle väidab, et tal ms mudakad!
Jätame at kuivale ajale, mt mutta... Talvel sõidame rehviga mis toimib!

P. S BFG at ei oma ka mitte mingisugust pidamist... Olgu või 2 lumehelvest

Veokatel-bussidel pole mingit talverehvi kohustust, ainult mustrisügavuse miinimum.. Tihtipeale on protid all. On siis nagu suurt vahet, kui maasturil samasugused on. Antud näite puhul tulevad tagant selga kõik.. ja see pole mitte enam suurusjärgus paar-kolm tonni.. LS ütleb ka, et juht peab arvestama rehvide seisukorraga. Seda peavad tegema kõik osapooled, nii hiina MS, kui ka viimase malli naastude omanikud. Suure masina ees asjatult pidureid ei tallata ja tahapoole tuleb ka pikivahe jätta (ntx möödasõidul), mitte ainult ettepoole. Hädajuhtumid on teised aga nagu mainitud, siis võib iga suvaline masin tagant selga tulla. Sina saad pidama, Sinu taga teine ka, kolmas läbi häda ja siis tuleb krusa ja lükkab kõik ees kokku.. Ja mõni sõidab nende viimase malli naastudega ka teise surnuks, sest rehv ju peab, järelikult võib vajutada.. Selles rehvi keelamise teemas otsivad pigem ametnikud omale tööd.. Nagu eespool postitaja mainitud, ei ole tootjal kuigi keeruline see helbeke sinna rehvile tekitada.
F-250XLT 7,3D
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 553
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas maksipoiss » P Mai 05, 2019 7:36 am

http://nannystateindex.org/ Eks ametnike poolt ole eesmärgiks võetud maksku mis maksab esimeseks saada
lible
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 162
Liitunud: E Veebr 28, 2011 8:13 pm
Asukoht: Saku

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas lible » P Mai 05, 2019 8:09 am

Suht narr oleks tänavalegaalsele metsa autole, talvisel ajal metsa minekuks, korralikku talverehvi alla kruttida. Saaks keelata mudarehviga liiklemise tiheda liiklusega kellaaegadel, peatänavatel ja põhimagistraalidel talvisel ajal. Ratastraktoriga ka igal ajal igale poole ei lubata.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1034
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas honkomees » P Mai 05, 2019 8:18 am

eerik2 kirjutas:... Nagu eespool postitaja mainitud, ei ole tootjal kuigi keeruline see helbeke sinna rehvile tekitada.
lappasin oma rehvide mõõdus läbi reifendirecti lehel pakutavate rehvide kirjeldused, valisin valikust nii talverehvid, põhjamaade rehvid kui universaalrehvid (MT elik maastikurehve ei ole menüüs). Tundub et tootja poolt pandud tähistega on nagu jumal juhatab, enamikul põhjamaade rehvideks tituleeritud rehvidel pole ei MS ega mäetippe, samas talverehvide kategoorial on pea kõigil MS ja ca pooltel mäetipud, ka paljudel päris suverehvi näoga universaalrehvidel on mäetipud. Vaatasin omal kasutusel oleva paari aasta taguse Tehnikamaailma elik soomlaste talverehvide testi võitja Bridgestone Noranza 001 naastrehvi, selle kohta antakse kirjelduses vaid Studded ja XL elik naast ja suurendatud kandevõime, ei midagi mäetippudest ega MS-st, katsu sa siis pärapõrgus elades õiget valikut teha :x
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
GC
Fitting 44"
Postitusi: 421
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas GC » P Mai 05, 2019 9:14 pm

kermo kirjutas:Natuke aega tagasi tekkis küsimus..... Mutta me ju ei lähe asfaldirehviga..... Miks... Sest see krt ei toimi seal! Miks me siis maastikurehviga jääl püüame sõita? (ise olen kh paar talveekuud at ga veerenud) ausalt kunagi enam ei taha!


Ma olen Kermo-ga 120 % nõus!
Ilu on vaataja silmades ja maitse üle ei vaielda, aga aru ma ei saa, kuidas mõnel mehel tundub AT/MT rehv talvel hea, teisel mitte!?
See on absoluutne suurus ja õige vastus on, et see ei pea, ei vea ja ei ole talvel OK!
Aga nagu ma siin varasemalt teada olen andnud, proovisin eelmisel talvel MT rehvi, mis maksimaalselt lamellitud, ja kogemus oli igas situatsioonis positiivne!
gaz fs 1
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1034
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas honkomees » E Mai 06, 2019 7:54 am

GC kirjutas:... kuidas mõnel mehel tundub AT/MT rehv talvel hea, teisel mitte!?
... see ei pea, ei vea ja ei ole talvel OK!
Aga nagu ma siin varasemalt teada olen andnud, proovisin eelmisel talvel MT rehvi, mis maksimaalselt lamellitud, ja kogemus oli igas situatsioonis positiivne!

Aga AT või MT on olenemata kirjadest täiesti erinevate omadustega, seepärast ongi eri inimestel erinevad reaktsioonid.
Mul kastika all sügisest varakevadeni lamellitud-naelutatud Nexeni MT - äärmiselt positiivne tagasiside, pehme kummisegu, vaikne, lumel-jääl igatepidi hea, odavama otsa spets talverehvist (3PMSF) parem, kütusekulu ka ok. Samas Nexeni AT, millega suvel kulgen, on tunduvalt lärmakam, lumele-jääle ei kõlba ehkki markeeringud POR ja MS, seda ei julgeks küll soovitada. Seepärast ongi nendest markeeringutest lähtumine "seaduste" kehtestamisel nõme.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1472
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas v6sa » E Mai 06, 2019 1:36 pm

puhvel kirjutas:Selle väite : (Lisaks ükski ametlik tee Eestis küll nii läbimatu ei ole, et kindlasti oleks vaja maastikurehve.) 100 prossa paikapidavuses suvatsen kahelda, mõned kruusatee sarnased näiteks, olenevalt aastaajast.


Palun näidet. Mitteametlikke radu ma tean mõnda säärast. Tean ka mõnda säärast teed, kus talvisel ajal teatud ilmadega ei ole võimalik ohutult nõlvast alla saada. Samas ma Võrumaa metsade vahel palju pole aerutanud - äkki tõesti on mõni avalik tee, mida kunagi pole hooldatud ja kus alla traktorirehvi ei liigu autopikkusest kaugemale...

Siia alla ei lähe siis metsa-, sõnniku- või siloveoga ajutiselt per$$ekeeratud teed - see on inimliku ahnuse otsene tulemus ja sel tegevusel on alati tegija nimi küljes.
B2500, Krooks ja hübriidruss veavad kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1034
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas honkomees » E Mai 06, 2019 7:14 pm

v6sa kirjutas:
puhvel kirjutas:Selle väite : (Lisaks ükski ametlik tee Eestis küll nii läbimatu ei ole, et kindlasti oleks vaja maastikurehve.) 100 prossa paikapidavuses suvatsen kahelda, mõned kruusatee sarnased näiteks, olenevalt aastaajast.


Palun näidet. ... Samas ma Võrumaa metsade vahel palju pole aerutanud - äkki tõesti on mõni avalik tee, mida kunagi pole hooldatud ja kus alla traktorirehvi ei liigu autopikkusest kaugemale...

Siia alla ei lähe siis metsa-, sõnniku- või siloveoga ajutiselt per$$ekeeratud teed - see on inimliku ahnuse otsene tulemus ja sel tegevusel on alati tegija nimi küljes.

Minu koduteel (riigimaantee nr 25173 ) on mitmeid mõnekümnemeetriseid lõike, mis igakevadise teedelagunemise ajal on raskesti läbitavad, sõltuvalt aastast erineval määral. Sel aastal olid lihtsalt raskesti läbitavad, tõenäoliselt oleks saanud ka sõiduautoga hakkama talverehviga liigeldes aga mõnel aastal ei läbi sõidukaga neid mülkaid üldse ja maasturiga on ka korralik rehv üsna vajalik. Aga valla- ja metskonnateedel, mida ka paljudel tuleb koju jõudmiseks kasutada on selliseid kohti kordades rohkem. Ühte sellist metskonnateed, mis viib ühe alalise elukoha ja mõne suvekoduni, lükati sel talvel lahti ÜKS kord, jaanuari lõpus või veebruari alguses, siis enam ei läinud maastur ka läbi.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 553
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas maksipoiss » E Mai 06, 2019 7:17 pm

maksipoiss kirjutas:http://nannystateindex.org/ Eks ametnike poolt ole eesmärgiks võetud maksku mis maksab esimeseks saada

