totu kirjutas:Kui tahame nii hirmsasti elektriga sõita, miks ei võiks linnade vahel liikuda elektrirongid, autode vedamiseks. Kui igal täistunnil väljuks rong Tallinnast Tartusse( ka Pärnusse, Narva jne.), pileti hind võrduks kütusekuluga ja reis kestaks poolteist tundi, koos laadimistega? Ise küll ei viitsiks omal jalal sõita. Kui palju kütust jääks põletamata, arvestades ka kaubavedusid, palju avariisid olemata jne. Kaoks ka vajadus kuratteab mitmerealiste teede järele. Paraku elamegi demokraatias, kus rahandus, kapitalism ja poliitika tapavad, käsikäes, kainet mõistust.
Elektriauto ei ole, ilma radikaalsete arenguteta, ei keskkonnasäästlik, rahasäästlik ega praktiline ja radikaalsed arengud peaksid olema kordades (hind, efektiivsus, resurss). Ja milles narvakad süüdi on, et peavad kõigi elektriautode saastet (seda siis otsesaaste mõttes, 1km= ca. 150g CO2 + muud jääkproduktid) neelama. Elektriautode võrgust laadimine peaks olema seadusega keelatud, tahad elektriga sõita, pane propeller või päikesepaneel püsti.
PS. Diiselvedur ei ole hübriid. Kasutatakse lihtsalt elektriajamit. Hübriidide puhul räägime ikkagi pidurdusenergia salvestamisest ja selle hilisemast kasutamisest.
Hübriidi puhul räägime ikka kahe või enama jõuallika kasutamisest ühel sõidukil. Diiselgeneraatori ja elektrimootoriga rong on selle loogika järgi hübriid. Pidurdamisel toodetav lisa el.energia ei muuda asja. Kuidas sa Totu seda lätlaste rallikat nimetaks?
Päris omapärane rongi-idee muidugi, sõidad Tallinnas alusele ja Pärnus maha. Kui see atraktiivselt lahendada võiks ka turistidele päris lõbus ja vaatemänguline olla läbi Eesti lõputute põldude ja laante vahel oma autos ringi tuhiseda
Canadas sõidab üks põnev turistikas, päris äge suurte akendega rong (tsekka:
http://www.rockymountaineer.com)
Praktilise poole pealt ma sellesse muidugi väga ei usu, rong on ja jääb ühistranspordiks ja inimesed tahavad jääda individualistideks. Lisaks peaks oma plaane sobitama rongi(juhi) graafikuga, mis on tüütu
See selleks.
Ärgem unustagem peamist:
*
Sisepõlemismootori kasutegur on 20%. Täiustatud tehnoloogiaga ja lisakulutustega saame sealt ehk 30-40% mis ongi selle tehnoloogia dead end.
*
Elektrimootori kasutegur on 90% ja tänapäevaste arenduste juures 98% (nt:
http://www.qmpower.com/index.aspx)
Nende faktide järgi on sisepõlemismootor üks kõndiv laip, mis otsib oma hauda.
PS!
säinas kirjutas:ega ma sinuga väga ei vaielnudki, lihtsalt arvan, et see murrang toimub mujal ja meie jääme ca 50 a maha.
nõus... ja samuti ei tahtnud vaielda
mulle meeldib lihtsalt see teema ja see arutelu. Sul võib olla õigus eesti seisukohast aga see murrang juba toimub praegu siinsamas minu ümber, kus elektri ja hübriididega liigutatakse praktiliselt kogu avalikku transporti ja teenistust. Ma julgeks pakkuda, et el.autod hakkavad domineerima järgmise 10-15a jooksul.
rommi