Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Moderaator: Moderators
Re: 1.Maist Uus Kütus / Vanade Diislite Surma Algus ? :
Saba kinni....nokk lahti....ja vastupi. Higistamine pidi ka keskonda reostama
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Märkamatult on kohe kätte jõudmas !, aprill 2019 ja EI OLE üldse naljaks. Hoolega valatekse nii bensule, kui diisliel vett juurde.KrispReed kirjutas:1. maist hakkab kehtima uus vedelkütuse seadus, mis kohustab kütusemüüjaid lisama bensiinile ja diislile ka biokomponendi. See tähendab aga tarbija jaoks hinnatõusu ja mõne jaoks ka aasta pärast tõsiasja, et nende auto ei saa enam 95 bensiini kasutada.
mai 2018
-bensiin 95 muutub ja saab tähise 95E5, kus on 5% kogumahust biokütust.
-bensiin 98 jääb samaks
-diislikütus muutub ja saab tähise D B3.5, kus on 3,5% biokütust.
aprill 2019
-bensiin 95E5 muutub ja saab uue tähise 95E10, kus 10% biokütust.
-bensiin 98 jääb samaks
-diisel D B3.5 muutub ja saab tähise D B7, kus 7% biokütust.
Tasub teada, et tanklates ei hakata kasutama 95 E5 tähist, jääb ikka 95 või 98. Seega ei maksa tarbijal otsida tankurilt, et kas biolisandiga kütus on tähistatud eriliselt või mitte.
Postimees kirjutas:
Aprillist bensiin 95-le lisatav suurem kogus biolisandit etanooli teeb selle tervele reale eeskätt vanematele autodele kõlbmatuks, rikkudes tankimisel nende mootori, kirjutab ERR.
Tänavu aprillist peavad aga kütusemüüjad hakkama pakkuma kümneprotsendise biolisandiga bensiini 95. Lisaks sellele, et seda kulub rohkem, sest selle energiaväärtus on madalam, hakkab see ka rohkem maksma. Ka on selline kütus tervele reale vanematele sõidukitele sobimatu, rikkudes pikemal kasutamisel pöördumatult nende mootori.
Seetõttu tuleks sellise mootoriga sõidukiomanikel bensiin 95 tankimisest edaspidi hoiduda ning minna üle bensiin 98-le, mis on omakorda bensiin 95-st kallim.
Alates selle aasta aprillist peab biolisandit tarbimisse lubatud kütuses olema 6,4 protsenti, mis tähendab, et tanklates hakatakse müüma 95 bensiini asemel E10 kütust.
E10 mootoribensiini võib kasutada piiranguteta sõidukitel, mis sellise mootorikütuse kasutamiseks on kavandatud. Kõikidele uutele sõidukitele on E10 mootoribensiin sobilik. Teistel sõidukitel E10 kasutamise sobivuse kontrollimiseks on AMTEL (Autode
Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) koostanud tabeli leiab:
https://tarbija24.postimees.ee/6554127/ ... 1522079228
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- beginner
- True Softroader
- Postitusi: 1481
- Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
- Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Ka raadiost tuleb Statoili reklaami, et hoia mootorit ja osta biovaba 98-t
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Huvitav, kas bensiinist seda biokomponenti miski nipiga välja ei annaks himiitšitada? Kaks kärbest ühe hoobiga, saaks puhast kütust ning madalalt maksustatud kärakat...?
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Läbi torude, nagu muiste.isakene kirjutas:Huvitav, kas bensiinist seda biokomponenti miski nipiga välja ei annaks himiitšitada? Kaks kärbest ühe hoobiga, saaks puhast kütust ning madalalt maksustatud kärakat...?
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Valad bensu sisse vett, etanool poeb vee sisse ja siis valad vee ära ja torudest läbi.mart77 kirjutas:Läbi torude, nagu muiste.isakene kirjutas:Huvitav, kas bensiinist seda biokomponenti miski nipiga välja ei annaks himiitšitada? Kaks kärbest ühe hoobiga, saaks puhast kütust ning madalalt maksustatud kärakat...?
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Kinomehed mõni hakkabki proovima.martti727 kirjutas:Valad bensu sisse vett, etanool poeb vee sisse ja siis valad vee ära ja torudest läbi.mart77 kirjutas:Läbi torude, nagu muiste.isakene kirjutas:Huvitav, kas bensiinist seda biokomponenti miski nipiga välja ei annaks himiitšitada? Kaks kärbest ühe hoobiga, saaks puhast kütust ning madalalt maksustatud kärakat...?
XC 70
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2863
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
https://www.nationalgeographic.ee/uudis ... oppetunnid
Olen sõitnud tuhandeid kilomeetreid, troopiliste vihmametsade piirkonnas (tänaseks erinevate istanduste ja põldude vahel) ja ostnud lõpuks pileti, et troopilisse vihmametsa (aiaga piiratud loodusparki, kus on tükike "pärisloodust" alles hoitud) pääseda. Mitte ainult aga paljuski sellepärast, et meie saaksime olla niiiiii rohelised ja sõita niiiii keskkonnasäästlikult, hävitatakse terveid ökosüsteeme (kusjuures ka tulega, "musta maa" põhimõttel). Igasugune palmõli kasutamine tuleks algatuseks (peaks tingimusteta) kriminaliseerida. Lisaks aspekt, et seda ködi kulub rohkem ja et see mootori kiiremini hingusele saadab (täiendav koormus keskkonnale). Võidab see, kes seda kõike toodab aga no eks tal ju ikka mõned miljonid puudu. Tõsi, õlikasvatajatel tihti ka eksistentsiaalne valik.
