Arvuti tagant on hea tarka panna. Kujutan, ette, et kõigepealt valitses korralik paanika eesmärgiga elusalt autost pääseda. See, et põhi vastu tuli, selgus ilmselt hiljem alles. Ja ega tuleb lõpuks see vesi ka ukse vahelt sisse.usamosse kirjutas:Hah, noormehele kogemus kogu eluks... et ei jäeta niisuguses olukorras uksi lahti. Eks saagigu nüüd jääd nii et autot ei rikuks. Kui saadi aru et "jaak, krt jalad põhjas" tulnuks käik vabale panna ja uksed kinni.
Kiun päästjate ja uppunud auto teemal
Moderaator: Moderators
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Kiun päästjate ja uppunud auto teemal
Algne teema: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=79&t=62181
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Asi pole arvuti tagant tarka panemises ega sissetulnud vees, vaid kogemuses kus olen ise läbi kukkunud sarnaselt, kokku ehk kolm korda. Kui auto jääb vette, tuleb vesi igal juhul samale tasapinnale kui kere ümber on, seda ei väldi kuidagi ka kinnise uksega. Kuid praegu on vaja saagida jääst välja lahtijäänud uksed, asi mida tulnuks vältida. Sõltub kaadrist kes tulevad välja tõmbama, enamik on niisugused et "mis siin on, tross taha ja tuleb" ja tulebki, nii et uksed tagurpidi.
Igaüks kes läheb jääteele, jäärajale kuskile karjääri jne. peaksid ENNE selgeks tegema mis võib juhtuda ja mida juhtumise korral teha tuleb. Kes paanitsema hakkab, peab ennast tänaste ilmadega isegi autoroolist eemal hoidma. Need paanitsejad Rohukülas oleksid saanud uksed koomale lükata ka pärast paanika vaibumist, aga enne tuli jaanika õlapeale nutma.
Kui on kindel et auto on minekul, tuleb esmalt kohe süüde välja keerata - mitte ohutulesid otsima hakata (olen ka seda näinud paar aastat tagasi), käik neutraali, uksed kinni (nimelt et oleks vähem keredetaile mis jäässe jäädes segaksid päästmis. Niimoodi õpetati mind juba vene ajal kui ALMAVÜs autojuhilube tegin. Ah jaa, ujuda tuleb ka osata.
Igaüks kes läheb jääteele, jäärajale kuskile karjääri jne. peaksid ENNE selgeks tegema mis võib juhtuda ja mida juhtumise korral teha tuleb. Kes paanitsema hakkab, peab ennast tänaste ilmadega isegi autoroolist eemal hoidma. Need paanitsejad Rohukülas oleksid saanud uksed koomale lükata ka pärast paanika vaibumist, aga enne tuli jaanika õlapeale nutma.
Kui on kindel et auto on minekul, tuleb esmalt kohe süüde välja keerata - mitte ohutulesid otsima hakata (olen ka seda näinud paar aastat tagasi), käik neutraali, uksed kinni (nimelt et oleks vähem keredetaile mis jäässe jäädes segaksid päästmis. Niimoodi õpetati mind juba vene ajal kui ALMAVÜs autojuhilube tegin. Ah jaa, ujuda tuleb ka osata.
- Madlobster
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: L Mär 28, 2015 11:41 am
- Asukoht: Laagri
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Erilist vahet pole mis pidi sel uksed on.
Pigem on hää, et uksed tagurpidi tõmbab.
On vähem tõenäosust, et hästi hoitud ja korraliku sisepesuga parketimaastud auto24 müügil on.
Soolane vesi suht kõrgel. Kõik ajud, andurid, pistikud, mis sellest veepiirist alla poole jäävad on kutud.
Samuti pudeneb raua osa paari aastaga olematuks, nii kere kui istmete siinid jne jne.
Pressi alla saata paras.
Pigem on hää, et uksed tagurpidi tõmbab.
On vähem tõenäosust, et hästi hoitud ja korraliku sisepesuga parketimaastud auto24 müügil on.