Viimases Stopis oli ilus näide täielikust lambast, kelle suguste pärast meil ülevaatustel kogu aeg mingit "nalja " saab :evil: https://tvplay.tv3.ee/stop/. Mõtlen siis seda tölli, kes järelhaagiste registreerimise korrast "fataalse" vea avastas omaarust
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1472
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas v6sa » T Mai 07, 2019 10:42 am

honkomees kirjutas:...
Minu koduteel (riigimaantee nr 25173 ) on mitmeid mõnekümnemeetriseid lõike, mis igakevadise teedelagunemise ajal on raskesti läbitavad, sõltuvalt aastast erineval määral. Sel aastal olid lihtsalt raskesti läbitavad, tõenäoliselt oleks saanud ka sõiduautoga hakkama talverehviga liigeldes aga mõnel aastal ei läbi sõidukaga neid mülkaid üldse ja maasturiga on ka korralik rehv üsna vajalik. Aga valla- ja metskonnateedel, mida ka paljudel tuleb koju jõudmiseks kasutada on selliseid kohti kordades rohkem. Ühte sellist metskonnateed, mis viib ühe alalise elukoha ja mõne suvekoduni, lükati sel talvel lahti ÜKS kord, jaanuari lõpus või veebruari alguses, siis enam ei läinud maastur ka läbi.


Nüüd räägime äkki teedelagunemise ajast... :roll: Sama hästi võiks argumenteerida selle üle, et korralikud hammastega lumeketid on hädavajalikud Mägi-Eesti külmunud metsaalustel turnides (ja need on äärmielt kasulikud seal) ja seega need peaks olema lubatud ka Tallinna südalinnas, sest "äkki läheb vaja".

Jutt käib ju sellest, et enamus autokasutajaid ei jõua kaugemale põhiteedest, kus pole normaalse rehviga mingit muret. Jah, klassikalise Pareto printsiibi järgi on meil 20 % maasturikasutajatest, kes plaanitava seadusemuudatusega saaks litaka, kuna nende oluline osa teest pole tavaliikluses piisava rehviga läbitav ja nad teevad teise valiku. Aga vaadates, milliste pasteldega enamasti liigeldakse, siis ma näen siin küll probleemi. Probleemi, mida seadusest tõhusamalt aitab lahendada pidev elemetaarteadmiste kordamine. Et lambad ei ostaks suvalisi pastlaid. Et leivapoest endale "talverehvid" soetanud piloot ei arvaks, et tal on reaalset pidamist pakkuvad talverehvid all. Et tealikult endale libedad rehvid soetanud mudasõltlane ei sõidaks keset teed kuuekümnega, kui harju keskmise rehviga on tee täiesti ohutult üheksakümnega sõidetav.

Palun mind mitte mõista seaduslike piirangute eestkõnelejana - ka mulle ei meeldi säärane ärakeelamine mitte kuskilt ostast. Samas, kuniks meil leidub idioote, kelle arvates on "kerges jopes" juhtimine jummalast OK, kuna LS seda ei keela, siis antud teemal rääkimine on väga vajalik. Ning mitte autosõltlaste foorumis, vaid igal koosviibimisel ja muul juhul, kui hakkab silma mõne järjekordse "leidliku" tehtud kahtlane valik. Loomulikult võib peksa saada ja autopede templi otsaette. Aga võib juhtuda, et kodanik hakkab lõpuks mõtlema, mida tähendab massihävitusrelva ohjamise õigusega kaasnev vastutus.
B2500, Krooks ja hübriidruss veavad kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1034
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

PostitusPostitas honkomees » T Mai 07, 2019 2:00 pm

v6sa kirjutas:... Nüüd räägime äkki teedelagunemise ajast... :roll: Sama hästi võiks argumenteerida selle üle, et ...
Oponeerin 2 punktis
1. Teedelagunemise aeg tähendab, et samal ajal on metsavahelistel lõikudel lumi ja/või veega kaetud jää. St et üheaegselt peaks rehv võimaldama läbida nö muda (vedelat kruusa) kui ka pidama jääl ning võimaldama sõitu asfaldil. (minu nt 58 km töölesõidu teest on ca 25 km head asfalti, 25 km mustkattega harvahooldatavat kõrvalmaanteed ja 8 km kruusateed ning 100 m vallateed, mida liidetud valdade ajal on hakatud väga harva lahti lükkama) Iga päev pidevalt kette paigaldama ja maha võtma hakata ei ole mõistlik.
2. Samas su poolt tsiteeritud lõigus rääkisin ka elanikest, kelle juurde viiv ca 2 km RMK tee on talvel peaaegu läbimatu, kui seal ei toimu parajasti metsa väljavedu.

Olles sõitnud õndsal nõuka ajal kivikõvade Kohtla-Järve prottidega samal vee ja jääga kaetud kruusateel, siis ei soovita ma kellelegi libedaid jm jama rehve. Aga kahjuks kirjade järgi rehvil ei saa küll neid valida, tuleb ikka katsetada ja leida oma oludele sobivad ja piisavalt universaalsed, olgu nad siis M+S, 3PMSF, MT või AT.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist