Otsin sõidukit hinnaklassist 2000 - 6500€, millega enda off-grid maja edasi ehitada.
Maja asub praegusest elukohast 110km kaugusel mööda maanteed, mis osaliselt 110km/h, nii et otsitav sõiduk võiks selle distantsi võimaldada mugavalt igal nädalavahetusel edasi-tagasi läbida. Sellisel otsal võiks ideaalis kütusekulu oleks 7-8l/100km.
Masin võiks jaksata vedada 2500kg, et saaks miniekskavaatorit/laadurit rentida ilma ebamõistlike transpordikuludeta.
Kuna pere on mõne metsatükiga õnnistatud, mida aga vaja hooldada, siis masin võiks saada ka metsaväljaveoteel liikumisega hakkama.
Kuna linnas liiklen teisiti, siis saan anda järele just linnavõimekuses ja auto edevuses.
Veel asju, mis mulle tähtsad:
- Töökindlus: madal kütusekulu ei tähenda midagi, kui remondi ja hoolduse peale neelab sajakaid.
- Järelväärtus: kui ehitus läbi, siis vajadus sõiduki järgi võib kaduda, seega tahaks, et aastane vastutustundlik kasutamine ei langetaks müügihinda mitmekordselt. Mõistagi vanuse ja läbisõidu kasvuga väärtus langeb, aga noh, ideaalis ei tahaks üle 1k vahelt kaotada...
- Käigukast: pulgaga harjunud ja eelistaks seda, sest ei taha liiga mugavaks minna
- 2006+ Mitsubishi L200: hinnaklassi piiril, aga tundub kõige paremini vastavat ülalolevatele tingimustele
- Nissan Navara D40: hinnaklassi piiril, kuid kardan, et väärtus võib palju langeda võrreldes nt L200-ga
- Mitsubishi Pajero V60: robustne, hinnaklassi keskel, aga kas näiteks lühikest varianti on mõtet võtta?
- Mitsubishi Pajero V20: madal ostuhind, kuid kas teeb oma töö ära ilma käte vahele ära suremata?
- Toyota Land Cruiser LC120: peaaegu hinnaklassist väljas, aga vähemalt hinnas kaotada ei tohiks. Kas lühikest on mõtet võtta?
- Toyota Land Cruiser LC90: tundub kallis osta, aga turul nagu valikuid on hinnas, eriti lühikesi...
- Izusu D-max: kütusekulu kohta olen lugenud häid numbreid, kuid kuidas see Nissan Pickup D22-ga võrreldes sõita on? Sest endale tundus D22 suht talumatu lärmiga maanteel.