Maksimaalne kallaku nurk
Moderaator: Moderators
Maksimaalne kallaku nurk
Tervitused ja head uut aastat hilistele ärkajatele!
Mul teema mida ei oska kusagile teemadesse pista. Kuna tegemist aga Saarekolli ettevalmistusega, siis ehk siin sobiv koht.
Küsimus künka/mäe/nõrva jms maksimaalse kaldenurga kohta. Milline oleks maksimaalne kaldenurk kust masin otse alla tulles veel üle nipli ei käiks. Juurde käiv küsimus on ehk tähtsamgi, et millise nurga alt veel pidurdamisel pidamist on. Pinnas on tavaline kõva kruusamullane ja rohuga kaetud nõlv. Ilmselt peale 5-ndat masinat on ainult kruusamullane nõlv Nõlva pikkus ehk 20m.
Lugesin wrangleri foorumeid ja keegi arvutas välja, et wrangleri maksimaalne nurk, kust üle nipli veel ei käi (pitching) on 57kraadi (arvestatakse, et 0 kraadi on horisontaal). Siin ei ole arvestatud pidamist ja libisemist pikemal nõlval, vaid puhtalt nurka kust üle nina ei veere. Seega ootaks vanadelt tegijatelt kommentaare. Eelmise aasta Talvesõidul oli kusagil vanas sõjaväelinnakus üks järsem laskumine kus meil Cheroga pidamist polnud ja piltki sai tehtud liikumise pealt Sama nõlva peal oli aga paljudel teistel korralik pidamine veel olnud. Kas korraldajad oskavad ehk öelda selle nõrva kaldenurka?
Ja veel, kui suured on erinevused Tr1, Tr3 ja ATV vahel. Pole viimastega endal väga kogemust.
Loodan, et vähemalt Idiot cornerisse see ei lähe
Mul teema mida ei oska kusagile teemadesse pista. Kuna tegemist aga Saarekolli ettevalmistusega, siis ehk siin sobiv koht.
Küsimus künka/mäe/nõrva jms maksimaalse kaldenurga kohta. Milline oleks maksimaalne kaldenurk kust masin otse alla tulles veel üle nipli ei käiks. Juurde käiv küsimus on ehk tähtsamgi, et millise nurga alt veel pidurdamisel pidamist on. Pinnas on tavaline kõva kruusamullane ja rohuga kaetud nõlv. Ilmselt peale 5-ndat masinat on ainult kruusamullane nõlv Nõlva pikkus ehk 20m.
Lugesin wrangleri foorumeid ja keegi arvutas välja, et wrangleri maksimaalne nurk, kust üle nipli veel ei käi (pitching) on 57kraadi (arvestatakse, et 0 kraadi on horisontaal). Siin ei ole arvestatud pidamist ja libisemist pikemal nõlval, vaid puhtalt nurka kust üle nina ei veere. Seega ootaks vanadelt tegijatelt kommentaare. Eelmise aasta Talvesõidul oli kusagil vanas sõjaväelinnakus üks järsem laskumine kus meil Cheroga pidamist polnud ja piltki sai tehtud liikumise pealt Sama nõlva peal oli aga paljudel teistel korralik pidamine veel olnud. Kas korraldajad oskavad ehk öelda selle nõrva kaldenurka?
Ja veel, kui suured on erinevused Tr1, Tr3 ja ATV vahel. Pole viimastega endal väga kogemust.
Loodan, et vähemalt Idiot cornerisse see ei lähe
TR1 - SÖÖRIK
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Masinad on erineva kõrguse ja pikkuse ja raskuskeskmega, seega tõenäoliselt kraade taga ajama hakata pole mõtet. Kui mäe otsas on võimalus vintsi kinnitamiseks, siis pole tõenäoliselt probleemi. Kes sõita ei suuda või julge, see vintsib.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Oleneb ka sellest kuidas keegi oskab pedaale õigel ajal kasutada. Nõlva ei ole soovitav lõpetada keskmise pedaaliga, pigem paremaga. Aga, kui plaanis punkt panna sellisele kaldele kus asi kahtlev, võiks olla ikka ankurdus koht olemas. . Kaldenurgad autodel ja juhtidel erinevad, mis kellegil meelepärased.
