3. leht 5-st

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: E Mär 20, 2017 11:05 pm
Postitas Rixix
totu kirjutas:
Rixix kirjutas:
totu kirjutas:Elektriraudtee. misiganes kujul, oleks pidanud juba ammu olema ja mitte mugavuse (mugav on lennata) aga loodusehoiu pärast. Kui rekkad rongile panna ja elektriga euroopasse vedada, jääb meie maalapikesel palju fosiilset jama põletamata ja on rohkem, mida hingata. Ja selles kontekstis ei peaks meie "disnilandid" lähisajandil oma potensiaalset läbilaskevõimet saavutama. Selle vorsti teine ots on loomulikult selle "puhta" elektri päritolu ja palju selle voolu keetmine saastab. Igal juhul on seal mõnevõrra rohkem potensiaali naftapõletamiselt elektritoitele üleminekul kui sotsiaaltöötajate toppimisel akuga seljakotti (kusjuures üllatavalt meeldivalt liiguvad need kotid, saaks veel asja soojaks ja päeva sõidtud ka, ühe laadimisega) ja raskevedude elektifitseerimine vähendaks akude tootmisest/utiliseerimisest tulenevat saastet ja mitte vähe.
Mentaliteedist, et teeme nii vähe kui võimalik- teatud mõttes on see loogiline. Võtame viimase aja liiklusõlmed, valdavalt on neid küll kena vaadata aga kui palju tuhandeid autosid peab iga päev sõitma lisakolomeetri (või pool või paar), tegema lisapidurdusi ja - kiirendusi. Iga selline liigutus saab põhjenduse alles peale seda kui sellega hoitakse ära ummikud, sinnamaani on see reaalajas mõttetu õhusaaste ja resursside raiskamine (mitte kulutamine). Kasvõi ringid, iga pidurdamine, kiirendamine ja suunamuutus on "raha tuulde ja õhk mustaks". Kas tõesti on kiirust mõõtvad foorid ja "roheline laine" (lubatud kiirusel sõitvad autod lastakse sujuvalt läbi, kiiruseületajad peatatakse punase tulege, toimivad lahendused olemas) kallim kui mahukad pinnasetööd ringide tootmisel või ohtlikum? Üsna erand on Jüri sõlm, sealt kumab läbi olulist mõttetegevust.
Aga kuhu me railbalticuga saame...??? Leedu-Poola piirini ja see on kõik. Kindlasti on see Euroopa, aga kas see on peamine sihtmärk?

Jüri sõlm... seal on häid lahendusi, aga peamine ring, kas seal suudeti ka midagi head korda saata? Ring jäi ikka samasuguseks.
Ring tehti ümmarguseks, varem oli munakujuline ja Iru poolses otsas läks päris äkiliseks. Read joonistai ringi, kaks rida mahapööramistele, ringtee suundades. Halb on, et ringile sõidud tehti üsna järsuks ja nii mõnigi on libedaga "otse läinud".
Eriti meeldib mulle see sillalune tee ja minuarust võiksid kõik "neljarealised" sellised olla- hädapärast ei ole vaja suuavööndite vahele maltsakasvandust, sama töö teeb ära korralik betoonpiire, terastrossidega aga on palju odavam (teetammi üldlaiuse arvelt võiks 20% ikka säästa, e. iga viie km. kohta saaks ehitada kuuenda juurde).
Teema kisub küll teemaksust mööda aga suures plaanis saaks teedele palju vähem kulutades, liikluskvaliteeti parandada, kasvõi taani- ja saksa "vanakooli" ristmikud (need diagonaalsildadega)- teed pöörde ära ja ei pea kiirust alla 100 laskma. OK, viimane vast veidi kohatu võrdlus aga kõrvalteed on võimalik magistraaliga siduda ilma ohjeldamatu ringitamiseta ja tiirutamiseta ja iga täiendav kilomeeter ristmiku läbimisel on vaja, lisaks kütusepõletamisele, ka valmis ehitada. Kes viitsib, proovige läbida Maardu liiklussõlme, erinevates suundades. Muljetavaldav? Tõstke käsi, kellele tundub mõistuspärane.
:) point on ikka sama, ennem ringteele sõitmist, pead hoo maha võtma ja veenduma, et keegi ei sõida seal. See, et kaks rada on mahaminemiseks tehtud, ei oma hetkel erilist kaalu. Keila poolt tulles ringteele asudes ja sealt edasi Jüri poole minnes peab hoo ikka väga maha võtma.

Ahh... las see automaks olla, see tuleb niikuinii :D

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: T Mär 21, 2017 8:19 am
Postitas no fear
Eks see veokamaks tuleb jah, eile oli veel nupuke kuskil, et alates 2018 hakkab kehtima ka see automaks, mille nad kobareelnõust välja võtsid, ehk siis nö keskkonna kaitseks tasu. Oleneb, mitu CO-d sul massin välja suudab suruda, nõnda palju ka maksad.

Mul on kah kurb seis. Sai alles sügisel soetatud üks 4200kg ne väikeveok, et siis vastavalt tööga oma haket vedada. Ja seda juhtub vast maksimaalselt 20 korda aastas. Naane läks veel kursustele, et C-katiga sõita ja nüüd ma ei teagi, mul on selline võimalus, et see väikeveoki kandevõime alla tuua ja saaks alla 3,5 tonni hakka aga siis on oht, et kaal lõhki.

