2. leht 9-st

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: K Mai 02, 2018 9:05 pm
Postitas honkomees
Toyota paneb ikka täiega näkku, niikuinii ei müü nad Eestis ainsaid mõistlikke masinaid oma valikust - Pradot ja Fortunerit. Samuti nagu Mitsu ei müü oma ainsat mõistlikku Pajero Sporti. Nüüd siis kogu dislade teema, Avensis oli ainuke kõva sõna veel.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: N Mai 03, 2018 11:18 am
Postitas vreps
Ärge nüüd risti lööge aga mina olen oma disladesse kahetaktilise õli valanud 50g 10 liitri kohta ja seda juba 20 aastat, mingit lisasuitsu pole sumpsist täheldanud.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: E Mai 07, 2018 9:08 pm
Postitas uputaja
Alati saab osta ka 98 bensu. Pole tähele pannud, et vanad rümad ei käiks.

Päris meh pumbaga diiselrümad saavad paagi kohta ca 0,5l 2T ölljut. Päris ea on.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: T Mai 08, 2018 9:34 am
Postitas Landy
uputaja kirjutas:Alati saab osta ka 98 bensu. Pole tähele pannud, et vanad rümad ei käiks.
A92 jaoks toodetud siksile E98 sisse kallamine ei ole hea mõte. Ei sobi kohe mitte ( Proovitud aastal 1990 perega Soomes käies kui sai vale püstol paaki topitud). Küll sobis 98 bens hästi 1991 kütusekeriisi ajal, kui sai "kokteili tehtud" Naabrist veokajuhilt AI 76 ja valuuta tankalast 98-t hulka ja siks liikus üsna ilusti.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: T Mai 08, 2018 11:32 am
Postitas ahto42
Internet annab ja ise olen kasutanud 2T õli 1:200le. Ilma DPF jaso FB ja DPFiga Jaso FC low ash. Enda DPF masinal pole 20tkm jooksul kordagi tuld põlema löönud.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: T Mai 08, 2018 12:15 pm
Postitas vreps
See ongi mul omaaegse kehva kvaliteediga diiselkütusega katse eksitusega välja selgitatud kogus. Suurema koguse õliga pole ka mingeid probleeme olnud ei dpf-iga ega ilma.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: T Mai 08, 2018 1:19 pm
Postitas nymmik
Landy kirjutas:
uputaja kirjutas:Alati saab osta ka 98 bensu. Pole tähele pannud, et vanad rümad ei käiks.
A92 jaoks toodetud siksile E98 sisse kallamine ei ole hea mõte. Ei sobi kohe mitte ( Proovitud aastal 1990 perega Soomes käies kui sai vale püstol paaki topitud). Küll sobis 98 bens hästi 1991 kütusekeriisi ajal, kui sai "kokteili tehtud" Naabrist veokajuhilt AI 76 ja valuuta tankalast 98-t hulka ja siks liikus üsna ilusti.
Ah mis sa plärad Landy,
Ziguli sõidab väga edukalt 98-ga. Mida me siis Muhuklubis peaksime tegema? Bensiini päevalilleõliga segama, et A62-le toodetud i Zaz 965 sõidaks? Aga sõidame nii 95E kui ka 98-ga, lihtsalt põlemiskiirus on erinev ja süüdet on vaja karburaatori ja mehhaanilise jagaja korral sättida.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: K Mai 09, 2018 10:57 am
Postitas ahto42
Ma kardan seda, et mis kõva pakasega nendest biokütustest saab. Piiritus seob ju vett. Lähevad ka kütusefiltrid/pumbad umbe?

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: K Mai 09, 2018 1:10 pm
Postitas vreps
Postitas nymmik » T Mai 08, 2018 1:19 pm
Ziguli sõidab väga edukalt 98-ga. Mida me siis Muhuklubis peaksime tegema? Bensiini päevalilleõliga segama, et A62-le toodetud i Zaz 965 sõidaks? Aga sõidame nii 95E kui ka 98-ga, lihtsalt põlemiskiirus on erinev ja süüdet on vaja karburaatori ja mehhaanilise jagaja korral sättida.[/quote]


Valgusta mind selle A62 bensu koha pealt pole varem nagu kuulnud, tean, et oli bens 66, 72, 76 jne. Minu teada sõitis muhk 72 ja 76 bensuga.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: K Mai 09, 2018 6:52 pm
Postitas ahto42
Soomes on ka 98 veel puhas, talvel kindlasti tangitakse seda rohkem.
Just oli Autoleses artikkel biokütustest, kus räägitakse sellest, et tanklad peavad hakkama mahutite kondentsiga, lisaks soovitatakse paak täis hoida. Kardan, et meie muutlikus kliimas on veel jamad ees põhjustatud niiskusest toitesüsteemis, eriti veel kui 95e10 tuleb, aga ennustamine on tänamatu tegevus. Igatahes, seltsimehed, soovitasin oma kaasale, et võiks 98't eelistada.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: K Mai 09, 2018 11:41 pm
Postitas puhvel
CÄÄRFIILD kirjutas:
ahto42 kirjutas:Ma kardan seda, et mis kõva pakasega nendest biokütustest saab. Piiritus seob ju vett. Lähevad ka kütusefiltrid/pumbad umbe?
Soomes on nii bensus kui ka dislas biokütust 15% ja sõidavad, Soomes ikka seda pakast rohkem kui meil.
Nuvott, ma 10 aastat põdramaal tankinud tihti nii bensu vanale passatile kui ka diislit 3.1 jeebule .... sõidavad nagu.
On siis üldse põhjust muretsemiseks ?

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: N Mai 10, 2018 10:27 am
Postitas Martinsr
puhvel kirjutas:
CÄÄRFIILD kirjutas:
ahto42 kirjutas:Ma kardan seda, et mis kõva pakasega nendest biokütustest saab. Piiritus seob ju vett. Lähevad ka kütusefiltrid/pumbad umbe?
Soomes on nii bensus kui ka dislas biokütust 15% ja sõidavad, Soomes ikka seda pakast rohkem kui meil.
Nuvott, ma 10 aastat põdramaal tankinud tihti nii bensu vanale passatile kui ka diislit 3.1 jeebule .... sõidavad nagu.
On siis üldse põhjust muretsemiseks ?
Mina isiklikult ei näe selles probleemi, see protsent on nii väike, muu euroopa sõidab ammu selle bio möga seguga. Pole nagu kuulda olnud, et see hävitaks pumpasid ja tihendeid. Seega ilmselt midagi see ei muuda peale küttehinna.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: N Mai 10, 2018 11:37 am
Postitas v6sa
puhvel kirjutas:
CÄÄRFIILD kirjutas:
ahto42 kirjutas:Ma kardan seda, et mis kõva pakasega nendest biokütustest saab. Piiritus seob ju vett. Lähevad ka kütusefiltrid/pumbad umbe?
Soomes on nii bensus kui ka dislas biokütust 15% ja sõidavad, Soomes ikka seda pakast rohkem kui meil.
Nuvott, ma 10 aastat põdramaal tankinud tihti nii bensu vanale passatile kui ka diislit 3.1 jeebule .... sõidavad nagu.
On siis üldse põhjust muretsemiseks ?
Ja Soomes tangitud kütusega veel kaugemale, eksole.

Fakt on see, et siinne kütus on koha peal segatud. Väitku nad, mida tahavad. Ning sellest segamisest sõltub kuradi palju, milline kokteil täpselt välja kukub.

Muide, soomlased ise kiruvad, et viimase kümne aastaga on kütus hulga sitemaks muutunud.Teagi, ons papide pahandamisel tegelikult sisu ka või on see lihtsalt kunagise rohelisema muru igatusus...

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: N Mai 10, 2018 3:36 pm
Postitas ahto42
v6sa kirjutas:
Fakt on see, et siinne kütus on koha peal segatud. Väitku nad, mida tahavad. Ning sellest segamisest sõltub kuradi palju, milline kokteil täpselt välja kukub.

Muide, soomlased ise kiruvad, et viimase kümne aastaga on kütus hulga sitemaks muutunud.Teagi, ons papide pahandamisel tegelikult sisu ka või on see lihtsalt kunagise rohelisema muru igatusus...
Segamise jutu jätkuks veel, et kunagi üks taksojuht rääkis, et võttis Tartus kunagi mingi klubi eest kell 4 hommikul purupurjus mehe peale.
Sõit Kärkna poole.
Juht pärima, et kas koju nii hilja.
Klient vastas, et tööle, mul kohe vahetus algab.
Taksist: et mis töös ee siis on Kärknas?
Mees vastas et on Tartu Terminalis kütusesegaja.
rääkis ka, et kütus tuleb 76 vagunitega, et ei varastataks. Lisanditega tõstavad vastavalt siis 95 või 98. Sõltub muidugi, kui täpne segaja on.
See jutt siis veel krooniajal.

Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :

Postitatud: N Mai 10, 2018 3:52 pm
Postitas v6sa
CÄÄRFIILD kirjutas: ...
No seda nüüd küll karta pole ,et suured tanklaketid hakkaks Eestis kohapeale kütusele biolisandit hulka panema. See ei ole lihtsalt majanduslikult mõttekas
ja eeldaks mahukaid investeeringuid. Valmis kütus tellitakse kahest rafineerimistehasest, kas Lätist või Soomest, seejuures suhe on 80% Läti kasuks.
Mõttekas või mitte... Ega biolisandi kohta praegu teagi, kus see segatakse. Kui juba tehase paakides, siis palju õnne meile - laagerdumisaeg (loe: õhust niiskuse imamise aeg) pikeneb veel paari nädala võrra.

Üks näide elust enesest. 2015. aasta Peugeot 5008, läbisõit 74 000. Bensiin. Tangitud eranditult Alexela ja Olerex. Sel kevadel kütusepumba vahetus ja paagi puhastus - seest roostes. Põhjus - solkkütus. Palusime seda ka kirjalikult - ei julgenud tõprad anda. Aga peale seda vähenes arve tunduvalt...

Korduvalt on olnud mõlemast kioskist tankimisi, mille järel auto on oluliselt tuimem, kui enne tankimist. Järgmisel hommikul külmkäivituse järel puterdab enne, kui pöörded üles saab. Järgmise paagitäiega on kõik jälle hästi.

Ärge tulge mulle rääkima, et meil tuleb püstolist TÄPSELT sama kütus, nagu Soomes ja Rootsis. Võib-olla Lätis on sama solk, puudub pikaajaline kogemus.