Piduritega haagis-mis autol kui palju
Moderaator: Moderators
Piduritega haagis-mis autol kui palju
Tere 4x4 pere!
Vaatasin et teie foorumis hulgaliselt infot suuremate kärude ja nendega liiklemise kohta. Pean siis silmas BE-d.
Omal see kategooria olemas ja nii töö kui hobi poolest päris tihti ka vajadus suuremaid haagiseid sikutada aga sobiv auto veel puudub. Siiamaani on kuidagi erinavate tuttavate käest autosid laenates läbi saadud aga peab tõsiselt mõtlema ka enda liikuri väljavahetamisele.
Sellest tuligi mõte, et tekitaks siia ühe andmebaasi tõsisematest veduritest. Eks see teistelegi kasulik.
Põhitähelepanu oleks loomulikult maasturitel aga mainida võiks ju ka pakibusse ja miks mitte ka tõsisemaid sõiduautosid. Arvan et aasta ja mootori võiks samuti kirja panna. Alampiiriks pakuks 2000 kg, alla selle pole eriti midagi vedada ju.
Et ots lahti teha siis minu poolt:
2008 MB Sprinter, mootor 2,2, piduritega haagis lubatud 2000 kg.
Parimat,
Vallo
Vaatasin et teie foorumis hulgaliselt infot suuremate kärude ja nendega liiklemise kohta. Pean siis silmas BE-d.
Omal see kategooria olemas ja nii töö kui hobi poolest päris tihti ka vajadus suuremaid haagiseid sikutada aga sobiv auto veel puudub. Siiamaani on kuidagi erinavate tuttavate käest autosid laenates läbi saadud aga peab tõsiselt mõtlema ka enda liikuri väljavahetamisele.
Sellest tuligi mõte, et tekitaks siia ühe andmebaasi tõsisematest veduritest. Eks see teistelegi kasulik.
Põhitähelepanu oleks loomulikult maasturitel aga mainida võiks ju ka pakibusse ja miks mitte ka tõsisemaid sõiduautosid. Arvan et aasta ja mootori võiks samuti kirja panna. Alampiiriks pakuks 2000 kg, alla selle pole eriti midagi vedada ju.
Et ots lahti teha siis minu poolt:
2008 MB Sprinter, mootor 2,2, piduritega haagis lubatud 2000 kg.
Parimat,
Vallo
Land Roveri mudelitel (Discovery, Range Rover Sport, Range Rover) on kõigil lubatud sikutada piduritega haagist kuni 3500 kg. Sõltumata aastakäigust. Vanemate Defendrite kohta ainult ei anna pead.
Viimati muutis Discovery, T Dets 30, 2008 12:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Nimetatutest küll ükski tõsine vedur pole.margus61 kirjutas:Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD 2004 aut - 3360 kg
Volvo C303 3,0 bens 1979 man - 2500 kg
MB 230 GE lühike 2,3 bens 1987 man - 2500 kg
Audi Allroad 2,5 tdi 2004 aut - 2300 kg
Kui tahad tõelist vedurit siis võta USA kastikas.
Vedasime Dodge Ram-iga Patrolit.Treiler ca 500 kg+Patrol ca 2200 kg.
Maanteel poolhaagistest(kindlasti mõni loll arvab,et seisvatest) möödasõite tehes läks vahepeal meelest äragi,et saba taga lohiseb.Lihtsalt niipalju toorest jõudu on.
Kui teemaalgataja oleks viitsinud vähe otsida siis vastav teema on täitsa olemas.
Ema-tütre teema asub muideks siin: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=12626
-
- Zootramm
- Postitusi: 717
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Teema algataja mõte oli andmebaasi tekitamine, mida minu poolt sai ka pakutud. Ise olin just sama küsimuse ees ja otsisin, palju tavalise Cheroga vedada võib.Movistar kirjutas:Nimetatutest küll ükski tõsine vedur pole.
Inimese hinnang on alati subjektiivne. Kui harrastad täislaadungis haagisega maanteerallit, on su arvamus igati asjalik. Kui on vahel vaja mõni treila peal maastur või haagissuvila võistlustele või niisama teise kohta toimetada ja sama masinaga ka igapäevaselt mõistlikult kulgeda, on too Mersu dislaga Grand minu subjektiivsel hinnangul üks asjalikumaid valikuid. Mõistlikkuse piiresse jääva kütusekulu juures on momenti piisavalt.
