Rehvidest, TÜV-ist ja juriidilistest probleemidest

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

PSV kirjutas:Olen seda juba kuskil korduvalt kirjutanud...

Sõiduk peab vastava valmistaja juhendile. Valmistaja on ette näinud, millised rehvid sinna alla sobivad, vastav tabel on ka autol kuskil olemas.
Registreerimistunnistusele vanasti rehvimõõte ei märgitud, see aga ei tähenda, et on antud luba anarhismile. Vajadusel vaadatakse järgi tehase andmebaasist, mis on igas TÜ punktis olemas. Kui on põhjendatud vajadus, siis tuleb saata avaldus Maanteeametisse ja peale lubavat otsust märgitakse tehasemõõtudest erinev mõõt regtunnistusse.

Kui tänaval kontrolli käigus ka rehv hambu jääb, siis on tegemist ohtliku veaga ja tee läheb erakorralisele ülevaatusele. https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13275786 Mõõtude märke ja siltide puudumise korral võib kontrollija teavet küsida maanteeametist või TÜ punktist. Kahtluse korral alustatakse menetlust, vormistatakse protokoll ja andmeid täpsustatakse hiljem. Kõik on tahtmise ja suhtumise küsimus.

Ka velgede vaheflantsid pole lubatud.
Ehk tegelikult on meie seaduste järgi igasugune ümber tegemine ja masina parendamine keelatud,kui kasutad masinat avalikel teedel.
Olles viimaste nädalatega seaduse ristipõiki läbilugenud,siis selline järeleldus :puke: :puke:
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Rehvide mõõdud tulid andmebaasi kohustuslikult Riikliku liiklusregistri pidamise põhimääruse jõustumisega 2005 aastal. Seega hiljem registreeritud masinate mõõdud on poolitsal nupuvajutuse kaugusel onlainis. Regtunnistusele neid andmeid võib aga ei pea kandma.

§ 7. Sõidukite andmebaasi kantavad andmed
11) sõiduki andmed, milleks on kategooria, mark, tüüp, kaubanduslik nimetus, kere tüüp, värvus, mootori tüüp (kütus), mootori töömaht (cm3), mootori võimsus (kW), pikkus (mm), laius (mm), kõrgus (mm), uste arv, istekohti kokku, seisukohti kokku, telgede arv, veotelgede arv, täismass (kg), tühimass (kg), kandevõime (kg), registrimass (kg), ratta rehvi mõõt esimesel, teisel, kolmandal ja neljandal teljel, lubatud teljekoormus esimesel, teisel, kolmandal ja neljandal teljel (kg), registri teljekoormus esimesel, teisel, kolmandal ja neljandal teljel (kg), piduritega haagise lubatud mass (kg), piduriteta haagise lubatud mass (kg), erivõimsus (kW/h), lubatud kiirus (km/h), traktori mootori ning traktori käiguosa number;


Kõik ümberehitused on lubatud, kui need on tehtud serditud osadest ja jäävad tehase nõuete piiridesse. Väljapool seda vajalik ekspertiis. Praktikas on teised minust tugevamad.
Asi on ka põhjendatud. Yanekk ja teised ehk ehitavad korralikult, kuid Jüri või Vanja näevad vähem vaeva ja ei taha mina, et selline auto minu ja teiste elu ohtu seab. Küll võiks oma automaailma esindaja poliitikasse saata, et võtta vastu hulk seadusemuudatusi, mis lubaksid piiratud kasutamisega sõidukite ehitust ja kasutust tänasest lihtsamal moel. Näiteks Rootsi legaased aeglase sõiduki märgiga masinad.
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Nii palju kui mina olen kehtivatest seaduistest aru saanud,siis võid sa kasvõi lüpsikule rattad alla kruttida ja avalikult liigelda ilma igasuguste paberiteta, kui sul on sellel liikuril küljes aeglase sõiduki märk :lol:

Puht sportlikust huvist küsin, mis ametit isand PSV peab? :roll:
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Meditsiin ja metsandus toovad leiva lauale, kuid olen tudeerinud ka juurat ja tegelenud sõidukite + ARK-ga kunagi, hetkel puht huvi korras, kuid ka konsultatsioone on jagatud.Täna sellega põhjalikult tegeleda ei viitsi, kuid hea on end kursis hoida. Ei osale PPA töös, kui see kartuseks oli.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

AsTroSS kirjutas:Nii palju kui mina olen kehtivatest seaduistest aru saanud,siis võid sa kasvõi lüpsikule rattad alla kruttida ja avalikult liigelda ilma igasuguste paberiteta, kui sul on sellel liikuril küljes aeglase sõiduki märk :lol:
Voh,selle peale kohe tuluke süttis :twisted: aga koguaeg ~25km/h liikuda natuke nadi.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

PSV kirjutas: Kõik ümberehitused on lubatud, kui need on tehtud serditud osadest ja jäävad tehase nõuete piiridesse.
No mikidemaal on Pro Comp toodang ju ka vist legaalne,meil maanteeametile(no ei tõuse käsi kirjutama Suure algustähega)selline toodang ja lahendus ei sobi.
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Ei maksa siiski müüte luua

Liiklusseadus:
SÕIDUK

§ 12. Sõiduki mõiste

(1) Käesoleva seaduse tähenduses on sõiduk teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev liiklusvahend, mis liigub mootori või muul jõul.

(2) Käesoleva seaduse tähenduses on mootorsõiduk mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, mopeedi ega mootori jõul liikuvat rööbassõidukit.

§ 13. Sõidukile esitatavad nõuded

(1) Liikluses on lubatud kasutada sõidukit, mille tehnoseisund vastab Eestis kehtivatele nõuetele.

(2) Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema kehtestatud korras registreeritud ja omama vastavat riiklikku registreerimismärki. Sõiduk tuleb registreerida viie tööpäeva jooksul pärast sõiduki tollivormistamist või omandamist.

Auto on sõitjate või veoste veoks või sõidukite haakes vedamiseks või eritööde tegemiseks ettenähtud vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h. Autoks loetakse ka kolmerattalist mootorsõidukit ja elektrikontaktliiniga ühendatud rööbasteta sõidukit. Autoks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat. Liikurmasin on ratastel liikuv teatud kindla töö tegemiseks ettenähtud mootorsõiduk, mille suurim valmistajakiirus ületab 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h. Liikurmasinaks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat.

Erand on haakesse pandav eriseade.
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

yanekk kirjutas:
PSV kirjutas: Kõik ümberehitused on lubatud, kui need on tehtud serditud osadest ja jäävad tehase nõuete piiridesse.
No mikidemaal on Pro Comp toodang ju ka vist legaalne,meil maanteeametile(no ei tõuse käsi kirjutama Suure algustähega)selline toodang ja lahendus ei sobi.
Meie MA tahab elada lihtsa Sille elu, ehk mida vähem probleeme, seda parem. Mikihiire poolt tehtud asjadel puudub maagiline EU sert ja seetõttu ongi asjad kõlbmatud. Andes lubava otsuse võtab MA endale rahva ees vastutuse, et tema tegu ei pane kedagi tänaval suuremasse ohtu võrreldes mitteandmisega. Seda riski saab ta delegeerida eksperdile teatud juhtudel. Aga ka ekspert ei taha vastutada..... jne. Toodangul peab olema tehase heakskiit ja lõppkasutusmaa soov seda kõike akspepteerida. Minul oli ühel autol puust rool ja TÜ punktis olin esimene, kes vastavad serdid ja paberid letti ladus. Huviga vaadati ja loeti. Saksa regtunnistus oli neid kirjeid pilgeni täis.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

PSV kirjutas:Ei maksa siiski müüte luua

Liiklusseadus:
SÕIDUK...Liikurmasin on ratastel liikuv teatud kindla töö tegemiseks ettenähtud mootorsõiduk, mille suurim valmistajakiirus ületab 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h. ...
küsimus tarkadele... kuidas käituda motoplokiga, nigu veneaegsed krotid ja mtz ning ka tänased apastraadid, millele kastiga haagis koos selle serval oleva istemega külge käib, kas sellega võib külavahel käia poes õlle järel /kainelt muidugi :lol: ) ja mis tähised numbrid sel seaduse järgi küljes peavad olema. Regatud pole neid kunagi, samas on mul ka üks pisike 15 hj/max 25 km/h hiina ime, mil neli ratast all - kas see peab kah traktorina arvel olema?
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Paistab,et isegi murutraktoriga ei tohi enam õlle järgi minna .... :roll:
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

