B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas rnx69 »

Jahedate ilmade tulekuga ja innustatuna faktist, et auto kiireks käivitamiseks teine kord tuleb süüde korraks välja keerata ja uuesti küünlaid anda, kuigi need testri järgi veel täitsa toimivad peaks olema, mõtlesin poodi kapata ja eelsüüteküünlad ära vahetada. Ohvriks siis Mazda päritolu 2.5 80 KW WLT. Üldiselt interneeduses kiputakse antud mootori puhul üsna palju viitama isegi testri järgi korras olevate küünaldega käivitus- ja vibraprobleemidele ning nende kadumisele peale uut komplekti küünlaid. Samuti kohtasin mitmes kohas väidet, et tasub pigem tiba enam maksta ja Boschi küünlad võtta, kuna huvitaval kombel teiste tootjate omi jäädki mõne kuu takka vahetama. Hetkel on peal muidugi NGK toodang, mis on seal vähemalt 5 aastat olnud ning nendega on tegelikult jahedate ilmadega ka ennem tralli olnud.

Nüüd aga tuli välja, et küünaldel on mingi vahe, mida müügimees seletada ei osanud - nimelt enamik tootjaid, ka Bosch, pakuvad küünlaid ainult kuni 2001 lõpuni toodetud autodele. Pika surfamise peale tehti pakkumine Densole, aga kui kodus Denso kataloogi lappama hakkasin, siis on seal sama jutt, märkus, sobib kuni 2001 oktoober valmistatud sõidukile. Mis küünaldel vahet on, välja lugeda kusagilt ei oska, mehhaaniliselt on samad. Kohtasin mingit foorumiväidet, et uuematel aastatel on rohelised sundinud peale järelhõõgumissüsteemi, kus aju hoiab vähendatud pinget küünaldel seni, kuni mootor soe, ehk on sellega seotud. Kas see ka nii on, pole veel kapoti all süveneda jõudnud, Küünaldele kirjutatud amprid on seinast seina - 6 kuni 13 olen kataloogis kohanud ja tundub, et need, millel aastaarvu piirangut pole, on enamasti lahjemad.

Oskab keegi valgustada, mis teema selle aastaarvu piiranguga on?
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas totu »

Need peaks riiulikaup olema, vana küünal näppu ja poodi. Ja kui ei olegi riiulis, on teises poes. loomulikult on seda netis kergem teha- küünla pealt mark kuuglisse, "otsi eesti lehti" ja tulemused tulevad. Paljudel netipoodidel on võimalus vaadata asendustooteid. Et Bosch oleks parem või halvem kui NGK, nomaeitea. Pigem usaldaks just viimast või Densot ja varuosade puhul on mingi, imepisike, seos tootja regiooniga- st. jaapani mootorile võiks jaapani küünlad veidi paremad olla, ja see ju Mazda mootor. Sama hinna korral olen ise selliselt valinud aga pigem pseudoprobleem.
PS: Küünaldel peab kuumenema ainult lühike ots, mingi aeg põleb see see osa lühisesse ja hakkab rohkem keskmist osa kuumutama, siis ongi testri järgi korras aga tööd ära ei tee.
Tehtud, mõeldud.
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas rnx69 »

Bosch, NGK ja Denso kõik räägivad ainult kuni 2001 mootorist. See ongi veider. Füüsiliselt sobivad, see pole küss, mid just huvitab, mis vahe neil elektriliselt on, et niimoodi eristatakse.

Letikaup on jah, aga varuosamees väga müüa ei julgenud :D
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas totu »

BLUE PRINT ADM51812 ? Pakuvad alates 2001/10
Tehtud, mõeldud.
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas rnx69 »

Blue Prindi kohta tootjana ei oska miskit arvata, samas suure tõenäosusega võib kasutada sama OEMi, mida tuntumatest tootjatestki osad.

Eile lasin veidi ühel tuttaval jupikaupmehel kaevata, kui lihtsalt aastaarvu järgi otsis, siis pakuti ka neid, mis kuni 2001, osades kataloogides. VINi järgi otsides kahanes valik Champion CH242 peale ainult, mis on suht kummaline. Mind pigem ikkagi huvitab, mis vahe neil küünaldel sisuliselt on - mõõdud on samad, elektrilised parameetrid kõiguvad niipalju, kui kataloogist välja loed kõigil omajagu ka aastakäigu piires, mis võimsust vähemalt puutub. Järelhõõgumiskõlbulikud on enamus.

Huvitav on see, et Aussied, kes omal ajal seda tehnikat omajagu fännasid, ei räägi sõnakestki sellest, et küünlad erinevad on. Mitmes kohas mainitakse ainult seda, et koos küünaldega tuleb ka mootori tempi andur vahetada, seda isegi üks kohalik Boschi edasimüüja seal eraldi rõhutas, et anduri vahetamata jätmine küünalde garantii lõpetab. Väide on, et küünlaid pidi vahelduvalt sees hoitama kuni 15 minutit peale mootori käivitumist, olenevalt selle töötingimustest ja temperatuurist ja tänu sellele nende enneaegne kärssamine pidi olema lühemaid otsi tehes üsna sage nähtus.

EDIT: Olukord muutus veel segasemaks, kui põhjalikumat NGK kataloogi vaatad - seal räägitakse ainult Mazda B2500-st, Ranger on tundmatu mudel ja 80KW on kirjas 3 erinevat mootori modifikatsiooni: WL81, WL84 ja WLE7. Viimane siis on tulnud 2002 ja seda on teistega paralleelselt paigaldatud kuni 2006 aastani. Ehk siis see 2001-up jutt võiks käia ainult selle kohta. Kui nüüd õigesti mäletan, siis kusagilt lugesin konkreetse auto puhul välja, et mootor on WL81. Aga... NGK pakub kõigile mootoritele sama koodiga küünalt, mille kood meie kaubanduses väga migagi ei ütle, paar jupipakkujat pakkusid NGK asemel miskise muu tootja (H+B?) ühte konkreetset küünalt. Saksast leidsin selle koodiga NGK soovitatud küünla müügilt, aga hind on, emm, 69 EURi tükk. Tegu siis keraamilise seeria küünlaga ning pildilt näeb ots omajagu tesistsugune välja, kui neil, mis autol hetkel peal. Samas mulje jääb, et selle küünla puhul on pigem tegu lihtsalt kestvama aftermarket vigadeparandusega tehase bläkile eelsüüte juhtimise osas.
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: B2500/Rangeri eelsüüteküünalde sobivuse teema

Postitus Postitas rnx69 »

Lihtsalt infoks, ehk mõni hull kunagi veel tahab maadelda, siis ehk satub teema otsa ja ei pea pikalt pead veavama info otsimisega.

Peale kahe autotootja esinduste kiusamist (Info Autost tuli pikk ohe, kuuldes, millest räägin, olla tuttav teema) leidsin lõpuks selguse. Info Auto oli selles mõttes abiks, et keegi oli remondikataloogi märkuse jätnud NGK CZ27 koodiga. Kui see kood Googlesse lüüa, siis üsna kiiresti tuli välja NGK artikkel, mis rääkis uue tüübi küünlast, mille esimene kasutaja just Mazda oma B2500 seeria pikapitega oli, kuna HKT oli eelmise küünla tootmise umbes aastal 2000 kokku pakkinud ning otsiti asendust, mis võiks olla kestvam ja töökindlam. NGK pakkus neile oma uue seeria keraamilise küünla koodiga CZ27, mis tootjale sobis ja alates 2001 ka autodele paigaldama hakati. Selle aftermarket analoog on CZ262, ehk küünal, mida NGK kataloog kõigile B2500 WLT seeria mootoritele ka pakub ainsana. See küünal väidetavalt lahendas ka probleemid enneaegse otsa saamisega ning külmalt käivitumistega, kuna selle temperatuuritaluvus ja kütte kiirus olid oluliselt paremad, kui senistel metallotsaga küünaldel.

Autospirit kinnitas minu teooriat, jõudsis samamoodi NGK CZ27 ja CZ262 koodideni ning varuosamees meenutas, et ega ei mäleta küll, et uusi küünlaid vahetama oleks väga tihti pidanud, arvas, et tegelikult need siiski on mõistlik investeering.

Ehk siis kogu müstika lahenduseks on see, et kõik aftermarket küünlad peale NGK CZ262 on "valed" ning mõeldud kuni 2001 aasta mootorile, hoolimata sellest, mis tootja väidab. Küünlad omavahel on vahetatavad, aga uuemal küünlal on tehnoloogiline eelis kütmise kiiruses ja küünla töötingimustele vastu pidamises. Tundub, et too Bosch, millest austraallased rääkisid, on ka keraamiline, aga tolle koodiga küünalt Euroopast ei leidnud ning katalooge analoogi leidmiseks enam väga kõrvutada ei viitsinud.

Eks nüüd ongi mõttekoht, kas tellida 240 Euro eest need CZ262 ära ja aastateks teema unustada, või loota, et miski suvaline odavam aftermarket küünal aasta-paar ära kestab ja hetkel käivituse veidi paremaks saab.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”