Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaatorid: jr, ennukas, Daniel, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, hulkur, kala, Moderators

Kasutaja avatar
freedom19
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: L Sept 03, 2016 5:47 pm
Asukoht: Põltsamaa
Kontakt:

Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas freedom19 » E Nov 27, 2017 9:57 am

Head lugemist ja arutelu ökoloogilisest küljest peale masinaga metsas käimist .
https://m.postimees.ee/section/384/4279869
Tule maapeale !
K I A 4x4 Klubi https://www.facebook.com/groups/1594057 ... ?ref=br_rs

Kia Sorento 2005 2,5
Team: Raju 7
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1188
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas LauriJ » E Nov 27, 2017 10:52 am

Inimene on loodusele üldse väga kahjulik ja parem, kui meid üldse olemas poleks. Tänapäeva järjest kasvavas tarbimisühiskonnas on looduse säilitamine suht võimatu ülesanne (kuidas iganädal 100 000 inimese võrra kasvad populatsioon muidu ära toita?).

Maasturivõistlused toimuvad 95% mingite kasutusjälgedega maastikul. Olgu selleks siis väljaveo teed, raielangid, karjäärid, metsasihid jne. Kui mõni punkt ongi metsas sees, siis tavaliselt on see paarkümmend meetrit teest eemal ja sinna viib enamasti mingi loogiline rada. Selles valguses võiks väita, et maasturivõistlused kahjustavad suht minimaalselt loodust. Jah, sihid-kraavid muutuvad mülgasteks aga kas need on loodus? Pärast võistlust vajadusel korrastatakse need kohad ära. Aasta pärast pole arugi saada, et võistlus oleks toimunud.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
suitsukala
Fitting 38"
Postitusi: 290
Liitunud: L Apr 16, 2016 7:04 pm
Asukoht: Saaremaa, Kärla

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas suitsukala » E Nov 27, 2017 11:02 am

... ja enamasti on ju võistlustel loodushoiu deposiit ka sees - kui ongi mingi suurem jama, siis tehakse nende vahendite eest ju korda?
Jeep Comanche Laredo '88
Igapäevaselt Austraalias - PS v e-mail, kui vaja kätte saada.
Kasutaja avatar
freedom19
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: L Sept 03, 2016 5:47 pm
Asukoht: Põltsamaa
Kontakt:

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas freedom19 » E Nov 27, 2017 11:03 am

Nõustun sinuga Laurij,aga seletada tavainimesele et ,maastur metsas ei tähenda pelgalt kohest kasvava norendiklangi rikkumist vaid nagu välja tõid siis just kasutatakse poolenisti kinni kasvanuid metsavaheteid või hiljuti maha raiutud metsaaluseid
Tule maapeale !
K I A 4x4 Klubi https://www.facebook.com/groups/1594057 ... ?ref=br_rs

Kia Sorento 2005 2,5
Team: Raju 7
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1188
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas LauriJ » E Nov 27, 2017 12:12 pm

freedom19 kirjutas:Nõustun sinuga Laurij,aga seletada tavainimesele et ,maastur metsas ei tähenda pelgalt kohest kasvava norendiklangi rikkumist vaid nagu välja tõid siis just kasutatakse poolenisti kinni kasvanuid metsavaheteid või hiljuti maha raiutud metsaaluseid

Seda polegi võimalik seletada. Maasturitega sõidavad erinevad inimesed ning tahestahtmata satub ka idioote maasturi rooli (neid leidub ka siin foorumis kindlasti). Käiakse valimatult ja luba küsimata sonkimas teistele isikutele kuuluvatel kinnistutel, rikkudes sellega seadust. Paljud, kes teevad esimest tutvust maastikusõiduga, ei saa aru, mida ja kus nad teevad - see viibki maine alla -samuti võistlustel.