PSV kirjutas:Mikihiire poolt tehtud asjadel puudub maagiline EU sert ja seetõttu ongi asjad kõlbmatud.
Veidi O.T. oma mätta otsast ehk maakera on siiruviiruline.
Nimelt keelati USA-s aastaid tagasi Land Rover Defender 110 müük (pika kerega) kuna pidiavat olema reisijatele ja kaasliiklejatele ohtlikud. TÄPSELT SAMA põhjendusge keelas Austraalia Defender 90 (lühikese kerega) mudelite müügi.
Sellest järeldub, et füüsikasedused ja inimeste antoomia peaks nagu maakera eri pooltel erinevad olema... :shock:

Sama on USA vs. EU setifitseeritud asjad....

Mis rehvi mõõtudesse puutub, siis tehas lubab minu autol vähemalt NELJA mõõtu rehve kasutada...
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Veel mainimata norm, mis annab vastused liikurmasinate kohta :

Ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste tehnoseisundi kontrollimise eeskiri ning nende tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded¹
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Tere.

...sest tõelised autod ehitatakse ise...
Ümberehitatud sõiduki EKSPERTIISI AKT nr......
Paigaldada rattakoobastele laiendid nii,et need kataksid rattad kogu laiuses ja poripõlled nii,et need ulataksid rattateljest madalamale.MKM 18.05.2001.a. määrus nr50,&2, ,,25 aastat ja vanematele sõidukitele kehtivadnõuded"-GOST 25478,&1.7 ja EL direktiiv 78/549/emü nõuded.

Kuna autol olid all patroli rattad 235/75r15 velgedel 7JJ¤15CH vastasid MKM 18.052001.a.määruse nr 50 lisas2 grupis 5,,Rattad(rehvid ja veljed)" ja standardis STRO toodud nõuetele.
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Tere.

Ma otsisin üles paar aja kirja ükson 2000/5 V8,teine 3004/1 V8.Tundub,et seadused on iga riigi enda teha ,aga võidab see kes paremini lakub.
Willi Waihtari 1941 WILLYS COUPE.Kesälla 1997Ajoneuvohallintokeskukselta tuli lupa muutostyöhön ja kaikki näytti olevan jäjestyksessä.Pian kuitenkin selvisi,ettei homma olekaan tälla selvä. Kun auto oli valmis ja valmistauduttiin muutoskatsastukseen,kävi ilmi,että kanta-autona oli niin uustuontiyksilo,jonka sallittu muutosprosentti ilman autoveron maksuseuraamusta on 25%.Täma romutti haaveet pikaisesta rekisteröinnistä!.....Todennäköisin vaihtoehto rodintulevaisuudelle lieneekin myynti Ruotsiin.

SHELBY COBRA 1969 GT 500convertible
Suomessa on tasan yksi avomallinen Shelby.Tietysti Pohjanmaalla.Ennen kuin Shelby ehdittiin saamaan täysin ajokuntoon,muutiSuomen valtio autoverolakia.Rekisteröinti ei enää onnistunutkaan aiemilla 25-vuotiaan ajoneuvon verosäännöillä.
eimuu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: K Veebr 04, 2009 9:36 pm

märkused tehnilises passis

Postitus Postitas eimuu »

Tervist!
sain oma liikuri ( Nissan Pick-up D-21) peale täielikku taastamist liikuma ja TÜ-gi puhtalt ja kenasti tehtud kuid üsna järgmisel päeval hakkasin politseile miskipärast silma ning kui millegi muuga nokkida polnud, siis sain hoiatuse vale rehvimõõdu eest. Nimelt passis märkus, et rehvimõõt (peab) olema 205/16 kuid liikuril on all 235 laiad rehvid ning naastud on sootuks 255. Huvitav et ülevaatusel see probleeme ei tekitanud?! Mitte kuidagi ei tahaks sinna monteerida nõnda kitsast vankriratast.

Küsimus: Miks selline märge passis on? Milline kadalip tuleb läbida, et ARK-s see kustutada või muuta. Kas seda on üldse võimalik muuta?
käsi kullas, perse mullas!!!
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”