Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaatorid: jr, ennukas, Daniel, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, hulkur, kala, Moderators

Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas CaveMan » N Mär 09, 2017 9:26 pm

Aga mis sa siis lootsid, et liiklusjurist annab sulle siin tõendi? ;)

Eks sa pead ise omad järeldused tegema ja vastavalt tervele mõistusele käituma. Kuna sa ei tea, kas sul on eesõigus või mitte, siis sulle kehtib § 57 lõige 3: Kui juht ei tea, kas ta sõidab pea-, sõidueesõigusega või kõrvalteel, peab ta tegutsema arvestusega, et asub kõrvalteel.

Aga kui tahad ikka väga kindlat seisukohta, osta mõni 100 eurone rape, tee sellele kindlustus ja põruta sealt tõkkepuu alt mööda teed mõnele (soovitatavalt vastik naabrimees) vasakult tulijale küljepealt sisse. Loodetavasti ta ei ole nõus sinu paremakäe reegliga ning saate kohtus asjad selgeks.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
tohoh
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 123
Liitunud: E Aug 22, 2011 11:12 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas tohoh » R Mär 10, 2017 2:10 pm

Kas õuealas olev eramaja hoov on õueala? Ei ole vist? Sest kui palju eramaja (ei pea silmas eraomanduses olevat korrusmaja) hoovis kehtib liiklusseadus?
Patrol Y61, valmistub matkamiseks
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas CaveMan » R Mär 10, 2017 4:46 pm

Seesama punkt (4) eeldabki minuarust seda, et õueala on mingi suhteliselt väike ala ja minumeelest ei ole õigustatud, et nende märkidega piiratakse terve elamukvartal.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 852
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas Maaks » E Mär 13, 2017 11:07 am

CaveMan kirjutas:Seesama punkt (4) eeldabki minuarust seda, et õueala on mingi suhteliselt väike ala ja minumeelest ei ole õigustatud, et nende märkidega piiratakse terve elamukvartal.

Ei puutu küll praegusesse juhtumisse, aga mitte ükski seadus ei keela õuealal kasutada ristmikel täiendavalt "anna teed" või "stop" märkisid. Ehk siis kui mingi koht on ohtli, siis piisava avaliku huvi korral KOV ilmselt paigaldaks need märgid.
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas CaveMan » E Mär 13, 2017 4:27 pm

Maaks kirjutas:
CaveMan kirjutas:Seesama punkt (4) eeldabki minuarust seda, et õueala on mingi suhteliselt väike ala ja minumeelest ei ole õigustatud, et nende märkidega piiratakse terve elamukvartal.

Ei puutu küll praegusesse juhtumisse, aga mitte ükski seadus ei keela õuealal kasutada ristmikel täiendavalt "anna teed" või "stop" märkisid. Ehk siis kui mingi koht on ohtli, siis piisava avaliku huvi korral KOV ilmselt paigaldaks need märgid.


Selles point ongi, et kui tundub, et õuealal võiks midagi veel reguleerida, siis see ala ei ole oma olemuselt tegelikult õueala ning vastavat ala ei peaks tähistama õuela märkidega. Piisaks kiiruspiirangu + reguleerimata ristmike ala märkidest, nagu seda ka paljudes kohtades on tehtud ning vajadusel seal ala sees moodustama õuealasid.

Inimesi, kes suudavad kaugemale mõelda ja tevikpilti näha, ei ole väga lihtne igasse ametisse leida. Väga võimalik, et seal tuli soov selle ala õuealaks märkmiseks mõnest ühistust. Ametnik lasi märgi paika panna aga eesmärk, mida sooviti saavutada, jäi tegelikult täitmata.
Eesmärk oli ilmselt muuta liiklus seal alal turvalisemaks. Tegelikkuses on seal õueala tähendus devalveerunud ning keegi ei saa aru kuidas liiklema peaks.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
ur|<i
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: K Jaan 09, 2013 12:22 am
Asukoht: Keila raj., Nissi kn.

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas ur|<i » L Mär 25, 2017 5:01 pm

Püüan vastata algsele küsimusele.

