1. leht 2-st

Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 2:17 pm
Postitas valka
Sattusin juhuslikult LC80 manuali sirvides sellise asja peale? Paljud seda päriselus ka järgivad ja kas on reaalselt oht midagi pekki keerata kui maanteelt tankima minnes kohe mootor välja suretada? Ilmselt sama teema ka teiste turbokatega..
idling.PNG
idling.PNG (247.82 KiB) Vaadatud 7250 korda

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 2:31 pm
Postitas LR90
Seda tühikäigul käimist on vaja, et turbo jõuaks maha rahuneda, muidu pöörleb ta ilma õlita kuni ükskord otsa saab.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 2:58 pm
Postitas JeepCheroXJ4x4
Absoluutselt, mina olen jahutanud/õlitanud kõikide turbokatega. Samuti ei ole kunagi külma mootoriga sõitu alustanud.
Igaühe enda otsus.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 3:17 pm
Postitas totu
Pigem on mureks sellise http://www51.honeywell.com/honeywell/ne ... harger.jpg asja õlivarustuse peatamine, soojus levib ebasobivatesse kohtadesse. Üleüldse on kõik, peale puukallistajate, rahul kui mooror saab rahulikult vihaseks ja rahulikult maha käia. Kõikvõimalikud termopaisumised, õlitused jne. Pikk jutt aga: täisgaas alles peale mootori töösoojaks soojenemist ja suretus alles paar minutit (erinevatel mootoritel erinev) peale täisgaasi. Ja kes plaanib auto ka peale garantiid alles jätta, lulitage "stop-start" välja.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 3:23 pm
Postitas JeepCheroXJ4x4
totu kirjutas:Pigem on mureks sellise http://www51.honeywell.com/honeywell/ne ... harger.jpg asja õlivarustuse peatamine, soojus levib ebasobivatesse kohtadesse. Üleüldse on kõik, peale puukallistajate, rahul kui mooror saab rahulikult vihaseks ja rahulikult maha käia. Kõikvõimalikud termopaisumised, õlitused jne. Pikk jutt aga: täisgaas alles peale mootori töösoojaks soojenemist ja suretus alles paar minutit (erinevatel mootoritel erinev) peale täisgaasi. Ja kes plaanib auto ka peale garantiid alles jätta, lulitage "stop-start" välja.

jepp, see start-stop on täielik taandareng. Ennevanasti insenerid mõtlesid, kuidas mootori eluiga pikendada, nüüd vastupidi. Ilmselgelt tänapäeva insenerid ongi puukallistajad :D

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 3:27 pm
Postitas TiitR
Kõik õige, isegi kasutan taktikat, et trassilt sõidust tulles, lasen 10..20 sek. "taastuda". Olen täheldanud, et ka TÜV-i mehed peale suitsutesti ei sureta enam kohe mootorit välja, vaid jätavad tühikäigul rahunema :) .
Teemaalgatajale - tanklad, mis asuvad linnas pole ju probleemiks, kuna ülal kenasti juhendis kirjas, et norm. linnasõidul pole koha peal tiksuma jätmine vajalik.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 6:33 pm
Postitas RistoRR
Ikka tasub lasta tiksuda. Mina puukallistaja pole ja näiteks mingi mõne minutilise seismise pärast ma ei suretagi üldse autot välja...

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 8:18 pm
Postitas helar
Paigalda püromeeter. Enne turbot. See annab väga hea ülevaate kapoti all toimuvast. Hakkad selle järgi hoopis teistmoodi sõitma.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 9:39 pm
Postitas Madlobster
See õlita keerlemise lugu ei ole õige, sest kui gaasi maha lased jäävad turbo pöörded ka rahulikuks ja kui seiskad siis ei jää see turbo sinna ilma õlita pikat tiirlema. Probleemiks on see, et peale kiiret sõitu/suurt koormamist on turbo kuum ja kui seisma jätad siis õli peale vool lakkab seega ka jahutus. Kogu turbo kuumus jaguneb ühtlaselt ning võllil olev õli hakkab kärssama. Ning see kärasand õli takistab normaalset õlitus. Kui õlikanal kärsand nõgist kinni jääb piisab väga lühikesest ajast ja oled ilma turbota. Turbo temp peab tühikäigul kukkuma nii madalaks, et sees olev õli enam kärsama ei hakkaks.
Turbo mootoril eriti kui armastad tuld anda kasuta ainult täissünt ja väga kvaliteet õlisi. Kui parem jalg koguaeg sirge pole ja turbo peale sõitu kapotialust ei valgusta siis pole hullu. Saab ka madalama klassi õlidega hakkama. Lihtsalt vahetult peale maanteed kohe ei maksa süüdet välja keerata. Enamasti aga sellist situatsiooni väga ei ole ikka on peale maanteed mingi rahulik lõik enne seisma jäämist (va kuse- kütuse- pirukapeatused maantee ääres)

