2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas?

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Mahno kirjutas:Rohelised, ärge seda lugege :)

Esimesee asjana viska see EGR sealt minema.Eriti kui sul mehaaniline pump on. Kui EGR klapi minema viskad, siis sisselaskekollektoris on õhusiiber, mida liigutab seesama varras, mis EGRist tuleb. See siiber tuleb kas minema visata või lahtises asendis fikseerida. Vastasel korral on klapp kogu aeg kinni, õhku jääb väheks ja jõudu pole.Kui masin üldse ei tossa, siis keera kütet peale. Mul on endal ka 51kw mootor pika ja täiskõrge bussi peal. Kui gaasi annad on paras angerjas taga aga edasi liigub küll. Ülevaatuse ajaks keerad kütet maha jälle. Pihustid on sellel masinal sellised nagu on - stendis võid kontrollida, aga minuteada seal midagi reguleerida ei saa ja otsi ka vahetada ei saa. Põhimõtteliselt on uutel pihustitel värvikoodid küll, aga vanadel masinatel on tihtipeale pandud ka need nii nagu kätte sattunud on.Vastates sinu küsimusele- pikk ja kõrge läks maanteel tühjalt 130, siis oli kõik. Lühike ja madal kannatab rahus 110 sõita, kui müra ei häiri (kurtide boonus). Maksimumi ei tea, sest see masin pole sellises korras, et temaga kiiruskatseid teha. Maksimumkiirust mõjutab ka peaülekanne - kiirem on maanteel parem. Aeglasega karjub käes ja maksimumkiirus on väike mitte sellepärast, et mootor ei jaksa, vaid sellepärast et pöörded saavad otsa.

Kui vene keel suus on, siis asjalik rahvas on siin: http://transit-club.com/forum/ Kui õieti mäletan, siis seal on teemad "teeme ise turbodiisli" ka kuskil läbi käinud.
Nii, erg viskasingi minema, kuid mul liigutas seda siibrit varras, mis läks pumba peale,
kuhu kaasi trosski kinnitus. Viskasin selle jupi sisselaske kollest ka minema, kus küljes
see siiber oli. Ja seega puudub hetkel õhupuhasti, koledalt lärmab nüüd.
Hetkel oleks isegi hea, kui kurt oleksin.
Väljalaske peal panin erg augu kinni. Ülejäänud sisselaske kollet leotasin nädal aega atsetooni,
nitrolahusti ja bensiini sees. Jube nõgine ja notine oli aga puhtaks sain. Karteri tuulutuse juhtisin
ka sisselaskest ära. Ja uskumattu, kuid tänu sellele sain küttekulu juba allapoole. Kas tõesti see
nott õhuvoolu niipalju takistas siis? Kütet veel peale keeranud ei ole, aga jah tegu on mehhaanilise
pumbaga. Ega ma ka sellega mingeid ulmelisi kiiruskatseid tegema ei hakka, aga varu võiks ju igaks
juhuks ikkagi olemas olla. Tõesti on ka selline asi jah, et sõida nagu 4käigulise ladaga, lõppus ruigab nii,
et vähe pole. 1 käik võiks vabalt veel olla. Tagasild ka uuema mudeli MK3 (93a. see on 11cm laiem) oma
pandud, kuid ka sellel oli ülekanne sama. 4.56, kui ma ei eksi. Minu isend on lühike ja poolkõrge. MK2 e.91a.
Hetkel asi kokku pandud ja liigub, kuid ilma turbota siiski. Samas tegelen orig. turboka pumba otsimisega.
Ehk saab jupid kevadeks kätte ja siis alles hakkan aretama. Ei viitsi selliste ilmadega lumahanges kikerdada,
kui õigeid juppegi pole, millest midagi teha.
Viimati muutis tuningman, P Nov 03, 2013 9:28 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Mahno
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 09, 2005 2:48 pm
Asukoht: Tallinn-Harju

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Mahno »

Minul mõjus lõplikult pees olev EGR nii, et masin ei jõudnud muru peal tagumise käiguga sõita, kui koorem peal oli ja foori tagant minnes pidid teised ootama, kuni pilv hajus ja siis alles edasi sõitma :) Seda ma unustasin hoiatada jah, et selle õhusiibri ülesanne on sisselaset vaigistada ja tühikäigul lärmab lahtisega rohkem. Sõites suurt vahet pole, kuna korras egr korral tehakse see klapp nii ehk naa lahti. Kui paremat lahendust pole, fikseeri see õhuklapp lahtisesse asendisse, seda saab tavalise kaablisidemegagi teha, ja pane õhufilter tagasi. Muidugi, kui ilma õhufiltrita kole hea sai, siis äkki on vana õhufilter umbes?

