Külahull kirjutas:Kõik jahuvad kütuseaktsiisist nagu maailmalõpp oleks tulemas. Saage ükskord aru, et see ei ole põhjus, see on tagajärg! Lähme tänavatele, tuleb hull rahvamass, Kuningas Räbal kuseb püksi ja aktsiisi ei tõsteta, tuleb hoopis automaks, kas siis on kõigil suud kõrvuni, et saime oma tahtmise?
Koalitsioonilubaduste täitmiseks on vaja hinnanguliselt 100miljonit. Hetkel käib raha ühest taskust teise tõstmine, mille tagajärjel kaotavad kõik, ka need, kellel hetkelubaduste järgi midagi tõusma peaks. Sellest ei räägita, vähemalt enam mitte avalikult, et Eesti riik ei ole jätkusuutlik. See, mis praegu toimub, on koera saba jupitamine laseriga, et viilud ikka väga õhukesed oleksid.
Riigireformi oleks vaja, mis piiraks kasvava bürokraatiat. See 100m oleks võimalik täiesti kokku hoida riigieelarvest kui pisutki seda prassimist piirata. Võtame näiteks Kõpu valla. Oli seal vist 643 inimest. Nendele on vaja vallavalitsust koos vallavanema, vallasekretäri, raamatupidaja jne näol. Siis in corpore sõidab kogu vallavalitsus Itaaliasse riigi raha eest, mis tuleb meie kõigi taskust. Raudtee juht jääb vahele, et naine tangib riigi kaardiga eraautosse kütust. Maksab osa tagasi, suure surve peale esitab lahkumisavalduse, kuid järkab uue juhatuse esimehe nimetamiseni ametis. Vi..u, see on vargus meie kõigi taskust ja selle eest peaks jalaga saama, kuid see pole eraettevõtlus kus ebaefektiivse või kahjuliku majandamise eest töötuks jääks. Valitsuserakonnad saavad iga aasta vist 2,1miljonit niisama, selleks, et nad nii ilusad on ja valitsevad meid. Liikmemaksudest peaks jällegi see raha tulema. Riigikogulased valitakse teadupärast neljaks aastaks, miks vähemalt osad saavad nelja aasta möödumisel 3 kuu kompensatsiooni töölepingu lõppemise eest, kuigi jätkavad ka järgmises valitsuses? Lisaks veel erinevad lisatasud nõukogudest jne. Brüsseli jumalatele veel suured palgad, pereliikmetele kompensatsioonid, elamiskulud, reisikulud, koduigatsustasud...Kui kümmekond aastat tagasi oli võimalik ministriametid kahekäe sõrmedel üles lugeda, siis nüüdseks on neid juba 15, pluss nõunikud, ametiautod, erinevad abid jne.
Vaida sild tehti valmis. Enamasti läänemaailmas tehakse tunnel, hea hooldada ja muretu. ( See ei puutu hetkel asjasse, et Vaidast teisel poole Tartu mnt on vaid paar maja ja reaalsest seda silda ei kasutata). Tehti uhke puitsild, garantii sai läbi ja sild mädanes ära. Vastused on vaid äää ja ööö. Uus sild ca 300k. Ikka maksumaksja taskust. Point on selles, et Eestis võid olla riigiametnik, saad head palka, kuid vastutus on ümmargune null. Võid mingi sita kokku keerata oma lollusest, kuid see loeb, et oled kellegi lellepoed ja seega ametisse sobiv. Kõik ametnikud ei ole küll selliseid, kuid häirivalt suur osa küll.
Seega pika jutu kokkuvõte on see, et kütuseaktsiis on hetkel nagu sääsesitt ookeanis ja on palju põletavamaid asju, et siin riigis midagi korda saada. Hetkel meenutab mulle isiklikult kogu see asi arstide konsiiliumi, kes gangreenipatsiendi ümber kogunedes täiesti tõsiste nägudega arutavad, et kas peaks ikka veel peale puhuma või paneks juba teelehe peale.
Ja mis kuradi automaksust te jurate???? Kas on üldse vaja midagi tõsta ja mingeid uusi makse välja mõelda? Miks ei võiks tulla tulevik selline et reaalne sissetulek võiks kasvada ja väljaminek vähemalt maksude näol väheneda?
Mis oli eelmisel elul viga? Nii 6 kuud tagasi veel, kui laps ja sotsministrid veel ei juhatnud riiki??
Selle eest tuleb hoopis seista. Makse saab niikaua välja mõelda kuni neid makstakse ja ollakse nõus maksma.
Lähiajal seisame kütuseaktsiisi vastu. Järgnevalt siis peame seisma automaksu vastu. Just nii lihtne see ongi.
Kolmandana tuleb minna tänavale võitlema et korraldada erakorralised valimised. Protestima peab!
Ja miks sa võrdled mingit vaida silda hetke olukorraga? See on piisk ookeanis.