(JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
HrHunt
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: P Nov 30, 2008 2:42 pm
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas HrHunt »

CÄÄRFIILD kirjutas:Pakun ,et nii 2015 pole elektriauto ka meie teedel mingi haruldus!
Näiteks elektripaat pole juba praegu, minu meelest on nendel ikka tõsine aju-halvatus kes meie siseveekogudel senimaani pensumootoriga töristavad ja trollivad, õline rada järel, kui just emajõgi välja arvata.
El. mootoriga kuulad linnulaulu, koprad ujuvad paadiga võidu, kala tuleb ja resurss on kusagil 8 tundi trollimist korraliku 100 Ah süvatsükkel-aku korral.
60kW/110Nm/AWD+RWD/LR & 191kW/380Nm/FWD/LSD
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Ok, oletame, et see kiirlaadimise skeem tõesti toimib. Olen lugenud neid "mobiil/läpakas mis iganes, minutiga laetud" uudiseid ja usun.
Aga, Energia mis välja antakse, peab ka sisse saama. Eelnevalt näiteks toodud 40kw/5h e. 200Kwh "sisse valamiseks" 10 min jooksul, peaks laadimisjaam VÄGA alajaama lähedal asuma. (peast kiiresti 5400A?)

Hr. Hunt´i lingilt edasi
http://www.lightningcarcompany.co.uk/

Mille spets. ütleb:
Drive Motor:
• Hi-Pa Drive™ technology - four 120kw power Permanent Magnet brushless motors
Battery:
• State of the art NanoSafe™ battery packs. 36kw power

ja kõige olulisem:
Q. How long does it take to charge the Lightning?

A. There are likely to be three options: Overnight using a domestic power supply, a couple of hours using a 3 phase power supply and just 10 minutes using a fast charge unit.

Ma hakkan raha koguma, kui nad natukese kõrgema kliirensiga ja vähema bling-blingiga asja valmis teevad. 120kw igas rattas ja 300km autonoomia 8)
a1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: P Veebr 15, 2009 8:26 pm
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas a1 »

al kirjutas:200Kwh "sisse valamiseks" 10 min jooksul, peaks laadimisjaam VÄGA alajaama lähedal asuma. (peast kiiresti 5400A?)
Seal oli märgitud, et laadimist võimaldatakse pingetel 120, 240 ja 480V.
480V ja kolme faasi korral jääb juhtmesse <150A mis polegi väga hull. Laadimisjaam saab oma toite kindlasti kõrgepingest. Kodusest seinakontaktist laed ikka terve öö. EE peab oma infrat oluliselt jämedamaks tegema, kui selliseid üle üksikjuhtumi hakkab esinema :wink:
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

a1 kirjutas: Seal oli märgitud, et laadimist võimaldatakse pingetel 120, 240 ja 480V.
480V ja kolme faasi korral jääb juhtmesse <150A mis polegi väga hull. Laadimisjaam saab oma toite kindlasti kõrgepingest. Kodusest seinakontaktist laed ikka terve öö. EE peab oma infrat oluliselt jämedamaks tegema, kui selliseid üle üksikjuhtumi hakkab esinema :wink:
On küll >150A, (tuletame meelde maja peakaitset 20A. Oleks see vast pidu EEE õuel: 5,38 krooni/A kuus), aga seda tunnise laadimisega, 10min korral korrutame amprid 6-ga. Millega ajame numbrid väga müstiliseks.
Mitte et ma pessimist oleks. aga lihtsalt huvitav oleks teada, kuidas see tehnoloogia toimib.
Kõrgema pingega oleks see küll teostatav, aga siis muutuks oluliselt mängureeglid, sest juba 1-5kV seadmetel on juba hoopis teised nõuded, kodus selliste pingetega enam ei mängi.
a1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: P Veebr 15, 2009 8:26 pm
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas a1 »

Kiirlaadimine on laadimisjaamade teema. Kodus paned tigumeetodil - niristad aegamööda :twisted:
a1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: P Veebr 15, 2009 8:26 pm
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas a1 »

Ei tea, kas 38a vana 4x4 elektiauto on veel kasutamiskõlblik?
Pikkus 3,1m; laius 1,83m.
Mass 209kg, kandevõime 480kg.
2x36V patareid 121Ah, iga rattas 190W mootor.
Läbisõit vaid 27,9 km.
Kes täpsemalt uurida tahab, peab ise kohale minema.
Tegelikult peaks neid lausa 3tk seal olema.
Pilt kah
sasha
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Sept 08, 2008 11:20 am

Postitus Postitas sasha »

keegi võiks kasvõi korragi out-of-the-box mõelda ja olekski korras. kõik on muidu jõle targad :)
....et ei saa ju akut kiirelt laadida... ei saagi.... ja pole vajagi...

http://www.youtube.com/watch?v=Y8nTAjVaa7Y
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Jäi kuskilt silma ka hüper kondensaatoritel põhinev süsteem, kus "kodus" laetakse suure mahutavusega kondensaatorit(e patareid?), sõidad koju, ühendad juhtme, käib hele laks ja sekunditega auto kondekad laetud, anna tuld.
Ja ikkagi jäävad vooluühikud, mis vaja üle kanda, isegi kõrgepinge puhul täiesti müstilisteks.
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

See on ju ainut mudel ja arvutidisain. Delfi jutust saab aru justkui oleks selline juba ehitatud. On ikka soodad.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

Aastake on vahepeal mööda läinud, aga unistus elektriautost on jäänud ...
Nov 25, 2008 anttix kirjutas: Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
Noh elektriautode propageerijad.

Vahepeal on minu "pärs" auto vanemaks jäänud st. nüüd on mul 1986. a pärit LC70. Kas võtate vastu kihlveo aastaks 2010?
Tõsi masin ise ei ole küll enam tehaseseadetes, aga võrdluse aluseks võtame tehaseseadetes LC70-e.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Tsiteeriks James May'd Top Gear'ist, kes tutvustas maailma esimest seeriatootmise vesinik-Hondat. Ainus uue tehnoloogiaga auto mis kunagi tarbijate poolt omaks võetakse, peab olema nagu vana auto. Inimesed ei muuda oma harjumusi. Keegi ei taha autot millega Tallinnast Võrru sõitmiseks pead, Tartus vahepeal kaheksa tundi akusid laadima.

Inimesed on harjunud, et sõidetakse ja kui kütus otsa saab, siis tangitakse ja sõidetakse edasi. Auto mis sõidab ja tankimiseks seisab pool päeva ei ole edasiminek vaid suur aste tagasi auto arengus.

Seega ennem kui mingeid igavesti kestvaid või kiirelt vahetatavaid akumooduleid välja ei mõelda jääb elektriauto paari puukallistaja naiivseks ettekujutuseks maailma päästmisest. Kas nad ka reaalselt seda teevad on kaheldav, sest elekter teadupärast tuleb kust? Pealegi ei ole ka väga keskkonnasõbralik aastas korras autol pagasiruumi jagu akusid välja vahetada. Tänapäeva akud teatavasti seda vajavad.

Elektriauto on nagu üleminekusuhe bensiinipeale, peale rasket lahkuminekut bensiinimootorist. Seda kuni kui tõeline uus armastus - vesinikmootori näol saabub. Millal vesinikutootmine masstootmise tasemele võimeline minema on ja millal maailm vesiniktanklaid täis on on juba hoopis teine teema.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Myrgel kirjutas:Tsiteeriks James May'd Top Gear'ist, kes tutvustas maailma esimest seeriatootmise vesinik-Hondat. Ainus uue tehnoloogiaga auto mis kunagi tarbijate poolt omaks võetakse, peab olema nagu vana auto. Inimesed ei muuda oma harjumusi. Keegi ei taha autot millega Tallinnast Võrru sõitmiseks pead, Tartus vahepeal kaheksa tundi akusid laadima.

Inimesed on harjunud, et sõidetakse ja kui kütus otsa saab, siis tangitakse ja sõidetakse edasi. Auto mis sõidab ja tankimiseks seisab pool päeva ei ole edasiminek vaid suur aste tagasi auto arengus.