See et masin maanteel sõites karjub on suht vältimatu, sest see on iidne peugeot välja töötatud diisel, pöörded on üleval ja müraisolatsioon on suht olematu. Karjumist saab alla natuke kiirema tagasillaga, sest see toob maanteel sõites pöörded alla. Kütusekulu samuti. Käigukastidel peaks olema kõigil samakiire viies käik.

Sul masinal ikka nii palju veel keret on, et sellist ehitustööd teha tasuks? Enamusel kipub tagaots mullaks pudenema ja sillad kere küljest eralduma. Kuni 91 masinad on millegipärast väheke vastupidavamad kui hilisemad - tundub et millegi arvelt hakati peale facelifti säästma.

Aga hea kuulda, et ma ainus loll oma 93 aasta ex tulika taksoga ei ole :)
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Õhufiltrit ei ole sellepärast, et õhupuhastit ei ole. Ja seda ei ole, sest mul oli ennem teistsugune mootor,
millele oli ümmargune filter mootori peal nagu ladalgi. Eelmine mootor tahtis kangesti "poegima" hakata.
Seega lappisin oma 93a. mk3 pealt (pikk ja madal) mootori, kkasti ja tagasilla ringi. Aga too oli paugu pannud
mingi aeg ja öhupuhasti puudus. mõtlesin et panen koonuse. Peaasi, et varblased mootorisse ei lendaks :rofl:.
93a tagasild on sama kiire kui minu vana, aga 11cm laiem, see tähendab seda, et tagarattad jooksevad nüüd
esimeste jälgedes. Talvel sõites on vahe eelmise sillaga märkimisväärne, kuna tagaots niigi kerge ja kitsa sillaga,
nagu ta tehasest tulnud on võimatu libeda ja lumega liigelda. tagarattad teevad omale uusi jälgi.

Teen selle sisselaske viimase lõpu uue ja siis näeb palju müra maha tõmbab. See vana mootor oli kusjuures
kuidagi palju pehmema häälega. Praegusel seevastu kuidagi terav hääl.
Viimati muutis tuningman, P Nov 03, 2013 9:32 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Mahno
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 09, 2005 2:48 pm
Asukoht: Tallinn-Harju

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Mahno »

Ega talvel muidu ei saagi, kui 300-400kg taha otsa peale :) Siis on enam-vähem. Muidugi pika ja kõrge masinaga pole asi võrreldav - minu pikal on lisaks kõigele LSD tagasild ja ronib lumes edasi kui loom. Aga pikal on kaalujaotus ka tüki parem. Sellega sõitsin eelmise talve ja kinni õnnestus jääda vaid ühe korra, vastu kevadet lausjää peal.

Aga transit on muidu offroadimiseks parem, kui need siin ehitatavad metsakollid. Nendega pead minema kuskile kaugele metsa, ronima mutta ja alles siis jääd kinni. Transitiga keerad maja ees märja rohu peale ja pmst korras. Võid vintsimist alustada :) Kui tüdined, käid jood kohvi ja siis jamad edasi. ja kui enamb kuidagi ei saa, siis tõmbab naabrimees bemmiga välja :)

Terav hääl - sõltub mis seisus pump ja pihustid on. Varajane pritsehetk teeb ka mootori käigu jäigaks. Teoorias on seal ju see trossiga külmkäivitussüsteem, mis kellelgi ei tööta ja kus enamasti tross maha lõigatud on. See peaks külma mootoriga pritset varasemaks keerama ja soojaga jälle tagasi andma. Lisaks veel see külmkäivituse hõõgküünal, mida pooled inimesed ei oska otsida ja siis väidavad et hõõgküünlaid ei ole (kuigi on ka selliseid kus tõesti ei ole). Kui see ei tööta, siis on enamasti juhtrelee süüdi. Testiks saad kaassõitja pool kapoti all ühele pistikule silla peale panna - siis on relee always on sõltumata temperatuurist ja muust tarkusest.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Kaldun ise ka arvama, et pritse nurk varane, kui korralikud akud on pole probleemi. mul neid 2.
talvel ilma ei saa. kuni -10 käivitub ise vabalt. pole plokisooja ega küünalt vaja. ploki soe siiski
jägi miinus kraadidega, saab aknad varem puhtaks jne. el. süsteem oli päris rapitud, kui selle sain.
pihustiga küünla tegin manuaalseks. peab ise nupust peale andma kui vaja. neid releesid pole küljes.
tegelt peaks minuteada see ise alles mingi -5ga tõõle hakkama. küttefiltri taga plokis mootori temp.
andur selleks puhuks, mis ka kasutuses ei ole. See trossiga külmkäivitus, mis pumba küljes ka ei toimi.

