6volti "upsi" akude töökorrasoleku kontrolli võimalused

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

6volti "upsi" akude töökorrasoleku kontrolli võimalused

Postitus Postitas ricardo »

Tekkis pisike tõrge, et kuidas kontrollida akude korrasolekut ja kuidas tagada akude mitteärasuremine. Teema lihtne - on 6 volti akud(näiteks 6V7Ah; 6V10Ah; 6v4,5Ah), mis ajavad ringi elektrimootoreid, aga kohati koormatakse ülekaaluga üle süsteem ja akud ikalduvad ära. Esimene küsimus ongi selline, et kuidas saaks kontrollida akude seisukorda enne laadimist ja peale laadimist. Loomulikult on olemas "õiged" abivahendid, aga nende hind Eestis suurusjärk 700 euri. Kas abi oleks voltmeetrist või muust sarnasest. Akud suletud ja nn UPS-i akud. Iseenesest elektrisüsteemil vahel ka kaitse, mis peaks ülekoormuse korral välja lülituma/läbi minema? Aga siiamaani olukord selline, et akud saavad ilmselt liiga suure koormuse ja alles peale laadimist tuleb välja, et kui enne aku kestis a la 3 tundi, siis nüüd a la 5 min.Kas on olemas ka mõõtmetelt väiksed pingekontrollerid, mida annaks kasutada või see kaitse aku juhtme vahel peaksgi aitama. Soovitus mitte üle koormata on asjakohatu ja mõttetu. Segane jutt, aga kuna ise asja väga ei jaga, siis selgemalt ka hetkel väljendada ei oska. Kui midagi arusaamatuks jäi, siis lisaküsimustele vastata oskan küll.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: 6volti "upsi" akude töökorrasoleku kontrolli võimalused

Postitus Postitas R969 »

Kui aku on 7Ah siis 1 amprise vooluga saab akut 7h tühjendada.
Kui ainult 3h siis ongi järel 3 Ah mahtuvust.
Ja nii saabki kontrollida.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: 6volti "upsi" akude töökorrasoleku kontrolli võimalused

Postitus Postitas kalleo »

Paar tähelepanekut nn ups'i akude kohta.

Ei kannata üldse "suurt" tühjendamise voolu, vool üle 1/5C on juba palju, ehk siis 10Ah akut koormates 2A-ga peab ta vastu 3..4 tundi, (kuigi peaks 10/2=5 tundi). Neil akudel on reeglina ka laadimise/tühjendamise graafikud olemas, isegi nende graafikute pealt paistab see välja. Reaalsus on graafikutest aga palju nigelam. (Ntx graafiku järgi: Ultracell 12V 7Ah tühjendades vooluga 7A kestab aint 30 minutit pingeni 11V, ehk siis mahutavus koormusega 1C on ainult 3,5Ah! Ja seda ikka uute akueksemplaride puhul!)
Isetühjenemine on suht suur, kuidasiganes täis laetud aku tühjeneb lahtiühendatult paari kuuga ja kui laadimist ei järgne siis aasta pärast laadima hakata võib olla juba hilja.
Ei kannata üldsegi palju laadimis/tühjendamis tsükleid. (Halvasti mõjub nii suure vooluga tühjendamine kui ka laadimata olekus pikemalt seismine.)

Kokkuvõttes: ei kannata koormust, ei ole sügavtühjenduse akud ning tahavad kogu aeg laadimisahela küljes olla. Mitmes kohas olen üritanud isegi sarnaseid akusid kasutada, kuid loobunud.
Teemaalgatajale: panna toimiv kaitse kuni 1,2..1,5x normaalsest koormusvoolust suurem, kasutada suurema mahutavusega või teist
tüüpi akusid, (või toiteplokki kui 220 on olemas). Võib ka muidugi soetada udupeene kontrollielektroonika, aga ega need ups'i akud sellest paremaks muutu.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”