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 11:20 am
Postitas TiitR

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 12:22 pm
Postitas Landy

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 1:43 pm
Postitas olli
Nagu ikka, ühes kohas juttu registrimassist, teises kohas täismassist. Üks lause räägib N2 ja N3 kategooriast, järgmine lause ütleb et kui veok + haagis üle 3,5t (mille alla läheks ka N1+O2). Saa siis aru.. vähemast vanasõidukitele tundub erand olevat. Iseasi mis see vanasõiduki definitsioon siis on.

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 3:44 pm
Postitas martti727

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 7:34 pm
Postitas al
olli kirjutas: ...vähemast vanasõidukitele tundub erand olevat. Iseasi mis see vanasõiduki definitsioon siis on.
Ainult Postimees kirjutab sellest, ministeeriumi pressiteates pole vanasõidukeid mainitud.
https://www.mkm.ee/et/uudised/valitsus- ... atootamist
Riigikogusse pole veel jõudnud, siis saaks seda üllitist juba lugeda ja maha teha. Viimane aeg sm. rahvasaadikutel nööbist haarata.

edit:
tekst siiski juba saadaval:
http://eelnoud.valitsus.ee/main#KwEuxoGx
vanasõiduk =must number ja 35a vanust, ehk siis väga väike, pmst olematu osa veokitest.

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 7:42 pm
Postitas TiitR
Planeeritav tulu riigikassasse 17 milj. aastas? Kui nüüd vaadata numbreid (37000 Eesti veokit, mis maksu alla lähevad) ja korrutada see jämedalt 500.- ga läbi, on juba planeeritav summa kodus. Aga oot, kas mingid statistikud siis Eestit läbivaid välismaa veokeid ei arvestatagi? Arvutused tehaksegi vaid meie omade veokitega, lätlane põrutab Eestis ringi 2..3 päeva, kontroll tegelikult teelubade kohta puudub ja näitab ikka Läti piiri peal Simsonile keskmist sõrme. Ja see, et keegi peale eestlase (ja needki, kes vaid sisetööd tegevad) meil tankima hakkab?...palju õnne! :lol:
olli kirjutas:Nagu ikka, ühes kohas juttu registrimassist, teises kohas täismassist.
Vaata oma auto teh. passi. Registrimass = täismass 8)

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 8:25 pm
Postitas olli
TiitR kirjutas: Vaata oma auto teh. passi. Registrimass = täismass 8)
Vale puha. Mu omal täismass 13000kg ja registrimass 11990 kg. Antud juhul oleneb sellest nii mõndagi. Väljalase on aasta 1969, aga kahjuks tundub et suurte Härrade jaoks sellest ainuüksi ei piisa. Vaja ka musta numbrit. Muidu aastas nii 1-2 tuhat km heal juhul tuleb ikka ära.

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 8:48 pm
Postitas TiitR
olli kirjutas:
TiitR kirjutas: Vaata oma auto teh. passi. Registrimass = täismass 8)
Vale puha. Mu omal täismass 13000kg ja registrimass 11990 kg.
No ma ei tea, mul kõikidel registrimass = täismassiga? :roll:

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: N Mär 30, 2017 11:26 pm
Postitas eerik2
Mul on ka erinevad.. Registrimassi järgi jääb maksu alt välja, täismassiga läheb maksu alla..

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: R Mär 31, 2017 8:54 am
Postitas TiitR
TiitR kirjutas:
olli kirjutas:
TiitR kirjutas: Vaata oma auto teh. passi. Registrimass = täismass 8)
Vale puha. Mu omal täismass 13000kg ja registrimass 11990 kg.
No ma ei tea, mul kõikidel registrimass = täismassiga? :roll:
Vaatasin tööjuures veokate passe ja tõesti, veokatel on massidel vahe sees, kuid sõidukal, kastikal ja uuematel poolhaagistel on üks-ühele, vanematel poolhaagistel ka erinevad.

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: T Apr 04, 2017 11:51 am
Postitas AsTroSS
Ma arvan,et 4x4 veokate omanikud peaksid seljad kokku panema ja poliitikutele selgeks tegema,et maastikusuutlikud veokad ei koorma teid nagu seda teevad komertsvedusi teostavad tagaveolised.

Valitsus ise mainis,et nad on seisukohal,et kes rohkem tarbib, see maksab rohkem.


Antud hetkel tundub asi küll vastupidiselt, kus talumees peab maksma 500.- aastas ja sõidab max 1000-2000km , versus transafirma veokas mille eest tuleb maksta ca 1000.- aga vurab aasta jooksul maha 50 000km ja rohkem.

Võidab ,see kes rohkem maha sõidab.


NÕuan, et N2G veokatele seadus ei kehtiks või antakse arvestatav soodustus!!

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: T Apr 04, 2017 9:43 pm
Postitas eerik2
Täitsa asjalik arvamus.
Peab hakkama uurima, kuidas alustada ja mida teha...

Re: Valitsus asub välja töötama teemaksu veokitele

Postitatud: K Apr 05, 2017 10:30 am
Postitas al
eerik2 kirjutas:Täitsa asjalik arvamus.
Peab hakkama uurima, kuidas alustada ja mida teha...
alustuseks peaks jälgima arenguid siin:
https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnou ... e%20seadus
esiotsa menetlusse võetud, kui lugema hakkavad, siis paistab.
Sm. rahvasaadik ei ole küsimustele vastanud. Järgmistel valimistel lihtsam.