TR 3
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Autodel pole asi vist nii hull, kui ATV-del. Neid näeb ikka tihti esi- või tagaotsa peal (või siis kraavis rattad taevapoole). Aga nagu Boob ütles, kui üleval on vintsi kinnitamise koht, siis pole probleemi.
Ja loomulikult oleneb ka sellest, kas all on kohe peale nõlva lõppu kohe takistus ees või saab hooga alla lasta (annad korra gaasi nt kui tekib tunne, et nüüd hakkab üle minema).
Ja loomulikult oleneb ka sellest, kas all on kohe peale nõlva lõppu kohe takistus ees või saab hooga alla lasta (annad korra gaasi nt kui tekib tunne, et nüüd hakkab üle minema).
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Maksimaalne kallaku nurk
BOOB-il on õigus - auto maksimaalne stabiilne lakumisnurk on margi ja mudeli kaupa vägagai erinev. Bukleti kirja pandud number on reeglina arvestatud tasase ja ja kesmise (hea) haarduvusega pinnakatte alusel. Seega ohutul askumise nurk sõltub VÄGA paljudest teguritest. kui üle 40 kraadise nurga puhul on hea tahtmise juures võimlik ebatasasel pinna juba masin katusele saada.
Julgestuskohtunik sellises järsu langusega kohas oleks tark mõte.
Pildidl on kujutatud maastur ( Land Rover Discovery) 45 kraadi nurga all pikikladel.
Julgestuskohtunik sellises järsu langusega kohas oleks tark mõte.
Pildidl on kujutatud maastur ( Land Rover Discovery) 45 kraadi nurga all pikikladel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Meil on tulemas üks 35kraadine laskumine. Alla vintsimisega kaotaks antud olukorras asi mõtte. All otsest takistust kohe ei ole. Põhupallid on võimalik ka julgestuseks veel panna. Sisetunne ütleb, et see võib olla selline "hirmupiir", aga tehniliselt ei tohiks see üle mõistuse järsk olla.
Landy, paned ehk ühe Discovery pildi siia ka 35kraadise nurga alla
Landy, paned ehk ühe Discovery pildi siia ka 35kraadise nurga alla
Viimati muutis asko4x4, E Jaan 04, 2016 10:50 pm, muudetud 1 kord kokku.
TR1 - SÖÖRIK
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Lehtses on midagi taolist. See oli ka nüüd Sultsil sees, kui ma ei eksi.
TR 3
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 207
- Liitunud: L Juun 25, 2011 9:01 pm
- Asukoht: Mõngaste, telefon +372567890123
Re: Maksimaalne kallaku nurk
35 kraadi pole laskumisel küll midagi keerulist ega julgestuskohtunikku vajavat. Stiilinäide linnaautoga:
Re: Maksimaalne kallaku nurk
35 kraadi on isegi neliveolise CHR 2t bussikesega läbitav nii alla kui üles, isegi Sultsil kus ühed naljahambad 4Runneriga lootsid meeletut fanni saada kui meelitasid mind võistlusrajale ilma et mulle öelnud oleks - sain sellest alles pärast aru kui olime raja esimesest suurest veeaugust läbi sõitnud, siis hakkas koht kahtlaselt tuttav tunduma (juhtus see ASMV 2008 ajal Oru-Mustanina suunal)
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Huvitav palju kraade sellel esimesel 30 sek laskumisel on.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
5249634
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Minu arust veokale ca 45, linnakale oleks alguses 53-55 ilmselt silma järgi, pärast läheb ju lamedaks.
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Selles videos on veoka kõige suurem kalle tsutt vähem kui 55 kraadi, lõik ise on muidugi ka sama pikk kui masin
TR1 - SÖÖRIK
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Nibin nabin ümber 45 kraadi ma ütleks...
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Maksimaalne kallaku nurk
Illustreeriv pilt Motorex 2004 demosõidu rajalt ( olin instruktorina seal). Mäletamist mööda olid rambid 36 kraadi kaldega.asko4x4 kirjutas:Landy, paned ehk ühe Discovery pildi siia ka 35kraadise nurga alla
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... mage15.htm
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... image2.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi