Reisimiseks maasturi valik?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Munk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Aug 29, 2011 10:39 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Munk »

Korra käinud mõte peast läbi et tuua ültse Euroopast Patrol Y60 aga see nõuab juba suuremat ressurssi. Nendel raamidega sama mure mis Eesti Patrolitega? Varuosade saadavus ka probleemiks?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas helar »

Me üksaasta käisime patrolitega Rumeenias hulkumas. Õhtul vaatasime, et kui läbi jõe sõidaksime ,siis saab vastaskaldale kena privaatse laagri panna ja nii tegimegi.
Hommikul valasime kohvi lipsu taha ja pakkisime asju ,kui äkki ilmus kusagilt mingi daewoo tico ja sumas samast kohast läbi kivise jõe. Vanataat hüpps autost välja, rääkis midagi rumeenia keeles. Vaatas ,et me sittagi aru ei saa , naeratas ja pani leekidega metsa edasi.
Meil tõstetud patrolid, vintsid ,snorklid jne.... Üsna lolli näoga jäime üksteist vahtima seal jõe kaldal :D
Ka venes hulkudes oleme kohanud sama situatsiiooni.
Mul üks 200 .- €urone Mazda 626 1wd vedeleb aianurgas. Pakin pere autosse ja sõidan sellega läbi Rumeenia mägede Bulgaariasse. Lihtsalt pulli pärast.
Mu jutu mõte on see ,et kui hästi tahta ja siis pole vaja tonnide viisi raha matta ,et ägeda reisi saaks.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas amevier »

Jämedate talasildadega, nagu Patrol ja LC80, on paras tuhandeid kilomeetreid auklikke pinnasteid ja offroadi sõita suure rattaga.
Balkanil ja Lapimaal saab kõik asjad aetud pehme esisillaga LC95 ja Pajeroga. Rover jääb kuhugi sinna vahele.

Edit: välismaalt võib leida küll täitsa kobeda raamiga Patroli, kered on sellistel vanematel ikka natuke kuskilt ära.

Kui käia mitme autoga, pole vints elutähtis, ma paneks ennem korralikud jämedad amordid ja teeks muu veermiku sellisesse korda, et saab sital teel ka peal hoida.

Helar, millal seda mazdanalja teed? Me lähme alates 05 august kahe Toyaga risti üle Transfagarasani ajama.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Munk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Aug 29, 2011 10:39 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Munk »

Polegi plaanis mingi fääntsit,masinat aretada max paari tolline tõste,vints ja korralik rehv. Soov oleks leida masin millega kannatab ka näiteks kuskil Ukraina/Rumeenia karpaatides ringi kolistada,ning ei peaks planeerima reisi ainult mööda asfaltit ja vajadusel mõnest mülkast läbi ronida ehk siis 4x4. Suured tänud siiamaani neile kes on jaganud infot!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas totu »

Munk kirjutas:Polegi plaanis mingi fääntsit,masinat aretada max paari tolline tõste,vints ja korralik rehv. Soov oleks leida masin millega kannatab ka näiteks kuskil Ukraina/Rumeenia karpaatides ringi kolistada,ning ei peaks planeerima reisi ainult mööda asfaltit ja vajadusel mõnest mülkast läbi ronida ehk siis 4x4. Suured tänud siiamaani neile kes on jaganud infot!
Tõste ei ole hea mõte, eriti talasildadel. Läbivusele eriti ei anna aga maanteesõidu rikub ära. Rehv peaks olema vaikne A/T (ise olen tavaliste lamellidega käinud). Vints ja pikendusnöörid annavad piisava maastikusuutlikkuse ja korraliku mülka leidmiseks peab seal ikka vaeva nägema, vesi ju mäe otsas ei seisa. Nii või teisiti ei ole mõtet autot, millega on plaan koju tagasi hõõruda ( paar tuhat km asfalti), liiga palju leotada. Ka amort võiks, minu arust, pigem pehmemapoolne olla. "Peal hoidmine" ei ole matkavarustuses ja kodust kaugel liiga primaarne, küll on üsna ebamugav kõikvõimalike väärtusi mööda rappuvat ja vibreerivat autot kinni hoida.
PS: Kunagi oli Norras, sama seis koolmekohaga aga jäime siiski "siiapoole" ööbima- hommikuks oli vuliseva ojakese asemel poolteist meetrit väga kiiresti voolavat vett.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas amevier »

Munk kirjutas:Korra käinud mõte peast läbi et tuua ültse Euroopast Patrol Y60 aga see nõuab juba suuremat ressurssi. Nendel raamidega sama mure mis Eesti Patrolitega? Varuosade saadavus ka probleemiks?
Y61 on matkaautona 60-st kõlbulikum, raskem küll, aga sees ruumi rohkem ja esiustes on mõnusalt suured panipaigad (mahub 1,5 veepudel ja kõik pudi, mis päeva jooksul vajad), lisaks veel pisemaid plusse. Seda ka lihtsam leida ilma suuremate roostekahjustusteta.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas amevier »

"Peal hoidmise" all pidasin silmas seda, et saab stressivabamalt kulgeda. Pikka teed aeglaselt sõita on ju stress.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas TTUUL »

XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
h.v
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: R Jaan 29, 2010 5:06 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas h.v »

Kitsalt lähteülesandest lähtudes volkari bussile ilmselt suurt midagi vastu ei saa, öko, ruumikas, osatakse remontida iga nurga peal ja kannatab ka kehvemat teed, eriti syncro versioonis. Samas kui bussi ikka üldse ei taha ja balkanimaad eesmärgiks tasuks vast vaadata midagi väikesemõõdulist + katusetelk. Kuigi näinud seal kohalikke ka länkaritega igast pragudest linnas läbi pugemas linnas ei tundu see just väga mugav ja puhkusele kohane tegevus, ehk a.la LC70, Suzu Jimny või siis mingi crossoveri laadne masin, a.la xc70, outback jne, pakub mugavust ja teatavat maastikusuutlikust
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Landy »

h.v kirjutas:Kitsalt lähteülesandest lähtudes volkari bussile ilmselt suurt midagi vastu ei saa, öko, ruumikas, osatakse remontida iga nurga peal ja kannatab ka kehvemat teed, eriti syncro versioonis. Samas kui bussi ikka üldse ei taha ja balkanimaad eesmärgiks tasuks vast vaadata midagi väikesemõõdulist + katusetelk. Kuigi näinud seal kohalikke ka länkaritega igast pragudest linnas läbi pugemas linnas ei tundu see just väga mugav ja puhkusele kohane tegevus, ehk a.la LC70, Suzu Jimny või siis mingi crossoveri laadne masin, a.la xc70, outback jne, pakub mugavust ja teatavat maastikusuutlikust
Kui Jimny, siis ainult diisel, sest bensuaks on kohutav kütuse röövel ja automaat seda enam. Õnnetu 1,3 liitriga tuhandeid kilomeetreid maanteid künda ning mägedes ronida pole teab mis lust.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas totu »

h.v kirjutas:Kitsalt lähteülesandest lähtudes volkari bussile ilmselt suurt midagi vastu ei saa, öko, ruumikas, osatakse remontida iga nurga peal ja kannatab ka kehvemat teed, eriti syncro versioonis. Samas kui bussi ikka üldse ei taha ja balkanimaad eesmärgiks tasuks vast vaadata midagi väikesemõõdulist + katusetelk. Kuigi näinud seal kohalikke ka länkaritega igast pragudest linnas läbi pugemas linnas ei tundu see just väga mugav ja puhkusele kohane tegevus, ehk a.la LC70, Suzu Jimny või siis mingi crossoveri laadne masin, a.la xc70, outback jne, pakub mugavust ja teatavat maastikusuutlikust
Nomaitea, matkaauto võiks ikka selline olla, mida ei ole vaja iga nurga peal remontida. LC 70 või Jimniga Balkanile :shock: , omal jalal? XC70 ikka sõiduauto ja mingit ööbimist sinna sättida? Hotellist hotellini hea valik.
Igasugused viscod jms. aitavad jääl ja lumel aga mägedes peaks aeglusti olema, kasvõi igaks juhuks.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas holari »

Tere.

Euroopas ja Balkanil ei ole küll väga vajadust matka maasturi järgi. 99%teed on kõva kattega, selle 1% pead ka ise otsima. Oleme käinud maasturiga, see aasta Vianoga, mis oli küll 4Matic, aga seda viimast lisa polnud kordagi tarvis. Tunnistan,et see aasta oli palju mugavam.

Paar pilti, kahest täiesti erinevast tehnikast, mis tegid täpselt sama asja, aga täiesti erinevalt.
https://drive.google.com/file/d/1WzMJtV ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1hVL9eT ... p=drivesdk

H.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas TiitR »

h.v kirjutas:Kitsalt lähteülesandest lähtudes volkari bussile ilmselt suurt midagi vastu ei saa, öko, ruumikas, osatakse remontida iga nurga peal ja kannatab ka kehvemat teed, eriti syncro versioonis. Samas kui bussi ikka üldse ei taha ja balkanimaad eesmärgiks tasuks vast vaadata midagi väikesemõõdulist + katusetelk. Kuigi näinud seal kohalikke ka länkaritega igast pragudest linnas läbi pugemas linnas ei tundu see just väga mugav ja puhkusele kohane tegevus, ehk a.la LC70, Suzu Jimny või siis mingi crossoveri laadne masin, a.la xc70, outback jne, pakub mugavust ja teatavat maastikusuutlikust
Mul jahikaaslasel on Jimny jahiautoks - ja no andke andeks, see küll matkaautoks ei sobi. Me kahekesi nõksa üle 100kg mehed istume seal õlad koos ja taha kuuti mahub vaevalt suur kult ja sedagi vaid, kuna tagaistmed on eemaldatud. Samuti need VW syncrod ja xc70-d oma haldexitega...no ma ei tea, pole väga usaldusväärsed.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas ahto42 »

X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas uputaja »

Patrol koos 2,8/3,0/4,2 mootoriga on üks nendest, mille ma gaasiga kolmeks lõikan ja vanarauda viin. Hullemat ikaldust/uima on raske leida. Täielik sitttade ema. Bljäääd. kalima mat.

Panjero 2,8 ja disco ökoraibe oleks mõeldavad variandid. Lihtsalt tehniliselt korda ja niikaua tuld taha kui putka pooleks läeb.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”