M+S is not enough e. lumehelbeke ja mäetipud tasa-tasa.

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaatorid: jr, ennukas, Daniel, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, hulkur, kala, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15858
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

M+S is not enough e. lumehelbeke ja mäetipud tasa-tasa.

PostitusPostitas Landy » T Veebr 12, 2019 12:52 am

Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada ;-(
https://tarbija24.postimees.ee/6520530/ ... 1488879806
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas honkomees » T Veebr 12, 2019 6:33 am

Seal juttu ilma lumehelbeta või mäetippudeta rehvidest, mul all mt rehvid, mil mäetipud ja naastud, augud olid tehasest. Lisaks veel lasin ka lamellida ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
parakas
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: N Juul 16, 2015 4:14 pm

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas parakas » T Veebr 12, 2019 6:33 am

Osadelt AT'del on see kolmurkne tähis täitsa olemas.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1530
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas v6sa » T Veebr 12, 2019 4:44 pm

Landy kirjutas:Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada
...


Selle foorumi kontekstis arusaadav, kuid üldisemas plaanis õigustatud mõtteviisi muutus. Mitte see seadusega ärakeelamine, vaid sobimatutest lamellrehvidest rääkimine. Pealegi näitavad ka siinsete kasutajate kogemused, et lamellimata plokkrehviga kipub kaunikesti libedalt minema. :lol:
Krusa, Krooks, Frontu ja hübriidruss veavad kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15858
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas Landy » T Veebr 12, 2019 5:48 pm

v6sa kirjutas:
Landy kirjutas:Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada
...

Selle foorumi kontekstis arusaadav, kuid üldisemas plaanis õigustatud mõtteviisi muutus. Mitte see seadusega ärakeelamine, vaid sobimatutest lamellrehvidest rääkimine. Pealegi näitavad ka siinsete kasutajate kogemused, et lamellimata plokkrehviga kipub kaunikesti libedalt minema. :lol:

Lamellimata Special Trackiga sai just sel nädalöavetusel 1000+ km kaetud, neist ca 250 km libeid ja lumiseid küla-ja metsavahe teid. Tavalise talverehviga oleksin ismselt pragugi veel metsas ja porooviksin stangeni ulatuvast läbimärjast lumest läbi murda.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1530
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas v6sa » T Veebr 12, 2019 6:37 pm

Landy kirjutas:...
. Tavalise talverehviga oleksin ismselt pragugi veel metsas ja porooviksin stangeni ulatuvast läbiomärjast lumest läbimurda.


Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.

Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?
Krusa, Krooks, Frontu ja hübriidruss veavad kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15858
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas Landy » T Veebr 12, 2019 10:07 pm

v6sa kirjutas:
Landy kirjutas:Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.
Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?


Mul on raske neid "hiina lamelle" kommenteerida, sest olen kogu oma 26 aasta pikkuse autojuhi karjääri kasutanud proti või- teise ringi talverehve.
Uued "originaal" talvekad on olnud vaid ametiautode all.
Esimese talve sõistsin lausa suverehvidega ( 1990 alguses ei olnud talverehvid kohustuslikud) ning viiamqsed 20 aastat maasturiga aastringselt M+S klotsiga.
Sõiduautode all olen pidanud odavaid protirehve ja viimased 11 aastat Dacia all ~25...30 EUR/tk maksvaid odav-lamelle.

Eelpool loetletud rehvide kasutamine eeldab ka vastvat sõidustiili.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 757
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas MetsaVikat » T Veebr 12, 2019 10:21 pm

Kõik algabki vastavast sõidustiilist ju tegelikult.

Hiina lamell on kohati äge, olen näinud kus on suverehv, konkreetsete veesoontega nagu suvekad on ja ära lamellitud. Kõva kui kurat aga tähised peal. Ilmselt hea odav hiina rehv nö :D
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15858
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas Landy » T Veebr 12, 2019 10:34 pm

MetsaVikat kirjutas:Kõik algabki vastavast sõidustiilist ju tegelikult.

Hiina lamell on kohati äge, olen näinud kus on suverehv, konkreetsete veesoontega nagu suvekad on ja ära lamellitud. Kõva kui kurat aga tähised peal. Ilmselt hea odav hiina rehv nö :D

Neid suviseid M+S sõiduka rehve isegi nähtud ja pannud kukalt kratsima. Miks ja kelle sihukesi tehakse. Pole ei (M)udd ega (S)now.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1815
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas Maasturid » K Veebr 13, 2019 7:39 am

Kindlasti tuleb kasuks kui sellest rehviteemast juttu tehakse ja võib-olla ka midagi muudetakse.
Ausalt öeldes tuleb kohati hirm peale kui vaatad mõne kliendi auto all olevaid rehve millega auto remonti tuli. Proovisõiduks pole ma päris mitme masinaga julgenud suurele maanteele minna kuna talve oludes sõidab mees slikkidega ja arvab, et need veel päris head.
Meenuvad ka paar juhtu kus inimene ostis omale poest uue maasturi ja siis tuleb küsima talveks enam-vähem mustriga kasutatud rehve.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
*LC70 / LC125
*Wildtrak
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15858
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas Landy » K Veebr 13, 2019 9:03 am

Maasturid kirjutas:Kindlasti tuleb kasuks kui sellest rehviteemast juttu tehakse ja võib-olla ka midagi muudetakse.
Ausalt öeldes tuleb kohati hirm peale kui vaatad mõne kliendi auto all olevaid rehve millega auto remonti tuli. Proovisõiduks pole ma päris mitme masinaga julgenud suurele maanteele minna kuna talve oludes sõidab mees slikkidega ja arvab, et need veel päris head.
Meenuvad ka paar juhtu kus inimene ostis omale poest uue maasturi ja siis tuleb küsima talveks enam-vähem mustriga kasutatud rehve.

Siin on pigem küsimus selles, kas talvel 3mm ja suvel 1,5mm mustri sügavust on piisav alus eduks? KIpub kahtlema.
Ise olen praktika käigsu teinud kindlaks, et protirehvidega saab ära ksutada 2/3 mustrisügavusest. Viimane kolamndik on kõvakettega teel nii talvel jää, kui suvel vihamaga võimatult kehva pidamisega ( libe) ning sobuilik vaid metsa või kivale kruusateele.

Eks isegi ole nähtud remondis autosid, kuhu oleme "jõuga" ohutud või vähemalt ohutmad rehvid alla müünud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
klem
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Dets 08, 2008 10:53 am

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas klem » K Veebr 13, 2019 9:30 am

Landy kirjutas:
v6sa kirjutas:
Landy kirjutas:Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.
Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?


.. viimased 11 aastat Dacia all ~25...30 EUR/tk maksvaid odav-lamelle.

Eelpool loetletud rehvide kasutamine eeldab ka vastvat sõidustiili.


See sõidustiili asi vajaks defineerimist. Kui ikka tipptunnil koormusega maanteel sõidab mingi vend oma odava rehviga, "rehvile vastava sõidustiiliga", kilomeetrine saba taga, siis tahaks küll, et politsei selle instrumendi koos juhiga liiklusest kõrvaldaks.
Korralik talverehv eesti teedel on üldiselt ikka väga odav asi, mida oma ja kaasliiklejate tervise ja vara kaitseks teha.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 596
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas ahto42 » K Veebr 13, 2019 10:04 am

On omalgi HILFY winturi lamell järsku ootamatult külje ette viskand loppaga kurvis. Ei ostund ise, müüja oli müügiks midagi odavat alla pannud. Kui seda mustrit ja lamelli vaadata, siis meenutab pigem AT tehvi, kui meie kliimasse sobilikku talverehvi. Hankook Ipike*rs pole sellist asja olnud.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1530
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas v6sa » K Veebr 13, 2019 11:17 am

Kaks viimast postitust on põhjus, miks ma seda teemaarendust (ja mitte rehvide müügi seadusega keelamist!) oluliseks pean.

Minu kogemus on küll mingist RoadStone "lamellist", mis miiinuskraadidel suisa plastmassiks muutus. Aga oli väga hea kruusarehv;)
Krusa, Krooks, Frontu ja hübriidruss veavad kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1836
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: M+S is not enough!

PostitusPostitas puhvel » K Veebr 13, 2019 3:06 pm

Egas rehv üksi sõida, kettas peab ikka taipama ja tunnetama mida su rehv teeb.
Hirm koba juht hea rehviga on ohtlikum kui hea juht sita rehviga, punkt.
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Kjen ja 1 külaline