Ülimalt hea oleks, kui kusagilt el. skeemid saaksin. näpiks seda el. vähe ja teeks asjad nii
nagu nad toimima peavad. Keegi pagana geenius on kuskilt tuled ka süütelukku ühendanud,
kus kohast täpselt, pole veel üles leidnud. Süütelukk on koos roolisamba ja kogu lülitite plokiga
ka vahetatud. Jumala nõme, nii kui süüte sisse keerad hakkavad tuled põlema, katsu siis külmaga
käiata, kui vaja peaks olema. Muide, kui süüde sees ja tuled põlevad lähevad need tunduvalt ergemaks,
kui veel lülitist tuled sisse panna. Sel juhul toimivad ka kaugtuled. minu jaoks müstika.
olen hullult pusinud ja viga ei leia. nu see selleks.

Kui nüüd läbivuse juurde jõuda siis jah, keset sooja suve muru peale kinni jäämis kogemus olemas.
kuigi arvan, et mul äkki mõjutab kaalujaotust vist ka see, et mul on poolpika tagavedrud alla pandud,
et toormaga p_rse maas ei oleks. Kuid tühjalt on hullult kikkis. Seega on rohkem raskust siis esisillale,
kui õigesti aru saan? vahe vanade vedrudega 12 cm. Sai ära vahetatud koos tagasillaga.
peale selle, et vana sild kitsam, oli diffril ka mingi kala. toimetas nagu poolplokk või midagi sellist.
tagurdada näiteks parklast autode vahelt välja 90 kraadi oli pea võimatu. tigu loksus taldriku suhtes
mingi pea pool tiiru. ei viitsind lahti võtta. panin teise silla. Oli lihtsam. Kõige suuram mure on aga selles,
et rattad lähevad kordamõõda teine teisele poole alla keerates sahka.
Suvega 2 jooksu rehve läind. Ära närib nii sisemise kui ka välimise serva. keskele jääb muster alles.
olen teisigi transitteid vaatanud, kui neil ei ole rattad sahkas. allakeerates on ilusti sirgad.
ratta kalded oleks nagu paigast ära aga neid ei saa regullida. parempoolne oli hullem kui vasak.
üks tarkur arvas, et amordid kõverad, parem nagu oligi, kuid oluliselt peale nende vahetust midagi ei muutunud.
mõtlesin et muudan kaldeid kui panene reguleerseibid amordi alumiste poltide ja käänmiku vahele.
kõik kena ja asi paranes, kui siis hakkasid veljed vastu amorte käima.
hakka või neil südamikke ringi treima. Nokk kinni -saba lahti.
Viimati muutis tuningman, P Nov 03, 2013 9:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Kalamees »

See tulede asi Soomest ja Rootsist toodud masinatel. Sõidutulede toide vist kuskilt traattakistiplokist läbi lähevad, samasugune kui kütte ventika oma.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Kalamees kirjutas:See tulede asi Soomest ja Rootsist toodud masinatel. Sõidutulede toide vist kuskilt traattakistiplokist läbi lähevad, samasugune kui kütte ventika oma.
Kas see võib olla vasakpoolse esitule kõrval, seal on selline. Äkki see siiski soenduse oma?
Soenduse omad on ju tavaliselt soojendus koja küljes. Või veel parem lähen ja tõmban sealt
pistiku tagant ära, siis kohe näha mis saba annab.
Viimati muutis tuningman, P Nov 03, 2013 9:40 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Kalamees »