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Aug 27, 2015 10:54 pm
Postitas saarekas
Väga hea ja mugav asi on TURBO TIMER.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: R Aug 28, 2015 1:11 am
Postitas t4nel
Probleem tekib jah sellest, et õli kõrbeb ära mitte ei jää võll kohe kuivale. Esimeses postituses pildiga kõik ära öeldud kuidas talitama peaks. Föön saavutab kõrgemad pöörded ja kuumuse koormuse all(kiirendamine, raske vedu) või pikemalt suurtel pööretel sõites, need on 2 asja peale mida tuleks oodata.
Siin on näha kui kaua töötab peale mootori seiskumist laagritel turbo https://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8 Pukside peal olevad jäävad praktiliselt kohe seisu. Kui seal pukside vahel on õli mis kuumaga pigiks muutub siis lõpuks surebki turbo ära.

Sattusin sellise lehe peale kus üks naaberriigi mehhaanik on erinevaid õlisid kuumutanud ja pildid räägivad enda eest:
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: R Aug 28, 2015 9:18 am
Postitas v6sa
RistoRR kirjutas:Ikka tasub lasta tiksuda. Mina puukallistaja pole ja näiteks mingi mõne minutilise seismise pärast ma ei suretagi üldse autot välja...
Siinkohal tasub õige korraks mõtiskella, mida see tiksumine tegelikult tähendab. Manuaalist klõpsatu alusel peaks maanteekiiruselt tulles mootor minuti rahunema. Arvestades, et me räägime turbodiislist, siis gaasipedaali vabastamisel kütust enam mootorisse juurde ei pritsita ehk mootor muutub õhupumbaks, millest läbipumbatav jahe õhk (ja silindritest lahkuv põlemata värske täide on jahe võrreldes põlemisgaasidega!) jahutab ka turbot üsna tõhusalt. Ma ei tea, kuidas teistel, kuid mul on kombeks mahapöörded teha aeglustades mõnesaja meetri jooksul (kus vähegi liikust takistamata võimalik), mitte rehvide vingudes viimsel hetkel maha pöörates. Mis tähendab, et mootor jahtub mitukümmend sekundit juba aeglustades. Ning mahapöördele järgnev liikumine on haruharva põhjagaasiga, osakoormus aga mootorit oluliselt juurde ei kuumuta. Ehk tanklapeatuse korral ei ole küll mingit vajadust täiendava jahutustsükli järgi olukorras, kus mootorivõimsuse tarbimisest kuni juhiistmelt lahkumiseni kulub mitu minutit;)

Kes aga tarvitavad autot kogu aeg maksimaalselt, need peavad muidugi vajalikud jahutusajad lihtsalt ära ootama - hõõguv turbo kuumakoda pole naljaasi. :?

Keegi eespool ütles väga õigesti: sisepõlemismootor on tänulik aeglase soojendamise ja jahutamise eest 8)

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: R Aug 28, 2015 12:29 pm
Postitas valka
Ise olen sõitu alustades õlirõhu näidikut jälginud ja enne ei sõida kui surve üleval. EGT anduri panin peale kui pumpa tuunisin ja see näitab päris hästi kui suured temperatuurimuutused kapoti all tegelikult toimuvad. Linnas tiksudes on väljalaske temp nii 120-150C kandis, paar sekundit kiirendust võib selle vabalt 400-500 peale visata ja pärast tuleb sama kiiresti alla tagasi. Samas, mõõtmine käib enne turbot ja selle jahtumine võtab kindlasti rohkem aega.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: N Sept 10, 2015 10:56 pm
Postitas BlueStang
Ma muudel masinatel sellele tählepanu ei pööra, aga mustangil peale ringrajalt mahatulekut lasen ülekuumenenud mootoril tühikäigul temperatuuri normaalsele tasemele tagasi tiksuda, enne seismapanemist - vahel võis isegi keema minna, kui kohe rajalt maha keerates moto seisma jätta.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitatud: R Juun 15, 2018 12:26 pm
Postitas KKKKKK
Võibolla vales teemas, aga ... sai prouale Golf soetatud. Autoga rahul. Häirivatest asjadest kõige rohkem käib pinda see start/stop. Saab manuaalselt välja lülitada iga sõidu algus ja ka proua on selle ära õppind, aga tahaks, et kogu aja oleks väljas.
Esindus saatis puu taha muidugi ja ütles, et ilmvõimatu on seda teha. Aga tegelikult? :-?