Parema käe reegel annab sulle vihje sellest, millisel juhul sul on pigem kasulik lubada sõita teistel. Selleks, et mitte tekitada avariid—ning see on kogu LS&LE üks põhipostulaate. Nagu näiteks ka see: Sõida ise ja luba sõita ka teistel.
Vrdl. millal sul oli õigus sõita. St. eesõigusmärgid ja reguleeringud on loodud hoopis teisel eesmärgil; nimelt vältimaks seisakuid ja ummikuid.

Õueala märk tähendab seda, et piirkonnas peaks liiklus toimuma võrdsetel alustel teistusuguse klassiga liiklusvahendi ja/või liikleja suhtes.
Seega võid õueala puhul anda teed ka käsikärule, jalakäiale, jalgratturile või koguni märgil kujutatud jalgpallile.

Kui minuga ristuva trajektoori potentsiaaliga auto juht näib kujutavat ette, et tal on kas kiire, või ta pole mallanud mind märgata, siis las neil minna. Mis mul sellest. Las sõitis — sain neist rutem rahu.

U.R.

P.S.: Tihedalt asustatud elamuraioonides on tihtilugu asjalood nõnda, et autosid tahetakse parkida palju. Mõnikord tahetakse sinna autosid mahutada rohkem kui algselt plaanis oli. Seega jääb liiklemiskes vaba pinda minimaalselt ning selle kasutamine on liiklejate endi teha, et ma ei takistaks teisi rohkem kui on vaja; et mitte minna asjatult tülli oma linnaosa elanikuga.
Kasutaja avatar
Jolinar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 116
Liitunud: P Juul 21, 2013 3:36 pm

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas Jolinar » N Apr 06, 2017 3:25 pm

Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 852
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas Maaks » E Apr 10, 2017 3:46 pm

CÄÄRFIILD kirjutas:Sama õnnetuse teemal veel üks artikkel. Minu arvamus ühtib täiesti artiklis toodud sõiduõpetaja seisukohaga. Rukki tänaval sõitjal oli eesõigus, kuna Rukki tänavale sõitja sõitis teega külgnevalt alalt teele.
Teega külgnevalt alalt teele sõites peab alati andma teed teel sõitjale.Miks kindlustusfirmad vaidlevad ja ei saa aru, et tegemist on teega külgneva alaga,.Tegemist on Rukki 16 korteriomanike kaasomandis oleva maaga, mitte mingi teega.

http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/st ... d=77834890

Et kas iga kord kui linna sõitma läheks, peaks avama maa-ameti kaardirakenduse, et veenduda igal "ristmikusarnasel" kohal, kes on maatüki omanik mitte ei juhindu juba paigaldatud liikluskorraldusvahenditest või :shock:
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 713
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas Andrus Michelis » E Apr 10, 2017 7:34 pm

Jah ja kuna hoovid on läbisõidetavad ja mingit välist erinevust tänaval ja hoovil ei ole. Kogu ala on parema käe reegliga territoorium, ning vastavalt tähistatud siis tulebki paremalt lähenevale sõidukile teed anda, mitte nuputada, kas kuuri nurga taga on tänav või hoov. Lihtne ju!
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 569
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas bjorn » E Apr 24, 2017 10:23 am

Teema arenguks küsisin Maanteeameti arvamust. Copy-paste kogu meilindusest allpool.