Pikemal haagisega otsal muutuvad küllaltki oluliseks ka esmapilgul tähtsusetuna näivad pisiasjad, nagu automaatkasti ja cruise toimetamine. Aga sellest saab aru alles alles siis, kui sõidad roolis näiteks 1,5 päevaga 1400+ km. Põhja-Norrasse sabas 8 meetrit rekkalaiust suvilat...
Teema algatajal ehk siis minul on nii viidatud 3,5 tonni käruteema kui ka kõik muud analoogid juba läbi loetud. Nagu ka suurem osa ülejäänud foorumist .
Küsimus tekkiski sellepärast, et igasugu jutte kaaludest ja lubadest on küll ja veel aga sageli puuduvad just lubatud massid.
Usun, et siinses seltskonnas on piduritega haagise vedajaid üle keskmise palju ja seega on sellest teemast ka veidi kasu.
Ning otse loom(a)ulikult on kõige õigem asi suurte haagiste veoks just USA pick-up aga eks kaaluma peab erinevaid võimalusi.
Igatahes härrased, jätkame tehnilistes passides tuulamist ja info kogumist.
Tänud vastajatele!
Küsimus tekkiski sellepärast, et igasugu jutte kaaludest ja lubadest on küll ja veel aga sageli puuduvad just lubatud massid.
Usun, et siinses seltskonnas on piduritega haagise vedajaid üle keskmise palju ja seega on sellest teemast ka veidi kasu.
Ning otse loom(a)ulikult on kõige õigem asi suurte haagiste veoks just USA pick-up aga eks kaaluma peab erinevaid võimalusi.
Igatahes härrased, jätkame tehnilistes passides tuulamist ja info kogumist.
Tänud vastajatele!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
LR 90/110/127 ja Defenderid 90/110/130 sõltumata mootorist veavad EU riikides 3,5 tonni ja emamaal 4 tonni haagist. Sama pädeb manuaalkastiga Disco I ja RR Classic kohta.49ZIA kirjutas:Land Roveri mudelitel (Discovery, Range Rover Sport, Range Rover) on kõigil lubatud sikutada piduritega haagist kuni 3500 kg. Sõltumata aastakäigust. Vanemate Defendrite kohta ainult ei anna pead.
Vanematel Series Land Roveritel (enne 1948-1983) on piduritega haagised reeglina alla 3 tonni. Põhjuseks nõrgad mootorid ja pidurid.
Konkreetsetel juhtudel tuleb passi või tehase andmetesse pilk heita.
Realses elus on 3,9L V8 Disco I-ga ka üle 4 tonni kaaluvat purjekat veetud ja ilmakonpliktsioonideta.
Kui vaja tõsist vedurit, siis LR perest on selleks Defender 130, mis võtab peale 5 inimest, tonni kuapa ja sappa 3,5 (4) tonni haagist. Seega saad BE lubadega moodustada ca 7 tonnise autorongi.
Lisaka loe:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=644 ... ht=tsement
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Automaatkastiga Disco I puhul kehtub ka ju 3,5 t piir.Landy kirjutas:LR 90/110/127 ja Defenderid 90/110/130 sõltumata mootorist veavad EU riikides 3,5 tonni ja emamaal 4 tonni haagist. Sama pädeb manuaalkastiga Disco I ja RR Classic kohta.
Või on erinevus selles, et emamaal tehakse 4 tonni osas manuaal- ja autom. kastiga isenditel vahet?
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
LR tootja lubab 4000, meie ARK (ilmselt kogu EL) tunnistab inertspiduritega haagiseid kuni 3500 ni. Sellest ka maks 3,5T. Puhtalt isikliku arvamusena ei eelistaks raske haagise veol ilma koormata kastikat, kaheteljeline haagis hakkab kerget auto saba juhtima. Seda leevendab haagise koorma ettepoole toomine mis aga koormab liigselt haakeseadet ja muudab, tänu haakeseadme teleskoobile mõjuvatele vertikaaljõududele, inertspidurite töö närvilisemaks. Suur bensukas ja A/T on küll hästi mõnusad aga rahakotti laastavamad. Juba manuaaldiisliga võistlusautot vedades kisub küttekulu 15 kanti.
Tehtud, mõeldud.
käru
Toyota LandCruiser HJ60-61, aastast 1980-1989, piduritega haagis kuni 3,5 tonni
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08