kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas ricardo »

Tere

On kellegil hea idee või kogemus kuidas kõige lollikindlam ehk mõistlikum kinnitada autot rendiautoveohaagisele. Mul endal igasugused abivahendid ja piisavalt rihmasid olemas, aga rendin haagist ka välja. Arvestades väljarentimise turuhinda ja koormarihmade hinda, siis üle kahe rihma haagisega kaasa anda ei kannata, sest rihmade lõhkumisi ja isegi võõraste katkiste vastu vahetamist tuleb kohati palju ette. Proovisin vahepeal rihmadele kolmanda konksu kaasa panna, et oleks lihtsam üle ratta kinnitada, aga suht lühikese aja jooksul kadus suurusjärk 5-6 tk ära ja loobusin sellest variandist. Muidugi on alati variant kõik rihmad lisaraha eest kaasa anda, aga näen, et isegi kolmandat rihma ei raatsita tasu(1 eur) eest juurde võtta tavaliselt. Kardan, et sellisel juhul hakatakse suvalise köiega kinnitama kohati. Äkki kellegil mõni hea mõte?
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas totu »

Ehk kannatab nared poltidega haagise külge kinnitada ja rihma nö. meetriga kaasa pakkuda. Ühekordselt 4 naret ja mõned aasad, millega saab lindi üle ratta suunata?
Tehtud, mõeldud.
ponsik
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Veebr 27, 2016 5:05 pm

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas ponsik »

kas rihmasi markeerida ei saa kuidagi?
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 944
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas rmann »

Kahe rihmaga saab edukalt hakkama.
1 rihm esirattale ja teine risti tagarattale.
Rihma paned nii - aasa kinni ja siis vead rihma ratta küljelt mööda, keerad ratta tagant läbi ja eest kinni pingutiga.
Siiani nii veetud kõike ja pole kuhugi midagi kadunud.
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 944
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas rmann »

LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas v6sa »

rmann kirjutas:Kahe rihmaga saab edukalt hakkama.
1 rihm esirattale ja teine risti tagarattale.
Rihma paned nii - aasa kinni ja siis vead rihma ratta küljelt mööda, keerad ratta tagant läbi ja eest kinni pingutiga.
Siiani nii veetud kõike ja pole kuhugi midagi kadunud.
Ilmselt ei ole veetud halval teel või madalat autot. Raputamisel kipub auto rihma tõmbest veidi nihkuma ja siis on nalja palju. Kolm rihma on miinimum ohutuks transpordiks... Eriti hästi libisevad rihmad paigast SileStone rehvidelt, mida pahatihti autode ajutiseks veeretamiseks alla keeratakse.

Samuti ei pruugi madala auto puhul rihm mõistliku nurga all kinnituspunktini ulatuda ilma veetavat kahjustamata.

Kui on restpõrandaga plate, siis saab otse üle ratta tõmmata.Pilt
Õigete konksudega on muidugi parem, aga veidi sättides leiab reeglina säärase ava, millest läbi pannes rihm terava serva vastas ei ole :wink: . Lauspõranda korral nii paraku ei saa.

Kui veljed kannatavad panna konksu külge, siis otse teljesuunalise tõmbega saab hästi kinni. Samas võib nare liiga pikaks jääda - sõltub kinnituste asetusest kärus.

Päris kavalad on üle ratta käivad aasad - nendega saab kummagi külje rattad sama rihmaga kinni. Profid soovitavad mitte riskida ja kasutada nelja: https://www.youtube.com/watch?v=uvSEi11fVWM. Samas peab ka nende paigaldamisel ette vaatama, et ratta taga miskit teravat või hinnalist rihma alla ei jätaks.
Pilt
Kui teine tähendab vaid rahalist väljaminekut, siis esimese läbilõigatud rihm võib halbade asjade kokkusattumisel kõrvalise inimese elu nõuda...
Viimati muutis v6sa, R Dets 30, 2016 11:52 am, muudetud 1 kord kokku.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas v6sa »

Hea näide ebaõnnestunud kaalujaotusest. Veduril on nina päris püsti uhkusest;) 8-10 cm tagasi oleks ilmselt oluliselt parem saanud.

Aga karvase rehvi korral püsivad sel viisil risti tõmmatud rihmad küll. 8) Kuna auto on pea kärulaiune, siis on ka rihmad pikisuunas, mitte kõrvale tirimas.

Vihtsist kinnitamisel mõte puudub: tahapoole koorem tavaliikluses reeglina ei liigu. Kui vintsiga tõmmata, siis auto alt käru tagatalasse. Sel juhul töötab vints pidurdamisele vastu. Pidurdamise jõud on kordades suuremad, kui kiirendusel.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 944
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas rmann »

Sinu esimene pilt eeldab spets rihmasid.
Haagise rentimisega alati see teema et ei tea kas saad rihmad tagasi , veelvähem oma rihmad.
Nagu ka teemaalgataja mainis.
Teise pildi juures pole mingit vahet kas selle vaheaasaga rihm või lihtsalt risti tõmmatud koormarihm.
Ega see vaherihm ei hoia ka ju mingil moel sileda rehvi pealt mahatulemist !
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas v6sa »

rmann kirjutas:Sinu esimene pilt eeldab spets rihmasid.
Haagise rentimisega alati see teema et ei tea kas saad rihmad tagasi , veelvähem oma rihmad.
Nagu ka teemaalgataja mainis.
Teise pildi juures pole mingit vahet kas selle vaheaasaga rihm või lihtsalt risti tõmmatud koormarihm.
Ega see vaherihm ei hoia ka ju mingil moel sileda rehvi pealt mahatulemist !
Üle ratta saab panna täiesti tavalise koormarihma. Olen seda korduvalt praktiseerinud restpõrandaga haagistel.- Vahel tuleb ainult mitu korda rihma panna, et ei jääks teravale auguservale kandma.

Rentijate süüdimatus on valus teema, sellega olen nõus. Koduse kasvatuse puudust ei anna varjata.

Oled vaheaasaga rihma kasutanud, et oskad rääkida? Mina olen - püsis oluliselt paremini kruusateel veetaval sõiduautorattal. Tõenäoliselt on selle põhjsueks oluliselt suurem rehvi vastu hõõruv pind. Samuti see, et rihm tõmmatakse pingule väljaspool ratta tasapinda, mitte ratta sisepinnalt. Mis on antud foorumi mõttes veidi teemaväline jutt: karvase mustriga elektroonikavabade rummudega kõrgekstõstetud maasturid on oluliselt mugavamad kinnitada, kui väikeste ja siledate rataśtega madalapõhjalised sõiduautod... :oops: Ning väike rihmakriips karbiserval pole ka teemaks perioodilist oksapesu saaval liikuril, eksole. :mrgreen:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 944
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas rmann »

karvase mustriga elektroonikavabade rummudega kõrgekstõstetud maasturid on oluliselt mugavamad kinnitada, kui väikeste ja siledate rataśtega madalapõhjalised sõiduautod... :oops: Ning väike rihmakriips karbiserval pole ka teemaks perioodilist oksapesu saaval liikuril, eksole. :mrgreen:

Siis meie arvamused ühtuvad. :D
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas al »

Kinnitamisest ei oska miskit rääkida. Niipalju on kogemust, et madalat autot, ratastest ilma vahekonksudeta on väga s--t kinnitada. Olen pukseerimisaasu ja konksu kasutanud, siiani on alles jäänud. Kas haakele ei anna lisada tõkiskingi, mis perfosse istuksid ja üle mille rihmad jookseks, nagu suurtel treileritel kasutavad?
Et õiged rihmad tagasi saada, on nagu juba juhatatud,üks võimalus markeering. Läbi šablooni omad nimed-logod peale ja konksud-narred aersooliga oma värvidesse. Lepingusse kirja rihmad, konksud jms. Kahe rihmaga on võimalik, aga saab paremini.
Võimalus on eeskuju võtta hotellidest, kus käterätid, seebid jm pudipadi on kaudselt hinnas sees. Nagu üks hotellipidaja ütles: käterätid (lambipirnid, noad kahvlid :shock: ) on kulumaterjal, iga kuu tuleb ca 10% uusi osta. Kliendid maksavad...:?
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas MustVälk »

ricardo kirjutas:Tere

On kellegil hea idee või kogemus kuidas kõige lollikindlam ehk mõistlikum kinnitada autot rendiautoveohaagisele. Mul endal igasugused abivahendid ja piisavalt rihmasid olemas, aga rendin haagist ka välja. Arvestades väljarentimise turuhinda ja koormarihmade hinda, siis üle kahe rihma haagisega kaasa anda ei kannata, sest rihmade lõhkumisi ja isegi võõraste katkiste vastu vahetamist tuleb kohati palju ette. Proovisin vahepeal rihmadele kolmanda konksu kaasa panna, et oleks lihtsam üle ratta kinnitada, aga suht lühikese aja jooksul kadus suurusjärk 5-6 tk ära ja loobusin sellest variandist. Muidugi on alati variant kõik rihmad lisaraha eest kaasa anda, aga näen, et isegi kolmandat rihma ei raatsita tasu(1 eur) eest juurde võtta tavaliselt. Kardan, et sellisel juhul hakatakse suvalise köiega kinnitama kohati. Äkki kellegil mõni hea mõte?
Kui arvad, et heaperemehlikult käru ja rihmadega ümber ei käida, siis tasu vastavalt ette.
Tagant järgi saad tasu kadunud katkistes rihmades.
Soovitan ikka maksimalselt anda rihmasid kaasa, aga sellise tasu eest, et ka rihmad tagasi saad või saad osta vähemalt pooled rihmad uued.

Kui arvad et hakatakse suvalise nööriga kinnitama, siis see kinnitaja mure.
Käru rentija mure oleks kontrollida kas üldse rentijal on vastav kategooria ja sõiduk sellise käru vedamiseks.
Ja omab ka arusaamist kuidas rihmadega autot kinnitada.

Ei ole ma kohanud, et mõni ametlik rendi koht küsiks kas kellelgi on olemas vastav kategooria ja arusaamine.
(üks sugulane ja üks sõber vaid kontrollinud minu lube) :)
Aga käru rentijale ei tehta vist ka midagi kui peaks keegi vahele jääma vastava kategooria puudumisega või halvasti kinnitatud koormaga.

Rihmade kinnitus viisid on juba eelnevalt välja toodud.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas marauder »

Kasutan suht tihti varianti, kus kinnitan kahe rihmaga ja diagonaalis. Üks ette suunas, teine taha suunas. Rihm veljest läbi variant köige kindlam. Kui ei kannata veljest panna, siis kinnitan sildadest, sest need ei vetru. Viimases hädas kinnitan pukseerimisavadest ja haakekonksust.

Pikemad otsad panen 4 rihmaga auto kinni, lühemad otsad 2 diagonaalis.

Rihmade varastamise vastu natuke ehk aitaks rihmade lühemaks tegemine mingi maani...kogu pikkust reeglina vaja pole..
Team saarlased
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas ricardo »

Kui mulle ei meeldiks rentijad, siis kõige lihtsam mitte rendile anda. Näidete mõte oli see, et kallist ja uhkeid kinnitamisvahendeid ei saa kasutada. Palju on ka normaalseid rendile võtjaid ja ma rohkem muretsesingi, et kas saab hakkama vaid kahe rihmaga. Aga siin näited olemas mitmed. Lubade kontrolliga see, et politsei kontroll liikluses nii karmiks läinud, et vaevalt palju rahvast enam ilma vastava kategooriata veab käru. Niipalju kui ise kokku puutunud rentijatega, siis tavaliselt kas sõber või keegi sobivate lubadega punti võetud. Ennast on näiteks jälitatud(kukkus nii anekdootlikult välja) öösel kell 4 politsei poolt ja tahetudki vaid lube näha(ise oleks ikka puhumist ka eeldanud sel kellaajal), sest ei auto ega haagis polnud minu nimel. Olen rohkem kui korra suure haagisega kusagil linnas sõites kogenud seda, et äkki hüppab politseiauto sappa ning tundub et kohe-kohe laksab vilkurid ja siis mingi hetke pärast kaob - ilmselt jõudis andmebaasist ära kontrollida, et kategooriad ja kaalud ok.
Aga enda jaoks küsiks, et kas härra v6sa poolt teisel pildid toodud "lisarihmad" on kusagil Eestis ka saadaval? Need on väga head kui ei taha velgi kahjustada.
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kuidas mõistlikum kinnitada autot rendihaagisele

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Need rihmad valmistab sulle iga endast lugu pidav koorma -ja tõsteseadmete müüja.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”