Koorma kinnitamine kastiautos

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

wwww
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: K Apr 18, 2012 11:04 pm

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas wwww »

Puucoy kirjutas:Mina olen leidnud balloonide tassimiseks sellise nipi, et euroalus tagurpidi kastipõhja ja balloonid aluse jalgade vahele ning rihm peale. Samuti olen käitunud muude ebamääraste asjadega misoleks küll rihmaga kinniveetavad kuid kipuvad veerema.
Täpselt sama olen mina teinud. Korralik kaubaalus võtta ja kõik korras.


vs
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas fanatt »

v6sa kirjutas:[quote="fanatt"
...
Üldiselt tuleb oskus kõik katsetades ja reeglina ka omadest vigadest seega tühja jutu puhumine ei ole vast kellelegi siin kasuks :cheers
Milline osa siinsetest postitustest on tühi jutt? :shock:

Kes pole teind ega näind, sellele tuleb tõenäoliselt kasuks mõningane eelteadmine, et nii ka saama. Või vähemalt, et nii tasuks proovida.

Mitmekihilise koorma tegemine on oma teadus ja sellest pole mina päris õige inimene rääkima. Meil siingi veomehi, kellele see igapäevane töö. 8) Need jälle pole tihtipeale kirjamehed... :?

Jutt algas üksiku ballooni või tööriistakohvri vedamisest maasturikastis katte all. Sestap pole ehk paslik rõhuda kõigile võimalikele raske- ja eriveose kinnitamise võimalustele? Küll aga lihtsatele võtetele, mis kastismäratsevat kolakat ohjes hoida aitaks.[/quote]

Ise küsid, ise vastad.
Jutu point on selles, et ei ole võimalik öelda võta see rihm ja pane üle selle nurga ja tõmba nii kõvasti kinni. Arvestama peab palju asju näiteks "mitme tasandilised veosed". Jäta siis see teema nende rääkida kes on seda teinud. :roll: PS. see link mis sa ennem lisasid on väga hea ja õppetlik!


Alus on ballooni jaoks väga hea, aga reeglina ei ole seda võtta kui vedada on vaja. Ning alust või prusse igaks juhuks kastis vedada oleks ju nonsens.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas honkomees »

fanatt kirjutas:... Alus on ballooni jaoks väga hea, aga reeglina ei ole seda võtta kui vedada on vaja. Ning alust või prusse igaks juhuks kastis vedada oleks ju nonsens.
See väga hea idee ballooni vedamiseks ja kastis tavaliselt ikka vaba ruumi on, mul vähemalt paar kasti seal ikka on, üks tühi ja teises aastaringselt köied, kirved, saed jms. Asi see euroalus sinna visata. Kui on plaanis mingi suurema koorma vedamine, siis teen ettevalmistusi niikuinii ja viskan liigsed asjad maha aga pärast jälle tagasi.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas v6sa »

fanatt kirjutas: ...
Ise küsid, ise vastad.
Jutu point on selles, et ei ole võimalik öelda võta see rihm ja pane üle selle nurga ja tõmba nii kõvasti kinni.
...
Ehk Sinu arvates peaks ka tööriistakasti kinnitamisest rääkima ainult ametikoolituse läbinud profid? Aga lase siis tulla:
1) alusele laotud kivide kinnitamine;
2) kümnekonna laua kinnitamine. Kastitäis on lihtne kinni tõmmata, aga paar tükki koormasse sundida juba huvitavam ;
3) paari täidetud 200-l vaadi kinnitamine. Ühe paned kenasti selilikeeratud aluse jalgade vahele aga paariga saab juba nalja;
4) mõne ehitusplaadi kinnitamine;
5) pooletonnise BigBagi kinnitamine.

Need on esimesed viis probleemset asja, mida mina olen pidanud nuputama. Tõsi, enamasti kerghaagise ja mitte maasturikasti kõrval seistes.

Ning ärme räägime sellest, et raske asi ei lähe kuhugi. Läheb ja just kõige ebasobivamal hetkel. :x

Minu pandud link on selles mõttes halb, et tegeleb kaks suurusjärku liiga suurte asjadega. Siin teemas ei küsitud 25-tonnise treipingi kinnitamise kohta, vaid paarikümnekilose gaasiballooni kohta. Põhimõtted ja füüsika on samad küll mõlemal juhul, kuid väikeste asjade puhul tekib oht kinnitamisega "asi" ära tappa... Gaasiballooniga seda muret pole, kuid igasugu õrnem kaup kahjustub viietonnise rihma käristi tõmbest üllatavalt kergesti :oops:

Ma olen endiselt seda meelt, et põhimõtteid saab edasi anda ka ilma konkreetset asja täpsustamata. Eriti "kümnete kilode klassis" 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 540
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas Kjen »

Head kastikaomanikud! Ärge tülitsege! Meie Euroliit on nagu ikka juba peaaegu kõik teie eest välja mõelnud.

http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... nes_et.pdf
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas v6sa »

Kjen kirjutas:Meie Euroliit on nagu ikka juba peaaegu kõik teie eest välja mõelnud.
...

Väga hea link. 8) Paraku jälle rõhuasetusega Suurte Vedude jaoks. Aga kel vaja tihemini asju vedada, siis eriti lisadest saavad kõik küsimused vastuse, kuidas peaks olema.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas al »

ääremärkusena üks vana tõdemus.
mistahes veos või kaup, peaks-võiks transpordiks olla ettevalmistatud ja laetud nii, et normaalsel liiklemisel oleks asi paigal ja ohutu vedada ka kinnitamata. Loomulikult võiks ka liigelda vastavalt ja veovahend võiks olla vastav veose iseloomule.
Koorma kinnitused peavad tagama, et mistahes muul erijuhul, olgu see ekstreempidurdus, avarii või eesti teed tänavad, ei pääseks veos liikuma ja ei oleks ohtlik ümbritsevale.
lihtne...?
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas fanatt »

Ehk Sinu arvates peaks ka tööriistakasti kinnitamisest rääkima ainult ametikoolituse läbinud profid? Aga lase siis tulla:
1) alusele laotud kivide kinnitamine;
2) kümnekonna laua kinnitamine. Kastitäis on lihtne kinni tõmmata, aga paar tükki koormasse sundida juba huvitavam ;
3) paari täidetud 200-l vaadi kinnitamine. Ühe paned kenasti selilikeeratud aluse jalgade vahele aga paariga saab juba nalja;
4) mõne ehitusplaadi kinnitamine;
5) pooletonnise BigBagi kinnitamine.

Need on esimesed viis probleemset asja, mida mina olen pidanud nuputama. Tõsi, enamasti kerghaagise ja mitte maasturikasti kõrval seistes.

1. Kivid peavad olema korralikult kiletatud ja omama vastavaid tugevdus nurkasid, lisaks veel rihmaalused nurgad. Kividega ei olegi midagi muud teha kui hoida alus tervikuna paigal, ülemisi kive hoiavad pikki nurgad ja rihma pingsus surub alumised paigale. minimaalselt kaks 2 tonnist rihma aluse kohta (üksik alus) Nõue üks rihm iga aluse kohta + lisa rihmad ülekoormuse jaoks
2. Oleneb mis sul veel kastis on. Lauad on ühed lihtsamad asjad mida kinni tõmmata. Kasutad kahte rihma, üks eest diagonaalis ja silmusega ümber laudade teine tagant sama moodi.
3. 2 või 3 vaati vead samamoodi nagu balloone, oleneb kasti mõõtudest. Mina vean neid külili kaks või kolm kõrvuti, sirget otsapidi vastu veoseina, minimaalselt kahe rihmaga ja jälle poova silmusega kinni.
4. Ehitusplaadi all mõtled kipsi? Sellisel juhul on eeldus, et plaadi saab panna lapiti veokasti põhjapeale, esimese otsaga vastu veoseina kui on võimalik kasutaks jälle poovat silmust, kui mitte ja kogus on suurem peab ehitama midagi mis fikseeriks külgpidise liikumise. Selline veos on tõesti keerulisemat sorti.
5. BigBag panna vastu veoseina, rihm ümber, lisaks veel rihm üle takistamaks ära vajumist. Sellise asja puhul jälgida kindlasti rihma maksimum koormust ja mitte arvestada ainul "poole tonniga" vaid sellise asja puhul ikka 2 tonnine lai rihm ja sama asi kivi alusega.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas honkomees »

fanatt kirjutas:... 1. Kivid peavad olema korralikult kiletatud ja omama vastavaid tugevdus nurkasid, lisaks veel rihmaalused nurgad. Kividega ei olegi midagi muud teha kui hoida alus tervikuna paigal, ülemisi kive hoiavad pikki nurgad ja rihma pingsus surub alumised paigale. minimaalselt kaks 2 tonnist rihma aluse kohta (üksik alus) Nõue üks rihm iga aluse kohta + lisa rihmad ülekoormuse jaoks. ...
Õnneks pole vähemalt meie külakoha ehituspoes tõstevahendit, et alust autokasti tõsta. Seega tuleb kivid käsitsi ümber laduda. ise olen ladunud nii tihedalt servast servani, et kuhugi liikuma ei pääse ja vaid kasti ülemise servani. Nüüd on ainuke riskikoht kivide lendutõusmine ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas v6sa »

fanatt kirjutas: ...
4. Ehitusplaadi all mõtled kipsi? Sellisel juhul on eeldus, et plaadi saab panna lapiti veokasti põhjapeale, esimese otsaga vastu veoseina kui on võimalik kasutaks jälle poovat silmust, kui mitte ja kogus on suurem peab ehitama midagi mis fikseeriks külgpidise liikumise. Selline veos on tõesti keerulisemat sorti.
....
Või OSB või puitkuidplaat, vahet ei ole. Mitmele meie foorumis teemaks olevale kastikale mahub 1250 mm rattakoobaste vahele?
Ning mitmel autol on tegelikult kastipõhjas säärased kinnitusaasad, mis peavad vastu kahetonnise koormarihma nare PINGUTAMISELE?

Muus osas väga hästi kirjutatud, aitäh. 8) Ning Korraliku Haagise või platekastiga auto puhul just nii tulebki teha! Õblukesemate vahenditega võib siis mugandada koorma kaaluga proportsioonis. Omal vastutusel (nagu ka LS kirjas!) muidugi.

Näituseks ülipopulaarse Navara kasti peaks kive mahtuma hästi ladudes nii poolteist tonni? :wink:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Koorma kinnitamine kastiautos

Postitus Postitas fanatt »

v6sa kirjutas: Mitmele meie foorumis teemaks olevale kastikale mahub 1250 mm rattakoobaste vahele?
Ning mitmel autol on tegelikult kastipõhjas säärased kinnitusaasad, mis peavad vastu kahetonnise koormarihma nare PINGUTAMISELE?
Nagu ikka peab veduk vastama veosele, ja ei ole mõtet nuriseda selle üle, et aiakäruga ei ole võimalik tonni betooni vedada. Reeglina peabki kinnitusaasad tugevamate vastu välja vahetama kuna peale peale esimest kasutamist on nad sirged või irdunud vedukist. Eriti pean silmas kerghaagiseid. :cheers
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”