Soolane vesi suht kõrgel. Kõik ajud, andurid, pistikud, mis sellest veepiirist alla poole jäävad on kutud.
Samuti pudeneb raua osa paari aastaga olematuks, nii kere kui istmete siinid jne jne.
Pressi alla saata paras.
Pigi peab per*e minema!
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Pressi alla või kuhu iganes, aga päästjad istugu 2 tundi rohkem vees et noormehe elukooli nautida... ma ei jaga seda aspekti. Sellised asjad tuleb kiiremas korras ära koristada, mitte jätta nagu shittuvat kajakat sinna, tehku pärast autoga mida vaid.
- Madlobster
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: L Mär 28, 2015 11:41 am
- Asukoht: Laagri
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
No sellise aspektiga paneb kukalt kratsima sinu kolm korda läbi kukkumine?
Teise kallal kange saagima ise ei õpi isegi kahe korraga. Siitä vaan
Teise kallal kange saagima ise ei õpi isegi kahe korraga. Siitä vaan
Pigi peab per*e minema!
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Selle kohta saab ainult öelda, et tark õpib teiste vigadest, ...Madlobster kirjutas:No sellise aspektiga paneb kukalt kratsima sinu kolm korda läbi kukkumine?
Teise kallal kange saagima ise ei õpi isegi kahe korraga. Siitä vaan
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Kui enda oma läbi jää kukutad, siis jätad ka uksed laiali, et kindlasti hüvitamiseks läheks? Ja ei tasu tulla plähvima, et mul ei juhtu, eksole.Madlobster kirjutas:Erilist vahet pole mis pidi sel uksed on.
Pigem on hää, et uksed tagurpidi tõmbab.
On vähem tõenäosust, et hästi hoitud ja korraliku sisepesuga parketimaastud auto24 müügil on.
Soolane vesi suht kõrgel. Kõik ajud, andurid, pistikud, mis sellest veepiirist alla poole jäävad on kutud.
Samuti pudeneb raua osa paari aastaga olematuks, nii kere kui istmete siinid jne jne.
Pressi alla saata paras.
Uksed saab kenasti kinni lükata ka pooleldi uppunud autol, see märkus on õige. Praegu on lihtsalt jobud ümber olnud esimeste tundide jooksul. Peale külmumist on asi muidugi vormistatud.
Ma ei tea, kui head piirajad ja hinged säärasel klonksvaagenil on, kuid Escort pani päris tummiselt vastu enne, kui uks kahekorra soostus väänduma.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Need masinad jäid kõik rivisse mis läbi vajusid, ükski ei läinud kuhugi lammutamisele sellepärast. Ainult üks, esimene jäi (ilmselt) merevette 90'alguses, kuna torm oli merega piirneva tee truubi ära viinud ja asendanud jääga ning auto kukkus läbi tagumise otsaga. Enne läks teine auto üle. Tagumised uksed jäid vette nii 15-20cm. Et külma oli üle 20 kraadi ja tegu oli kodarvelgedega FWD sõiduautoga, jäi teine auto köiega liigutama - et kinni ei külmuks ja ise läksin pool km eemale talumehe juurde traktorit kauplema. Kõik õnnestus minimaalsete kriimudega ja kodaratesse jäi suht vähe jääd (aga piisavalt et üle 30km/h sõita ei lasknud). "Ilmselt merevette" kirjutasin sellepärast et truubi kohas võis ka mage vesi olla mis pidanuks merre suubuma, seal sõltub mere tasemest mida jääga on raske hinnata.Madlobster kirjutas:No sellise aspektiga paneb kukalt kratsima sinu kolm korda läbi kukkumine?
Teise kallal kange saagima ise ei õpi isegi kahe korraga. Siitä vaan
Teised kaks korda juhtusid ühe ja sama autoga rabakraavil 5 aastase vahega. Rabakraavi kasutan talveteeks kaugema metsanuka hooldamisel, ka tänavu olen sealt juba kaks korda XJ'ga üle käinud, seejuures poolkoormatud käruga. Seal vajub auto mõningase külgkalde all sisse, kuid õnneks jääb äärtele seisma. Et tegemist on puhta mageda veega, ei tee kerele see suplus muud kui võrdub suvise paduvihmas sõitmisega, lihtsalt mõni istmenurk või niiske olla (ühel korral oli, teisel mitte, kuid jääseeliku sai mõlemal korral selga ). Juhtusid need ilmselt seetõttu et kasutasin lumekette ning need teatud viisil nähtavasti trambivad jääd ebasobivalt.
Nagu näed, polnud tegemist ei "tugevuse mõõtmise" ega lihtviisilise rullnokklusega, vaid olukordadega mida võib meil kõigil ette tulla.
- Madlobster
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: L Mär 28, 2015 11:41 am
- Asukoht: Laagri
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Ma pole öelnud et mul ei juhtu.
Aga lihtsalt kui juhtub siis ülivähe kotib, mida keegi kuskil foorumis või delfi kommentaariumis arvab uste, käigukangi, kindalaeka vms asendist.
Päästjatel on spetsiaalne varustus ja paar lisatundi tööd teha kaardimängu asemel, ma arvan et poisid, kes selle ameti peale on läinud sooviks sealt sokihaisusest puhkeruumist kaardilaua tagant tihedamini välja saada. Ja kui tuleb vahest ka 12h jutti mune leotada siis see ongi nende töö. Samuti on see pidev õpe ja trenn selleks, et kunagi on vaja kellegi elu päästa. Ma tegelt erilist soigumise teemat ei näe. Alati kuskil juhtub midagi, peaasi, et inimesed terved ja elus.
Ma arvan, et maailmas ei juhtu ühtegi asja, mida kommentaariumid ja hoorumid oma parastava, ja idioodiks pidava kajaka kisa saatel ei kommenteeri.
Aga lihtsalt kui juhtub siis ülivähe kotib, mida keegi kuskil foorumis või delfi kommentaariumis arvab uste, käigukangi, kindalaeka vms asendist.
Päästjatel on spetsiaalne varustus ja paar lisatundi tööd teha kaardimängu asemel, ma arvan et poisid, kes selle ameti peale on läinud sooviks sealt sokihaisusest puhkeruumist kaardilaua tagant tihedamini välja saada. Ja kui tuleb vahest ka 12h jutti mune leotada siis see ongi nende töö. Samuti on see pidev õpe ja trenn selleks, et kunagi on vaja kellegi elu päästa. Ma tegelt erilist soigumise teemat ei näe. Alati kuskil juhtub midagi, peaasi, et inimesed terved ja elus.
Ma arvan, et maailmas ei juhtu ühtegi asja, mida kommentaariumid ja hoorumid oma parastava, ja idioodiks pidava kajaka kisa saatel ei kommenteeri.
Pigi peab per*e minema!
ajut
Sa tahtsid öelda et elukutselistel päästjatel on spetsiaalne varustus...? Kes aga ütleb et algse sündmuse juurde elukutselised tulevad päästma? Nagu noormees ütles, korraldab ta päästmise ise. Kas on harvad juhused kus nn päästjaid tuleb ka päästma hakata? Olen näinud juhust kus päästa tuli lausa n.ö. kuival jääl olevat päästjat, kes oli end nii täis lakkunud et ei jõudnud piisavalt kiiresti väljatõmmatava auto eest ja alt ära minna. Siit saab teha järelduse et niisuguse kaadriga on iga liigne tund ohuks päästjatele endile, kuna see päästeop kujuneb samal ajal ka külmarohtude manustamiseks looduses Sarnaseid näiteid on tuua veelgi, kuid sellel pole mõtet, sest naguni "ülivähe kotib".
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Äkki pingutad natuke üle nende päästjate täistegemisega? Too siis mõni näide, kui sul on. Ei vaidle, et NSVL ajal võis ja juhtuski niisuguseid asju, aga tänapäeval küll väga kahtlen.usamosse kirjutas:Sa tahtsid öelda et elukutselistel päästjatel on spetsiaalne varustus...? Kes aga ütleb et algse sündmuse juurde elukutselised tulevad päästma? Nagu noormees ütles, korraldab ta päästmise ise. Kas on harvad juhused kus nn päästjaid tuleb ka päästma hakata? Olen näinud juhust kus päästa tuli lausa n.ö. kuival jääl olevat päästjat, kes oli end nii täis lakkunud et ei jõudnud piisavalt kiiresti väljatõmmatava auto eest ja alt ära minna. Siit saab teha järelduse et niisuguse kaadriga on iga liigne tund ohuks päästjatele endile, kuna see päästeop kujuneb samal ajal ka külmarohtude manustamiseks looduses Sarnaseid näiteid on tuua veelgi, kuid sellel pole mõtet, sest naguni "ülivähe kotib".
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Kaks kolm aastat tagasi oli viimatine päästja päästmine mida nimetasin, tunnen kõiki osalejaid isiklikult ja siia avalikuks ei hakka neid panema. Mis see NSVL aeg nii teistmoodi oli, joodi ja juuakse ikka kui põhjus on .
Päästjatele tööd, trossid-köied sooja. e. VW meres
Elukutseliste ja isehakanute vahele jäävad ka vabatahtlikud päästjad, kuid ega ka neil üldjuhul piisavat varustust pole
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Nii palju kui ma tean, siis päästjad reageerivad ainult juhul, kui on inimelud ohus või keskkonna reostuse oht.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- Madlobster
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: L Mär 28, 2015 11:41 am
- Asukoht: Laagri
Re: Päästjatele tööd, trossid-köied sooja...
Samuti ülivähe kotib.
Kui sa oled tööülesannete täitmise ajal juutäis ja kuskile käkaskaela vahele jääd on see vaid ainult ja ainult sinu süü.
Teised kolleegid ka nagu peaks märkama ja taadi sooja kabiini kainenema suunama, mitte jää peale tuiama laskma.
Kui poisid tahavad tuaregi ise välja kangutada, mis siis ikka. Operatsioon tank soost või tuuareg merest, mis seal vahet on.
Temperatuuri vahe? Kui vatist oled siis tuleb kodus pehme diivani peal edasi juua.
Ja antud juhul ei näe mitte mingisugust seost uppunud tuaree ja johmase päästetöötaja vahel. Maju ka ei tohiks ehitada, sest eile nägin juuatäis ehitustöölist.
Tundub, et midagi nagu oleks vaja tõestada, aga kipub sohu ära minema. Tuleks gaasi maha lasta enna kui täitsa sisse kaabib.
Ländy pandud lingist selgub, et soigumise ja parastamise ja idioodiks tembeldamise asemel läks ka siit foorumist mitu inimest appi. Tubli pikk tööpäev, ilus ilm, tiba adrenaalini, värske õhk. Tip-Top
Kui sa oled tööülesannete täitmise ajal juutäis ja kuskile käkaskaela vahele jääd on see vaid ainult ja ainult sinu süü.
Teised kolleegid ka nagu peaks märkama ja taadi sooja kabiini kainenema suunama, mitte jää peale tuiama laskma.
Kui poisid tahavad tuaregi ise välja kangutada, mis siis ikka. Operatsioon tank soost või tuuareg merest, mis seal vahet on.
Temperatuuri vahe? Kui vatist oled siis tuleb kodus pehme diivani peal edasi juua.
Ja antud juhul ei näe mitte mingisugust seost uppunud tuaree ja johmase päästetöötaja vahel. Maju ka ei tohiks ehitada, sest eile nägin juuatäis ehitustöölist.
Tundub, et midagi nagu oleks vaja tõestada, aga kipub sohu ära minema. Tuleks gaasi maha lasta enna kui täitsa sisse kaabib.
Ländy pandud lingist selgub, et soigumise ja parastamise ja idioodiks tembeldamise asemel läks ka siit foorumist mitu inimest appi. Tubli pikk tööpäev, ilus ilm, tiba adrenaalini, värske õhk. Tip-Top
Pigi peab per*e minema!