Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas ivan »

Tere kõigile maasturisõpradele!
Panen siia foorumisse üle väikese üleskutse, mille oleme kokku pannud initsiatiivgrupiga Lagedilt. Rõhutan eelnevalt kohe ette, et me ei ole selle projekti vastu tervikuna. Selle trassi lisamise viis ja aeg aga jätab selle variandi algatajatest väga halva mulje. Kiiruga läbi viidud tutvustustel toodi juba välja, et see puudutab väga paljusid inimesi ja on kõige kallim variant. Aga sellele vaatamata tegi RB juhtkomitee väga kiire otsuse see variant võrdlustesse lisada. Trassi äärde jäävad kohalikud elanikud ei tea sellest variandist mitte midagi. Kui neid sellest teavitada, siis esialgu ei saa nad aru, millest jutt.
Tutvuge kindlasti RB kodulehel oleva slaidimaterjaliga, kahjuks ei ole jõutud isegi mitte veel kaarti valmis teha ja seda üleval ei ole. Slaidimaterjalide lõpus näete kui jõhkralt trass läbi asulate, üle uute majade on tõmmatud.
Aarne

Vajame sinu toetust allkirja näol petitsioonile, millega oleme vastu Rail Baltic (edaspidi RB) trassivariandile, mis jääks Tallinna ringtee lähistele Sakust kuni Lagedini.
Oma allkirja saate anda lehel: http://petitsioon.ee/ei-rail-baltic-tal ... ivalikule/
Ettepaneku trassi analüüsida tegid Rae, Saku, Raasiku, Jõelähtme, Kose, Juuru ja Tallinna omavalitsused jaanuari keskel. RB juhtkomitee otsustas selle variandi analüüsimiseks võtta 7. veebruaril. Samal ajal ei ole aga seda trassikoridori kaardimaterjalidesse lisatud ja selge ülevaade selle asukoha kohta puudub. On olemas ainult pildid suurematest ja tähtsamatest ristmikest ning asulatest. Need pildi on kohati hirmuäratavad neile, kelle majad ja tootmishooned lähevad lammutamisele ning kelle maja akna taga hakkab mürisema kaubarong vaid mõnekümne meetri kaugusel.
27-30. jaanuaril valdades korraldatud tutvustuse slaidikava järgi läheb lammutamisele ca 70-80 elamut ja tootmishoonet. Need hooned on rajatud viimase 10 aasta jooksul. Inimesed on rajanud endale kodu teadmisega, et see on rahulik ja vaikne koht. Maja ehituseks on võetud pangalaen aastakümneteks. Näitena lisan siia Luige asula pildi, mis on viimastel aastatel jõudsalt arenenud ja nüüd aetakse need inimesed kodudest välja kitsa grupi ärimeeste huvisid silmas pidades, kes soovivad raudtee ühendust Paldiski ja Muuga vahel.
Slaidimaterjaliga saad põhjalikumalt tutvuda http://www.railbaltic.info/et/avalikud-arutelud/-2

Raudtee rajatakse sajan¬di¬teks ja silmas pidades pike¬mat perspektiivi on abso¬luutselt õige viia ohtlikud kaubaveod Tal¬linna kesklin¬nast välja. Samas ei saa aga olla nii lühinägelik, et ehi¬tada uus raudtee sinna, kus juba täna on elamurajoo¬nid ja 40 aasta pärast Tallinna eeslinn. Lähima majandus¬perioodi tõusu ajal arenevad just nimelt Tallinna lähi¬ümbruse asulad kiires tem¬pos edasi. Kas ettepaneku teinud vallajuhid tahavad vägisi oma elanikud välja tõrjuda, kaotades seeläbi oma maksutulu ja arengu¬võimalused? Raudtee, mis on ette nähtud kaubaveoks, ei too mingit kasu kohali¬kele elanikele ega loo ka uusi töökohti. Maa selle ümbruses kaotab oma väärtuse elamumaana. Raudtee poolitab vallad vaatamata rajatavatele eritasandilistele ristmikele. Ohtlike veos¬tega kaasnevad riskid tuleb vallal enda peale võtta. Rääkimata nendest suurtes ebamugavustest ringisõitude näol ehituse ajal.
Ja mis need ristmikud kõik eesti maksumaksjale maksma lähevad: kui 85% ehitusest kompenseerib Euroopa Liit, siis hilisemad ülalpidamiskulud tuleb meil kõigil kanda, sest mitmete majandus- ja finantsspetsialistide poolt ei ole see raudtee tasuv oma väheste kaubavoogude tõttu. Reisijate veole aga maksavad kõik riigid peale.
Oma blogis võrdleb Indrek Neivelt seda projekti Estonia Airi maailmavallutusega, mis kolinal kokku kukkus.
http://www.indrekneivelt.eu/2014/01/23/ ... alju-aega/
Kui sa hindad vaikset elukeskkonda ja rikkumata loodust oma kodukohas, siis saada see kiri edasi oma sõpradele ja tuttavatele, et nad saaksid oma allkirjaga meid toetada. Rail Balticu trassi rajamisel tuleb leida kõigile parim ning kindlasti turvaline lahendus.

Aega on jäänud väga vähe kuna valikud langetatakse juba selle aasta veebruaris-märtsis.

Murelikud elanikud Kiili, Rae ja Saku vallast.
Viimati muutis ivan, T Veebr 11, 2014 1:41 pm, muudetud 1 kord kokku.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
u.s.s
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: T Okt 03, 2006 7:16 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna rintee trassi vastu

Postitus Postitas u.s.s »

Isegi olümpiamängude ajal ei unusta eestlane oma rahvusspordiala - allkirjade kogumist.
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas ivan »

u.s.s kirjutas:Isegi olümpiamängude ajal ei unusta eestlane oma rahvusspordiala - allkirjade kogumist.
Tegelikult ei taha meist keegi sellega tegeleda. Elaks vaikselt oma elu valitud kodukohas vaikselt edasi. Kahjuks aga ei lasta vaikselt elada ja tahetakse raudtee oma õue peale või aia taha tuua. On ju olemas ja üles pandud palju inimsõbralikumad variandid.
Võbolla oligi selle variandi lisamine olümpiamängude ajale spetsiaalselt valitud!
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2442
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas v6sa »

ivan kirjutas: ...
On ju olemas ja üles pandud palju inimsõbralikumad variandid.
...
Milline neist? Kõik RB trassivariandid sõidavad kellegi õuest läbi.

Kõige vähem jama põhjustab hetkel välistatud vanale trassile jäämine. Kuigi ka selle puhul pühitakse minema kümneid majapidamisi.

OT ka: mis ajast on Luige või Lagedi vaiksed ja rahulikud kohad? Võrreldes Viru tänavaga ehk küll...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas ivan »

v6sa kirjutas:
ivan kirjutas: ...
On ju olemas ja üles pandud palju inimsõbralikumad variandid.
...
Milline neist? Kõik RB trassivariandid sõidavad kellegi õuest läbi.

Kõige vähem jama põhjustab hetkel välistatud vanale trassile jäämine. Kuigi ka selle puhul pühitakse minema kümneid majapidamisi.

OT ka: mis ajast on Luige või Lagedi vaiksed ja rahulikud kohad? Võrreldes Viru tänavaga ehk küll...
Hetkel ei ole olemas ringtee äärde planeeritava trassi kohta isegi mitte kaarti. Geoloogilisi ega keskkonna uuringuid ei ole tehtud. Mingi ettekujutuse saab tutvustuse slaidimaterjalidest: http://www.railbaltic.info/et/avalikud-arutelud/-2 . Selle järgi läheb kokku 70-80 hoonet maha! Ilmselt tuleb 1 km peale suurim arv ehitisi kogu trassi pikkuses.
Harjumaa piires on trass 11B-10E kõige inimsõbralikum variant. Maha ei lähe ühtegi hoonet. Selle juures jäävad puutumata ka suurem osa Natura aladest. Samuti on kaubavood Muugalt kõige lühemat teed pidi tiheasustsusest välja suunatud. Sellega on minimiseeritud kõik raudteega seotud ohud inimese elukeskkonnale. Loomulikuilt läheb ka see trass läbi kellegi maavalduse aga ei lõhuta kodusid ega hävitata töökohti!
Ringtee äärde planeeritava trassi korral hakkaksid kaubaveod kulgema mööda trassi 11C, mis on mööda olemasolevat raudtee koridori. Ka 11c mis läbib täna Maardut; Liivamäe küla, Nehatut, Loo aleviku, Veneküla, Ülejõe küla, Lagedit ei ole eriti perspektiivikas. Linnalähedased asulad kasvavad ju lõpuks linnaga kokku. 11C aga ei läbi praktiliselt ühtegi aleviku ega küla peale Maardu, millest ei saa Muuga puhul ei üle ega ümber.
Müra on mõõdetav, kuid iga inimese taluvuse piir on erinev. See piir omakorda palju mõjutatud keskkonnas,t kus oled üles kasvanud. Ka sellised väiksed kohad nagu Lagedi ja Luige on väga erineva müratasandiga. Ühte juba läbib raudtee ja teist maantee, mis oma müra annavad. Kui inimene juba soetas endale elamise raudtee ääres, siis oli sellel oma hind ja ta tegi seda omal vabal tahtel. Uue trassi rajamisega laiendatakse seda piirkonda sadades meetrites ja selle piirkonna sisse haaaratakse ka need kelleni see müra varem ei jõudnud. Need inimesed kaotavad nii tingimustes, kus nad elavad kui ka oma kodu väärtuses ja mitte vähe.
Müra tasemega nendes asulates saab iga maasturiomanik ise tutvuda. Sõida kohale, keera süüde välja ja kuula. Ise olen aastaid elanud Tallina magalates ja usu, need tingimused ei võrreldavad ammugi siis mitte Viru tänavaga.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas MeelisV »

lugesin siit ja sealt aga ei saanud hetkel aru millest täpselt jutt
mis trass kust kohast on siis hea ja kust on halb ?

Meelis @ Liivamäe küla
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas ibra »

Meil Eestis ei taha keegi, et tema valda, linna ehitataks prügilaid, loomsete jäätmete käitlemise tehast, steriliseerimise tehast, tuumajaama, raudteed, radarijaamu, poligoone, kõrgepingeliine ega surnuaedu. :) Mida teha, kas kolida koopasse elama? Ka seal ei jätku kõigile vaikset nurgakest.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas Kalamees »

Eks erinevus on ka kas relsid on keevitatud või mitte.
Aga mõnus on liigelda Euroopas Inter-City ja Inter-City Express rongidega Euroopas. Kiirus, teenindus, soojad vagunid, mõnusad istmed ja lauad, net ja kohv-tee ja võileivad ja ajalehed saadaval pidevalt. Ja sujuv ja kiire sõit - mida veel tahta.
Kui keevitaud relsid siis pole seda kolinat.
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas Roostekoll »

Ma nüüd vaataks asjale hoopis teise nuka alt.
Kole kahtlane, et see raudtee reisijate veoks mõeldud on.
Rong Euroopa mõistes on meeletult mugav liiklemisvahend ja isegi olen nt mööda fritsudemaa grüünesid tuhatnelja kihutanud - see on kõik jubelahe. Miskipärast kahtlen, kas sellele trassile piisavalt reisijaid on? Hakkavad eestlased siis nt Saksamaale kalevipoegadeks käima? Vaevalt. Põhiosa turiste sisse tulevad kruiisidega ja enamik meite väljaskäimisi on olnud ja jäävad lennukite kanda.
Põhi saab sellel trassil olema ikkagi kaubavedu. Võidavad sellest kõik teised peale lihtsate inimeste.

Eestlane on jah selline imelik loom, kes armastab vaikust ja kuuleb mägra peeru ka poole kildi kauguselt. Samas valulävi on ka kõrge, sest nii mõnedki meist ikka veel taluvad nt seda paneelmaja naabrit, kes igal pühapäeval jälle mõne augu oma sõelapõhjaks uuristatud seina puurib. Paljude kasulike ja mõistlike asjade ees ajatakse nina vingu ja kukutakse hädaldama. Mina leian jällegi, et tuumajaamad kuluks meile ära küll.
Kusagilt tuleks aga tõmmata piirid.

Seega kui toosamune seakari hakkab seda kaubatrassi üle kellegi hoovi rajama, siis tasub ikkagi hädaldada küll.
Seega leian, et teema-algatus on igati õigustatud. Ega kedagi üldiselt ei huvitagi teiste inimeste mured seni kuni just Sinu õuele keegi mobiilimasti püsti lükkama ei tule :mrgreen:

Seega jõudu ja jaksu asja vedamisel!!!
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas Movistar »

Mina olen samuti selle poolt,et seda Rail Balticut pole Eestisse vaja ja annan ka oma allkirja selle jaoks .
Neivelt ütles oma blogis ära miks .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas erik »

Kui ma ei eksi, siis on see viimane veel kaardistamata variant Ainuke, mida piirkonna kohalikud omavalitsused ise pooldavad. Egas seal ka väga rumalad inimesed ei istu, pealegi on nad saanud oma mandaadi enamuselt elanikelt.

Ma ka nagu Lagedi elanik...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 849
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas FlammablE »

Mul ausaltöeldes ükskõik, kust see trass ümber Tallinna jookseb, aga mingi tõsiseltvõetava reisijateveo korraldamiseks peaks liin välja jõudma linna sisse. Kuulda on olnud igasuguseid plaane, et teemegi rongipeatuse linnast välja jne. Loomulikult ei pea kaubajaam asuma kesklinnas.
Neivelti idee, et trass peaks läbima ka Tartut ja ka teistes riikides tähtsamaid sihtkohti, on reisijateveo seisukohast täiesti õige, sest otse Tallinn-Berliin sõitjaid ilmselt väga palju poleks. Selle koha pealt ma ei ole nõus, et lennuk oleks ainuke mõistlik vahend pikemate vahemaade läbimiseks. Lennata on kiirem, kuid rong on mugavam ning lisaks võimaldab ka autoga Tallinnast Euroopasse jõuda ilma vahepealse sõiduta. Kindlasti on küsimus ka hindades. Nii reisijate kui kaubaveo seisukohast. Mingist Euroopaga liitumisest ei ole mõtet rääkida, kui rongipileti hind saab olema mõttetult kallis.
Selle asemel, et vaadata seda kui ühte pikka rongi sõitmas Tallinnast Berliini, oleks mõistlik läheneda projektile kui raudteele. Ehk kui võimalus on loodud, siis eks tulevikus paistab, kas leitakse veerem ja tulevad kiired lühimaa rongid. Ebarentaabel reisijatevedu on paratamatus. Selle jaoks ongi riik ja maksud. Kuni kulutused ja saadav kasu inimeste heaolu näol on mõistlikus vahekorras, on kõik ok.
Kaubaveo mahtude üle spekuleerimine on mõlema poole jaoks üks suur selgeltnägijate tuleproov. Ei tea keegi päris täpselt, mida vedama hakatakse ja millises mahus.
007
Fitting 38"
Postitusi: 358
Liitunud: L Sept 01, 2007 3:58 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas 007 »

Lisan meelevaldselt isikliku arvamuse sellest mõtetust järjekordsest "pea Brüsseli perses" projektist.

1. See on eestlasele absoluutselt mitte vajalik/praktiline ehitus. Mina sõidan autoga ntx Varssavisse Tallinnast 11-12 tunniga. Rongi max (rõhutan max!!!) liikumis kiirus on 160 km tunnis + peatused ja ringid Leedus (planeeritavad siis). Seega phm liigub see rong keskmiselt mingi 100 km tunnis. Berliini saan mina lennukiga ca 300 eur eest ja seda siis 2 tunni jooksul.

2. Selle projekti maksumus tasub vbl!!! ..... ära alles 50 aasta pärast. Seda siis peale valmimist. Sellise taristu igapäevane hooldus tahab rõvedat pappi.

3. See projekt läheb oluliselt kallimaks (nagu nad kõik), kui planeeritud ja ma ei räägi sellest marginaalist mis sinna juba sisse on arvutatud.

4. Ja lõpetuseks on tegemist riiklikult tähtsa projektiga, mis tähendab seda, et me võime siin mingeid petitsioone produtseerida 3 tk päevas, valitsus jookseb neist üle nii nagu ise tahab!!! Võetakse vastu otsus ja tehakse ära lihtsalt. Phm nagu Stalin tõmbas Jaltas oma jämeda pöidlaga joone üle kaardi, mille peale teised kaks vangutasid vaikides pead ainult.

Ma pole küll progressi vastu üldiselt aga need võiksid olla MINU arust natuke reaalsemad ja mõistlikumad. Ma pigem paneks selle raha normaalse "baltic autobahni" alla, koos mõistlikku teemaksuga ntx.
RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas ivan »

erik kirjutas:Kui ma ei eksi, siis on see viimane veel kaardistamata variant Ainuke, mida piirkonna kohalikud omavalitsused ise pooldavad. Egas seal ka väga rumalad inimesed ei istu, pealegi on nad saanud oma mandaadi enamuselt elanikelt.

Ma ka nagu Lagedi elanik...
See ongi kõige hullem, et kaardistamata. Seega ei ole mille alusel teiste variantidega võrrelda. Saame olemasoleva slaidimaterjali alusel kokku lugeda mitu maja ja tootmishoonet tuleb maha lammutada slaididel esitatud eskiiside põhjal. Need slaidid hõlmavad aga ainult osa sellest trassist. Slaidide pealt loen kokku, et lammutamisele läheb 70-80 hoonet. Jüris, Kurnas, Lugigel langeb täiendava müra ohvriks sadu inimesi. Kui ainult neid numbreid võrrelda näiteks trassiga 13B-13C, siis selle variandi korral lammutamisele läheksid üksikud majad ja müra reostuse alla satukisd kordades vähem inimesi. Puutumata jääb ka Nabala n.n. karstiala (teadlased ei tunnistsnud seda karstialaks).
Millist kasu tooks see trass kohalikel valdadele vastutasuks selle eest, et kaovad eluasemed ja töökohad. RB ehitatakse põhiliselt kaubavedudeks. Pealiskaudselt koostatud AECOM uuringus kaubavedude esikohal paber ja puit. Paberi tootmine eestis on 0-i lähendane, seega on arvutustes sees Soomes toodetud paber, mida tahame laevatraspordilt kätte saada. Põhjamaades on paberi toodang langendud 40% võrreldes 2006 tehtud uuringutega. Puitu tahaks ju ise siin eestis ümber töödelda.
Reisijate vedu saab olema marginaalne ja sellele tuleb igal eesti maksumaksjal hakata peale maksma, sama kui Tallinna tasuta transpordiga. Reisijate transpordile maksvad peale enamus Euroopa riike, kusjuures seal on palju reisijaid. Kes siin foorumlastest otsustaks auto asemel minna rongiga Tallinnast Pärnusse? Rohkem peatusi ju eestisse ei tule! Ja kuna peatusi rohkem ei tule, siis ei paranda see mitte kuidagi ka valdade omavahelist liiklust, ei liidaks neid omavahel, pigem lahutab. Luuakse juurde uued vallad Põhja-Rae, Põhja-Kliili, mis 20 aasta pärast liidetakse Tallinnaga.
Hetkel ei tule mul meelde mitte ühtegi plussi nende valdade elanikele seoses rintee trassiga.
Suures plaanis on see strateegiline projekt mida EL meil ehitada aitab. Ei mina ega teised Rae valla elanikud ei ole selle projekti vastu. Kasutada võiks olemasolevaid raudtee koridore, nii nagu trass 11A reisjate veoks. Sellest võidaksid ka trassi äärde jäävad elanikud, sest karmistuvate nõuete järgi olukord müraga paraneb, ülesõidud saavd viidud eri tasanditele koos vana raudteega, ei lõhuta olemasolevat infrastruktuuri, karjamaad jääksid tükeldamata, jne. Mõningatest asulatest oleks pidanud kindlasti mööda minema. Täna enam sellist varianti ei tule, sest Olemasolevad trassi variandi valiti juba enne aug 2013. Kirjade järgi toimusid ka valikud arutelud ja valiti kõige odavam. Sellepärast ei lähe ka läbi Tartu, sest oleks olnud 280 km pikem.
Kui aga valikutes lähtutakse maksumusest, siis ringtee oma ainult pikendab trassi ja kuni 3 tasandiliste ülesõitude ehitamisega teeb selle lõigu kordi kallimaks.
Lisaks ei saa ma aru kuidas viimasel hetkel saab lisada täiendavid trasse. RB kodulehe andmetel lõpetati ettepanekute vastuvõtt (see oli juba pikendatud) 20.okt 2013. Septembris 2013 olid välja kuulutatud kõik trassid ja määratud avalike arutelude kuupäevad. Siis, enne valimisi deklareeris ka Rae vallavanem, et RB-d Rae valla territooriumile ei tule.
Ma ei näe siin nende valitud iskute tarkust, pigem ikkagi tüüpilised poliitikud. Kirjutasin ka Rae valla volikogu esimehele, soovisin kohtuda antud küsimuses. Huvitusin volinike seisukohtadest, sest Rae valla volikogu ei ale trassi sobivust arutanud (Kiili arutas ja eitas), kuid selle soovi peale katkes kirjavahetus.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: Petitsioon Rail Baltic Tallinna ringtee trassi vastu

Postitus Postitas TTUUL »

13 c varjant ~300 meetrit elutoa aknast. :yupikaye
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”