Mul 91 aasta bussil seal soojendusmootori oma, sai seda otsitud ja remonditud.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Krt oli jah soendus. ju minigi aeg koperdab õige asja otsa ka
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Utiilikuningas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 138
Liitunud: L Sept 17, 2011 11:28 am
Asukoht: Türi

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Utiilikuningas »

Ei viitsind küll nüüd päris kõike läbi lugeda aga kui sul see 51kw üle 110 ei lähe siis on küll midagi valesti. Mul lühike ja madal läks 135 ja siis hakkas kõrvakuulmsest kahju...aga oleks veel läind. Soeta kuskilt korralik mitteturbo parem... kui korras on läheb täitsa hästi edasi. ja 12 l sajale :shock: on reaalne kulu alates sellest kui poolteist tonni peal on.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

Ei oskagi midagi selle peale kosta. arvan ikkagi, et asi on kütte pumbas kinni,
pole olnud viitsimist ja julgust kütet peale keerata. peale väikest remonti
enam õli ei söö, seda lekete kõrvaldamise näol. karteri põhja ja klapikambrikaane
tihend ja vända ja nukka simmerid uued.
nagu õeldud sai sisselase puhtaks pestud ja hetke kütte kulu langeski 10l/100le. uskumattu
kuid tõsi. erg ja gaasiklapi jätsin mängust välja. Tulemuseks ka parem minek. 90km/h kerib
uskumatult kergesti nüüd ette, vastupidiselt sellele, et enne pidin pigistama, siis nüüd pean
gaaasipedaali tagasi laskma. muidu läheks veel. huvitav, mis siis tegema hakkab kui kütet
juurde kruttida? hetke ilmaolud aga ei soosi praegu ei edasist nokitsemist ega testsõitu,
palju nüüd välja viskab. muidu mootori üle ei nurise, töötab laitmatult. käivitub poolest põõrdest.
seega uut küll soetad hetkel ei plaaniks. niiväga ma seda paremat kiirendust ka ei ihalda.
kuna pool aastat niigi hambad varnas rippunud ja uues töökohas kohas vaid napp 1 kuu oldud ,
pole ka selleks puhuks vahendeid hetkel, et midagi soetada. tuleb kevadet oodata.
Viimati muutis tuningman, P Nov 03, 2013 9:43 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Utiilikuningas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 138
Liitunud: L Sept 17, 2011 11:28 am
Asukoht: Türi

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas Utiilikuningas »

Sellel vanal mehaanilisel on ainult üks kruvi, keerukat seal pole midagi, poolpöörde kaupa väänata ja meelde jätta mis asendis alguses oli. Kulu suurenemine selle arvelt on küll tagatud...
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

´Aga kui nüüd läheneda sellisest nurgast, et küte maha keeratud ja nüüd anna aga lappatsit, et liiguks.
minumeelest see ajab ka kulu ülesse, kui juurde keerata saab mootor sama koguse kütet ju väiksema
piinamise peale kätte ja kulu peaks ju tegelikult kokkuvõttes alanema. no ma ei tea, parandage
kui olen asjast ikka väga valesti aru saanud :roll:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas tuningman »

:bg elustaks siis ühe oma vana teema.
Vahepeal palju asju tehtud. Peale ülevaatust mais sai kütet peale keeratud.
Minek paranes väheke ja küttekulu alanes ka. Viimati mõõtsin, siis sain 65liitriga 760km.

Täna sain siis selle frontera k14 turbo ka paika ja esimesed proovisõidud tehtud :mrgreen:
Kohalt kiiredus paranes märkimisväärselt. rõhk tõuseb 0,8br-ni.
pump ja pihustid jäid samad.

Kuid nüüd järgmine asi, et kas võib olla, et see k14 on sellele 2,5l mootorile liiga väike,
et lõpus hakkab hoopis minekut piirama? kuskilt käis selline teema läbi ka, et väike turbo
hakkab suht madalalt puhuma, aga lõpust jääb puudu.

Turbo paigaldusega kütet juurde ei keeranud. võibolla on hoopis asi selles, et kütet jääb väheks?
Oskaks keegi kommenteerida? :roll:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitus Postitas helar »

Lase sinna silindrisse kasvõi 100 psi. Kui rõhu kasvades kütet peale ei anta siis pole tulemust.
Näen lahendust turboga transiti kõrgsurvepumba näol.
Iseasi mis see alumine ots sellest arvab...
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”