See esimeses postis viidatud artikkel on kirjutatud suuresti tänu minu tegevusele. Nimelt ühe uurivajakirjaniku maakodu jääb väga lähedale võistlustrassile, mille rajameister ma ise olin. Ajakirjaniku härrale ei meeldinud, et ühe päeva aastas sõidab korra tema kinnistu lähedusest mööda paarkümmend autot.Iga aasta peale võistlust on mingi halva alatooniga artikkel (kuigi selles artikklis teadlased on justkui öelnud, et suurt kahju nagunii ei tee võistlus) avaldatud. Järgmisel aastal teevad uued mehed, uues piirkonnas juba võistluse. Saab ajakirjanikuhärra rahu ja vaikust nautida. Las sihid kasvavad kinni ning koprad ujutavad metsaaluse üle :)
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas totu » E Nov 27, 2017 12:14 pm

Võistlustel on hästi näha, kuidas loodus haavu lakub- aasta hiljem ei ole valdavalt isegi näha, kuskohast rada läks. Kindlasti on nendel sõitudel mingi mõju loodusele aga see on köömes, võrreldes nt. riigikaitseliste üritustega, infra ehitusega ja isegi kipsikülviga. Kes on mööda kõrvalteid sõitnud, tajub ilmselt ka lageraie mahtude hüppelist kasvu. Globaalselt toodetakse järjest enam s***a, stimuleerimaks käivet, e. prügitootmine on täistuuridel jne. Kindlasti saastab nt, Merkeli visiit Tallinnasse ökosüsteemi rohkem kui üks tõsine offroadvõistlus, kes tahab, võib vastupidist tõestada. Millegipärst on üldsuse kamm just väikeste paharettide (ka. offroad) turjas aga elu on juba selline, "Kes on rikas...........".
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1188
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahjulik või mitte kahjulik selles on küsimus

PostitusPostitas LauriJ » E Nov 27, 2017 12:54 pm

totu kirjutas:Kes on mööda kõrvalteid sõitnud, tajub ilmselt ka lageraie mahtude hüppelist kasvu.

Vahemärkusna ütlen, et võibolla tajutakse aga tegelikult pole midagi hüppeliselt kasvanud. Pigem on põhjus ilmastikul, mis ei luba sügavamalt metsas tööd teha ja peab teeäärest raiuma. Lisaks kasvav tähelepanu metsa teemadel - ja tavainimene hakkabki rohkem nägema raielanke jne. Põhjuseid on veel aga mingist hüppelisest kasvust on asi kaugel, sellel aastal pigem raiemaht väheneb võrreldes eelmise aastaga.
Umbes sama teema, kui ostad mingi uue auto omale - kohe hakkab linnapildis rohkem neid mudeleid silma...

Aga nüüd tagasi offroadi kahjulikkuse juurde. Näitena võiks tuua Raadi lennuvälja. Nõuka ajal räigelt ära vägistatud alad (kõik on kuulnud jutte, kuidas lennutundide "arvestamiseks" valati lennukikütus otse kraavi jne). Peale vene sõjaväe lahkumist sai 20 aastat lennuvälja alated pidevalt sõitmas käidud, mingid väikesed rajakesed olid sisse kujunenud, kõik ilus ja tore. Kevadeti põletati kulu ja oli jälle kõik roheline. Nüüd mingid rohelised avastasid, et seal kasvab mingi ilus lill, mida jubedalt vaja kaitsta (kuigi ta oli ellu jäänud just sellistes karmides tingimustes, mida enne kirjeldasin) ja tehti sihtkaitsevöönd (kes veel ei tea, siis sihtkaitse vööndis on isegi inimese liikumine keelatud). Mind jubedalt huvitab,et kas peale 10 aastat näiteks, kui kogu see ala seal võssa kasvab, see lill ikka seal elutseb või mitte (võibolla vaja teha Europrojekt ja hakata taastama endist seisundit - kraavi bensiini valada ja kõik põlema pista :D ) . Igastahes on üks ära lagastatud ala, mida varem sai offroadi huvi väljaelamiseks kasutada jälle maha kriipsutatud. Tuleb otsida mõni muu koht (mida varem ei kasutatud ja nüüd kui hakatakse rohkem sõitma, siis hakkab vb kohalikke "puru rohelisi aktiviste" häirima). (Sama teema on veidi ka metsanduses. Võtame suured alad kaitse alla ja ei raiu sealt enam - kus siis raie edasi läheb? Ikka linnalähedal teeääres, kus mingi linnavurle käis korra aastas koera kusetamas... ja nüüd arvab, et on sealne põliselanik ja lageraiet tehes tema õigusi rikutakse).
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist