Maksimaalne kallaku nurk

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas asko4x4 »

Tervitused ja head uut aastat hilistele ärkajatele!

Mul teema mida ei oska kusagile teemadesse pista. Kuna tegemist aga Saarekolli ettevalmistusega, siis ehk siin sobiv koht.

Küsimus künka/mäe/nõrva jms maksimaalse kaldenurga kohta. Milline oleks maksimaalne kaldenurk kust masin otse alla tulles veel üle nipli ei käiks. Juurde käiv küsimus on ehk tähtsamgi, et millise nurga alt veel pidurdamisel pidamist on. Pinnas on tavaline kõva kruusamullane ja rohuga kaetud nõlv. Ilmselt peale 5-ndat masinat on ainult kruusamullane nõlv :) Nõlva pikkus ehk 20m.

Lugesin wrangleri foorumeid ja keegi arvutas välja, et wrangleri maksimaalne nurk, kust üle nipli veel ei käi (pitching) on 57kraadi (arvestatakse, et 0 kraadi on horisontaal). Siin ei ole arvestatud pidamist ja libisemist pikemal nõlval, vaid puhtalt nurka kust üle nina ei veere. Seega ootaks vanadelt tegijatelt kommentaare. Eelmise aasta Talvesõidul oli kusagil vanas sõjaväelinnakus üks järsem laskumine kus meil Cheroga pidamist polnud ja piltki sai tehtud liikumise pealt :) Sama nõlva peal oli aga paljudel teistel korralik pidamine veel olnud. Kas korraldajad oskavad ehk öelda selle nõrva kaldenurka?

Ja veel, kui suured on erinevused Tr1, Tr3 ja ATV vahel. Pole viimastega endal väga kogemust.

Loodan, et vähemalt Idiot cornerisse see ei lähe :)
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas boob »

Masinad on erineva kõrguse ja pikkuse ja raskuskeskmega, seega tõenäoliselt kraade taga ajama hakata pole mõtet. Kui mäe otsas on võimalus vintsi kinnitamiseks, siis pole tõenäoliselt probleemi. Kes sõita ei suuda või julge, see vintsib.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Ojala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: P Juun 29, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas Ojala »

Oleneb ka sellest kuidas keegi oskab pedaale õigel ajal kasutada. Nõlva ei ole soovitav lõpetada keskmise pedaaliga, pigem paremaga. Aga, kui plaanis punkt panna sellisele kaldele kus asi kahtlev, võiks olla ikka ankurdus koht olemas. 8) . Kaldenurgad autodel ja juhtidel erinevad, mis kellegil meelepärased.
TR 3
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas LauriJ »

Autodel pole asi vist nii hull, kui ATV-del. Neid näeb ikka tihti esi- või tagaotsa peal (või siis kraavis rattad taevapoole). Aga nagu Boob ütles, kui üleval on vintsi kinnitamise koht, siis pole probleemi.

Ja loomulikult oleneb ka sellest, kas all on kohe peale nõlva lõppu kohe takistus ees või saab hooga alla lasta (annad korra gaasi nt kui tekib tunne, et nüüd hakkab üle minema).
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17328
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas Landy »

BOOB-il on õigus - auto maksimaalne stabiilne lakumisnurk on margi ja mudeli kaupa vägagai erinev. Bukleti kirja pandud number on reeglina arvestatud tasase ja ja kesmise (hea) haarduvusega pinnakatte alusel. Seega ohutul askumise nurk sõltub VÄGA paljudest teguritest. kui üle 40 kraadise nurga puhul on hea tahtmise juures võimlik ebatasasel pinna juba masin katusele saada.

Julgestuskohtunik sellises järsu langusega kohas oleks tark mõte.

Pildidl on kujutatud maastur ( Land Rover Discovery) 45 kraadi nurga all pikikladel.
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas asko4x4 »

Meil on tulemas üks 35kraadine laskumine. Alla vintsimisega kaotaks antud olukorras asi mõtte. All otsest takistust kohe ei ole. Põhupallid on võimalik ka julgestuseks veel panna. Sisetunne ütleb, et see võib olla selline "hirmupiir", aga tehniliselt ei tohiks see üle mõistuse järsk olla.

Landy, paned ehk ühe Discovery pildi siia ka 35kraadise nurga alla :)
Viimati muutis asko4x4, E Jaan 04, 2016 10:50 pm, muudetud 1 kord kokku.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Ojala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: P Juun 29, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas Ojala »

Lehtses on midagi taolist. :twisted: See oli ka nüüd Sultsil sees, kui ma ei eksi.
TR 3
seroi
Fitting 38"
Postitusi: 207
Liitunud: L Juun 25, 2011 9:01 pm
Asukoht: Mõngaste, telefon +372567890123

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas seroi »

35 kraadi pole laskumisel küll midagi keerulist ega julgestuskohtunikku vajavat. Stiilinäide linnaautoga:
Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas Movistar »

35 kraadi nüüd küll eraldi teemat väärt pole. :D
HM Racing Team
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas usamosse »

35 kraadi on isegi neliveolise CHR 2t bussikesega läbitav nii alla kui üles, isegi Sultsil kus ühed naljahambad 4Runneriga lootsid meeletut fanni saada kui meelitasid mind võistlusrajale ilma et mulle öelnud oleks - sain sellest alles pärast aru kui olime raja esimesest suurest veeaugust läbi sõitnud, siis hakkas koht kahtlaselt tuttav tunduma (juhtus see ASMV 2008 ajal Oru-Mustanina suunal) :)
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas pilgrems »

Huvitav palju kraade sellel esimesel 30 sek laskumisel on.

Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas usamosse »

Minu arust veokale ca 45, linnakale oleks alguses 53-55 ilmselt silma järgi, pärast läheb ju lamedaks.
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas asko4x4 »

Selles videos on veoka kõige suurem kalle tsutt vähem kui 55 kraadi, lõik ise on muidugi ka sama pikk kui masin :)
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas usamosse »

nurgad
nurgad
Screen shot 2016-01-05 at 12.34.27 AM.png (224.62 KiB) Vaadatud 4319 korda
Nibin nabin ümber 45 kraadi ma ütleks...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17328
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Maksimaalne kallaku nurk

Postitus Postitas Landy »

asko4x4 kirjutas:Landy, paned ehk ühe Discovery pildi siia ka 35kraadise nurga alla :)
Illustreeriv pilt Motorex 2004 demosõidu rajalt ( olin instruktorina seal). Mäletamist mööda olid rambid 36 kraadi kaldega.
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... mage15.htm
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... image2.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”