Seega ennem kui mingeid igavesti kestvaid või kiirelt vahetatavaid akumooduleid välja ei mõelda jääb elektriauto paari puukallistaja naiivseks ettekujutuseks maailma päästmisest. Kas nad ka reaalselt seda teevad on kaheldav, sest elekter teadupärast tuleb kust? Pealegi ei ole ka väga keskkonnasõbralik aastas korras autol pagasiruumi jagu akusid välja vahetada. Tänapäeva akud teatavasti seda vajavad.

Elektriauto on nagu üleminekusuhe bensiinipeale, peale rasket lahkuminekut bensiinimootorist. Seda kuni kui tõeline uus armastus - vesinikmootori näol saabub. Millal vesinikutootmine masstootmise tasemele võimeline minema on ja millal maailm vesiniktanklaid täis on on juba hoopis teine teema.

Urmas
On ju olemas reaalselt toimivad, autonoomsed vasinikutanklad. Vesi võetakse loodusest ja päikese- või tuuleenergia jõul lagundatakse- vesinik tünni ja hapnik õhku. Viskad magnetraha automaati lased paagi täis. Heitgaas (veeaur) sajab niikuinii mingi aega maha tagasi. Midagi keskkonnasõbralikumat on vist raske välja mõelda.
Tehtud, mõeldud.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

totu kirjutas:On ju olemas reaalselt toimivad, autonoomsed vasinikutanklad. Vesi võetakse loodusest ja päikese- või tuuleenergia jõul lagundatakse- vesinik tünni ja hapnik õhku. Viskad magnetraha automaati lased paagi täis. Heitgaas (veeaur) sajab niikuinii mingi aega maha tagasi. Midagi keskkonnasõbralikumat on vist raske välja mõelda.
Küsimus on koolifüüsikast tuttavas energia jäävuse seaduses. Mitu kWh (ehk/ja eurot) paned sa sinna protsessi energiat sisse ühe vesinikukütusesse talletatud kWh saamiseks ehk mitu eurot see maksma läheb.. JA mitte väheoluline - kust sa selle algse töötlemise energia võtad?
Arvesse tuleb võtta veel ka sidusaid süsteeme, auto toitesüsteemide konstrueerimine, tootmine, paigaldamine, sertimine, logistikavõrgu rajamine (topelt veokulud per tankla), blabla.

Meenub siinkohal Saksamaa, kes a) plaanib ka elektri- ja hübriidautodele rõhuda ja b) vähendab tuumaenergia osakaalu ja tahab jaamu sulgeda. Ehk siis elektrit hakatakse rohkem tootma vene gaasist ja enda kivisöest. Übergreen. Lisame siia akude endi ja nende hilisema utiliseerimise maksumuse (mitte väike) ja tulekski kohe nobelid anda poistele.

Mereveest on tehnoloogiliselt võimalik kulda toota. 2x kallimaks läheb, kangi kulla eest paned kaks sisse protsessi...
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

tanel kirjutas:
totu kirjutas:On ju olemas reaalselt toimivad, autonoomsed vasinikutanklad. Vesi võetakse loodusest ja päikese- või tuuleenergia jõul lagundatakse- vesinik tünni ja hapnik õhku. Viskad magnetraha automaati lased paagi täis. Heitgaas (veeaur) sajab niikuinii mingi aega maha tagasi. Midagi keskkonnasõbralikumat on vist raske välja mõelda.
Küsimus on koolifüüsikast tuttavas energia jäävuse seaduses. Mitu kWh (ehk/ja eurot) paned sa sinna protsessi energiat sisse ühe vesinikukütusesse talletatud kWh saamiseks ehk mitu eurot see maksma läheb.. JA mitte väheoluline - kust sa selle algse töötlemise energia võtad?
Arvesse tuleb võtta veel ka sidusaid süsteeme, auto toitesüsteemide konstrueerimine, tootmine, paigaldamine, sertimine, logistikavõrgu rajamine (topelt veokulud per tankla), blabla.

Meenub siinkohal Saksamaa, kes a) plaanib ka elektri- ja hübriidautodele rõhuda ja b) vähendab tuumaenergia osakaalu ja tahab jaamu sulgeda. Ehk siis elektrit hakatakse rohkem tootma vene gaasist ja enda kivisöest. Übergreen. Lisame siia akude endi ja nende hilisema utiliseerimise maksumuse (mitte väike) ja tulekski kohe nobelid anda poistele.