Tere
Täname kaasa mõtlemast liiklusohutuse ja –korralduse teemal.
Kuna viidatud materjalis olid arvamusavaldused väga mitmekülgsed siis kõigepealt väike teooria osa.
Rahustatud liiklusega piirkonna kavandamisel lähtutakse tervikliku keskkonna loomisest milles keskne roll on kergliiklusel ning autoliikluse sujuvus on teisejärguline. Peamine eesmärk on saavutada aeglasem ja seega ohutum liiklemine ühise kasutusega liiklusruumis, vähendades eelkõige võimalike liiklusõnnetuste arvu. Liiklejatele tuleb rahustatud liiklusega piirkonnas kõigis liiklejate lõikumiskohtades tagada kehtivates normides nõutav vaba nähtavuse ala (nähtavuskolmnurk).
Rahustamise võtete kavandamisel tuleb silmas pidada, et kujuneks terviklik süsteem, mis tagab kiiruse püsimise võimalikult ühtlasel tasemel. See saavutatakse kui rahustavate elementide jätkuvus on sõidukijuhile nähtav.
Liikluse rahustamiseks tuleb alati kasutada tehnilisi võtteid mida toetavad ja selgitavad liikluskorraldusvahendid, ainult liikluskorraldusvahendite kasutamine ei ole tõhus ja seda ei ole õige käsitleda liikluse rahustamise meetmena. Paraku igapäevaselt kasutusel olevate lahenduste juures ei ole see soovitus alati täidetud.
Rahustatud liiklusega piirkonna üheks liigiks on ka õueala. See on jalakäijate ja sõidukite samaaegselt liiklemiseks ettenähtud ala, kus ehituslike või muude vahenditega on vähendatud sõidukite kiirust ning mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud õueala liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega. Läbi õueala (õuealade) ei pea pääsema ühelt tänavalt (magistraalilt) teisele.
Sõidukiirus õuealal on kuni 20 kilomeetrit tunnis, jalakäija vahetuses läheduses tohib sõiduk liikuda jalakäija kiirusega. Juht ei tohi õuealal jalakäijat ohustada ega takistada, vajaduse korral tuleb sõiduk peatada. Samuti ei tohi jalakäija põhjendamatult takistada sõidukit.
Sõiduk võib õuealale sõita teenuse osutamiseks, peatumiseks või parkimiseks. Parkida on lubatud ainult A- ja B-kategooria ning D1-alamkategooria mootorsõidukeid, seda kas tähistatud parklas või selle puudumisel teel kohas, kus parkimine ei takista jalakäijat ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust.
Liikumispuudega juht ja liikumispuudega või pimedat inimest teenindava sõiduki juht, kelle sõidukil on vastav parkimiskaart, tohib parkida õueala teel ka väljaspool parklat kohas, kus see ei takista jalakäijaid ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust.
Õuealal ning ka mujal kohtades lähemal kui kümme meetrit elamust ei tohi peatatud või pargitud sõidukil mootor töötada kauem kui kaks minutit.
Nii rahustatud liiklusega piirkonnas kui ka õuealal kehtib teeandmise üldine kohustus - kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole liikluskorraldusvahenditega või seadusega teisiti määratud siis tuleb teed anda juhi suhtes paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukile. Tagurdades tuleb teed anda kõigile liiklejaile kelledega tagurdamisel liikumistee lõikub.
Liiklusseadus sätestab samuti, et liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda. Ohu tekitanud isik peab rakendama kõiki temale jõukohaseid meetmeid ohu kõrvaldamiseks või selle kahjulike tagajärgede vähendamiseks. Vajaduse korral tuleb tekitatud ohust või juhtumist teavitada politseid.

Lugupidamisega

Jaan Saia
Liikluskorralduse ekspert
Maanteeameti liikluskorralduse osakond
tel. +372 6119336
+372 565 27 80


Tere,

Tänud vastuse eest, aga kergelt sisutühi oli.

Konkreetsed situatsioonid (kõik Õueala märgi kehtivas alas):
1) Sõidan mööda tänavat, paremalt keerab tõkkepuuga parklast auto tänavale. Kuna tegemist ei ole sõiduteede lõikumisega, siis eeldan, et parema käe reegel tänaval liikuvale masinale ei kehti.
2) Manööverdan teega külgnevalt asfalteeritud alalt tänavale. Taaskord kuna tegemist ei ole sõiduteede lõikumisega, siis eeldan, et parema käe reegel ei kehti.

Palun kinnitust kas väited on õiged.


Tere
Vastus esitatud küsimusele on Liiklusseaduses üheselt määratud, parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.
Liiklusseadus sätestab samuti, et liikleja peab olema viisakas ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda.
Osad liiklejad kas ei tea või ei mõtle sellele, et sõidukijuhil kui suurema ohu valdajal on esmalt kohustus tagada kaasliikleja turvalisus, tal on kohustus liigelda seaduskuulekalt ja seejärel saab juhinduda talle seaduse alusel antud õigustest.