Olen sõitnud tuhandeid kilomeetreid, troopiliste vihmametsade piirkonnas (tänaseks erinevate istanduste ja põldude vahel) ja ostnud lõpuks pileti, et troopilisse vihmametsa (aiaga piiratud loodusparki, kus on tükike "pärisloodust" alles hoitud) pääseda. Mitte ainult aga paljuski sellepärast, et meie saaksime olla niiiiii rohelised ja sõita niiiii keskkonnasäästlikult, hävitatakse terveid ökosüsteeme (kusjuures ka tulega, "musta maa" põhimõttel). Igasugune palmõli kasutamine tuleks algatuseks (peaks tingimusteta) kriminaliseerida. Lisaks aspekt, et seda ködi kulub rohkem ja et see mootori kiiremini hingusele saadab (täiendav koormus keskkonnale). Võidab see, kes seda kõike toodab aga no eks tal ju ikka mõned miljonid puudu. Tõsi, õlikasvatajatel tihti ka eksistentsiaalne valik.
Tehtud, mõeldud.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Jäi selline artikkel silma: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/s ... -bensiini/
Samas tekkis mul, aga kohe küsimus. Nimelt käis mulgi kontoris mõned nädalad tagasi keegi Alexela Tartu piirkonna tegelinski, pakkus teenust, arutasime lepingu punkte ja mõned päevad hiljem saabusid ka krediitkaardid, kuid tegelase jutust tuli siiski üheselt välja, et nendele tarnib kütuse Tartu Terminal, kuid nemad ju biolisandi kasutamisest priid pole?
Samas tekkis mul, aga kohe küsimus. Nimelt käis mulgi kontoris mõned nädalad tagasi keegi Alexela Tartu piirkonna tegelinski, pakkus teenust, arutasime lepingu punkte ja mõned päevad hiljem saabusid ka krediitkaardid, kuid tegelase jutust tuli siiski üheselt välja, et nendele tarnib kütuse Tartu Terminal, kuid nemad ju biolisandi kasutamisest priid pole?
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Ei leidnud enam üles juttu, kus räägiti sellest segamisest. Sisuliselt segatakse biolisand juurde alles autotsisternis. Varem segamisega oli mingi jama..
F-250XLT 7,3D
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Ok. Selge pilt.eerik2 kirjutas:Ei leidnud enam üles juttu, kus räägiti sellest segamisest. Sisuliselt segatakse biolisand juurde alles autotsisternis. Varem segamisega oli mingi jama..
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Varem segades on selline jama, et piiritus seob vett ja niiskust. Kui ta seal vaadis seisab siis põhjas vesi ja etanool
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
no siis pika hoidmise lõpuks saab puhta bensiini pealt ära imeda. piiritus ja vesi jäävad põhja. bensiiniga sõidad, veega kustutad janu ja piiritusega teed õhtul tuju heaks. puhas võit
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
vaadipõhjad tuleb ikka uuesti läbi torude ajada
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35
Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Dodge Ram T35
Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Re: Uus ametlik (solk) kütus / Vanade Autode Surma Algus ? :
Pool-offtopik silmaringi laiendamiseks:
70-80-datel tegutses selline ettevõte nagu Desintegraator. Muude põnevate asjade nagu biotehnoloogia jms arendasid ning katsetasid ka mootorikütust. Bensiini segati juba siis veega, kuid mitte nagu esmapilgul arvata võiks. Nimelt kiirendati kütuse ja vee molekule üksteise suhtes ülisuurte kiirusteni ning kokkupõrgeteni. Tulemuseks uudne kütus, mis põles puhtamalt, kulu vähenes ja igatepidi äge asi. Kahjuks tootmisesse ei jõudnud, eestvedaja J. Hindi tagakiusamise ning lõpuks vangistuse tõttu. Ettevõte ka tänapäeval olemas, kuid kahjuks järgi sellest hale vari.
70-80-datel tegutses selline ettevõte nagu Desintegraator. Muude põnevate asjade nagu biotehnoloogia jms arendasid ning katsetasid ka mootorikütust. Bensiini segati juba siis veega, kuid mitte nagu esmapilgul arvata võiks. Nimelt kiirendati kütuse ja vee molekule üksteise suhtes ülisuurte kiirusteni ning kokkupõrgeteni. Tulemuseks uudne kütus, mis põles puhtamalt, kulu vähenes ja igatepidi äge asi. Kahjuks tootmisesse ei jõudnud, eestvedaja J. Hindi tagakiusamise ning lõpuks vangistuse tõttu. Ettevõte ka tänapäeval olemas, kuid kahjuks järgi sellest hale vari.