Mereveest on tehnoloogiliselt võimalik kulda toota. 2x kallimaks läheb, kangi kulla eest paned kaks sisse protsessi...
Rääkisin ju autonoomsetest tanklatest st. kogu energia saadakse 100% taastuvatest (päike ja/või tuul) allikatest. Vesinik toodetakse paaki, kui energiat on ja tarbitakse kui vaja. Juhtusin ningis dok. filmis nägema. Asi olemas Skandinaavias (ei mäleta kus täpselt) ja toimib. Praegused tanklad mõõtudelt hästi kompaktsed, kuniks tarbijateks vaid mõnikümmend katsesõidukit. Selge et kui me kõik hakkame vesinikku nõudma, tekivad tootlikuse jms. probleemid. Lihtsalt süsteemi ülesehitus kõige ökoloogilisem (seadmed ja protsess ei sisalda praktiliselt midagi keskkonnaohtlikku ja materjalid on suurepäraselt taaskasutatavad). Selge et tänaste tehnoloogiate juures on elektriautoga tegelemine laias plaanis ajaraiskamine.
Tehtud, mõeldud.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

totu kirjutas:Rääkisin ju autonoomsetest tanklatest st. kogu energia saadakse 100% taastuvatest (päike ja/või tuul) allikatest. Vesinik toodetakse paaki, kui energiat on ja tarbitakse kui vaja.
See protsess maksab ka midagi. Piltlikult öeldes, kWh-e läheb ka maagist metalli valmistamiseks selle tuulegeneka jaoks. See tuleb paigaldada, seda tuleb hooldada. See tuleb hiljem utiliseerida. Kõik see maksab, kõik see võtab energiat.
Päikesepaneelid ja mikroskeemid - tead palju sinna toormeid läheb, puhast vett, el. energiat jne?

Taastuvenergia on senikaua tore ja rohelisem kui beebi okse, kuniks vaadatakse ENERGIAT isoleeritult, mitte selle tootmise (õigem oleks öelda: muundamise) vahendeid. Hopp, meil on siin paneel ja genekas ja voilaa, elektrit tuleb nagu taevamannat. "Nääd midagi me ei maksa!"

Mida komplitseeritum süsteem on energiat ühest liigist teise muundamas, seda kallimaks läheb süsteemi enda komponent saadavas energiaühikus.

Võrdle mingit ürgaegset diiselmootorit ja tänapäevast kõrgtehnoloogiat saksa auto kapoti all. Kindlasti tarvitatakse uuemal ajal ära kütus efektiivsemalt, kaod on väiksemad, aga kas vända otsast tulev energiaühik on odavam? Kas see süsteem kestab sama kaua? Hoolduskulud?

Lõpuks peab kokku lööma, kas sealt genekast tuli kogu eluea jooksul üldse nii palju kWh-e välja kui selle üksiku ühiku loomiseks läks (alates arvutite toiteplokkide ja kontorilampide poolt söödust CAD-is sirgeldamise ja arvutamise faasis, genekate tehase püstitamine). Pole triviaalne arvutus, 100% täpselt isegi võimatu teha (tehas disainiti ka kunagi mingis arvutis ja need arvutid tehti ka kuskil jne :) ). Mina neid arvutusi rahuldava täpsusega teha ei oska. Miks ma kraaksun on lihtsalt sellepärast, et tundub nagu vaataks roheenergia apologeedid ja maaletoojad mõningatest aspektidest üle... teadmatusest või taotluslikult.

Ainus korralik taastuvenergiaallikas on praegu autonduse juures IMO puugaasigeneraator :)

A noh, mis siin ikka. Eestis plaanitakse ju riiklikul tasemel juba maa alla 3 miljoni m3 suuruse augu kaevamist, et siis sinna turbiinid otsa panna ja vett lastes elektrit toota kui elekter on kallis. Odava elektriga pumpame jälle tühjaks. :8ball:

Roheline energia on muutunud mingiks omamoodi religiooniks nagu kliimasoojeneminegi. Aga tuumaenergiale ikka raudne "ei"... :no
tegime pulli, aitab
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”