Jaan Saia
Liikluskorralduse ekspert
Maanteeameti liikluskorralduse osakond
tel. +372 6119336
+372 565 27 80


Kokkuvõttes saan aru, et parema käe reegel õuealal kehtib AINULT tänavate ristumisel. Muudel juhtudel - igasugu külgnevatelt aladelt, parklatest jne väljasõitudel EI KEHTI parema käe reegel, sest tegemist ei ole tänavaga. Põhiline on taaskord kogu asja juures huumor, st. sa pead teadma täpselt mis teeots on ametlik tänav ning mis teeots on tegelikult majavahelisest parklast väljasõit :D. Arusaadavalt peaks alati liiklema eeskujulikult ja andma alati teed, kui ei ole kindel. Samas on absurdne olukord, kus peab mitu nädalat arvamusi küsima, et aru saada liiklusest kus igapäevaselt liikled! Lõhnab kõvasti tegemata töö järele päris mitmes ametkonnas.
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas CaveMan » E Apr 24, 2017 10:32 am

Kahjuks sulle vastanud liikluskorralduse ekspert oskab ainult seadust tsiteerida ning konkeetsetele, sinu esitatud küsimustele, ta vastanud ei ole.
Vabalt võibki olla, et tegu on liikluseaduse mõistes "halli" alaga, mis jätab liiga palju tõlgendamisruumi ning see on tekkinud põhjusel, et õueala kasutatakse sellistes kohtades, kus see algselt mõeldud polnud.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 569
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas bjorn » E Apr 24, 2017 1:36 pm

CaveMan kirjutas:Kahjuks sulle vastanud liikluskorralduse ekspert oskab ainult seadust tsiteerida ning konkeetsetele, sinu esitatud küsimustele, ta vastanud ei ole.
Vabalt võibki olla, et tegu on liikluseaduse mõistes "halli" alaga, mis jätab liiga palju tõlgendamisruumi ning see on tekkinud põhjusel, et õueala kasutatakse sellistes kohtades, kus see algselt mõeldud polnud.


Seda minagi. Pärast antud teema sissekande tegemist kiusasin teda veel täpsustavate küsimustega. Nendele ootan siiamaani vastust.
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 569
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas bjorn » E Apr 24, 2017 1:46 pm

Tere,

Viidates teie enda poolt toodud punktile LS-s. Küsimus säilib - kas Õueala alguse märk on "liikluskorraldusvahenditega reguleeritud" või mitte?

Esitasin konkreetsed situatsioonid. Eeldan vastust stiilis EI/JAH.


Tere
Liiklusmärk 573 Õueala reguleerib liiklust piirkonnas mille sissesõidule see on paigaldatud. Märgiga kehtestatu lõpetab liiklusmärk 574 Õueala lõpp.
Õuealal olevalt parkimiskohast välja sõitmisel, samuti ka teistes kohtades liikumist alustades tuleb veenduda, et oma tegevusega ei takistata teisi liiklejaid. Kui juht ei suuda tuvastada kas temal on eesõigus või mitte tuleb käituda selliselt nagu siis kui juhil on teeandmiskohustus. Kindlasti, olenemata kohast peab kõigile, kas siis teel või õuealal liikujatele teed andma parkimiskohalt välja tagurdades

Jaan Saia
Liikluskorralduse ekspert
Maanteeameti liikluskorralduse osakond
tel. +372 6119336
+372 565 27 80


No ma ei tea enam.... Rohkem "segaselt" ei saa vastata.
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 569
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas bjorn » E Apr 24, 2017 3:22 pm

Tunnistan, et olen loll. Samas tahan targaks saada.

Sama teema kohta arutelu ühes teises foorumis. Kus samuti on erinevaid arvamusi. http://www.kalale.ee/foorum/arutelu/97AA
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 924
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Haabneeme
Kontakt:

Re: Kuidas sõltub parema käe reegel õue aladel?

PostitusPostitas CaveMan » E Apr 24, 2017 3:32 pm

Kuuli ajab inimestel kokku see, et õuealal ei ole teid aga kiputakse ikka lähtuma teele väljasõidu reeglitest kuna nimetatud õuealad on väga teede moodi.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist